Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

in de gazet van vandaag : dus fotografen die in een leegstaand huis fotograferen in doel hebben vanaf nu ook kans om een gasboete te krijgen. Binnenkort is dat overal : want de kassa moet draaien.
    Ze schrijven nog wel wie in een leegstaand huis inbreekt : maar wanneer breek je in ??? feitelijk altijd als je binnen bent in een onbewoont huis : want iemand is den eigenaar.
    Last edited by Guest13; 9 augustus 2013, 09:49. Reden: op vraag die 3 vraagtekens weggedaan

Re: Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed ???

Wat is daar speciaal aan?

lijkt mij dat ,indien de eigenaar van een leegstaand huis, echt lastig wil doen je ook wel wat centjes mag neertellen,
    tis namelijk zoiezo betreden van prive eigendom?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Op vele huizen hangt een brief met verboden toegang.
      das toch duidelijk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ge verstaat het niet wat ik wil : al die urbexers, die er nu binnengaan "klappen zich er uit met hunne kodak" en dat ze fotografie doen en ...
        wel nu hebben ze een gemakkelijke boete : de vergassingsboete : ge gaat zo een huis binnen, om dat te fotograferen, en "klak" : 150 euro, omdat er ene staat die...
        Als er nu nog een urbex dag word gedaan door een of andere club, en die maakt het wat aanhanig op faceboek enzo, dan zetten we dar toch gewoon zo ne gast die dat mag geven, en de kas rinkelt weeral.
        Ik bedoel dus alleen maar : nu praat nen urbexer zich er meestal uit, maar ze maken het hun nu wel gemakkelijk door te zeggen dat iedere gemeente arbeider bijna, nu gewoon kan zeggen : dat kost u 150 eurokes. En ge moogt zeveren zoveel ge wilt. ( waarom moet op alles nu een boete komen ?? de maatschappij verdraagt steeds minder en minder, en telkens moeten eurokes het goed maken.
        Want, eigenlijk kan je nu evengoed zegge : voor 150 euro kan ik ergens gaan fotograferen, waar dat niet mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          Want, eigenlijk kan je nu evengoed zegge : voor 150 euro kan ik ergens gaan fotograferen, waar dat niet mag.
          Dat is wel fout geredeneerd. Je betreed een leegstaande woning en word onmiddellijk betrapt : 150€ boete en nog geen enkele foto genomen.
          Of denk je dat je na die boete gewoon de hele dag mag blijven fotograferen ?

Comment

je kan ook gewoon door de brievenbus fotograferen:

grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind dat maar normaal, als je ergens binnengaat, zonder toestemming van de eigenaar, is dat huisvredebreuk,
              zo simpel is het, mag nu niet, maar mocht vroeger ook niet, en mischien maar beter dat in sommige urbex locaties
              iemand weet dat je daar bent, want sommige zijn niet echt veilig.

Comment

in de gazet van vandaag : dus fotografen die in een leegstaand huis fotograferen in doel hebben vanaf nu ook kans om een gasboete te krijgen. Binnenkort is dat overal : want de kassa moet draaien.
                Ze schrijven nog wel wie in een leegstaand huis inbreekt : maar wanneer breek je in ??? feitelijk altijd als je binnen bent in een onbewoont huis : want iemand is den eigenaar.
                Vind jij het normaal dat je in andermans eigendom binnengaat zonder toelating? Het is niet omdat iedereen het "geval Doel" kent dat daar andere regels gelden, hé. Wil je er toch fotograferen doe het dan zoals het moet en vraag toelating aan de eigenaar. Probleem opgelost.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

[QUOTE=Scherpie;3940353..........Ze schrijven nog wel wie in een leegstaand huis inbreekt : maar wanneer breek je in ??? feitelijk altijd als je binnen bent in een onbewoont huis : want iemand is den eigenaar.[/QUOTE]

