Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Gas boetes.

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
    Anonymous, uw redenering omtrend bedrijfswagens is totaal fout en achterhaald. Op het einde van het jaar wordt ik afgerekend op mijn gemiddeld verbruik. Ik heb er dus alle belang bij om zuinig te rijden. Foefelen met de tankkaart voor een tweede auto? Zo goed als onmogelijk, tenzij er een trip naar het buitenland tussen twee beurten zit. Ge moet dus niet alles geloven wat ze u wijsmaken.

En dan wou ik ook nog iets kwijt over 'koning auto' die zich alles permitteert en de zwakke weggebruiker negeert (iemand suggereerde dat hierboven): ik ben meer dan 10 jaar voetganger en fietser geweest in Brussel en weet dus uit eerste hand hoe het er aan toe gaat. Ja, er zijn automobilisten die denken dat de weg enkel van hun is. Als voetganger of fietser waagt ge bij elk kruispunt of zebrapad uw leven. Maar je hebt het ook zelf in de hand: steek over waar het mag, haal die ipod uit uw oren, zet uw oogkleppen af, kijk links-rechts-links en neem voorzichtig de voorrang die je geniet als zwakke weggebruiker. Maar hou ook rekening met de auto's.
    Als automobilist moet je opletten op de weg, de markeringen, verkeersborden en lichten, andere auto's en zwakke weggebruikers. Op zich een hele taak voor de hersenen en dus niet feilloos. Je mag nog zo oplettend zijn, soms heb je een voetganger niet gezien achter die geparkeerde camionette, enz... je kan niet alles anticiperen, maar je kan ervoor zorgen dan alles binnen de perken blijft.

De discussie hierboven ging over wielerterrorisme. Die kennen geen regels en maken hun eigen wetten, zeker als ze in bende rijden. Je mag nog zo'n wijde bocht rond hen maken, er is er altijd wel eentje die uw richting spuwt (al dan niet met sympathieke woorden). Hoffelijkheid staat niet in hun woordenboek en bij de letter i staat maar 1 woord: ik, IK!

't Is allemaal niet zo moeilijk om samen te leven, maar het moet van alle kanten komen.

Gr, V.
    Mijn zoon moet telkens hij tankt kilometerstand doorgeven.

Comment

Anonymous, uw redenering omtrend bedrijfswagens is totaal fout en achterhaald. Op het einde van het jaar wordt ik afgerekend op mijn gemiddeld verbruik. Ik heb er dus alle belang bij om zuinig te rijden. Foefelen met de tankkaart voor een tweede auto? Zo goed als onmogelijk, tenzij er een trip naar het buitenland tussen twee beurten zit. Ge moet dus niet alles geloven wat ze u wijsmaken.
      Dan zal ik me eens moeten herinformeren. Misschien dat het per bedrijf verschillend kan? En ja, indianenverhalen zijn niet altijd 100% juist.
      Ik veronderstel dat de mensen met bedrijfswagen er wel bewust van zullen zijn dat het achteraf afgerekend wordt, als ze die voor privédoeleinden ook blijven gebruiken.

't Is allemaal niet zo moeilijk om samen te leven, maar het moet van alle kanten komen.
      Als het in het verkeer van alle kanten tegelijk komt, dan wordt het net moeilijker ;-)

Comment

En de wielerterroristen blijven ondertussen de outlaws bij uitstek tijdens dit zomeres weer. Ga zelf een drietal keer per week lopen langs de Dender. Je moet dat zien... man, man, man.. Dat er nog niet meer accidenten gebeuren ... Het wordt dringend tijd dat ze die mannen eens goed aanpakken.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          En de wielerterroristen blijven ondertussen de outlaws bij uitstek tijdens dit zomeres weer. Ga zelf een drietal keer per week lopen langs de Dender. Je moet dat zien... man, man, man.. Dat er nog niet meer accidenten gebeuren ... Het wordt dringend tijd dat ze die mannen eens goed aanpakken.
          Scheldeboorden zijn juist hetzelfde , tegen mijn vrouw hebben ze al geroepen dat ze beneden op de weg naast de dijk ook kan gaan wandelen , dan loopt ze niet in hun weg .Dat er vandaag of morgen dan eens een wielerterrorist zal zwemmen moet men daar niet van verschieten.Politie kan geen ganse dag op de dijken rijden om alles te controleren.

Comment

ik heb respect voor iemand met de fiets, ik heb respect voor iemand die te voet gaat, maar ik heb geen respect voor die wielerpiraten, die vanaf dat ze hun kort broekske aantrekken en hunnen helm opzetten, en hun verstand op 0 , en dat ze dan denken dat de baan alleen van hen is en voor hen er geplaatst is. ( en ik heb het al een paar keer meegemaakt, dat ze laten zien dat ze baas zijn ( allee dat denken ze toch )).

