Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: waarom een smartphone?

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Yup, bovendien zal de uitleg nog niet volledig zijn, want hij had nog vanalle andere redenen die even irrelevant zijn en die ik niet vermeld heb.
    Het punt was dat hij van zijn smarphone wil afzien en een stap terugneemt.

Wat jij wil is dat ik je argumenten kom aanreiken, die jij dan kan gebruiken tegen mij om een discussie te winnen. Daar doe ik niet aan. Het gaat erom de ander zijn keuze voor wel of geen smartphone te hebben, te respecteren.
    JIj probeert al een hele tijd aan te tonen dat auto en smartphone overbodig zijn.
    Daarvoor breng jij argumenten aan... als ik aantoon dat je argumenten soms met haken en ogen aan elkaar hangen,
    dan is het plots dat ik de discussie wil winnen en dat jouw argumenten irrelevant zijn?

raar hoor

bij de weg: lees post #37
    Leuk dat je nu "the bigger man" speelt, maar khad zelf al lang aangegeven,
    dat het allemaal afhangt van welke leefwereld je zit
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Daarvoor breng jij argumenten aan... als ik aantoon dat je argumenten soms met haken en ogen aan elkaar hangen, dan is het plots dat ik de discussie wil winnen en dat jouw argumenten irrelevant zijn?
      Welja, omdat ik nu eenmaal geen argument nodig heb om voor mezelf uit te maken dat ik geen smartphone nodig heb.
      JIj probeert al een hele tijd aan te tonen dat auto en smartphone overbodig zijn.
      Neen, ik deelde gewoon mee dat ik persoonlijk geen smartphone nodig heb:
      Ik heb er nog geen momenteel. Ik ben er niet tégen, begrijp me niet verkeerd.
      En jij moet dat zonodig bevechten alsof ik niet mag leven zonder, en dat mijn argumenten om er geen aan te kopen met haken en ogen aan zijn. Ik heb geen argument nodig, evenmin een smartphone.

Leuk dat je nu "the bigger man" speelt, maar khad zelf al lang aangegeven,
      dat het allemaal afhangt van welke leefwereld je zit.
      Wel, accepteer dan dat ik er in mijn 'leefwereld' geen nodig heb.
      Jij lijkt eerder 'the bigger man' te zijn met je smartphone...
      Ik ga er heus geen aankopen omdat jij over je gadgets blijft doorbomen...

Comment

Neen, ik deelde gewoon mee dat ik persoonlijk geen smartphone nodig heb:

En jij moet dat zonodig bevechten alsof ik niet mag leven zonder, en dat mijn argumenten om er geen aan te kopen met haken en ogen aan zijn. Ik heb geen argument nodig, evenmin een smartphone.

Wel, accepteer dan dat ik er in mijn 'leefwereld' geen nodig heb.
        Jij lijkt eerder 'the bigger man' te zijn met je smartphone...
        Ik ga er heus geen aankopen omdat jij over je gadgets blijft doorbomen...
        Oh, juist wat keetschoppen... dat doe je graag. Salut Dirk.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oh, juist wat keetschoppen... dat doe je graag. Salut Dirk.
          Kerel, ik vertel gewoon mijn situatie... dat ik geen smartphone nodig heb.
          Ik zeg niet wat anderen moeten doen. Dat is jouw conclusie.

Als jij vindt dat ik daarmee tegen jouw schenen schop;... jouw probleem.
          Jij voelt je om een of andere reden persoonlijk aangevallen en moet dat niet op mij afreageren.

Comment

Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik bekijk smartphone bezitters niet als snob.
            Maar als je de definitie van snob leest op wikipedia, kan je stellen dat je geen snob bent met een gsm.
            Bedankt om ons hierop te wijzen, CCC.

Zoals gezegd in nr70...
            Smartphone of gsm, beide kunnen een snob zijn, maar ook beide kunnen geen snob zijn.
            Iemand die hele dagen onderweg zijn, 100-den mails per dag krijgen en constant moeten bellen, is geen snob als hij de duurste smartphone heeft.
            Iemand die daarentegen 1x per week belt en enkel sms'en stuurt en de rest niet eens nodig heeft, maar toch de duurste smartphone heeft, is een snob (ken zo veeel mensen, dit is zowat 80% van de smartphonegebruikers).

