Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: waarom een smartphone?

Ik heb mijn smartphone indertijd gekocht om een iets of wat deftige camera bij te hebben voor het geval ik snel een filmpje of wat kiekjes van mijn dochter wou nemen. Het is gewoon een feit dat ik niet de ganse dag met mijn 5D op stap ga. Dat is tijdens mijn laatste vakantie ook weer eens gebleken. De andere reden was een gps applicatie, maar ondertussen heb ik er een vaste in de auto.
    Sinds januari heb ik er ook maar eens een data abonnement bijgenomen. Het netwerk is wel vaak traag en die mobiele browsers kunnen niet zo goed overweg met veel webpagina's. Anderzijds moest ik gisteren in Brugge zijn. Ik twijfelde eerst nog of ik ging gaan, maar uiteindelijk ben ik gewoon vertrokken en heb alle adressen ter plaatse opgezocht. Je bespaart dus ook wel wat tijd omdat je niks moet voorbereiden. Toegegeven, je werkt daar niet graag mee en beperkt je tot het minimum, maar het is handig.

Mijn SGS2 kan nog aardig mee, maar ik begin toch stilaan zin te krijgen om te upgraden naar iets met android 4.2 en wel omwille van dit:
    https://plus.google.com/communities/...10085205516914
    Ook weer iets waar je zelf mee kan knoeien, maar ik had graag zo een paar dingen gemaakt op vakantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Hoe los je de volgende situatie op met een smartphone?
      Situatie : het is donker, het regent, je hebt een dringende afspraak, je bent gehaast, het verkeer achter jou heeft nog meer haast, het is het volle spitsuur en je bent op de "Square de la Place de la Nation (Parijs)" met je auto.
      De GPS van je smartphone ging juist zeggen welke straat je moest inrijden maar dat wordt onderbroken door de telefoon.
      Je schoonmoeder belt net om te zeggen dat ze twee weken op vakantie komt.
      Wat doe je?
      Gewoon opnemen, mijn tomtom komt dan direkt terug op het scherm van mijn iphone. En mijn gesprek kan gewoon verder gaan. Ondertussen kijk ik op het scherm welke afslag ik moet nemen. Wat is het probleem? (buiten die schoonmoeder die komt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Gewoon opnemen, mijn tomtom komt dan direkt terug op het scherm van mijn iphone. En mijn gesprek kan gewoon verder gaan. Ondertussen kijk ik op het scherm welke afslag ik moet nemen. Wat is het probleem? (buiten die schoonmoeder die komt ;-)
        Het grootste probleem is die schoonmoeder die komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Het grootste probleem is die schoonmoeder die komt.
          Juist.
          Bijna elke smartphone heeft een GPS functie.
          Bijna elke nieuwe GPS heeft via Bluetooth een telefoonfunctie.
          Voor weinig geld kan je je de technologie kopen die je leuk vindt en je bevalt.
          Maar je kiest niet wie je opbelt.
          En soms ook niet waar je naar toe moet rijden.......
          Last edited by Skitch; 15 juli 2013, 00:22.
          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Wederom een veel gebruikt excuus om toch maar die luxe voiture van stal te halen, toch?

Vandaag 50km gefietst in de brandende zon, als het morgen pijpenstelen giet dan rij ik er ook door per fiets.
            Natuurlijk moet jij ook 100km naar je werk bollen (enkele rit) of moet je met pak en zak naar een klant?

En er zijn ook mensen met een medische reden ... genoeg mogelijke redenen om toch niet te fietsen.

En als je 50 km gaat fietsen door de brandende zon, dan zal dat toch niet zijn om nat in het zweet en stinkend als een varken naar een klant of vergadering te gaan.

En zoals eerder al eens aangehaald, ik zou ook liever dagelijks 10 minuten willen stappen naar mijn werk en op tijd thuis zijn dan elke dag 3 tot 4 uur in de auto te slijten aan verplaatsingen ... maar ik klaag niet te veel, ik doe mijn job graag en kom er toch nog fris aan.

Voor je anderen gaat verwijten kan je maar even verder kijken dan je neus lang is.

Ik spreek hier niet voor mezelf, ik ken mensen genoeg die niet anders kunnen.

En zo is dat met veel, ook met die smartphone ... sommigen kunnen niet zonder, anderen vinden het nuttig en nog anderen vinden het onzin.
            Maar beslissen hoe anderen moeten leven en wat daarbij te gebruiken is zeer moeilijk.
            Last edited by VerSeg; 15 juli 2013, 01:18.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik ken zo'n techneut van een IT'er die ook altijd de nieuwe gadgets moet hebben.
              En die heeft ook een smarphone, waarmee hij zijn tv-gids kan programmeren en allerlei onzin.

Hij zei onlangs: "als hij stuk is, koop ik me terug een gewone GSM... die gaat tenminste een week mee, ik ben het beu mijn smarphone elke dag te moeten insteken om op te laden. En eerlijk, mijn e-mails checken en versturen vanop mijn smartphone waar ik niet aan mijn pc-bestanden kan, is niet handig. "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Ik ken zo'n techneut van een IT'er die ook altijd de nieuwe gadgets moet hebben.
                En die heeft ook een smarphone, waarmee hij zijn tv-gids kan programmeren en allerlei onzin.

