Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gas boetes.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    wat is dat nou weer..?
    grt,bouk.
    Hier in dat landje op de kaart onder jou land, doen ze: auto wijdingen, en boot wijdingen, en ..... dan komt er ne priester met zijne kwispel uwen boot onder"dretsen" en dan gaat ge veel minder ongeluk krijgen.
    Laat ons zeggen : een kerkelijk zoethoudertje van in de jaren XXXX , zodat de mensen denken dat hunnen boot of paard nu gespaart blijft van " gods toorn )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      Hier in dat landje op de kaart onder jou land, doen ze: auto wijdingen, en boot wijdingen, en ..... dan komt er ne priester met zijne kwispel uwen boot onder"dretsen" en dan gaat ge veel minder ongeluk krijgen.
      Laat ons zeggen : een kerkelijk zoethoudertje van in de jaren XXXX , zodat de mensen denken dat hunnen boot of paard nu gespaart blijft van " gods toorn )
      Dit is mooi literair verwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Maar ik ben helemaal niet gelukkig in een land waar iedereen zomaar nonchalant sluikstort. Omdat het mag en iedereen vrij is om het te doen.

Onlangs zag ik iemand nog een blikje cola uit zijn autoraam gooien richting berm.
        Dat wordt constant gedaan... zelfs in het natuurreservaat in mijn buurt, groeien er blikjes uit de grond?

Een tijdje terug was het eens 'dag van de schoonmaak' en men deelde flyers uit in het station. Wat bleek, iedereen die zo'n flyer aannam, gooide die gewoon 5 meter verder weg, op grond, nonchalant en zonder schaamte. Terwijl er een paar meter verder een vuilbak stond om het in te deponeren.
        En dat zijn allemaal volwassenen hé.

Ook rokers, niet enkel hun plastiek verpakking die ze op grond laten slingeren als ze een nieuw openen, maar ook sigarettenpeuken. Die doven ze uit op grond, maar laten ze liggen... Maar we willen wel allemaal dat een hondenbaasje de poep van zijn hond meeneemt in een plastiek zakske, terwijl dit biologisch afbreekbaar is en een sigarettenfilter niet.

En je kan zo doorgaan met voorbeelden.
        Ik zeg niet dat het zo erg moet zoals in Singapore bijvoorbeeld, waar het verboden is om kauwgom op zak te hebben, want het zou weleens op de stoep kunnen plakken nadien. En met hun hond mogen ze ook niet in openbare plaatsen rondwandelen.
        Maar toch zou ik een gemiddelde stad in België graag even proper zien als in Oostenrijk of Zwitserland...

Er is toch geen probleem als je alles netjes in de vuilbak doet, je bent nog steeds vrij om alles te doen... Net zoals die flitspalen waar iederen over kankert, toch geen probleem als je je aan je snelheid houdt... Is dit echt zo moeilijk? Het is niet de overheid die het probleem is...
        Ik heb nog geen boetes gehad.

Zo denk ik er ook over. Die boetes zijn natuurlijk niet fijn, en er zijn er ook enkele die gewoon overdreven zijn.

Maar, ivm het zomaar weggooien van dingen op straat, dat vind ik dus ook niet kunnen. Er zijn genoeg openbare vuilbakken, en vind je er niet dadelijk één in de buurt, hou je vuil dan bij en gooi het thuis weg! (Je voorbeeld van dat blikje uit de auto gooien, of wat dan ook, is er zo één die mij ook enorm stoort. Een leeg blikje kan je gerust in je auto laten liggen en bij je thuis dan even in je eigen vuilbak werpen!)