Iemand die een gsm heeft omdat deze bereikbaar wil/moet zijn, is geen snob. Maar iemand die een gsm heeft op een plaats waar hij niet eens ontvangst heeft, is een snob (vaak gezien in Afrika, gsm in de hand maar niet eens een belkaart ).

Ik ken ook iemand dat letterlijk heeft gezegd dat hij een smartphone heeft gekocht omdat zijn zakenmensen hem vertelden dat zo'n oude Nokia toch niet staat bij een hooggeplaatst iemand.
            DAT is de essentie van de smartphone bij 80% van de 'gebruikers'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Iemand die daarentegen 1x per week belt en enkel sms'en stuurt en de rest niet eens nodig heeft, maar toch de duurste smartphone heeft, is een snob (ken zo veeel mensen, dit is zowat 80% van de smartphonegebruikers).
              Mooie gedachte over je medemens.

Iemand dat maar 1 keer per week belt en een smartphone van 799€ heeft omdat hij die graag heeft is geen snob maar een mens met een dure goesting.

Iemand dat dagelijks 50 keer belt maar bij iedereen de smartphone onder de neus duwt, hem steeds met opzet in de kijker zet om laten te zien dat hij die bezit is dan wel een snob.

Snobisme heeft niets te maken met hoeveel je uitgeeft of hoeveel je iets gebruikt, maar met de manier waarop je ermee omgaat.

Op het werk zitten verschillende amateurfotografen en fotografie komt dus vaak ter sprake.
              De meesten spreken dan van foto's genomen op verlof, tijdens een shoot of wat dan ook maar ene is altijd bezig van "Ik ben met mijn camera van 3000€ naar hier of daar geweest en had mijn lens van 2000€ mee alsook die van 1500€ ... ".
              Dat noem ik pas echt snobisme.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik denk dat je een snob moet zijn
                om andere mensen voor snob uit te maken.

Comment

Hij zei onlangs: "als hij stuk is, koop ik me terug een gewone GSM... die gaat tenminste een week mee, ik ben het beu mijn smarphone elke dag te moeten insteken om op te laden. En eerlijk, mijn e-mails checken en versturen vanop mijn smartphone waar ik niet aan mijn pc-bestanden kan, is niet handig. "
                  Onzin:
                  Opladen van een smartphone, als een batterij de dag doorkomt, is er toch geen probleem? steek hem elke nacht in je hebt geen problemen. Ik snap echt niet waar de mensen een punt van maken. Maar goed, dit is mijn mening.
                  En, als zijn smartphone nu elke dag geladen moet worden, dan gebruikt hij ook de smartphone funkties. Als ik mijn smartphone als gsm gebruik, dus alle smartphone funkties uitschakel, kan ik bijna 3 dagen zonder lader. En dit is een feit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Onzin:
                    Opladen van een smartphone, als een batterij de dag doorkomt, is er toch geen probleem? steek hem elke nacht in je hebt geen problemen. Ik snap echt niet waar de mensen een punt van maken. Maar goed, dit is mijn mening.
                    En, als zijn smartphone nu elke dag geladen moet worden, dan gebruikt hij ook de smartphone funkties. Als ik mijn smartphone als gsm gebruik, dus alle smartphone funkties uitschakel, kan ik bijna 3 dagen zonder lader. En dit is een feit.
                    Helemaal dezelfde mening. Ik heb me hier in het buitenland een lokaal sim kaartje gekocht voor in een HTC Butterfly waardoor ik mijn data roaming op mijn Belgische BB heb uitgezet. Ik doe daar 4-5 dagen mee, zonder probleem.

Er is gelukkig wel een trend aan het ontstaan bij ontwerpers van smartphones om grotere batterijen te voorzien. Bij intensief gebruik kom ik geen dag toe met een smartphone.

