Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begrijpen jullie het nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Begrijpen jullie het nog?

Ik snap ook niet goed waarom vele mensen per se 4 tot 5 keer per jaar "op vakantie" "moeten" gaan.... en dan nog naar de meest exotische bestemmingen....???
    Ik wordt al mottig wanneer ik die files op Zaventem zie, en dan meestal in de vakantie-periodes er nog es wat stakingen bovenop.
    Of als een gek in één stuk naar Spanje of het Zuiden van Frankrijk rijden....
    Hebben die dan geen stress ????

Gewoon met de wagen wat chilletjes rondhooveren in de Ardennen, daar een leuke wandeling maken en ergens iets gaan drinken.
    Meer moet dat niet zijn voor mij. Natuur, groen, rust.....zalig.

Nu ja, ieder zijn meug.

Maar als je jong bent kan je imho niet én dure vakanties ondernemen én sparen voor een eigen huis.
    En ik denk niet dat de lonen er nu zo denderend op vooruit zijn gegaan.

Enne...Theo zal het wellicht beamen ... België is benevens goed om te wonen toch ook best nog een mooi land ?

Het gras is altijd groener aan de andere kant van de wei .... tot je daar staat.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Dat Hollands maatje heeft deze week enorm veel schade aangericht, mijn gedacht. Kan men zich voorstellen hoe het hier zou geweest zijn mocht de Leterme regering de banken niet gered hebben van het bankroet?
      Met dat Hollands maatje had het allicht slechter afgelopen :eerst het bankvermogen aanspreken (voor zover er nog was), nadien de aandeelhouders en dan de spaarders. De regering zou dan bijspringen voor de rest. En dan... Ik vraag mij af waar die man zijn wijsheid vandaan haalt. Ik ben zeker dat die een dubbele agenda heeft, want onderschat de Hollanders niet. Wie weet gaat ie op het einde van de week al die financials die nu rake klappen krijgen niet weer zelf ophalen om in zijn mandje te leggen.
      Toevallig zag ik op de Nederlandse tv hoe men over Dijsselbloem dacht aanvankelijk. Hij had de job nog niet maar er was sprake van.
      Lof van ALLE kanten
      Toen kwam Cyprus met zijn voorstel: iedereen, elke spaarder moest betalen.
      Protest natuurlijk.
      Daarna werd het mij duidelijk dat het vooral de Russen waren die zwaar moesten bloeden.
      Ik weet nu dat het "maar" over een 6000 klanten gaat.
      Het ging ook over witwaspraktijken maar wat ik erger vond is dat de banken een rente betaalden van tegen de 7%.
      En dat is onmogelijk. Zie maar naar onze banken of andere Europese banken.
      Dat kon niet blijven duren.

Het liep fout en Europa wilde niet over de brug komen.
      Ik zie dat als dat Europa niet wilden borg staan voor dat soort van Russisch geld.
      (en de werkwijze van die banken)

Rusland wil niet helpen. En dat verbaasde me toch.
      Maar wat zei gisteren de Russische premier Dmitri Medvedev.
      "Cyprus steelt gestolen geld". Dmitri wist dat dus!
      Het wordt nu interessant omdat die 6000 klanten waarover ik het eerder had, goede vriendjes zijn van Poetin.
      Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen

De voorwaarden werden aangepast intussen zonder hulp van de Russen maar van Europa.
      En dan komt die fameuze verklaring van Dijsselbloem.

Maar het zou nog kunnen. De Russen kunnen alles opkopen en er nog een gasbel bij krijgen

Zeer interessante uitzending:
      http://pauwenwitteman.vara.nl/Uitzen...tml?&tx_ttnews[backPid]=1546&tx_ttnews[tt_news]=29672&cHash=43386fc134703b21aa2616cd85fb2533

Frits Wester heeft ook een interview met Dijsselbloem.
      Last edited by theokus; 27 maart 2013, 22:26.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Dat denk ik niet, maar een deel beginnen in de werkloosheid en sommigen komen in de interim sector terecht. Enkel de ontslagen komen in het nieuws en dat stemt dan ook weer niet tot vrolijkheid. Volgens mij zijn ze gewoon wat realistischer en is het een gezonde instelling.

