Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Gas boetes.

Lollige is dat ze altijd op straat rijden ipv op fietspad.

Vorige zomer was er op een dag eens een grote bende die deels hetzelfde traject moest afleggen als ikzelf... en ik kon lekker ongestoord op het fietspad blijven rijden, want dat was van mij alleen omdat zij het vertikten het te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Lollige is dat ze altijd op straat rijden ipv op fietspad.

Vorige zomer was er op een dag eens een grote bende die deels hetzelfde traject moest afleggen als ikzelf... en ik kon lekker ongestoord op het fietspad blijven rijden, want dat was van mij alleen omdat zij het vertikten het te gebruiken.

Mijn zoon de veel alleen gaat fietsen zegt dat het met 8bar in de tuben op veel fietspaden niet te doen is om er op te rijden.Ik ben het niet eens met hem daar de wetgeving er is , maar ik kan zijn hand toch niet vasthhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Mijn zoon de veel alleen gaat fietsen zegt dat het met 8bar in de tuben op veel fietspaden niet te doen is om er op te rijden.Ik ben het niet eens met hem daar de wetgeving er is , maar ik kan zijn hand toch niet vasthhouden.
        dat is dikke larie en apekool en vooral dikke bullschit
        ik rijd zelf zowel met de mtb als met de koersfiets een aantal duizenden km's
        en eer dat een fietspad niet meer berijdbaar is met een koersfiets moet het al heel erg zijn
        zeg eens tegen uwe zoon dat hij dan nooit de ronde van vlaanderen of parijs roubaux moet gaan rijden, die wegen liggen er slechter bij dan 70% van de belgische fietspaden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          dat is dikke larie en apekool en vooral dikke bullschit
          ik rijd zelf zowel met de mtb als met de koersfiets een aantal duizenden km's
          en eer dat een fietspad niet meer berijdbaar is met een koersfiets moet het al heel erg zijn
          zeg eens tegen uwe zoon dat hij dan nooit de ronde van vlaanderen of parijs roubaux moet gaan rijden, die wegen liggen er slechter bij dan 70% van de belgische fietspaden

Hij heeft dit jaar de ronde van vlaanderen evenals vorig jaar uitgereden.Ik kan er zelf niet over oordelen daar ik nooit met de fiets rij.Ik ga veel te voet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
            Zwijg er mij van. Een paar jaar geleden ook achter zo'n bende terroristen gereden. Ze waren in groep, geen signalisatie en roekeloos rijgedrag (zoals we van hen gewend zijn).
            Toen ik er uiteindelijk langs kon rijden, kreeg ik nog een paar verwijten door het open raam binnen en een lege drankbus.

Ik ben er dan maar voor gaan rijden en keihard in de remmen gegaan voor een denkbeeldige egel... Ze moesten maar afstand houden.
            En haal er gerust de flikken bij. Anders krijg je je papieren toch niet ingevuld om uw kapotte achterlichten en uw geschaafde carosserie te laten repareren.

De papieren samen met de flikken ingevuld en vervolgens veneinig gelachen naar de schaafwonden en platte tubes. Ze hebben er zelf ook nog een boete of twee aan overgehouden, waarvan eentje voor smaad aan de politie.
            Ik weet het, 't is niet mijn schoonste kant, maar 't heeft toen wel deugd gedaan.

V.
            Hum Vincent, ik heb dat ook eens voorgehad. Moest naar mijn werk in ziekenhuis in Terneuzen. 15 km achter zo een bende gereden. Toen ik eindelijk voorbij kon, nipt natuurlijk, en ben dan eens gestopt om mijn gedacht te zeggen.
            Ik moest toen wel naar het ziekenhuis...
            Twee dikke builen op mijn kop en geschaafde knie.
            Twas gelukkig werkongeval. Of ze er ooit een boete voor gehad hebben, weet ik niet maar ik hoop het wel!!!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

Comment

Ja ja, zolang Koning Auto regeert bij het gros van de Belgen zullen er altijd problemen zijn met fietsers.
              Want voor de Belg zijn koning auto moet alles en iedereen wijken, zeker wanneer ze 500m verderop met de wagen een brood uit de automaat halen.

Ge moet maar eens in Nederland, Duitsland, Frankrijk of Oostenrijk gaan fietsen. Een wereld van verschil in hoffelijkheid tegenover fietsers hoor.
              En niet alleen tegenover fietsers, ook voetgangers krijgen zonder pardon voorrang. In Duitsland staan daar zelfs strenge boetes op wanneer je als automobilist niet stopt
              voor een voetganger die aan een zebrapad aanstalten maakt om over te steken.
              Kunnen ze in België nog veel van leren.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Ja ja, zolang Koning Auto regeert bij het gros van de Belgen zullen er altijd problemen zijn met fietsers.
                Want voor de Belg zijn koning auto moet alles en iedereen wijken, zeker wanneer ze 500m verderop met de wagen een brood uit de automaat halen.