Voor mij is dat opladen ook geen punt, de oplader inpluggen en naast mij op het nachtkastje kan de telefoon opladen. Geen ergernis voor mij.

Wel valt me volgende op. Zelfde smaryphonr, zelfde functies ingeschakeld. In België kom ik amper de dag door, in het buitenland geen probleem. Ik dacht eerst dat het met een ander signaal zou te maken hebben maar is niet zo, de oorzaak ligt elders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Iemand dat dagelijks 50 keer belt ...
                      ... moet dringend een secretaresse in dienst nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Mooie gedachte over je medemens.

Iemand dat maar 1 keer per week belt en een smartphone van 799€ heeft omdat hij die graag heeft is geen snob maar een mens met een dure goesting.

Iemand dat dagelijks 50 keer belt maar bij iedereen de smartphone onder de neus duwt, hem steeds met opzet in de kijker zet om laten te zien dat hij die bezit is dan wel een snob.

Snobisme heeft niets te maken met hoeveel je uitgeeft of hoeveel je iets gebruikt, maar met de manier waarop je ermee omgaat.

Op het werk zitten verschillende amateurfotografen en fotografie komt dus vaak ter sprake.
                        De meesten spreken dan van foto's genomen op verlof, tijdens een shoot of wat dan ook maar ene is altijd bezig van "Ik ben met mijn camera van 3000€ naar hier of daar geweest en had mijn lens van 2000€ mee alsook die van 1500€ ... ".
                        Dat noem ik pas echt snobisme.
                        Het gaat hier niet om bellen hé, ik ken veel gsm's dat veel beter kunnen bellen dan een smartphone. Een smartphone koop je omdat je de functies nodig hebt, als dat niet zo is wordt dit meestal gekocht om ermee uit te pakken bij de vrienden/medemens (dat noem ik snobisme).
                        Het is hetzelfde als mensen die dure kleding kopen voor het merk (liefst met het merk er zo groot mogelijk op). Ik koop kleding dat mooi is en perfect zit (als dat nu een G-Star is van 130 euro of 1'je uit de zara van 40), ben ik dan een snob als ik een G-Star kleding draag?

Iedereen heeft wel iets snobistisch, daar is in principe zelfs niets mis mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Het is hetzelfde als mensen die dure kleding kopen voor het merk (liefst met het merk er zo groot mogelijk op). Ik koop kleding dat mooi is en perfect zit (als dat nu een G-Star is van 130 euro of 1'je uit de zara van 40), ben ik dan een snob als ik een G-Star kleding draag?

Iedereen heeft wel iets snobistisch, daar is in principe zelfs niets mis mee.
                          Dat het mooi en perfect zit, bij jou misschien. Maar in veel gevallen gaat het enkel om het merk.
                          Zou je dezelfde kledij van G-Star ook kopen als het merk er niét in het groot op staat geschreven, maar je er wel evenveel voor betaalt?

Bij mijn vorige Nikon heb ik zelfs het merk met zwarte alcoholstift weggemarkeerd, enkel als statement, om niet als "fanboy" over te komen. Ik heb dat toestel gekocht omdat het goeie foto's levert, niet omdat er merk X op staat. Vraag me trouwens af of mensen nog Leica's zouden kopen als er een Aldi-embleem zou opstaan.

Ik zie vaak mensen met foute kledij rondlopen die het enkel aandoen omdat er GAASTRA in koeien van letter op de rug staat, maar voor de rest is die kledij lelijk (objectief gezien).
                          Onlangs hoorde ik in de trein 2 madammen tegen elkaar: "ik heb mijne zoon een hemdje aangedaan van Tommy, ... ".
                          Dit is énkel en alleen om dat merk te kunnen vermelden, "hemdje" volstond toch? Dat het goed zat of er leuk uitzag deed ook niet terzake omdat je dat in het gesprek niet kon opmaken. Het merk, dát was wat telde.

