Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gas boetes.

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens Boek, alleen spijtig dat véél ouders de boete zullen betalen !
    Zo gaat het doel voorbij !
    Ze kunnen ook een alternatieve straf geven.

Comment

Kijk hier eens .....

Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik ben het met je eens Boek, alleen spijtig dat véél ouders de boete zullen betalen !
        Zo gaat het doel voorbij !
        Dus je hebt nooit iemand doen verschieten?
        Nooit eens belleke trek gedaan?
        Nooit op de trappen van een kerk een boke gegeten?
        (kheb onlangs ergens een lijst zien passeren van wat niet mocht... ik voelde mij even onwel worden)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vind het een goed plan.
          vooral de jeugd veel harder aanpakken.
          wij waren vroeger veel braver en wisten wat wel en niet mocht.
          maar die jeugd van tegenwoordig)(.
          grt,bouk.
          Braver wel, maar de maatschappij was compleet anders.
          We wisten niet beter, hadden geen internet, gsm enz.
          Een aantal religieuzen maakte dan ook handig misbruik van hun macht en van de onmondigheid van hun slachtoffertjes.
          Of dat nu zoveel beter was ?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Jullie hebben allemaal gelijk hoor. Voor mij hoeven die GAS-boetes ook niet. Alhoewel....

Rechtover de deur is er een nieuwbouw (twee huizen). De ruwbouw staat er tot de eerste roostering. 's Avonds (rond 23u) horen we lawaai op de werf. Effen naar buiten en we bemerken enkele jeugdige lieden (ik schat ze tussen de 14 en 16 jaar) die zich daar schijnbaar aan het ammuzeren zijn, met een radio en wat drank.
            Voor mij geen probleem zolang ze hun manieren houden.
            Hoe later het wordt, hoe meer het lawaai.
            Rond 01.00u, wij lagen al geruime tijd in bed maar konden niet slapen, ben ik buiten gegaan met de vriendelijke vraag om het lawaai een ietwat te beperken met de opmerking dat enkelen van ons 's anderendaags moesten gaan werken.
            Het resultaat? Alle afval van drankflessen en dergelijke lagen 's morgens op ons oprit....

Wie is in fout? Voor mij de ouders (wie laat zijn gasten toe om op dergelijke uren niet thuis te zijn? wie geeft zijn kinderen genoeg geld mee om drank en dergelijke te kunnen kopen?.....de rest mag je er zelf bijconcluderen).

Voor mij...best hoor die GAS-boetes. Spreek ik mezelf nu tegen?.....ja en neen...Spijtig genoeg zijn ze soms nodig.

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen politie gebeld, wel de aannemer op de hoogte gebracht zodat hij kon nazien of er al dan niet schade toegebracht werd op de werf.
            Last edited by perman; 5 juni 2013, 21:56.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Totaal van de pot gerukt: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/opm...uwstraat.dhtml

GAStapo boetes my a$$ !
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Totaal van de pot gerukt: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/opm...uwstraat.dhtml

GAStapo boetes my a$$ !
                In dit geval heb je misschien gelijk maar hoe ga je de mensen afleren om hun afval zo maar op straat te dumpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Je reinste BS want de laatste tijd (jaren) gaan we eerder naar een gestapo regime a la Noord-Korea i.p.v. naar een land waarin iedereen zich vrij en gelukkig voelt.
                  Maar ik ben helemaal niet gelukkig in een land waar iedereen zomaar nonchalant sluikstort. Omdat het mag en iedereen vrij is om het te doen.

Onlangs zag ik iemand nog een blikje cola uit zijn autoraam gooien richting berm.
                  Dat wordt constant gedaan... zelfs in het natuurreservaat in mijn buurt, groeien er blikjes uit de grond?

Een tijdje terug was het eens 'dag van de schoonmaak' en men deelde flyers uit in het station. Wat bleek, iedereen die zo'n flyer aannam, gooide die gewoon 5 meter verder weg, op grond, nonchalant en zonder schaamte. Terwijl er een paar meter verder een vuilbak stond om het in te deponeren.
                  En dat zijn allemaal volwassenen hé.

Ook rokers, niet enkel hun plastiek verpakking die ze op grond laten slingeren als ze een nieuw openen, maar ook sigarettenpeuken. Die doven ze uit op grond, maar laten ze liggen... Maar we willen wel allemaal dat een hondenbaasje de poep van zijn hond meeneemt in een plastiek zakske, terwijl dit biologisch afbreekbaar is en een sigarettenfilter niet.

En je kan zo doorgaan met voorbeelden.
                  Ik zeg niet dat het zo erg moet zoals in Singapore bijvoorbeeld, waar het verboden is om kauwgom op zak te hebben, want het zou weleens op de stoep kunnen plakken nadien. En met hun hond mogen ze ook niet in openbare plaatsen rondwandelen.
                  Maar toch zou ik een gemiddelde stad in België graag even proper zien als in Oostenrijk of Zwitserland...

