Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begrijpen jullie het nog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Begrijpen jullie het nog?

    Wacht even - de TS is vlot bereid geld uit te geven aan een D4; maar een ander gaat teveel op reis? Volgens mij gaan er wel enkele citytrips in een D4
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #47
      Re: Begrijpen jullie het nog?

      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Wacht even - de TS is vlot bereid geld uit te geven aan een D4; maar een ander gaat teveel op reis? Volgens mij gaan er wel enkele citytrips in een D4
      zie handtekening van TS.)(
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: Begrijpen jullie het nog?

        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Wacht even - de TS is vlot bereid geld uit te geven aan een D4; maar een ander gaat teveel op reis? Volgens mij gaan er wel enkele citytrips in een D4
        Ik heb toch nergens gezegd dat ik zelf niet op verlof of op weekend ga. Persoonlijk kan ik mij dat perfect veroorloven, wees gerust. Maar ik ben nog van die oudere generatie die de zaken misschien wat anders zie. En het zou bovendien spijtig zijn dat ik na een 42 jarige carriére dat niet kan. Het kan mij ook niet schelen wat anderen doen met hun centen. De reden van mijn betoog is louter gebaseerd op actuele toestanden die momenteel door allerlei media verspreid worden en om eens te weten te komen hoe anderen en hier in het bijzonder daarover denken. Maar er zijn hier blijkbaar toch nog altijd individuen die op de man willen spelen.
        Had ik hier nog één en ander in mijn handtekening staan dan had u er mij allicht ook op afgerekend. Maar dat heb ik al lang naar de vuilbak verwezen. Zielig niet ?
        Last edited by enero; 29 maart 2013, 10:30.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Begrijpen jullie het nog?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Ik heb toch nergens gezegd dat ik zelf niet op verlof of op weekend ga. Persoonlijk kan ik mij dat perfect veroorloven, wees gerust.
          Tja, de mensen die deze week vertrokken zijn waarschijnlijk ook. Ik snap je commentaar er op dus niet

          Terwijl ze in Cyprus in de dikke sh*t zitten worden hier duchtig de euros gerold voor een weekje zon.
          Wel.., ik begrijp ik het dus niet meer, of ben ik hier alleen ?
          Hieruit begrijp ik dat je afvraagt waar deze mensen hun geld halen. Ze kunnen het zichzelf waarschijnlijk perfect veroorloven
          Tot nader order doet ieder met zijn geld wat hij/zij wil. De ene koopt een auto van ++€50.000 de ander gaat op reis of wekelijk in een *** restaurant eten.

          Ik heb er wel een probleem mee dat mensen hun schoolgaande kinderen 2/3 dagen van school houden om vroeger te kunnen vertrekken (de lagere prijs is meegenomen natuurlijk). Zonder te veel te veralgemenen, de bij de firma waar ik werkte waren het vooral de jongere werknemers die thuisbleven of re laat kwamen zonder verwittigen en ik denk dat dit o.a. te maken heeft met de gewoontes en mentaliteit die aangekweekt wordt door van school weg te blijven om op verlof te gaan.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #50
            Re: Begrijpen jullie het nog?

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Hieruit begrijp ik dat je afvraagt waar deze mensen hun geld halen. Ze kunnen het zichzelf waarschijnlijk perfect veroorloven
            Tot nader order doet ieder met zijn geld wat hij/zij wil. De ene koopt een auto van ++€50.000 de ander gaat op reis of wekelijk in een *** restaurant eten.
            My point exactly!
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #51
              Re: Begrijpen jullie het nog?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Tja, de mensen die deze week vertrokken zijn waarschijnlijk ook. Ik snap je commentaar er op dus niet



              Hieruit begrijp ik dat je afvraagt waar deze mensen hun geld halen. Ze kunnen het zichzelf waarschijnlijk perfect veroorloven
              Tot nader order doet ieder met zijn geld wat hij/zij wil. De ene koopt een auto van ++€50.000 de ander gaat op reis of wekelijk in een *** restaurant eten.