Ge moet maar eens in Nederland, Duitsland, Frankrijk of Oostenrijk gaan fietsen. Een wereld van verschil in hoffelijkheid tegenover fietsers hoor.
                En niet alleen tegenover fietsers, ook voetgangers krijgen zonder pardon voorrang. In Duitsland staan daar zelfs strenge boetes op wanneer je als automobilist niet stopt
                voor een voetganger die aan een zebrapad aanstalten maakt om over te steken.
                Kunnen ze in België nog veel van leren.
                Kan hier wel een beetje inkomen. Voor 500m moet je inderdaad je wagen niet gebruiken, dit kost je tenandere onverantwoord geld en bovendien onnodig vervuilend. Zoiets als de automobilist die 10km rijdt om te tanken voor een paar centjes minder. Enfin, er zijn zoveel voorbeelden in dit genre.
                Het was de toenmalige minister van verkeer Jean Luc in de korte broek die een serieuze wijziging heeft laten aanbrengen in het voordeel van de zwakke weggebruiker. Maar het ging toen nogal ver. Je mocht met je fiets zomaar op de stoep vlammen maar gelukkig is dit nadien afgezwakt tot en met de 12-jarigen. Ik zou dan ook niet graag de bewoner geweest zijn die even onbezonnen zijn voodeur achter zich toetrok.
                Een andere kanttekening is dat veel voetgangers er zomaar van uitgaan dat ze zonder kijken de straat kunnen/mogen oversteken. Sommigen zouden letterlijk onder je wagen lopen. Maar ik ben natuurlijk nog van dat tijdperk waar ze ons geleerd hebben eerst links en daarna rechts te kijken vooraleer de straat over te steken.
                Zelfs op zebrapaden zie je verschillende types van gedragingen. Er zijn er die nog niet eens opzij kijken en resoluut er overheen stappen, maar er zijn er ook die het was hoffelijker doen en oogkontakt houden met het aankomend verkeer. Welk van de twee manieren zou de beste zijn ? Voor mij geen twijfel..En er zijn er zelfs die tergend traag en zelfs uitdagend het zeebrapad opstappen met een blik waar je direct kan uit afleiden : "durf me nu maar eens omver te rijden zie".
                Maar ik probeer zoveel mogelijk hoffelijk te zijn in het verkeer en bijzonder veel aandacht te schenken aan de zwakke weggebruiker...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  ....... Maar ik ben natuurlijk nog van dat tijdperk waar ze ons geleerd hebben eerst links en daarna rechts te kijken vooraleer de straat over te steken.
                  ...
                  eerst link, dan rechts en dan nog een keer links.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    eerst link, dan rechts en dan nog een keer links.
                    grt,bouk.
                    Bedankt voor de belangrijke opmerking bouk. Het zou inderdaad kunnen dat, terwijl je naar rechts aan het kijken bent, er plots een auto van links opduikt en dat je er zo maar onder loopt.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kan hier wel een beetje inkomen. Voor 500m moet je inderdaad je wagen niet gebruiken, dit kost je tenandere onverantwoord geld en bovendien onnodig vervuilend.
                      Volgens een rapport van febiac in 2011, waren er al 15% van het totaal wagenpark in België bedrijfswagens.
                      Dat is een enorm cijfer. Veel van die bestuurders rijden gratis, met een tankkaart.
                      Sommigen rijden er ook gratis mee in het buitenland, of velen tanken net voor de grens nog eens vol. Ik ken zo een aantal mensen.
                      Ik ken er ook die af en toe eens die tankkaart gebruiken voor de tweede wagen van hun partner.
                      In plaats van de werknemers met bedrijfswagen enkel een budget te geven om te kunnen tanken voor het aantal km dat ze moeten overbruggen tussen woon en werkplaats.

Dit houdt in dat die mensen helemaal niet inzitten met de dure olieprijzen, het is immers hun portefeuille niet. Ze zitten er ook niet mee in om voor 500 meter naar de bakker te rijden.
                      Wanneer ik met de fiets naar de bakker ga, zie ik daar allemaal mensen met de auto toekomen, die vlak voor de deur moéten kunnen parkeren, terwijl je vaak een bakker in een straal van 2km vindt, en dus meestal te voet kan gaan. Maar dat kost tijd en moeite natuurlijk. En mensen zijn tegenwoordig zo gemakzuchtig...
                      Ik word in mijn schoonfamilie scheef bekeken als ik zeg te voet naar de bakker te zijn geweest... ik krijg dan te horen: "allez, ge pakt toch gewoon den otto?".

