Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begrijpen jullie het nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Ik heb alvast andere manieren om te ontstressen dan op vakantie te gaan maar ik ben maar een kleine zelfstandige en werk dus niet hard...
    Dat zijn juist diegenen die het hardst moeten werken....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: Begrijpen jullie het nog?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Dat zijn juist diegenen die het hardst moeten werken....
      't Is maar een gedacht Francis.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        .........

Weet je dat grote Russische bedrijven hun hoofdkantoor in Nederland hebben?
        Omdat ze in Nederland praktisch géén belastingen moeten betalen.
        Nederland is een belastingparadijs...
        Stel je voor dat Poetin weer kuren krijgt en zijn vrienden vraagt om de boel te verhuizen naar Nederland.
        Dan kan Cyprus "stikken".
        tja...logisch hè.
        zijn dochter is met een Nederlandse zakenman en woont al in Nederland.
        de connectie van Poetin en Nederland zijn heel nauw hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wie zijn jullie om te bepalen wat iemand met zijn geld doet. Als iemand gaat lenen om 4 keer per jaar op reis te gaan, dan is dat zijn eigen zaak.
          Dat hij daarvoor de rest van het jaar boterhammen met choco moet eten om zijn lening af te kunnen betalen, daar hebben jullie toch geen last van.

Poetin heeft hier in de buurt een "buitenverblijfje". Hij komt hier 2 keer per jaar een weekendje golf spelen. Iedereen weet wanneer hij op komst is, want dan vliegt er 2 dagen op voorhand van 's morgens tot ' s avonds een helicopter rond, en krioelt het van de politie. Om dat te bekostigen moet deze meneer waarschijnlijk geen bokes met choco eten.
          Last edited by notex; 28 maart 2013, 07:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            In de lessen economie hebben wij vroeger geleerd dat crisis vnl perceptie is. Het is de verwachting dat het slecht zal gaan. Door die verwachtingen dalen de investeringen, wat ook weer zorgt voor minder consumptie, aangezien bedrijven minder orders krijgen en er ontslagen kunnen vallen. Dan heb je dus crisis. Als de wereldbevolking meer zou beginnen consumeren of niet meedoen aan de verwachting zal de crisis minder zwaar zijn en kan je sneller recupereren. Bij ons hebben de regeringsleiders veel te lang naar hun eigen winkel gekeken. Een gezamelijk standpunt en actieplan had de zaak veel vroeger opgelost.
            100% gelijk CCC, aan doemdenkerij doen kan gevaarlijk zijn, had de pers vijf jaar geleden zijn mond gehouden, dan was de crisis nu veel minder erg geweest.

In de VS is de nasdaq de klappen al teboven gekomen.
            Mischien wel, maar of de "gewone" mensen het er daardoor beter hebben is nog maar de vraag, velen in de VS moeten er daar een baan bijnemen
            om hun leventje te kunnen lei(ij)den.
            En die Amerikanen spelen het spelletje ook niet zo netjes tegenover de rest van de wereld, zij halen alles wat amerikaans is terug
            onthou dat maar, voorbeelden als Ford, en Caterpillar zijn nog maar het begin, zij zullen het niet laten om al hun industrie terug te halen,
            en de volgenden kennen wij ook reeds als je wat verder denkt. Obama heeft beslist dat Amerikaanse bedrijven op geen steun meer moeten rekenen
            zolang ze grote activiteiten in andere delen van de wereld hebben draaien, dat zegt genoeg.

Wat hier in België kan, dat kan nergens ter wereld, dat weet iedereen, maar wij zullen er wel de dupe van worden.