              Ik heb er wel een probleem mee dat mensen hun schoolgaande kinderen 2/3 dagen van school houden om vroeger te kunnen vertrekken (de lagere prijs is meegenomen natuurlijk). Zonder te veel te veralgemenen, de bij de firma waar ik werkte waren het vooral de jongere werknemers die thuisbleven of re laat kwamen zonder verwittigen en ik denk dat dit o.a. te maken heeft met de gewoontes en mentaliteit die aangekweekt wordt door van school weg te blijven om op verlof te gaan.
              Inderdaad, ik vraag mij af waar mensen het geld vandaan halen. Ik zit al jaren in de zorgsector en ik weet heel goed waarover ik spreek. Ik ben er zelf meer en meer de dupe van. Ik kom dagelijks in contact met tal van mensen en bezoek ze ook bij hen thuis. Meer en meer kunnen er zelfs hun medische facturen niet betalen waarvan ze zelfs maar een fractie van moeten opleggen. Toch zie je ze met de nieuwste smatphones of gsm's rondlopen en er ook volop gebruik van maken. Hun huis staat vol met zaken die ze allicht niet nodig hebben. En ze roken zich de longen uit het lijf. Verwarmings- en elektriciteitsfacturen worden als maar minder betaald. Huishuren worden niet betaald. Mijn vrouw is zelf werkzaam in de immobiliënsector en ze kan u daar ganse epistels van neerschrijven. Zonder vaste advokaat geraakt ze jaarlijks bij een aantal mensen niet meer aan haar huishuur.Dat is de echte realiteit. Veel verborgen armoede, wees gerust.
              Maar velen die het henzelf aandoen. En er zijn er van diezelfde bij die vandaag of morgen in Zaventem zullen staan. En, nee het kan mij niet schelen wat ze met hun geld doen, als ze mij o.a. maar betalen.
              Last edited by enero; 29 maart 2013, 11:30.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #52
                Re: Begrijpen jullie het nog?

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Wacht even - de TS is vlot bereid geld uit te geven aan een D4; maar een ander gaat teveel op reis? Volgens mij gaan er wel enkele citytrips in een D4
                Er u misschien nog even van gerust stellen dat het heel waarschijnlijk geen D4 wordt, maar een D800E. Ik heb mij vandaag ondertussen nog even tegoed gedaan aan een 24-70mm 2.8. En 't was niet van mijn congégeld.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #53
                  Re: Begrijpen jullie het nog?

                  Als ge met 2 werkt, en je hebt allebei ene firmawagen, dan kan er wel eens een deftig reiske af zeker.

                  Ik hou genoeg achter de hand, maar als ik op reis ga, dan moet het in orde zijn. Ik huiver van all-in toestanden. Voorlopig huren we meestal een huisje voor een week of 2, en dat kost ca 2-3000€.

                  Tel daar bovenop nog wat extra kosten, restaurantjes, uitstapjes etc, en dat loopt makkelijk over de 5000€.
                  Nu, iedereen legt zijn prioriteiten, en als de centen er niet waren deed ik het niet.

                  Je geld vandaag op een spaarrekening parkeren voor later is misschien niet de beste optie, maar het er gewoon doordraaien aan dikke auto's, reizen etc vind ik nog een heel pak minder.
                  Als ik op pensioen ga, dan wil ik niet arm worden door een ziekenhuisverblijf of een kapot wasmachien.
                  En echt rekenen op het staatspensioen doe ik niet.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Begrijpen jullie het nog?

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Inderdaad, ik vraag mij af waar mensen het geld vandaan halen. Ik zit al jaren in de zorgsector en ik weet heel goed waarover ik spreek. Ik ben er zelf meer en meer de dupe van.
                    Zie ik hier enige vorm van jaloezie/afgunst?

                    Je gaat er maar direct van uit dat van deze vertrekkers er een heel pak zijn die het zich niet kunnen veroorloven. In tegenstelling tot andere sectoren kan je niet op reis vertrekken zonder dat je volledig betaald hebt. Wie dus op Zaventem staat met een ticket heeft bewezen dat hij/zij het kon betalen. Dat sommigen hiervoor boterhammen met choco, confituur of zelfs met niets op moeten eten de volgende weken speelt geen rol. Dat is een keuze die ze maken.

                    Niemand heeft het recht een ander zijn rekening te maken en dan vooral niet door te veralgemenen.