Als ik vandaag zou afstuderen is mijn eerste strategie werk vinden, als is dat hamburgers bakken. Als je het kan veroorloven een paar maanden gratis stage gaan doen ergens waar je graag zou willen werken of in de sector. Vervolgens kies je de jobs in functie van waar je wil raken tegen de tijd dat iets begint te verdienen. Enfin, dat is ook niet voor iedereen. Een schoonmaker heeft er niet echt nut bij om zo een traject te volgen, tenzij ie een schoonmaakbedrijf wil beginnen later, maar niet iedere schoonmaker zal een bedrijf starten.
        Zit veel waarheid in
        Gisteren nog een jonge vrouw gehoord in Blokken, jawel
        Ze is onderwijzeres maar kan geen vaste plaats krijgen.
        Een paar jobs ja van een maandje hier en een maandje daar, dus?
        Geen zicht op de toekomst en geen werkzekerheid.
        Ze werkt nu bij haar vader die zelfstandige is.

In wel elke sector is er een tekort aan personeel.
        Maar er zijn geen vooruitzichten, weinig tot geen toekomst en wellicht nog onderbetaald.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ik snap ook niet goed waarom vele mensen per se 4 tot 5 keer per jaar "op vakantie" "moeten" gaan.... en dan nog naar de meest exotische bestemmingen....???
          Ik wordt al mottig wanneer ik die files op Zaventem zie, en dan meestal in de vakantie-periodes er nog es wat stakingen bovenop.
          Of als een gek in één stuk naar Spanje of het Zuiden van Frankrijk rijden....
          Hebben die dan geen stress ????

Gewoon met de wagen wat chilletjes rondhooveren in de Ardennen, daar een leuke wandeling maken en ergens iets gaan drinken.
          Meer moet dat niet zijn voor mij. Natuur, groen, rust.....zalig.

Nu ja, ieder zijn meug.

Maar als je jong bent kan je imho niet én dure vakanties ondernemen én sparen voor een eigen huis.
          En ik denk niet dat de lonen er nu zo denderend op vooruit zijn gegaan.

Enne...Theo zal het wellicht beamen ... België is benevens goed om te wonen toch ook best nog een mooi land ?

Het gras is altijd groener aan de andere kant van de wei .... tot je daar staat.
          Als er nog gras te vinden is ja
          Ik houd van Engeland, vooral van Yorkshire.
          MAAR als je met de trein Londen nadert dan zie je de achterkant....verschrikkelijk dus.
          Tja, die mensen kunnen niet weg he, wij wel
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Men heeft wel dus geld (of geeft het uit) voor wat eigenlijk niet noodzakelijk is he.
            Zoals fotomateriaal?

Eigenlijk is het verhaal toch simpel, niet? De één geeft geld uit aan dit en de ander aan dat. Iemand anders heeft het niet en de vierde wel maar pot het op.
            Wie is het gelukkigst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Zoals fotomateriaal?

Eigenlijk is het verhaal toch simpel, niet? De één geeft geld uit aan dit en de ander aan dat. Iemand anders heeft het niet en de vierde wel maar pot het op.
              Wie is het gelukkigst?
              Iedereen he
              Maar euh ik ben wel liever ongelukkig met wat geld dan zonder.
              In het laatste geval is het 2 keren niets he nabi.

Allee, ik kijk nu met één oog naar het voetbal op tv: Cercle tegen Kortrijk.
              Ik heb meer gezien dan gisterenavond
              Het doet deugd als je die inzet en dat vuur ziet van die gasten.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Rusland wil niet helpen. En dat verbaasde me toch.
                Maar wat zei gisteren de Russische premier Dmitri Medvedev.
                "Cyprus steelt gestolen geld". Dmitri wist dat dus!
                Het wordt nu interessant omdat die 6000 klanten waarover ik het eerder had, goede vriendjes zijn van Poetin.
                Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen
                Ik twijfel eraan of dat goeie vriendjes zijn van Poetin. Ik denk eerder dat het nog van het soort oligarchen zijn van in de tijd van Gorbatsjov en Jeltsin. En die zijn met veel geld gaan lopen, toch niet naar de zin van Poetin.
                Misschien een goed ideetje om die centen proberen terug te halen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik twijfel eraan of dat goeie vriendjes zijn van Poetin. Ik denk eerder dat het nog van het soort oligarchen zijn van in de tijd van Gorbatsjov en Jeltsin. En die zijn met veel geld gaan lopen, toch niet naar de zin van Poetin.
                  Misschien een goed ideetje om die centen proberen terug te halen.
                  Neen, neen
                  Die 6000 zijn de vrienden van Poetin en zijn regime steunt daarop he.
                  Rusland heeft gegokt...
                  Ze hebben Cyprus niet geholpen omdat ze dachten dat Europa ging helpen (betalen) toen het eerste voorstel van Cyprus op tafel lag.
                  En na 2 à 3 jaar zouden ze (die 6000) dan met de winsten gaan lopen.

