Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alcoholtester niet meer verplicht in Frankrijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alcoholtester niet meer verplicht in Frankrijk.

Voor wie deze zomer naar of door Frankrijk op reis gaat, moet geen alcoholtester meer kopen, en kan dus met dat geld
    een glaasje meer drinken.

KLIK

Re: Alcoholtester niet meer verplicht in Frankrijk.

Uhm... die wet is nog niet officieel afgeschaft hoor. Ik ben eergisteren nog gecontroleerd op bezit van alcoholtester
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Comment

In het najaar gaan we weer richting Côte d'Azur, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om zo'n onreglementaire onzin aan te kopen.

misschien is de wetgeving tegen die tijd weer veranderd of aangepast maar zo'n prul kopen zit er nooit in bij mij.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

De Fransman die deze zottigheid bedacht, heeft te lang aan slechte Franse tafelwijn gezeten.
        Meer dan de helft van de volwassenen waaronder moslims en joden zijn van de Blauwe knoop en gebruiken nooit geen alcohol, behalve dan spiritus om de ramen te wassen of om hun sensor te reinigen.

Comment

Als er nu eens iets is wat ik niet nodig heb. Om eens te testen als ik nuchter
          ben, zou wel interessant kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            Uhm... die wet is nog niet officieel afgeschaft hoor. Ik ben eergisteren nog gecontroleerd op bezit van alcoholtester
            Ook vrienden van ons, regelmatige Frankrijk-bezoekers werden recent aan deze controle onderworpen.
            Ik denk dat het nuttig is het artikel afgeprint bij je te hebben, misschien helpt dat in geval van... ..Tenzij de ambassade hier een meer officiële publicatie over zou hebben om dan
            bij te kunnen voorleggen.

... Toch een beetje scherpe kantjes hier en daar aan dat ééngemaakte Europa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              ......... gebruiken nooit geen alcohol....
              dus.....?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Maar wel hasjiesh.
                Die tester zal dat niet kunnen weergeven zeker?

Comment

Moslims drinken in principe geen alcohol, hoewel onlangs een geleerde in Egypte gezegd heeft dat alcohol met mate mag gedronken worden. Volgens hem gaat het erom dat je steeds jezelf onder controle hebt. Dit strookt ook met de traditionele opvattingen van de Islam.
                  Joden drinken wel alcohol, op Shabat wordt er een beker wijn gedronken, waarbij brood (Challa, een vlechtvormig brood) wordt gegeten. " Dit is mijn bloed, en dit is mijn lichaam" hebben de Christenen niet uitgevonden, alleen anders geïnterpreteerd.
                  Op de Seder, de eerste avond van Pesach (het Joodse Paasfeest, dat de uittocht uit Egypte herdenkt, worden 4 glazen wijn gedronken. Meer mag ook, die glazen zijn symbolisch, net als de Sederschotel.
                  In de Bijbel kun je lezen dat Noach (mijn overover.....grootvader) dronken was, er bestaat ook een beeld (bas-reliëf, dacht ik) van hem in Venetië.
                  Voor de duidelijkheid, mijn naam is Michel Noach, en ik ben Jood met roots in Zutphen, Nederland, en in Chelm, Polen. Ik ben niet religieus opgevoed, ik eet graag ham en kreeft, paling... en ik hou niet van de kwezelarij om het licht niet aan te steken (en het daarom van vrijdagavond tot zaterdagavond dan maar te laten branden) etc, dit strookt hoegenaamd niet met de echte bedoeling van de teksten.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik reis nogal veel in de moslimwereld en er wordt overal alcohol gedronken. In landen als Turkije is het heel normaal, in het Midden-Oosten enkel onder de hypocrieten die geld genoeg hebben en de donderdagavond kunnen afreizen naar de Emiraten of Bahrein wordt er alcohol gedronken en dan de zaterdag zijn het de vrome, religieuze muslim .
                    In het Verre-Oosten drinkt de muslim gemeenschap in Maleisë en Indonesië ook maar uiteraard alles in het geniep.
                    Bangladesh, een ander groot muslimland, heeft zelfs nu een bierbrouwerij. Het land exporteert geen bier en toch is het niet voor lokaal gebruik .

Comment

Working...