                    Maar velen die het henzelf aandoen. En er zijn er van diezelfde bij die vandaag of morgen in Zaventem zullen staan. En, nee het kan mij niet schelen wat ze met hun geld doen, als ze mij o.a. maar betalen.
                    Stond er iemand op Zaventem die jou niet betaald had dan? Op die persoon mag je dan wel commentaar geven maar op de anderen niet.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #55
                      Re: Begrijpen jullie het nog?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Er u misschien nog even van gerust stellen dat het heel waarschijnlijk geen D4 wordt, maar een D800E. Ik heb mij vandaag ondertussen nog even tegoed gedaan aan een 24-70mm 2.8. En 't was niet van mijn congégeld.
                      Ik snap niet waar "sommigen" dat geld blijven halen als je ziet wat de crisis zoal veroorzaakt

                      Voor alle duidelijkheid.. 't es e graptje he
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #56
                        Re: Begrijpen jullie het nog?

                        Ik snap niet waarom iemand zijn persoonlijk situatie of visie wil projecteren op de rest van de samenleving.

                        Ook al denk je dat je op de mediaan zit, dan nog kan het toch best zijn dat andere mensen andere prioriteiten hebben? Mensen die het gemiddeld minder nodig vinden om te sparen, mensen die reizen als hobby beschouwen en daar méér voor over hebben, mensen die veel minder kosten (aka kinderen) hebben, enz...

                        Ik heb op iets meer dan een jaar een honderdtal personen bijgestaan in hun zoektocht naar een safari bestemming. Eco-reizen zijn niet goedkoop, en zullen dat ook nooit worden gezien ongerepte natuur steeds schaarser wordt. En toch zijn er veel mensen die er een mooie som geld voor over hebben om van die natuur te genieten, en hem tergelijkertijd mee te helpen beschermen. Moeten die mensen thuis blijven omdat het "crisis" is? Betekent "crisis" ineens dat die mensen veel minder budget hebben dan voorheen?

                        Mvg,

                        J.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #57
                          Re: Begrijpen jullie het nog?

                          Nagel op de kop, Jochen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Er u misschien nog even van gerust stellen dat het heel waarschijnlijk geen D4 wordt, maar een D800E. Ik heb mij vandaag ondertussen nog even tegoed gedaan aan een 24-70mm 2.8. En 't was niet van mijn congégeld.
                          Het is je even hard gegund als een ander z'n vakantie
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Begrijpen jullie het nog?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Zie ik hier enige vorm van jaloezie/afgunst?

                            Je gaat er maar direct van uit dat van deze vertrekkers er een heel pak zijn die het zich niet kunnen veroorloven. In tegenstelling tot andere sectoren kan je niet op reis vertrekken zonder dat je volledig betaald hebt. Wie dus op Zaventem staat met een ticket heeft bewezen dat hij/zij het kon betalen. Dat sommigen hiervoor boterhammen met choco, confituur of zelfs met niets op moeten eten de volgende weken speelt geen rol. Dat is een keuze die ze maken.

                            Niemand heeft het recht een ander zijn rekening te maken en dan vooral niet door te veralgemenen.



                            Stond er iemand op Zaventem die jou niet betaald had dan? Op die persoon mag je dan wel commentaar geven maar op de anderen niet.
                            Geen jaloezie of afgunst beste vriend, daarvoor heb ik het in deze hedendaagse wereld nog veel te goed. Ik ben nog van die gelukkigen die zich één en ander kan permiteren. Ik ga zelf op verlof, maar eet daar geen boterhamme met choco. Mijn comfort is er tenminste gelijk aan wat ik thuis heb. En ik ga ook op restaurant als 't mij past.
                            Maar omwille van mijn beroepsgeheim zal ik je niet doorgeven wie vandaag vanuit Zaventem vertrekt die mij en anderen nog moet betalen.
                            Je zou waarschijnlijk ook niet willen weten hoeveel er hiervoor ook een lening hebben voor aangegaan, maar ik ga hier niet veralgemenen mocht je het nog niet begrepen hebben.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #59
                              Re: Begrijpen jullie het nog?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Nagel op de kop, Jochen.



                              Het is je even hard gegund als een ander z'n vakantie
                              Ik vertrek deze namiddag ook op weekend. Het hotel zal ik maar niet vermelden kwestie van de maag niet te overbelasten.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #60
                                Re: Begrijpen jullie het nog?

                                Al een chance dat ik géén D800E en 24-70 nodig heb om me met deze mooie hobby te amuseren, goeie foto's te maken, en daar ook niet voor op citytrip moet
                                Spaart me heel wat uit, in deze barre tijden.
                                Last edited by ThierryM; 29 maart 2013, 12:16.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X