Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Gas boetes.

Wou ik nog even aanvullen...

1 grote fout aan het gasboete-systeem is dat er geen leertijd is voorzien. Je begaat een overtreding en lap de bon op.
    En dat vind ik niet goed.
    Je zou eerst een waarschuwing moeten krijgen voor een specifieke inbreuk en pas bij herhaling beboet moeten worden.
    Want je mag nu zeggen wat je wil, niet iedereen kend alle wetten en regeltjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

1 grote fout aan het gasboete-systeem is dat er geen leertijd is voorzien. Je begaat een overtreding en lap de bon op.
      Je zou eerst een waarschuwing moeten krijgen voor een specifieke inbreuk en pas bij herhaling beboet moeten worden.
      Is waar maar de pakkans is al zo klein , maar iedereen weet toch dat je niets op de grond mag werpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

Wat nu ? Iedereen vind zichzelf toch zo slim en intelligent ?

Is het dan zo moeilijk om bepaalde zaken nuchter te bekijken en te snappen dat je geen afval op straat gooit, niet aan sluikstorten doet, milieuvervuiling tot een minimum beperkt, etc ?
        Daarvoor heb je toch geen leertijd nodig maar weet je vanzelf, toch ?!

Ik reed onlangs langs het lokale natuurgebied en zag daar een lege pot choco in de grasberm liggen, iets verderop lag een broodzak waarin nog vier sneetjes brood zaten.
        Er staan ruim voldoende vuilnisbakken binnen het gebied, toch zijn mensen te lui en laks om het afval erin te kieperen maar gewoon te laten liggen.
        Ik ben dan maar gestopt en heb de boel netjes opgeruimd.

Twee dagen geleden heb ik naar de lokale politiezone gebeld omdat er sluikafval in de berm naast een doodlopende straat lag.
        Een kapotte matras, een telefoontoestel, een kapotte wasmand, versleten T-shirts, een toetsenbord en een plastiek zak vol conservenblikjes !!

Ik vraag mij dan telkens af hoe mensen die zulke overtredingen begaan zich zouden voelen wanneer ze bij het ontwaken vaststellen dat iemand zijn afval gewoon in hun voortuin heeft gestort?
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Is het dan zo moeilijk om bepaalde zaken nuchter te bekijken en te snappen dat je geen afval op straat gooit, niet aan sluikstorten doet, milieuvervuiling tot een minimum beperkt, etc ?
          Daarvoor heb je toch geen leertijd nodig maar weet je vanzelf, toch ?!

Ik reed onlangs langs het lokale natuurgebied en zag daar een lege pot choco in de grasberm liggen, iets verderop lag een broodzak waarin nog vier sneetjes brood zaten.
          Er staan ruim voldoende vuilnisbakken binnen het gebied, toch zijn mensen te lui en laks om het afval erin te kieperen maar gewoon te laten liggen.
          Exactly !

En als je daarover iets zegt, wordt je al gauw scheef bekeken als "groene rakker" of "geitenwollensokkenbreier".

Ik vind trouwens ook dat in de politiek geen partij Groen hoeft te bestaan, maar dat de groene mentaliteit of het gezond verstand standaard in de andere partijen hun programma zou moeten zitten. Helaas ook niet het geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Exactly !

En als je daarover iets zegt, wordt je al gauw scheef bekeken als "groene rakker" of "geitenwollensokkenbreier".

Ik vind trouwens ook dat in de politiek geen partij Groen hoeft te bestaan, maar dat de groene mentaliteit of het gezond verstand standaard in de andere partijen hun programma zou moeten zitten. Helaas ook niet het geval.
            Moraliseren is mooi, maar o zo idealistisch.
            Weten we allemaal niet dat we moeten stoppen voor een rood licht, geen alcohol mogen drinken bij het rijden, of ons aan de snelheidsbeperkingen houden ? En waarom gebeurt het dan wel ?
            Last edited by Leopard; 12 juli 2013, 22:23.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Blijkbaar mag je in sommige gemeenten niet met meer dan 10 personen in groep fietsen, dat is om de 'wielerterroristen' tegen te houden , voor mij niet erg want ben toch meestal alleen. En mijn snelheid ligt met gemiddeld 28km/u ook redelijk laag.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Moraliseren is mooi, maar o zo idealistisch.
                Weten we allemaal niet dat we moeten stoppen voor een rood licht, geen alcohol mogen drinken bij het rijden, of ons aan de snelheidsbeperkingen houden ? En waarom gebeurt het dan wel ?
                Sommige zaken gebeuren nu eenmaal "per ongeluk", zoals wanneer men nét niet meer op tijd kan stoppen voor een rood licht.
                Maar dat er een hoop blikjes "per ongeluk" in een natuurgebied komen te liggen, is iets anders.

Hierzo, de poster van de campagne die momenteel loopt:

"We weten het allemaal", ...inderdaad. Eigenlijk is die sensibilisatie dan ook overbodig, zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Blijkbaar mag je in sommige gemeenten niet met meer dan 10 personen in groep fietsen, dat is om de 'wielerterroristen' tegen te houden , voor mij niet erg want ben toch meestal alleen. En mijn snelheid ligt met gemiddeld 28km/u ook redelijk laag.
                  Geen slecht idee. In Dendermonde is dit al zo langs de Schelde. Ik rij zelf graag en frequent per fiets. Meestal langs de Dender. En het is wel zo, daar rijden veel terroristen rond. Beter dan van die ribbels, waar niemand mee gediend is en bovendien gevaarlijk kan zijn, zijn bvb. gas-boetes voor sommige van die snelheidsduivels en groepen die je beter niet tegenkomt op je pad.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik ken iemand die doof is en die rijdt graag per fiets. En op een dag waren er eens wielerterroristen, die riepen "aan de kant", wat hij niet hoorde natuurlijk. En ze hebben hem zonder pardon opzij geduwd en waardoor hij in 't kanaal is gereden.
                    Ik zal weer te idealistisch zijn, maar goed... 't is erg wat je sommigen tegenwoordig ziet doen.