Goed ja, ieder zijn ding. Maar ik heb het liefst dingen zonder zichtbaar merk erop, die vaak even goed zijn.
                          Tenzij, bandshirts van mijn favoriete muziekgroepen, om die bands financieel te steunen, niet omdat er "Fruit of the Loom" op het etiket staat natuurlijk.

on topic: Smarphones. Wie van jullie, die om de zoveel tijd een nieuwe smarphone koopt, heeft er intussen al een FairPhone besteld?

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Of toch liever met een mooi ogend merk als Apple of Samsung erop, ipv een cheap klinkende FairPhone??

Comment

Zou je dezelfde kledij van G-Star ook kopen als het merk er niét in het groot op staat geschreven, maar je er wel evenveel voor betaalt?

on topic: Smarphones. Wie van jullie, die om de zoveel tijd een nieuwe smarphone koopt, heeft er intussen al een FairPhone besteld?

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Of toch liever met een mooi ogend merk als Apple of Samsung erop, ipv een cheap klinkende FairPhone??
                            Als ik kan kiezen tussen kleding met een merk erop en zonder, dan kies ik steeds zonder.
                            Dus mocht er niet G-Star opstaan zou ik er evenveel voor willen geven. Ik vertelde toch ook al dat ik ook kleding heb uit de zara?
                            Het enige waar ik niet aan meedoe is kleding van 5 euro, gewoon omdat je dan weet dat deze in slechte omstandigheden worden geproduceerd.

Die FairPhone ziet er niet uit, heeft een superslecht scherm en is enkel gebaseerd op oude smartphones dat je momenteel kan kopen voor prikje.
                            Mocht die FairPhone een Nokia 1020 zijn (maar dus gemaakt van FairPhone), zou ik deze met plezier bestellen .
                            Maar mochten mensen willen gaan voor fair, dan was Samsung en Apple al lang failliet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Het enige waar ik niet aan meedoe is kleding van 5 euro, gewoon omdat je dan weet dat deze in slechte omstandigheden worden geproduceerd.
                              Daar stel ik me toch nog altijd vragen bij.
                              Zeker als je weet dat de grote merken ook hun productie in Bangladesh hebben. Mooi in het nieuws gekomen een tijd terug met de ramp die er gebeurd is.

Het verschil is dat de productieprijs dus evenveel kost, maar dat sommigen weinig tussenschakels hebben die je moet betalen, en anderen veel. Of dat er tussenschakels zijn die bij de ene enorm veel vragen en bij de ander niet. Een dikke marge winst op zich nemen bijvoorbeeld. Het is duurder, maar zeker niet altijd beter.

Akkoord, je hebt ook kledij die heel snel in kwaliteit daalt na een paar wasbeurten... Daar zal die kledij van 5 euro zeker bij horen. Maar als je ziet hoeveel geld H&M en andere ketens niet uitgeven aan publiciteit en hun modellen, dan weet je dat een groot deel van het geld dáár naar gaat, en niet naar de arme kindjes die de kleren gefabriceerd hebben.

Comment

Playerofwar, je koopt liever duurdere kledij omdat de arbeiders er beter zouden van worden?
                                - Nike, die leuke sportschoenen waar je al blij mag zijn hun laatste modellen voor minder dan €150 worden gemaakt in lage loonlanden als Vietnam waar de schoen geen €10 kost, de lonen werden plots te hoog en hops, daar gaan ze verhuizen naar Cambodia
                                - Polo, die leuke T-shirts en hemden worden gemaakt in Indonesië in omstandigheden, tja, als je om 17h. een ritje probeert te maken in Sukabumi regio weet je genoeg
                                - Zoals Anonymous schreef zitten de verschillende grote merken ook in Bangladesh alsook de schoenen van Bata. Ik kan je ook aanraden eens rond te rijden buiten Dhaka wanneer een shift gedaan is in 1 van die vele sweatshops.

Lees eens het boek No Logo, een echte aanrader. Ik ben geen anti-globalist, al helemaal niet maar dit boek heeft me over enkele zaken toch ferm doen nadenken.

Comment

Working...
                                X