Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Gas boetes.

Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
    Ik denk dat de huidige jeugd minder kwaad doet dan wij in onze tijd.
    Laten we het wel een beetje beleefd en hoffelijk houden in deze discussie graag, dank u !

En als je dan toch graag zo'n uitspraken doet ondermijn deze dan ook grondig.
    Last edited by Red Falcon; 17 juli 2013, 23:07.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Laten we het wel een beetje beleefd en hoffelijk houden in deze discussie graag, dank u !

En als je dan toch graag zo'n uitspraken doet ondermijn deze dan ook grondig.
      Onderbouw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
        U bent 120 jaar of zo?
        150 !
        Maar als snotneus heb je die toestanden natuurlijk niet gekend...
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oei,Oei,Oei... de temperatuur loopt op...
          Last edited by Red Falcon; 17 juli 2013, 23:07.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            De hond als trekdier.. zou je nu eens moeten proberen. Dat zou meer dan een GAS boete worden. In mijn jeugdjaren was het een gewoon straatbeeld dat de bakker met zijn triporteur geholpen werd door een ingespannen hond. En nadien kwam de auto en het arm beestje verdween in de anonimiteit.
            Inderdaad Pol, een hond als trekdier was 50 jaar geleden een gewoon dagelijks straatbeeld, vond ik niets mis mee, trouwens,
            meestal werden deze honden supergoed verzorgd, want voor sommige mensen was hun trekhond zoveel waard als tegenwoordig hun auto.
            Ik vind het zelfs minder normaal dat sommige mensen tegenwoordig een modern soort bakfiets kopen om hun hond rond te voeren.
            En als ze dan op tv van die eskimohonden een slede zien trekken, dat is dan terug wel normaal......

Comment

buiten loopt de temperatuur ook op, dus binnen ook
              en de jeugd doet evenveel kwaad dan toen in onzen tijd, ... vroeger pakten wij iemand zijn lunchpak af van 't school, en nu nemen ze iemand zijnen ipad af..
              seffens hebben er hier een paar een gasboete , allee hier noemen ze dat nen ban.., dus gedaan met " bouk jij zijt een oude zak" wees beleeft en zeg dat hij "iemand van de 5de leeftijd is", of zeg " dat hij geen 20 meer is", maar noem hem gene oude zak, want hij heeft dit forum, daarom al te lang "opgefleurt, en zijn ziel hieraan verkocht " .
              Bouk, laat u niet doen, en laat zien dat ge jong van hart bent ... ( de rest is versleten, dat weten we ) en geef ze op hunnen donder

Comment

Bij de studenten van de VUB is een 'ouwe zak' een oud-student waar je respect voor toont. De ouwe zak staat immers altijd klaar met raad (en daad), trakteert al eens een pintje en koopt de duurdere ere-lidkaarten.
                't Is met andere woorden een compliment en een hele eer eens je als ouwe zak wordt bestempeld.