Er is toch geen probleem als je alles netjes in de vuilbak doet, je bent nog steeds vrij om alles te doen... Net zoals die flitspalen waar iederen over kankert, toch geen probleem als je je aan je snelheid houdt... Is dit echt zo moeilijk? Het is niet de overheid die het probleem is...
                  Ik heb nog geen boetes gehad.

Comment

Begrijp me niet verkeerd, voor onnozele redenen vind ik GAS boetes ook ronduit belachelijk, zoals niet mogen skaten of met vrienden ergens rondhangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Maar ik ben helemaal niet gelukkig in een land waar iedereen zomaar nonchalant sluikstort. Omdat het mag en iedereen vrij is om het te doen.

Onlangs zag ik iemand nog een blikje cola uit zijn autoraam gooien richting berm.
                      Dat wordt constant gedaan... zelfs in het natuurreservaat in mijn buurt, groeien er blikjes uit de grond?

Een tijdje terug was het eens 'dag van de schoonmaak' en men deelde flyers uit in het station. Wat bleek, iedereen die zo'n flyer aannam, gooide die gewoon 5 meter verder weg, op grond, nonchalant en zonder schaamte. Terwijl er een paar meter verder een vuilbak stond om het in te deponeren.
                      En dat zijn allemaal volwassenen hé.

Ook rokers, niet enkel hun plastiek verpakking die ze op grond laten slingeren als ze een nieuw openen, maar ook sigarettenpeuken. Die doven ze uit op grond, maar laten ze liggen... Maar we willen wel allemaal dat een hondenbaasje de poep van zijn hond meeneemt in een plastiek zakske, terwijl dit biologisch afbreekbaar is en een sigarettenfilter niet.

En je kan zo doorgaan met voorbeelden.
                      Ik zeg niet dat het zo erg moet zoals in Singapore bijvoorbeeld, waar het verboden is om kauwgom op zak te hebben, want het zou weleens op de stoep kunnen plakken nadien. En met hun hond mogen ze ook niet in openbare plaatsen rondwandelen.
                      Maar toch zou ik een gemiddelde stad in België graag even proper zien als in Oostenrijk of Zwitserland...

Er is toch geen probleem als je alles netjes in de vuilbak doet, je bent nog steeds vrij om alles te doen... Net zoals die flitspalen waar iederen over kankert, toch geen probleem als je je aan je snelheid houdt... Is dit echt zo moeilijk? Het is niet de overheid die het probleem is...
                      Ik heb nog geen boetes gehad.
                      Voor al die dingen die je opsomt bestaan wetten. Die zijn verboden en je kan er al boetes voor krijgen.

Honden weren uit openbare plaatsen zou ik toejuichen.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Voor kauwgom kan ik er nog inkomen, maar voor een kersenpit, waar zijn we toch mee bezig .... En waar gaat dat eindigen.,
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

1 kersenpit? ik heb er geen compasse mee, de bon op ermee. vuiligheid moet in de vuilbak en niet op straat.
                          bij ons hier in straat is het ook ooit begonnen met 1 sigarettenpeuk en nu ligt het er vol van. vanwaar ze komen weten we voorlopig nog niet maar als we de vuilaard te pakken krijgen dragen we hem aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            1 kersenpit? ik heb er geen compasse mee, de bon op ermee. vuiligheid moet in de vuilbak en niet op straat.
                            bij ons hier in straat is het ook ooit begonnen met 1 sigarettenpeuk en nu ligt het er vol van. vanwaar ze komen weten we voorlopig nog niet maar als we de vuilaard te pakken krijgen dragen we hem aan.
                            Dan moet je eens voor mijn deur komen kijken.., je zal er veel moeten 'aandragen'. Maar jammer diegenen die je zou moeten aandragen worden niet beboet, anders schelden ze je uit voor racist.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                              Vind ik terecht. Uitstekende voorwerpen aan een voertuig kunnen een gevaar betekenen voor andere weggebruikers. En je moet het maar meemaken dat een achteruitparkerende wagen een flinke deuk in jouw voorbumper maakt met zijn trekhaak.
                              how zekers, ik heb nen vasten trekhaak, en krijg dus geen vergasssingsboete, en als ik achteruitrij , is die deuk even groot... het wordt hier lachen met de pet op

Comment

Holala ...

Ik heb een afneembare trekhaak die momenteel niet afgenomen is ... Word ik nu ook vergast op een GAS-boete?

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                                how zekers, ik heb nen vasten trekhaak, en krijg dus geen vergasssingsboete, en als ik achteruitrij , is die deuk even groot... het wordt hier lachen met de pet op
                                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
                                X