Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw : gasboete als men in doel een leegstaand huis betreed ???

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    ......Nu is het ook wel zo, dat niet iedereen je zomaar een GAS-boete kan geven....
    Wie kan deze boetes uitschrijven?
    -------------
    GAS-boetes geven nog een bijkomend voordeel voor de gemeentes; niet enkel politieagenten mogen ze uitschrijven. Hoewel dat aanvankelijk wel het geval was, werd deze regelgeving uitgebreid. Sindsdien mogen ook provincieambtenaren en gewone gemeenteambtenaren boetes uitschrijven. Hoewel dat eerder enkel mocht wanneer de betreffende ambtenaar in bezit was van een masterdiploma, mag nu eender welke provincie- of gemeenteambtenaar een boete uitschrijven.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als ik dit lees, dan heb ik toch ook enkele bedenkingen hierover. Mag een provincie- of gemeentearbeider zich op privéterrein begeven om je een GAS-boete te geven? Zijn ze dan niet zelf ook aan het inbreken en moeten ze zichzelf dan ook geen GAS-boete geven?

Zelfs de politie mag niet zomaar een boete geven op privéterrein. Een verkeerd geparkeerde wagen op de parking van een winkelketen kan ook niet beboet worden door de politie, daar de parkeerplaats privéterrein is. Enkel heeft de eigenaar wel het recht om een takeldienst te bellen om het voertuig laten weg te slepen, maar de kosten worden dan wel gedragen door de eigenaar van het terrein en niet door de persoon die verkeerd geparkeerd stond.

Politie heeft volgens mij wel het recht privéterrein te betreden indien ze vermoeden dat er een inbreuk wordt gepleegd tegen de rechten van de eigenaar. Of zij ook een boete mogen geven op dat moment, dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij hebben ze op dat moment enkel het recht om een PV op te stellen en het gerecht (rechter) heeft dan enkel de bevoegdheid om een sanctie te geven.

Persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat GAS-boetes enkel door politie zou mogen gegeven worden. Burgers, waaronder ook gemeentewerkers vallen, zouden dit recht in feite niet mogen hebben in mijn ogen. Want, wat is dan de volgende stap? Een privépersoon kan een flitspaal aankopen of een flitser in zijn auto laten inbouwen om andere burgers te gaan beboeten? Binnenkort lopen we allemaal met een boekje rond om andere te beboeten. Nee, hou dit recht enkel voor politie en het gerecht, aub!!!

Moest ik ooit een GAS-boete krijgen van iemand anders dan van een politieagent, dan zal ik zeker naar het gerecht stappen om dit aan te vechten. Gelukkig heb ik in mijn heel leven nog nooit een boete gekregen, maar dankzij al die pestboetes van tegenwoordig, wordt de kans dat ik ooit iets fout doe, zonder het te weten, wel veel groter.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        en ik die dacht dat het interessant was om de urbexer's te waarschuwen tegen die gasboete. Amaai mijne frak, doe eens iets goed hier?
        In mijne vorigen entry staat dat ik zoiets niet fotografeer ( doel is trouwens toch al platgeschoten ( gefotografeerd)), dus aan alle moraalridders hierboven, ik hoop dat ze jullie allemaal pakken, omdat je op ne grond geweest bent die niet van jou was. Vb...tjes ??? fotograferen aan het strand : dat is eigendom van de stad, en dus een gas boete, je bent aan het wandelen in de dreef, en dus een gasboete, want de dreef is van den baron... met andere woorden : vanaf nu mogen jullie alleen nog in en op je eigen huis fotograferen, en geen sport event meer, of een concert in de wei, of... want dat is allemaal prive terein.
        aan de urbexers : het is maar dat ge dat weet van doel, DAAR was ik den topic voor gestart, aan de rest : verkoop allemaal jullie toestel, want je bent allemaal ooit in overtreding geweest, je vrouw toen ze vertrok op reis : treinen : ooeei... je lief in de statie.... kodakske afpakken : nmbs , ergens op verlof een landschap : 100 overtredingen, want al die weilanden zijn van iemand.
        Ruk den titel nu niet eens uit zijne context. DOEL GAAT GASBOETES GEVEN.
        Ik ben het helemaal met u eens Scherpie: er heerst hier op dit topic een akelige hypocrisie. Ik vraag me af zij er zelf ooit op uit trekken om foto's te maken, want als je puntje bij paaltje zet zou je overal aangeklaagd kunnen worden door de een of anderen idioot wanneer je ergens foto's maakt.
        Op een fotosite als deze zou je ondersteuning verwachten in plaats van het met non-argumenten goedpraten van het hinderen door overijverige scherpslijpers bij het uitoefenen van je hobby.
        Last edited by Eenbes; 9 augustus 2013, 09:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Haal die drie vraagtekens weg uit de titel en je item klinkt volledig anders.
          bij deze gedaan, want ik ben niet pro inbreken, ik fotografeer zo genen "urbex" en die gasboetes , ik ben er namelijk vierkant tegen, want het gerecht faalt hier weer dik, inbraak : een gasboete : waar is den tijd dat de politie een pv opstelde, en dat je een "gewone" boete kreeg .
          en thanks aan Eenbes : den eerste die me verstaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            .......