Hier schrijf je het zelf. Het is gewoon inbreken. Het is niet omdat iets niet bewoond is of niet meer in werking is enz..... er plots andere regels gelden en het dan toegelaten is zich op het terrein of binnen in het gebouw te begeven.
                  Ik denk dat 'ze' het beu zijn, dat zelfs iemand wie er op uit is om te kijken wat er eventueel nog te 'rapen' valt, toch maar een fototoestelleke meeneemt, om dan bij het betrapt worden te kunnen zeggen dat ze alleen maar wat fotos komen nemen.
                  Zoals altijd moeten de goeien het bekopen door het gedrag van de slechten.
                  Maar voor mijn part blijft het, zoals jij dus ook schrijft, inbreken, en dat is tot op vandaag de dag nog altijd niet toegelaten, ondanks het feit dat er soms heel mooie fotos van komen.
                  Mvrgr.

Comment

Ik kan ze geen ongelijk geven. Niet jouw eigendom en geen toelating van de eigenaar? Dan ben je er niet nodig en breek je in.
                    Wat mij betreft mogen ze het uitbreiden tot 'eigendom' i.p.v. 'huis'... Dan kan men ook mensen 'vergassen' die het nodig vinden om privétuinen, privépaden en dergelijke te betreden zonder toestemming.

Ik ben trouwens eens benieuwd of TS het zelf leuk zou vinden mocht 1 van zijn (schijnbaar) verlaten eigendommen te pas en te onpas worden betreden door vreemden.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

... Want, eigenlijk kan je nu evengoed zegge : voor 150 euro kan ik ergens gaan fotograferen, waar dat niet mag.
                      Da's zeker, je moet iets overhebben voor een hobby.
                      Voor datzelfde geld komt er nu een kick bij: word ik vergast of word ik niet vergast.
                      Plezant toch?
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Is een huis niet van u en ga je niet bij vrienden of familie op bezoek?
                        Blijf er dan buiten want u bent eigenlijk inbreker op dat moment.
                        Je gaat toch ook niet in een geparkeerde auto zitten, ook al staat die daar al een maand?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

wow, zoveel tegen"hangers" : wel dat die urbexers dan allemaal maar opgehangen worden, want dat zijn er hier alleen al een duizend denk ik. maar die zeggen nu niks.
                          Mijn huis is bewoont, en dus als daar iemand binnenkomt, dan is dat idd. een overtreding : maar om de topic start nu te nemen : die huizen in doel staan al jaaaaaren leeg, staan te verkrotten... dat vind ik iets anders..
                          En zeker als ik lees :
                          Wat mij betreft mogen ze het uitbreiden tot 'eigendom' i.p.v. 'huis'...
                          Nog niemand van de vorige schrijvers , iets gefotografeerd op een plaats die niet zijn eigendom was ???? Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
                          ( En ps. ik fotografeer enkel modellen in de studio ik ben nog maar 3 keer met een model buiten geweest, en daar had ik de toestemming voor gekregen .

Comment

Ik wil niemand op ideeën brengen uiteraard.
                            Wat als de eigenaars van die lege panden eens naar Sabam of zo stappen en alzo een fikse vergoeding vragen voor die foto's van hun (ex) privéwoning op internet?
                            Sommige kasteelheren zouden dan een restauratie van hun ruïnes kunnen overwegen.
                            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Wat als de eigenaars van die lege panden eens naar Sabam of zo stappen en alzo een fikse vergoeding vragen voor die foto's van hun (ex) privéwoning op internet?
                              Sommige kasteelheren zouden dan een restauratie van hun ruïnes kunnen overwegen.
                              der naast den architect, die kan zeggen dat zijn werk een kunstwerk is en niet mag gecopieerd worden.. maar de eigenaars ??? ( lastig denk ik ) en die huisjes in Doel ?? als ze die als kunstwerk moesten laten registreren , om er geld uit te slagen, dan mogen ze die al niet verder meer afbreken ( hier 100 meter af, heeft er ene aan zijn voorgevels bezig geweest, en.. ze waren geregistreerd, en nu zit die met de gebakken peren : hij moet ze terug in de oorspronkelijke staat brengen )

Comment

Working...
                              X