Spelende kinderen beboeten, omdat ze wat te veel lawaai maken, dat is natuurlijk de grootste onzin die er bestaat. Toen ik klein was, speelde we ook op straat en maakte we ook lawaai. Werd het te gortig, dan werden we hierop gewezen door onze ouders en niet door de politie met boetes. Bekijk je het dan even anders, dan is zo een boete eigenlijk niet echt bedoeld om het kind te bestraffen omdat hij "lastig deed", maar voor de ouders die hun kinderen niet goed opvoeden! Zij zijn uiteindelijk de personen die de boetes zullen moeten betalen. (Alhoewel het inhouden van het zakgeld ook wel het gevolg kan zijn nadien, waardoor de bengels nog lastiger gaan doen. En zo wordt de staat zijn put opgevuld door de ouders van die bengels. )
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          ..... (Alhoewel het inhouden van het zakgeld ook wel het gevolg kan zijn nadien, waardoor de bengels nog lastiger gaan doen. En zo wordt de staat zijn put opgevuld door de ouders van die bengels. )
          dus uiteindelijk betalen die spelende kinderen wel de gasboete ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            dus uiteindelijk betalen die spelende kinderen wel de gasboete ?
            Voor kinderen kunnen ze natuurlijk wel een alternatieve straf ( nou ja straf ) geven .Als het om zwerfvuil gaat kan je ze misschien eens een dag of twee zwerfvuil laten opruimen is beter dan een geldelijke boete maar ja wie ben ik.Mijn kinderen hebben nooit een papiertje op de grond gegooid ( als ik het zag ) dat ze niet moesten oprapen en in hun zak steken tot de eerstvolgende vuilbak.Als mijn hond (duitse herder ) eens iets onderweg laat vallen moet ik met dat zakje soms ook enkele km wandelen.

Comment

het ging er om dat spelende kinderen die teveel lawaai maakten in de vorigen entry, dus een alternatieve straf : 2 dagen met nen duck tape op hunne mond ???
              het lijkt de luminus reklame wel : in het begin : dat ventje dat aan zijn rekenmachiene zit : meer ... meeeeer ... ik wil meeeeeeeeeeeer..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Voor kinderen kunnen ze natuurlijk wel een alternatieve straf ( nou ja straf ) geven .Als het om zwerfvuil gaat kan je ze misschien eens een dag of twee zwerfvuil laten opruimen is beter dan een geldelijke boete maar ja wie ben ik.Mijn kinderen hebben nooit een papiertje op de grond gegooid ( als ik het zag ) dat ze niet moesten oprapen en in hun zak steken tot de eerstvolgende vuilbak.Als mijn hond (duitse herder ) eens iets onderweg laat vallen moet ik met dat zakje soms ook enkele km wandelen.

Hier ben ik dus ook meer een voorstander voor.

Sluikstorters bijvoorbeeld een week, of gespreid over 3 weekends, het vuil langs de wegen laten oprapen. Ik denk dat je de mensen hiermee beter sensibiliseert dan door een boete te geven. Een boete is al snel betaald, alhoewel dit ook vervelend is, maar je eigen vrije-tijd moeten opofferen om een werkstraf te doen, dat is nog veel vervelender en zal je ook aan het denken zetten.

En zo zou je dat op heel veel verschillende dingen kunnen doen. En je hebt het voordeel dat je dit bijna voor alle leeftijden kunt invoeren, aangepast aan de leeftijd natuurlijk.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Als iedereen gewoon een beetje gezond verstand gebruikt, daar hoeft niet veel inspanning voor, dan moeten er ook geen GAS boetes komen.

Er is een verschil met een blikje in de berm gooien, of een appel in de berm gooien.
                  "Waar trek je de grens?" hoor ik dan... en weldra komt er een lange lijst met toegelaten of verboden consumptiegoederen om weg te werpen.... alsof het gezond verstand niet meer bestaat?

En kinderen moet men laten spelen, ook al maakt het lawaai, er zijn oordopjes voor.
                  Ikzelf draag ook oordopjes voor mijn gehoorschade, als mijn dochtertje te luid bleit. Toch niet veel moeite, geen probleem mee.
                  Zoniet mogen er ook geen festivals meer zijn, die geven ook geluidsoverlast. En mensen die naast een luchthaven wonen, mogen straks de vliegtuigen beboeten?

Maar goed, wat ik ook opmerk, is dat veel jonge ouders zelf heel nonchalant zijn, en dat zo ook overdragen aan hun kinderen. Is het sinds de verplichte legerdienst, sinds mensen niet meer gedrild zijn, dat dit fenomeen zich voordoet? Of was dit vroeger ook het geval?
                  Veel mensen zijn ook snel tevreden, oppervlakkig op elk vlak, of zoals in de fotografie: als het al scherp is, is het al goed, de rest van een foto is niet meer belangrijk.
                  Last edited by anonymous; 10 juli 2013, 13:14.