De overheid stimuleert het zuinig gebruik van zulke wagens dus niet, ze maken ze voor bedrijven zelfs fiscaal voordelig.
                      Mijn vrouw kan op een kwartier fietsen naar haar werk, met de trein 2 minuten (+ de wandelafstand erbij tellen), maar tóch geeft haar werkgever haar een wagen omdat het hun goedkoper uitkomt. Ze heeft die wel af en toe eens nodig om op verplaatsing elders in het land te gaan. Maar daarvoor kan men toch gewoon wagens beschikbaar stellen uitsluitend voor tijdens de werkuren?
                      Ik vind dat persoonlijk niet kunnen, en de overheid zou daar iets aan moeten doen.

Een andere kanttekening is dat veel voetgangers er zomaar van uitgaan dat ze zonder kijken de straat kunnen/mogen oversteken.
                      Da's waar. Maar historisch gezien was de voetganger eerst... en x-aantal eeuwen later is de wagen pas in het straatbeeld gekomen, zij moeten maar opletten als ze die zonodig willen gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Da's waar. Maar historisch gezien was de voetganger eerst... en x-aantal eeuwen later is de wagen pas in het straatbeeld gekomen, zij moeten maar opletten als ze die zonodig willen gebruiken
                        Klopt inderdaad dat de vier- of tweevoeter eerst was. Maar in de jaren toen de auto opdook werd er alles aan gedaan om hem tot koning te kronen. Vadertje staat kon daar een serieus centje aan verdienen. De stappende tweevoeter was toen plots minder belangrijk.
                        Maar de geschiedenis herhaalt zich dus voor de zoveelste keer...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Moest er in het begin niet iemand voor de wagen lopen?

Comment

De hond als trekdier.. zou je nu eens moeten proberen. Dat zou meer dan een GAS boete worden. In mijn jeugdjaren was het een gewoon straatbeeld dat de bakker met zijn triporteur geholpen werd door een ingespannen hond. En nadien kwam de auto en het arm beestje verdween in de anonimiteit.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Anonymous, uw redenering omtrend bedrijfswagens is totaal fout en achterhaald. Op het einde van het jaar wordt ik afgerekend op mijn gemiddeld verbruik. Ik heb er dus alle belang bij om zuinig te rijden. Foefelen met de tankkaart voor een tweede auto? Zo goed als onmogelijk, tenzij er een trip naar het buitenland tussen twee beurten zit. Ge moet dus niet alles geloven wat ze u wijsmaken.

En dan wou ik ook nog iets kwijt over 'koning auto' die zich alles permitteert en de zwakke weggebruiker negeert (iemand suggereerde dat hierboven): ik ben meer dan 10 jaar voetganger en fietser geweest in Brussel en weet dus uit eerste hand hoe het er aan toe gaat. Ja, er zijn automobilisten die denken dat de weg enkel van hun is. Als voetganger of fietser waagt ge bij elk kruispunt of zebrapad uw leven. Maar je hebt het ook zelf in de hand: steek over waar het mag, haal die ipod uit uw oren, zet uw oogkleppen af, kijk links-rechts-links en neem voorzichtig de voorrang die je geniet als zwakke weggebruiker. Maar hou ook rekening met de auto's.
                              Als automobilist moet je opletten op de weg, de markeringen, verkeersborden en lichten, andere auto's en zwakke weggebruikers. Op zich een hele taak voor de hersenen en dus niet feilloos. Je mag nog zo oplettend zijn, soms heb je een voetganger niet gezien achter die geparkeerde camionette, enz... je kan niet alles anticiperen, maar je kan ervoor zorgen dan alles binnen de perken blijft.

De discussie hierboven ging over wielerterrorisme. Die kennen geen regels en maken hun eigen wetten, zeker als ze in bende rijden. Je mag nog zo'n wijde bocht rond hen maken, er is er altijd wel eentje die uw richting spuwt (al dan niet met sympathieke woorden). Hoffelijkheid staat niet in hun woordenboek en bij de letter i staat maar 1 woord: ik, IK!

't Is allemaal niet zo moeilijk om samen te leven, maar het moet van alle kanten komen.

Gr, V.
                              http://www.catchlight.be
                              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Working...
                              X