V. (poging tot beteugeling)
                http://www.catchlight.be
                Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Moderator Note: Bericht aangepast. Wat meer respect voor elkaar kan echt geen kwaad hoor. Wie mij kent weet dat ik dit niet herhaal!
                  Last edited by Red Falcon; 17 juli 2013, 23:08.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    ...........................................
                    Ik vind het zelfs minder normaal dat sommige mensen tegenwoordig een modern soort bakfiets kopen om hun hond rond te voeren.
                    .................................
                    Dat is wel opvallend maar volkomen normaal.
                    'k Heb ooit een hondenboek gelezen waarin beweerd wordt dat het hondenras zo slim is dat ze hun baasjes laten opdraaien voor hun voedselvoorziening en gezondheidszorg.
                    Kwestie van het voortbestaan van het hondenras te verzekeren.
                    Want de voortplanting is de ultieme drijfveer van elk levend wezen. En de baasjes spelen daar, voor en door de hond dus, een cruciale rol.
                    Het enige wat de hond daarvoor moet doen is een beetje vriendelijk, speels en trouw zijn voor hun baasjes.
                    Nu laten ze zich ook nog als koningen rondrijden door die baasjes. En dit is vooral omdat ze daarmee de fitheid en de gezondheid van hun baasjes bevorderen.
                    Dit alles om de voortplanting van hun hondensoort veilig te stellen met baasjes die dan langer leven om langer voor die honden, en de nieuwe hondennestjes, te kunnen zorgen.
                    Last edited by Skitch; 18 juli 2013, 00:49.
                    " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Over honden gesproken, gisteren fietste ik op den dijk langs de Schelde en ik zag iets verderop een jogger met een loslopende hond aan zijn zijde.
                      Het beest hield halt en deed zijn grote behoefte in de grasberm. Heb de jogger erop attent gemaakt dat "hij de ****** van zijn hond toch wel opkuist"?
                      waarop ie antwoordde of ik plastiek zakjes bij had, heb dan vrolijk geantwoord dat ik geen zakjes hoef bij te hebben want het is niet mijn hond maar die van hem...

Mocht ik op dat moment bevoegd zijn geweest dan kon ie zijn hond aan leiband leggen en zijn identiteitskaart tonen, ook al ben ik 100% tegen GAStapo boetes.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Misschien zij die grasplanten heel blij dat ze van die hond een beetje te eten gekregen hebben.
                        Zoals je in een wei kan zien, soms van jaren terug, waar er een koe een taart laten vallen heeft.
                        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

De betere gasboetes komen eraan:

Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Guerrilla gardners to the rescue!

Dit motiveert sommigen toch nog extra om seed-bombing strategiën voort te zetten.

Als er nog boetes komen voor mensen die de wereld opfleuren, dan denk ik dat er binnenkort in een paar hoge pieten hun tuin snelgroeiende wildwoekerende bamboe zal groeien, à 50cm per dag
                            Dat zal hun wel wat meer kosten om dat weg te krijgen dan een gas boete.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Inderdaad Pol, een hond als trekdier was 50 jaar geleden een gewoon dagelijks straatbeeld, vond ik niets mis mee, trouwens,
                              meestal werden deze honden supergoed verzorgd, want voor sommige mensen was hun trekhond zoveel waard als tegenwoordig hun auto.
                              En als ze dan op tv van die eskimohonden een slede zien trekken, dat is dan terug wel normaal......
                              Geert, ik kan bevestigen dat bepaalde hondenrassen niks liever doen dan te trekken (mijn zoon heeft er zo één). Voor hondenspanraces in België (zoals deze winter aan de kust ergens) is er een speciale uitzondering op de wet vereist die zegt dat een hond niet als trekdier mag worden gebruikt.
                              Ik wil ieder van die Brusselse regulitis mannekes en madammekes eens uitnodigen om met twee van die kereltjes een namiddag te gaan wandelen, niet met een wurgband natuurlijk maar met een trekharnas.
                              En als we er geen twee vinden : één volwassen Malamute zal voor de meesten ook al wel volstaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Geert, ik kan bevestigen dat bepaalde hondenrassen niks liever doen dan te trekken (mijn zoon heeft er zo één). Voor hondenspanraces in België (zoals deze winter aan de kust ergens) is er een speciale uitzondering op de wet vereist die zegt dat een hond niet als trekdier mag worden gebruikt.
                                Ik wil ieder van die Brusselse regulitis mannekes en madammekes eens uitnodigen om met twee van die kereltjes een namiddag te gaan wandelen, niet met een wurgband natuurlijk maar met een trekharnas.
                                En als we er geen twee vinden : één volwassen Malamute zal voor de meesten ook al wel volstaan.

Bij ons zie je regelmatig 4 van die honden(heel vroeg ) een qaud voorttrekken , mag niet maar waar moeten die mensen dan oefenen.

Comment

Working...
                                X