Comment

Als iedereen gewoon een beetje gezond verstand gebruikt, daar hoeft niet veel inspanning voor, dan moeten er ook geen GAS boetes komen.

Er is een verschil met een blikje in de berm gooien, of een appel in de berm gooien.
                    "Waar trek je de grens?" hoor ik dan... en weldra komt er een lange lijst met toegelaten of verboden consumptiegoederen om weg te werpen.... alsof het gezond verstand niet meer bestaat?

En kinderen moet men laten spelen, ook al maakt het lawaai, er zijn oordopjes voor.
                    Ikzelf draag ook oordopjes voor mijn gehoorschade, als mijn dochtertje te luid bleit. Toch niet veel moeite, geen probleem mee.
                    Zoniet mogen er ook geen festivals meer zijn, die geven ook geluidsoverlast. En mensen die naast een luchthaven wonen, mogen straks de vliegtuigen beboeten?

Maar goed, wat ik ook opmerk, is dat veel jonge ouders zelf heel nonchalant zijn, en dat zo ook overdragen aan hun kinderen. Is het sinds de verplichte legerdienst, sinds mensen niet meer gedrild zijn, dat dit fenomeen zich voordoet? Of was dit vroeger ook het geval?
                    Veel mensen zijn ook snel tevreden, oppervlakkig op elk vlak, of zoals in de fotografie: als het al scherp is, is het al goed, de rest van een foto is niet meer belangrijk.
                    Met één zaak ben ik het niet eens en dat is het probleem van de luchthavens , die mensen zijn daar allemaal gaan wonen als de luchthaven er al was .Die moeten dus niet klagen .Anders moet de trein aan mijn deur ( op slaapkamerhoogte en 50m) ook maar verdwijnen.

Comment

• Re: Gas boetes.

Groot gelijk, eerst goedkope grond kopen, omdat er een luchthaven is, en nadien klagen dat er vliegtuigen vertrekken... die moeten hun kot maar verkopen als ze der niet akkoord mee zijn.
                      Idem met die kinder speeltuinen, die waren er eerder , en dan komen zij nadien klagen dat er kinderen inzitten...
                      Wie eerst is is eerst, en diegene die erna komt moet in mijn ogen zwijgen, of ophoepelen. ( ik heb ook naast een treinroute gewoont , en ik ben verhuist : die treinroute lag er XXX jaar voor mij, dus moest ik niet gaan klagen.)

Comment

• Wees blij niet in Singapore te wonen. Daar zijn er geen GAS boetes, een peuk op de grond gooien is snelrechtbank, kauwgom binnenbrengen in het land idem, ...
                        En er wordt geen onderscheid gemaakt tss een inwoner of buitenlander in de straf. Meestal een week de straat vegen in een gele of oranje overall.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Wees blij niet in Singapore te wonen. Daar zijn er geen GAS boetes, een peuk op de grond gooien is snelrechtbank, kauwgom binnenbrengen in het land idem, ...
                          En er wordt geen onderscheid gemaakt tss een inwoner of buitenlander in de straf. Meestal een week de straat vegen in een gele of oranje overall.
                          Geen probleem: ik rook niet, ik kauw nooit
                          Zijn er nog zo'n weetjes aan dat land dat je niet mag ?

Comment

Wildplassen , gewoon plassen weet ik niet.

Comment

ja, als je buiten gaat, moet je eerst thuis je schoenen vegen , voor je het straat op mag en als je naar het wc gaat, mag je niet doorspoelen, eerst het papier er terug uithalen , en dat terug recyclen...
                              En mensen die niet roken en kauwen, die met nen auto rijden moeten als ze terug rijden, het rubber van den asfalt er terug afschuren. Het is toch god geklaagt , dat rokers 30 jaar geleden sociale mensen waren, en nu de paria's v.d. maatschapij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

Comment

Working...
                                X