Comment

Een idee voor de volgende Shooting Day, we gaan allen met een waterpistool langs de kant tussen de struiken staan, een groep wielertoeristen opwachten, en dan de volle laag geven
              Je kan meteen navullen aan de rivier !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                De hond als trekdier.. zou je nu eens moeten proberen. Dat zou meer dan een GAS boete worden. In mijn jeugdjaren was het een gewoon straatbeeld dat de bakker met zijn triporteur geholpen werd door een ingespannen hond. En nadien kwam de auto en het arm beestje verdween in de anonimiteit.
                U bent 120 jaar of zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Een idee voor de volgende Shooting Day, we gaan allen met een waterpistool langs de kant tussen de struiken staan, een groep wielertoeristen opwachten, en dan de volle laag geven
                  Je kan meteen navullen aan de rivier !
                  Schitterend idee... Ik ken nog een paar brandweermannen. Even informeren of ze een spuitwagen kunnen missen voor een namiddagje
                  http://www.catchlight.be
                  Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                  https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    U bent 120 jaar of zo?
                    Mijn grootvader is 84, en heeft met ingespannen hond nog regelmatig een toureke gedaan van het veld en terug...
                    ik kan best geloven dat dat nog lang gebeurde

Hoe modern we ook lijken, sommige dingen die zo "oud" lijken, liggen nog niet ver achter ons hoor....

edit:
                    in 1962 kwam er een verbod voor het professioneel gebruik van honden als trekdieren.
                    Wat dus niet uitsluit dat een jochie er nog mee rond liep...

valt best mee he
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      in 1962 kwam er een verbod voor het professioneel gebruik van honden als trekdieren.
                      valt best mee he
                      dat is al wel 53 jaar geleden
                      en in China eten ze met een feest 10000 honden op : De dieren worden gevild en levend gekookt ....
                      en dat is geen dierenmishandeling ???
                      Dan denk ik dat er bij zijn die nog liever een kar trekken, dan levend gevild en daarna levend gekookt te worden.. ( in den tijd van de heksenjacht deed men ook zo'n dingen met de mensen ...)
                      Ook een gasboete waard.. ze komen in een straat, en ze trekken hard op vanaf het begin, maar gaan dan vlak voor den drempel voor mijn deur op de remmen staan, dat de pek wat rubber rijker is ( en soms met het nodig "geknots" van stukken die ze achterlaten )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        dat is al wel 53 jaar geleden
                        en in China eten ze met een feest 10000 honden op : De dieren worden gevild en levend gekookt ....
                        en dat is geen dierenmishandeling ???
                        Dan denk ik dat er bij zijn die nog liever een kar trekken, dan levend gevild en daarna levend gekookt te worden.. ( in den tijd van de heksenjacht deed men ook zo'n dingen met de mensen ...)
                        Ook een gasboete waard.. ze komen in een straat, en ze trekken hard op vanaf het begin, maar gaan dan vlak voor den drempel voor mijn deur op de remmen staan, dat de pek wat rubber rijker is ( en soms met het nodig "geknots" van stukken die ze achterlaten )
                        Dus het feit dat iemand hier misschien 63 is, en dus op zijn 7-8jaar de bakker zag rondlopen met ingespannen hond is daardoor onmogelijk? (btw, volgens het profiel is enero.... 64 )
                        Of dat hij misschien een andere jonge gast die niet professioneel zijn hond gebruikt als trekdier?

Enneuh in het artikel staat gevild en levend gekookt OF doodgeslagen (zoals sommige boeren in BE nog steeds bij de varkens doen).
                        en HLN als bron is natuurlijk altijd wat dubieus...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                          U bent 120 jaar of zo?

De helft is genoeg want ik heb het ook geweten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            ...gevild en levend gekookt OF doodgeslagen ...
                            en HLN als bron is natuurlijk altijd wat dubieus...
                            Als ik mag kiezen tussen die 2 , wat niet uitsluit dat er op manier 1 ook gedaan zijn : gruwelijk.
                            typ eens in google 10000 honden china... en dan zult ge zien dat HLN er bijna als laatste bijwas, staat wel van voor, want is een gazet van hier, maar op 100den sites staat dat, dus allemaal dubieus...???
                            ps, ik ben er 62 en heb dat ook nog gezien, ( alleen de "creimglas" niet , Jules creimglas die kwam met nen triporteur ( 3 wielerfiets ). en dat de mensen moesten buigen als den baron voorbij kwam... ook nog geweten

Comment

Als ik mag kiezen tussen die 2 , wat niet uitsluit dat er op manier 1 ook gedaan zijn : gruwelijk.
                              typ eens in google 10000 honden china... en dan zult ge zien dat HLN er bijna als laatste bijwas, staat wel van voor, want is een gazet van hier, maar op 100den sites staat dat, dus allemaal dubieus...???
                              Zo ver ging ik niet naar bron onderzoek, kheb jouw link gevolgd

ps, ik ben er 62 en heb dat ook nog gezien, ( alleen de "creimglas" niet , Jules creimglas die kwam met nen triporteur ( 3 wielerfiets ). en dat de mensen moesten buigen als den baron voorbij kwam... ook nog geweten
                              Ik had je eerste zin misgeïnterpreteerd, mes excuses

Comment

Ik denk dat de huidige jeugd minder kwaad doet dan wij in onze tijd.
                                Last edited by Red Falcon; 17 juli 2013, 22:59.

Comment

Working...
                                X