Politie heeft volgens mij wel het recht privéterrein te betreden indien ze vermoeden dat er een inbreuk wordt gepleegd tegen de rechten van de eigenaar..
            amen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tis wel de manier om urbex locaties te "beschermen"
              je ontdekt ze, en dan (als de locatie te beroemd wordt) tip je regelmatig een over-ijverig ambtenaartje, zodat hij een quota kan halen...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Nog niemand van de vorige schrijvers , iets gefotografeerd op een plaats die niet zijn eigendom was ???? Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
                Ik heb vroeger al eens vaker (als jonge snotter) een paar leegstaande gebouwen gaan fotograferen. En voor ik die binnenging, wist ik op voorhand: "wat als een buurtbewoner me hier ziet binnengaan en de flikken belt?" Als de politie mij pakt, wat dan? Ga je dan de cel in wegens inbraak? Of een of andere gerechterlijke procedure waar ik geen kaas van gegeten heb.
                Een boete van 150 euro zou echt wel het minst van mijn zorgen geweest zijn in dat geval.

Of zoals Voltigeur zegt:
                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Scherpie, ik vrees dat je een topic bent gestart waar je onmogelijk jouw gelijk in zal krijgen.

Men wéét het voor men er binnen gaat, dus dan hoeft men niet te wenen om die 150 euro. Voor 't zelfde geld wordt de volledige, en ook normale rechtsprocedure gevolgd voor inbraak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Moest ik ooit een GAS-boete krijgen van iemand anders dan van een politieagent, dan ...
                  ... dan heb ik toevallig die dag geen portefeuille of identiteitskaart op zak, brabbel ik een onverstaanbare taal en beweer ik "illegaal" in het land te zijn.
                  Die ambtenaar kan me ook niet oppakken of me in de boeien slaan, want dat hebben ze niet bij.
                  Hij zal me dus moeten laten gaan, zonder boete...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    ... dan heb ik toevallig die dag geen portefeuille of identiteitskaart op zak, brabbel ik een onverstaanbare taal en beweer ik "illegaal" in het land te zijn.
                    Die ambtenaar kan me ook niet oppakken of me in de boeien slaan, want dat hebben ze niet bij.
                    Burgerarrest.
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Burgerarrest.
                      Jah,... maar als het een "gemeente ambtenaar" is?
                      En hoe herken je die? Halen ze een of ander legitimatiebewijs boven om te melden dat ze de GAS ambtenaar zijn?
                      Wat als het gaat om iemand die een fake legitimatiebewijs heeft gemaakt en je dat onder de neus duwt om je geld af te troggelen?

Gas ambtenaren, allemaal heel louche... Gewoon snel weglopen zeg ik , die zal met zijn bierbuik niet kunnen volgen.

Comment

ik wil de eerste gemeente ambtenaar tegenkomen die het "durft".
                        maarjah, iemand die niet slaagde voor politieproeven, en toch recht wil brengen... kan zich uitleven... burgerarrest en gasboetes...

Comment

Verseg is ook hardleers het begin is dat ik de urbexers wil waarschuwen dat er in Doel boetes gaan gegeven worden. ...
                          De essentie van de zaak ontgaat u volledig he!

Er zou totaal geen nood zijn aan gas boetes voor de aangegeven inbreuk als er geen hoop clowns, al dan niet fotograferend, ongevraagd gaan rondzwerven op andermans eigendom, bewoond of onbewoond. Dat is het punt! al de rest is nutteloze filosofie!
                          Kan zijn dat u deze boetes gewoon wilde vermelden maar uit de toon van uw starter post kreeg ik ook het gevoel dat u die aanpak sterk betreurt, ik sta darmee schijnbaar niet alleen, ten bewijze, deze ganse draad ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                            ...
                            Als iemand in belgie de wet overtreed moet de politie daar en pv van opmaken en moet dat eventueel voorkomen. Daar is wetgeving rond. Die gasboetes zijn gewoon een dubbele regel in dit geval.
                            Betreding van een woning zonder toestemming is inbraak dus daar bestaat zeker wetgeving rond. Gasboetes zijn daar niet nodig. Rechtbanken moeten hun werk daar doen.

...
                            De essentie van het concept "gas boete" cq "directe inning" ontgaat u volledig (abstractie gemaakt van de het belachelijke van sommige regels voor het mogelijk uitschrijven van een boete)
                            .. maar misschien hebben een reeks mensen liever een strafrechterlijke vervolging met het risico op een veroordeling plus een "boete" die 10x hoger ligt zelfs al is de pakkans eigenlijk even groot ...
                            zelfs nog abstractie gemaakt van het feit dat IK moet betalen voor uw onnozelheden ... (politie, gerechtelijk systeem, administratie etc ..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              er heerst hier op dit topic een akelige hypocrisie. Ik vraag me af zij er zelf ooit op uit trekken om foto's te maken, want als je puntje bij paaltje zet zou je overal aangeklaagd kunnen worden door de een of anderen idioot wanneer je ergens foto's maakt.
                              ....
                              Ik geeft dit een andere inschatting ... het lijkt er IMHO eerder op dat men hier stelt dat zogauw men een fototoestel in de hand heeft men niet meer gebonden is aan bestaande wetten en dat men die al net zo lief aanvecht met het hobby/bezigheid als argument, net zoals gebeurt met sommigen als ze in een auto kruipen (my car, my freedom) .. dat noem IK pas hypocriet.
                              Ga eens in de USA fotos maken met die mentaliteit en vraag u achteraf af hoe het mogelijk was dat je zo snel in de problemen zat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Misschien vanlt er in Steenokkerzeel asielcentrum 127bis ook wat te fotograferen, tenminste als ze uw toestel niet confiskeren ...

Comment

Working...
                                X