Hij zei onlangs: "als hij stuk is, koop ik me terug een gewone GSM... die gaat tenminste een week mee, ik ben het beu mijn smarphone elke dag te moeten insteken om op te laden. En eerlijk, mijn e-mails checken en versturen vanop mijn smartphone waar ik niet aan mijn pc-bestanden kan, is niet handig. "
                Dus die IT'er heeft google drive (of dropbox/) nog niet ontdekt,
                waarmee hij alle bestanden in de 'cloud' heeft en dus van op elke locatie, kan bereiken?

Ben je wel zeker dat het een it'er is?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Misschien moeten we met z'n allen maar gewoon accepteren/respecteren dat sommige mensen ervoor kiezen om een smartphone te kopen terwijl anderen daar geen behoefte toe voelen? Tot zover deze nutteloze discussie
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Misschien moeten we met z'n allen maar gewoon accepteren/respecteren dat sommige mensen ervoor kiezen om een smartphone te kopen terwijl anderen daar geen behoefte toe voelen? Tot zover deze nutteloze discussie
                    Amen
                    Je moet eens naar het publiek kijken, de supporters ed., die ter plaatse de Tour volgen.
                    Ik zie er nauwelijks die niet zo'n ding hebben
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Dus die IT'er heeft google drive (of dropbox/) nog niet ontdekt,
                      waarmee hij alle bestanden in de 'cloud' heeft en dus van op elke locatie, kan bereiken?

Ben je wel zeker dat het een it'er is?
                      Waarom zou hij dat nodig hebben? Hij heeft een beveiligde draadloze harde schijf waar hij alles kan opzetten van overal ter wereld. Google drive of dropbox zijn onnodig dan.

Maar om een of andere reden vindt hij het niet leuk meer, en wil hij niet constant mails krijgen op zijn telefoon, want dan zit hij constant mails te checken, ook al zit hij eens op zijn gemak in de tuin. Hij houdt dat liever voor als hij zijn gewone pc opzet. Het gaat om die drang, die bereikbaarheidsverslaafdheid. Back to basics, denkt hij.

Langs de andere kant, ken ik nog een andere maat van mij, die sinds vorig jaar een smartphone heeft, en die om een of andere reden nu een nieuwe gekocht heeft. Als ik hem dan vraag waarom, dan zegt hij: "omdat die sneller is en meer capaciteit heeft". Hij heeft dan dropbox hé... En zo blijven ze bezig de commerce in stand houden, die is ook elk jaar vertrokken met 600 euro extra uit te geven.

Comment

Blijkbaar wordt de gsm geaccepteerd en is de smartphone snob. Heb je die gsm eigenlijk wel nodig?

Comment

Waarom zou hij dat nodig hebben? Hij heeft een beveiligde draadloze harde schijf waar hij alles kan opzetten van overal ter wereld. Google drive of dropbox zijn onnodig dan.

Maar om een of andere reden vindt hij het niet leuk meer, en wil hij niet constant mails krijgen op zijn telefoon, want dan zit hij constant mails te checken, ook al zit hij eens op zijn gemak in de tuin. Hij houdt dat liever voor als hij zijn gewone pc opzet. Het gaat om die drang, die bereikbaarheidsverslaafdheid. Back to basics, denkt hij.

Langs de andere kant, ken ik nog een andere maat van mij, die sinds vorig jaar een smartphone heeft, en die om een of andere reden nu een nieuwe gekocht heeft. Als ik hem dan vraag waarom, dan zegt hij: "omdat die sneller is en meer capaciteit heeft". Hij heeft dan dropbox hé... En zo blijven ze bezig de commerce in stand houden, die is ook elk jaar vertrokken met 600 euro extra uit te geven.
                          Dit is nu een volledig andere uitleg als de eerste he...
                          maar goed, dat is niet de eerste keer...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Die niet echt anders is dan Canon/Nikon, Apple/Windows, ...
                            Ik heb (g)een ... dus ieder ander moet ook maar (g)een ... *zucht*

Allez, dat is een forum, zeker, en zeker en vast chit-chat.

Voor wat het waard is: ik heb nu een Samsung Galaxy Compact (in bruikleen) in gebruik. Nieuwprijs, zo'n 89 euro of zoiets, dus de prijs van een goede GSM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Dit is nu een volledig andere uitleg als de eerste he...
                              Yup, bovendien zal de uitleg nog niet volledig zijn, want hij had nog vanalle andere redenen die even irrelevant zijn en die ik niet vermeld heb.
                              Het punt was dat hij van zijn smarphone wil afzien en een stap terugneemt.

Wat jij wil is dat ik je argumenten kom aanreiken, die jij dan kan gebruiken tegen mij om een discussie te winnen. Daar doe ik niet aan. Het gaat erom de ander zijn keuze voor wel of geen smartphone te hebben, te respecteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                                Blijkbaar wordt de gsm geaccepteerd en is de smartphone snob. Heb je die gsm eigenlijk wel nodig?
                                Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik bekijk smartphone bezitters niet als snob.
                                Maar als je de definitie van snob leest op wikipedia, kan je stellen dat je geen snob bent met een gsm.
                                Bedankt om ons hierop te wijzen, CCC.

Zoals gezegd in nr70...
                                Ik ken trouwens iemand die nog steeds geen gsm heeft. Een dertiger uit mijn vriendenkring................. blablabla....
                                Ja, je kan best jaloers zijn op hem, of op anderen die het zonder kunnen.
                                Inderdaad, eigenlijk heb je die gsm ook niet nodig.

Comment

Working...
                                X