Comment

Ik ken iemand die doof is en die rijdt graag per fiets. En op een dag waren er eens wielerterroristen, die riepen "aan de kant", wat hij niet hoorde natuurlijk. En ze hebben hem zonder pardon opzij geduwd en waardoor hij in 't kanaal is gereden.
                      Ik zal weer te idealistisch zijn, maar goed... 't is erg wat je sommigen tegenwoordig ziet doen.
                      Da's natuurlijk wel een heel sterk en treurig verhaal. De man heeft het dan toch wel overleefd ???
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Da's natuurlijk wel een heel sterk en treurig verhaal. De man heeft het dan toch wel overleefd ???
                        Ja hoor, leeft nog steeds trouwens.

Comment

Mensen in groep gedragen zich totaal anders dan mensen individueel.
                          Een dikke 10 jaar geleden stond er in de krant een vergelijkbaar verhaal. De wielerterroristen wilden een boertje voorbij die met zijn beerkar op pad was. Het was van hetzelfde, met dat verschil dat dat boertje de klep van zijn beerkar heeft opengetrokken
                          Ik heb dit verhaal opgevolgd want het is achteraf tot een rechtzaak gekomen waarbij het boertje veroordeeld werd.
                          Hij heeft dus wel moeten dokken maar het plezier zal de boete zeker goed gemaakt hebben.

Was er toen een petitie gekomen om hem financieel te steunen, ik had zeker gestort.

Altijd gevaarlijk om te veralgemenen maar twee drie keer per jaar passeren die mountainbiketerroristen aan mijn deur, rats het bos in. Notabene in de kwetsbaarste tijd van het jaar (december) en privé-weg.
                          Niks van aantrekken, het verstand op nul en de blik op oneindig. Er is hier zoveel te zien maar niet één van die terroristen heeft ook maar iets gezien, ik zweer het. Eén club heeft dan nog het begrip om achteraf het slijk aan mijn oprit te komen opruimen en van hen krijg ik ieder jaar een paar flesjes Trappist, dat zijn nog de slechtste niet.

Het milieu hier verdraagt wel fietsers in het winterseizoen, maar geen 1500 of meer op één dag.
                          Het is afwachten vooraleer het eerste ongeval gebeurt want als je ziet hoe bepaalde stommeriken blindelings een verharde baan kruisen......de "zwakke weggebruiker" haha
                          The question is not "if", the question is "when"

En voor wie mocht denken dat ik uit mijn nek klets, ik steek me niet weg : het gaat hem hier meer bepaald over "de bossen van Wingene", ieder jaar begin december. Organisatie : de Hertetrappers, Hertsberge.
                          Ik wacht op het eerste dodelijke ongeval.

PaulM

Comment

ik rij een paar maand geleden op me " macadam" tussen de bossen, en ineens voor mij, ik denk een 15 fietsers... wieler geen toeristen, maar weg opeisers, enfin, na een paar minuten erachter te hebben gehangen ( reden met 6 naast een, klaxoneer ik ne keer, en wat denkt ge : die staken hunne vinger op, ge weet wel hoe , en ik heb daar nog 3 km achter moeten rijden, dat zijn geen wielerfanaten, maar wielerpiraten...
                            op zo'n momenten hebde goesting om er eens ene nen tik te geven, maar dat kost geld : want verliezen doet ge dat toch : het zijn zwakke weggebruikers ( ik denk meer zwak van geest ) , en als ge stopt, begin eens tegen 15 man ????

Comment

Het is zoals steeds dat de goed het met de slechte moeten bekopen , als een fietser geen voorrang heeft en hij stopt dan laat ik hem beleefd door. Maar als het enen is die denkt van hij zal wel stoppen dan rij ik gewoon verder , zal wel geen ongeluk veroorzaken wat daar wint niemand iets bij.Wielertoeristen klagen wel van de ribbelstroken en er komen er geen bij. Wie van jullie heeft er al eens in een ambulance gelegen die over een verkeersheuvel ( verkeersremmer) moet rijden , dit is voor betrokkene ook geen lachertje en deze blijven toch ook?

Comment

Zwijg er mij van. Een paar jaar geleden ook achter zo'n bende terroristen gereden. Ze waren in groep, geen signalisatie en roekeloos rijgedrag (zoals we van hen gewend zijn).
                                Toen ik er uiteindelijk langs kon rijden, kreeg ik nog een paar verwijten door het open raam binnen en een lege drankbus.

Ik ben er dan maar voor gaan rijden en keihard in de remmen gegaan voor een denkbeeldige egel... Ze moesten maar afstand houden.
                                En haal er gerust de flikken bij. Anders krijg je je papieren toch niet ingevuld om uw kapotte achterlichten en uw geschaafde carosserie te laten repareren.

De papieren samen met de flikken ingevuld en vervolgens veneinig gelachen naar de schaafwonden en platte tubes. Ze hebben er zelf ook nog een boete of twee aan overgehouden, waarvan eentje voor smaad aan de politie.
                                Ik weet het, 't is niet mijn schoonste kant, maar 't heeft toen wel deugd gedaan.

V.
                                http://www.catchlight.be
                                Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                                https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Working...
                                X