Ons kinderen stellen het beiden goed tot zeer goed, een van mijn dochters is gehuwd met een zelfstandig aannemer, en ze hebben beiden werk, (veel werk)
            als mijn schoonzoon op zondag liften en stellingen gaat verhuizen van de ene werf naar een andere werf, dat ziet niemand, maar als zij er dan
            eens een dagje of vier tussenuit gaan, dat hebben ze wel geweten, zo van "hoe doen die dat, nieuw huis, nieuwe auto, en dan nog op reis gaan"
            maar degenen die dat zeggen zitten wel om 18:00U in hun zetel terwijl zij maar bij donker naar huis komen, en dan nog een stapel papierwerk
            hebben, of nog plannen moeten inkijken om bestellingen te plaatsen, vóór het groot verlof moet hij nog zes huizen starten en klaarhebben, en
            dat met drie man, ik denk dan, je moet het maar zien zitten.

Dat ze maar eerst eens leren zorgen voor "eigen volk eerst" hier in ons belgenlandje, hier in de westhoek zijn veel diepvriesfirma's en nog andere firma's,
            als je daar voorbijrijdt zie je hoofdzakelijk auto's met franse nummerplaten op de werknemersparkings staan, en ik weet uit goede bron, dat die
            mannen (gewone arbeiders) voor hetzelfde werk per maand 250€ méér overhouden dan de belgische collega's, en dat kan je de werkgevers niet kwalijk
            nemen, want laatst heb ik tegen een baas van een firma gepraat waar ze aan Inoxbouw doen, "hier zijn gewoon geen TIG lassers meer te vinden"
            wist hij mij te zeggen, het wordt hoog tijd dat de jongeren eens beginnen in te zien dat het niet zal werken als ze allen voor een computer hun geld
            willen verdienen.

Dan heb je nog het vergif van uitzendkantoren, zelf werkte ik bij Philips, goede baas met zeer goede betaling enz.
            daar kwamen dan via interim jongeren binnen, met een dik diploma informatica of noem maar op, zij kregen er mooi
            werk als machinebediener of noem maar op, goed betaald, en na vier jaar stonden ze daar nog, maar als die personen
            niet continue gaan bijscholen kunnen ze na een paar jaar met hun diploma niets meer aanvangen, en dat is een groot probleem.

Ik zou hier met mijn bedenkingen een boek kunnen schrijven, maar dan wordt dat draadje hier meteen afgevoerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Wie zijn jullie om te bepalen wat iemand met zijn geld doet.
              Zo denk ik er ook over.

En op reis gaan of niet? Dat is toch een noodzaak willen al die mooie foto's van buitenlandse landschappen op BD blijven gepost worden?

Dat hij daarvoor de rest van het jaar boterhammen met choco moet eten om zijn lening af te kunnen betalen, daar hebben jullie toch geen last van.
              Zo zijn er meer dan je denkt.

Comment

Wie zijn jullie om te bepalen wat iemand met zijn geld doet. Als iemand gaat lenen om 4 keer per jaar op reis te gaan, dan is dat zijn eigen zaak.

Poetin heeft hier in de buurt een "buitenverblijfje". Hij komt hier 2 keer per jaar een weekendje golf spelen. Iedereen weet wanneer hij op komst is, want dan vliegt er 2 dagen op voorhand van 's morgens tot ' s avonds een helicopter rond, en krioelt het van de politie. Om dat te bekostigen moet deze meneer waarschijnlijk geen bokes met choco eten.
                't was wel "bepalen" wat u zei. Uiteraard niemand dus, net zoals dat zo zal zijn met Poetin.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

......
                  Gezien de huidige trend is met "geleend" geld op vakantie gaan een dikke aanfluiting van het verschil tussen "mijn" en "dijn" ... .. ge moogt zelf een benadering geven voor de vakantiekost 4x/jaar met 4 personen = gemiddeld gezin .. onrechtstreeks heb ik daar dus WEL last van ... gezien de statistieken over het inkomen van de modale Belg zal men zelfs geen boterhammen, met of zonder choco, moeten eten om uit de kosten te geraken ... tenzij er op grote schaal gesjoemeld wordt en Belgen dus zo hard liegen over hun inkomen alsof het gedrukt staat! wat ik dus niet geloof gezien de geregistreerde "schuldenaars" in België. (In 2009, 7,28% wanbetalers ...)

