Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begrijpen jullie het nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Begrijpen jullie het nog?

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Het uitgangspunt is hier (zie o.a jouw post #65) dat (citaat) die "schoon" lui gaan op vakantie (einde citaat) toch wel tot een grote verdraaiing van de feiten leidt, nietwaar?
    Feit: er vertrekken mensen op vakantie
    Feit: er zijn mensen die klant zijn bij enero en hem geld moeten
    conclusie : de mensen die enero geld moeten gaan op vakantie.

Ander feit : ik ben ook al geweest
    Vraag : moet ik enero nu geld?

Ander feit: er zijn nog mensen die de crisis niet voelen
    Ander feit : er zijn nog meer mensen die nog op vakantie kunnen gaan
    Ander feit : enero gaat ook

Nog een ander feit : probeer eens te lenen zonder dat je voldoende waarborg (dus geld of een ander waardevol bezit) hebt?
    Als je een (vast) inkomen hebt is dat niet zo'n probleem.
    En het is ook geen uitzondering dat mensen leven van loon tot loon, niks achter de hand hebben en toch op vakantie willen
    Trouwens enero is geen alleenstaande case he.
    Er bestaat ook discriminatie. Veel patiënten betalen bij hun huisarts slechts één euro voor een visite en de rest betaalt de gemeenschap.
    Als je dan ziet, leest of hoort wat sommigen mensen uitspoken met hun centen...
    Ja ja, iedereen doet men zijn geld wat hij of zij wilt.
    Als het kon vermeden worden dan vind ik dat toch bedenkelijk en vooral omdat anderen er voor moeten opdraaien uiteindelijk.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Nog een ander feit : probeer eens te lenen zonder dat je voldoende waarborg (dus geld of een ander waardevol bezit) hebt?
      Dàt
      is nooit anders geweest...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        dat er jaren gespaard werd,
        of dat ik de laatste 10 jaar maar 1 (enorm gebudgetteerde) reis gemaakt heb..
        dat vergeten ze...
        Je vergeet de hamvraag: moet je Enero nog geld?

Maar serieus: respect!
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Als mensen lang genoeg herhalen dat het crisis is,
          en nog minder geld beginnen uitgeven omdat het crisis is,
          dan zal de crisis enkel nog erger worden.

Een ander zijn rekening maken vind ik een no go...
          kheb onlangs iemand geweten die mijn rekening kwam maken...
          omdat ik een jaar heb waar ik EN op reis ga EN een bouw begin (met bijhorende lening).
          Ik was ofwel een leegloper ofwel "nen dikke nek"...

dat er jaren gespaard werd,
          of dat ik de laatste 10 jaar maar 1 (enorm gebudgetteerde) reis gemaakt heb..
          dat vergeten ze...

Je kan niet weten wie wat of hoe,
          en veralgemenen lost dan niets op

Kan ik inkomen
          Kan zelfs vergelijken.
          In mijn "werkend leven" heb ik o.a. een periode gehad van ong. 15 jaar waarin ik keihard gevlamd heb
          Gelukkig kom ik hier niemand tegen die mij uitmaakt voor ik weet-niet-wat.
          Maar ja, ik houd alles sober he
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Gelukkig kom ik hier niemand tegen die mij uitmaakt voor ik weet-niet-wat.
            Ik zou niet durven.
            Last edited by nabi; 29 maart 2013, 14:52.

Comment

Ik zou niet durven.
              Neen niet doen: ik weet je wonen
              En waar je woont is het ook goed wonen
              Ik heb er ooit veel plezier gemaakt, een en ander meegemaakt en een paar hartjes gebroken
              Was in de tijd van Rober B. (die in 2006 op pensioen ging).
              Godfried V. heb ik ook nog gekend. ("speciale" mens....)
              Last edited by theokus; 29 maart 2013, 14:42.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Al een chance dat ik géén D800E en 24-70 nodig heb om me met deze mooie hobby te amuseren, goeie foto's te maken, en daar ook niet voor op citytrip moet
                Spaart me heel wat uit, in deze barre tijden.
                OK ge zegt het al zwanzen, maar weet ge hoeveel waarheid dat daar in zit?

Het zit hier vol met mensen die steeds het nieuwste model willen, dus leggen ze dat voor hezelf onder de kerstboom. Huppekee, duizenden Euro's. Maar wel een ander zijn rekening maken. Die van mij hebben ze hier ook al gemaakt. Rode draad; "jamaar jij verdient duidelijk meer dan wij want zo'n reis kan ik me niet permitteren".

Wel... ik heb nog nooit - NOOIT - een nieuwe body gekocht. Ik koop hun tweedehandstoestellen. En daarmee ga ik op safari. OK, 't is mijn eigen mening, maar ik vind dat ik veel méér uit mijn hobby haal dan hen. En in totaal zal ik heus niet zo veel meer centen kwijt zijn. Het is niet het toestel dat de mooiste plaatjes levert. Het is de opportuniteit.
                http://www.theafricabug.com

Comment

ik ben beginnen werken in 1968. Toen was het moeilijk om een job te vinden want het was crisis, dan kwamen de jaren zeventig met inflaties van bijna 12% en crisis. Daarna de jaren tachtig, geleend voor ons huisje aan 11% wat toen normaal was. Daarna de jaren negentig nog altijd crisis en grote besparingen door de regeringen, daarna de eeuwwisseling en de kippencrisis dan de crash van beurzen en nu nog altijd crisis.
                  Heel mijn loopbaan heb ik dus werk gehad, was het crisis en nu ik met pensioen ben is het dat nog altijd. Toch hebben we ons huisje kunnen betalen, rustig en goed kunnen leven, onze drie zonen toch niet laten verhongeren en nu spelen we met de kleinkindjes. Ik geloof eigenlijk al lang niet meer in crisis, ik geloof wel dat men ons dat van alle kanten vertelt om ons rustig en beheersbaar te houden. Volgens mij worden er velen rijk van de crisis en het herverdelen van de brave mensen euro's. En ja , wij hebben heel dikwijls, en nog, gezien dat mensen langs alle kanten gesteund worden, van alle walletjes mee eten en dat ze zich veel meer kunnen permitteren dan wij nog maar zouden willen. Gaan we er ongelukkig voor worden? Helemaal niet want dan doen afbreuk aan de kwaliteit van ons eigen leven en we hebben er maar één. Van dat enen willen we dan ook ten volle genieten.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Dàt
                    is nooit anders geweest...
                    Helemaal niet.
                    Ga maar eens naar een Citi bank, of andere van die louche toestanden waar je tot 15% betaalt.

Zelfs een werkoze krijgt daar 2000€ krediet, en een creditkaart met een limiet van 2000€ er bovenop. En nadien een incassobureau..

Comment

En elke keer komt dat op het nieuws of dat het normaal is dat er veel mensen op vakantie gaan . Plezant voor de tallozen die dat financieel niet aankunnen. En wat interesseert mij dat waar de rijken heengaan !

Comment

Blijft wel dat een reisje van een week of zo dit jaar een stuk goedkoper is dan in een normaal jaar: met de stookkosten die je uitspaart betaal je een mooi deel van je trip.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

haha je moest eens weten wat ts te verbergen heeft, ja

Comment

Working...
                          X