Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Gas boetes.

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Guerrilla gardners to the rescue!

Dit motiveert sommigen toch nog extra om seed-bombing strategiën voort te zetten.

Als er nog boetes komen voor mensen die de wereld opfleuren, dan denk ik dat er binnenkort in een paar hoge pieten hun tuin snelgroeiende wildwoekerende bamboe zal groeien, à 50cm per dag
    Dat zal hun wel wat meer kosten om dat weg te krijgen dan een gas boete.
    Ik hoor het hier juist op tv en kan me daar ook behoorlijk over opwinden.
    Ik vind dat ze gasboetes moeten geven aan mensen die grasvelden zaaien in een bosrijke omgeving (zoals hier bij ons).
    Ik heb er hier ooit één gehad die die kwam informeren waarom ik "mijn onkruid niet doodsproeide"
    Wilde kaardebol, groot hoefblad, speenkruid, bosanemoon, daslook, vogelmelk, wilde rhododendron, gele dovenetel, hondsdraf, salomonszegel, gevlekte aronskelk, wilde orchis, klaproos, korenbloem, bolderik en ik kan ze nog een tijd doorgaan : onkruid ??????.
    Ik heb verdorie meer bomen geplant dan zij er hebben uitgezaagd
    Ik heb hem gezegd : als ze bij mij niet mogen groeien, waar mogen ze dan groeien ?

@Anonymus : wat ik je aanraad is zevenblad, Japanse duizendknoop, distels, kasteelkruid, braambessen, grote springbalsemien, robertskruid, paardestaart, heggewinde

Ik zou in deze pelouse/mais/betonwereld geen bij meer willen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Bij ons zie je regelmatig 4 van die honden(heel vroeg ) een qaud voorttrekken , mag niet maar waar moeten die mensen dan oefenen.
      Ik volg Francois.
      Niet alleen die mensen, maar ook die honden. Neem van me aan dat ze gekozen hebben voor een quad omdat die over potente remmen beschikt.
      Het is een vééééééél grotere mishandeling om bepaalde honden op een appartement te houden dan ze te laten doen wat ze écht graag doen : trekken.
      Of een border-collie in een rijhuis zonder tuin : je reinste dierenmishandeling. Dat zijn mensen die zo'n hond nog nooit in zijn element hebben gezien, ik snap ook niet hoe sommige fokkers willen verkopen zonder de situatie thuis te kennen. Of de mensen uit een nest te laten kiezen. Mijn zoon had uit een nest van 10 niet te kiezen, de vrouw die fokte besloot wie wie kreeg, na een aantal gesprekken natuurlijk.
      Maar we verzeilen in een ander topic denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        @Anonymus : wat ik je aanraad is zevenblad, Japanse duizendknoop, distels, kasteelkruid, braambessen, grote springbalsemien, robertskruid, paardestaart, heggewinde
        Thanks.
        En dankzij wikipedia kom ik op nog een mooi lijstje invasieve soorten planten, om het aanbod nog wat diverser te maken :

Comment

Sommigen zijn tegen GAS-boetes..
          Sommigen verdienen GAS-boetes.

en mochten GAS-boetes niet helpen, kunnen we altijd nog bidden: "Heer, verstevig mijn hoop..."

wetende dat 50m links voldoende hoog en dicht struikgewas is en 50m rechts een drankgelegenheid
          wetende dat mijnheer (als je die mijnheer kan/mag noemen) nu te kijk staat voor om en bij de 200 appartementen.
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
            wetende dat mijnheer (als je die mijnheer kan/mag noemen) nu te kijk staat voor om en bij de 200 appartementen.
            Zo'n knappe foto van jou is toch ook een soort straf?
            Hier in Nederland hebben we al jaren 30ct per m2 GAS boetes op het gas, iedere keer als het koud wordt, en 15ct per kw boete op de electriciteit en gewoon met onze trui aan!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Sommigen zijn tegen GAS-boetes..
              Sommigen verdienen GAS-boetes.

wetende dat 50m links voldoende hoog en dicht struikgewas is en 50m rechts een drankgelegenheid
              Nice

Zie je de straatlantaarn in deze straat:

Hier heb ik vorig jaar eens iemand zijn achterste aan zien afvegen, nadat die een mooie boodschap had gedaan tussen twee geparkeerde auto's in.
              Het wordt echter iets moeilijker nu de Congolese taxi maffia deze straat quasi permanent inneemt om klanten van het hotel en het aanpalende station in te pikken.
              Doch, 3 dagen terug nog iemand zien rondlopen met zijn 'lid' in de hand, toevallig in dezelfde straat. Zie: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post3955014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Krijgt een vervolg:
                Volgens de lokale schepen van Openbare Werken Vincent Vanhalewyn had de GAS-vaststeller de Pyracyntha - of kent u de vuurdoorn niet - niet in het vizier. De GAS-boete van 250 euro was in de Azalealaan bedoeld voor wat grassprietjes tussen de trottoirtegels. In de scheurmand dus, die boete van een overijverig ambtenaar.
                Ere-vrederechter Jan Nolf vond een 'voortreffelijk' Antwerps vonnis over een 'merkwaardige' GAS-boete. 'De GAS-staat heeft zijn eigen PRISM-spion in het systeem: Uw stad kijkt mee, tot in het hart van de bemiddeling'

Comment

Krijgt een vervolg:
                  Stond in het originele artikel ook he, dat het niet de struik was, maar het onkruid ervoor:

De gemeente Schaarbeek nuanceert het verhaal echter. "De struik vormt geen probleem, maar er groeit onkruid op de stoep, aldus Sarah Borensztein. De gemeente belooft nu om samen met de vrouw een oplossing te zoeken.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oei, daar had ik overgelezen...

Tja, dan moeten ze maar met hun gas-maaier langskomen om die grassprietjes af te maaien. Hebben ze in Schaarbeek geen groendienst meer?

Comment

Oei, daar had ik overgelezen...

Tja, dan moeten ze maar met hun gas-maaier langskomen om die grassprietjes af te maaien. Hebben ze in Schaarbeek geen groendienst meer?
                      Ik vind het gewoon (zoals verwacht) erg...
                      Voor bouk zal het normaal zijn, maar de procedure die die 16jarige voor de kiezen kreeg... over wat gebakken lucht...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

en opgetrokken tot een max van 350 Euro.
                        goed bezig.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          en opgetrokken tot een max van 350 Euro.
                          goed bezig.
                          grt,bouk.
                          Ik kan de boetes begrijpen maar er zijn grenzen.

Comment

Deze boetes zijn een lachertje geworden en zijn hun bedoeling al ver voorbij geschoten. Je mag bij manier van spreken nog niet niezen in het openbaar of je hebt een boete aan je broek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                              Deze boetes zijn een lachertje geworden en zijn hun bedoeling al ver voorbij geschoten. Je mag bij manier van spreken nog niet niezen in het openbaar of je hebt een boete aan je broek.
                              .. en "scheten" laten of boeren laten mag ook niet .. dat is luchtvervuiling resp. illegale CO2 uitstoot!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                .. en "scheten" laten of boeren laten mag ook niet .. dat is luchtvervuiling resp. illegale CO2 uitstoot!
                                In Frankrijk kennen ze er anders ook wat van, wel geen gasboete maar niet te geloven, KLIK.

Comment

Working...
                                X