.. maar dit terzijde (want de draad verzuipt alweer in zijstraatjes) .. waar ik het bijzonder lastig mee heb is dat iedereen eigengereid meent te moeten beslissen wat en hoe de zaken georganiseerd worden en daarbij vrolijk hun g@t vegen aan bestaande regels en overeenkomsten .. trek de lijn door naar de algemene mentaliteit in de maatschappij en alras zal men moeten vaststellen dat het gros van de brave burgers leeft volgens het principe van "'t zal wel zo nauw niet steken zeker, als ik mijn geld maar krijg" ... voor mij, ronduit verfoeielijk ... ik ben voor een harde lijn! LOL .. ordnung muss sein! LOVL!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    tja...logisch hè.
                    zijn dochter is met een Nederlandse zakenman en woont al in Nederland.
                    de connectie van Poetin en Nederland zijn heel nauw hoor.
                    grt,bouk.
                    Nederland kent zo’n 23.000 brievenbusmaatschappijen,
                    alleen al op de Prins Bernhardweg 200 in Amsterdam zijn 2670 bedrijven gevestigd, op één adres...
                    Dit zijn bedrijven waar niemand werkt, waar niet één computer staat en waar nooit een telefoon rinkelt.
                    Wat wel rinkelt is de kassa: jaarlijks sluizen deze bedrijfjes €8.000.000.000.000,- euro door Nederland.
                    Hoeveel? Acht biljoen euro, oftewel acht duizend miljard euro!

Dit zijn niet allemaal Russen he bouk.
                    Maar bedrijven zoals Apple, Starbucks, Microsoft, Google enz. enz.
                    Last edited by theokus; 28 maart 2013, 14:27.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Nederland kent zo’n 23.000 brievenbusmaatschappijen,
                      alleen al op de Prins Bernhardweg 200 in Amsterdam zijn 2670 bedrijven gevestigd, op één adres...
                      Dit zijn bedrijven waar niemand werkt, waar niet één computer staat en waar nooit een telefoon rinkelt.
                      Wat wel rinkelt is de kassa: jaarlijks sluizen deze bedrijfjes €8.000.000.000.000,- euro door Nederland.
                      Hoeveel? Acht biljoen euro, oftewel acht duizend miljard euro!

Dit zijn niet allemaal Russen he bouk.
                      Maar bedrijven zoals Apple, Starbucks, Microsoft, Google enz. enz.
                      tja....wij Hollanders zijn altijd al een ondernemend landje geweest hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        tja....wij Hollanders zijn altijd al een ondernemend landje geweest hè.
                        grt,bouk.
                        Inderdaad bouk, als het erop aankomt kunnen jullie ons wel een poepie ruiken. De heer Dijsselbloem's mandje zal volgende week wel vol liggen met allerlei moois.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Iedereen he
                          Allee, ik kijk nu met één oog naar het voetbal op tv: Cercle tegen Kortrijk.
                          Ik heb meer gezien dan gisterenavond
                          Het doet deugd als je die inzet en dat vuur ziet van die gasten.
                          Maar die worden er dan ook véél te dik voor betaald.
                          Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

De reisbereidheid bijft dus onaangetast niettegenstaande de crisis. Men meld een zeer drukke vertrekdag, al 30.000 voor Zaventem. Prettige vakantie!
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              De reisbereidheid bijft dus onaangetast niettegenstaande de crisis. Men meld een zeer drukke vertrekdag, al 30.000 voor Zaventem. Prettige vakantie!
                              Zou het ook niet wat te maken hebben met het feit dat vrijwel iedereen hier stilaan depressief wordt van het eindeloze diepvriesweer ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Zou het ook niet wat te maken hebben met het feit dat vrijwel iedereen hier stilaan depressief wordt van het eindeloze diepvriesweer ?
                                Zou inderdaad kunnen. Depressieve gemoedstoestanden hebben zo hun prijs..
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X