Als je verder redeneert
                  Duitsland = Europa.
                  En Duitsland heeft een enorme afzet van o.a. auto's in Rusland.
                  Als Poetin kuren krijgt dan draait hij die kraan ook nog dicht.
                  Er is ook nog een samenwerking i.v.m. energie met de Duitsers.

Weet je dat grote Russische bedrijven hun hoofdkantoor in Nederland hebben?
                  Omdat ze in Nederland praktisch géén belastingen moeten betalen.
                  Nederland is een belastingparadijs...
                  Stel je voor dat Poetin weer kuren krijgt en zijn vrienden vraagt om de boel te verhuizen naar Nederland.
                  Dan kan Cyprus "stikken".
                  Ik denk dat Dijsselbloem dat ook in de gaten krijgt.
                  Last edited by theokus; 27 maart 2013, 22:51.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Terwijl ze in Cyprus in de dikke sh*t zitten worden hier duchtig de euros gerold voor een weekje zon.
                    Zij die 3-4 keer op vakantie gaan per jaar zijn waarschijnlijk dezelfde die 600 Euro voor winterbanden "niet veel" vinden
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Men heeft wel dus geld (of geeft het uit) voor wat eigenlijk niet noodzakelijk is he.
                      Iemand dat hard werkt kan soms goedkoper ontstressen met een vakantie dan er maanden onderdoor te zitten of jaren pillen te moeten slikken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Iemand dat hard werkt kan soms goedkoper ontstressen met een vakantie dan er maanden onderdoor te zitten of jaren pillen te moeten slikken.
                        Ja en dat begrijp ik.
                        Ik heb het zo wel niet bedoeld, niet zo strik beperkt tot dat he.

Als de oorzaak niet weggewerkt wordt dan begint heel die stress na de vakantie opnieuw.
                        Als het gaat, als het mogelijk is dan zou ik toch eens gaan uitkijken om dat op te lossen.
                        Ik beweer ook niet dat iedereen het zo erg heeft zitten.

Het is eigenlijk een onderwerp waar het hier nu niet over gaat
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Zij die 3-4 keer op vakantie gaan per jaar zijn waarschijnlijk dezelfde die 600 Euro voor winterbanden "niet veel" vinden
                          Het zijn die naast vakantie ook veiligheid belangrijk vinden. Maar toch nog liever in veiligheid investeren dan 3-4 keer per jaarop vakantie te gaan. Met die centen kan je minstens voor 20 jaar winterbanden kopen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik heb alvast andere manieren om te ontstressen dan op vakantie te gaan maar ik ben maar een kleine zelfstandige en werk dus niet hard...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nu mijn vrouw weg is, heb ik thuis vakantie. En de koude wind maakt mijn
                              verdriet alsmaar mooier.
                              Waarom me dan nog moeien met wat anderen met hun centen doen?

Comment

Ja en dat begrijp ik.
                                Ik heb het zo wel niet bedoeld, niet zo strik beperkt tot dat he.

Als de oorzaak niet weggewerkt wordt dan begint heel die stress na de vakantie opnieuw.
                                Als het gaat, als het mogelijk is dan zou ik toch eens gaan uitkijken om dat op te lossen.
                                Ik beweer ook niet dat iedereen het zo erg heeft zitten.

Het is eigenlijk een onderwerp waar het hier nu niet over gaat
                                Het probleem is dat velen denken dat ze stress hebben. Ga wat sporten en de stress valt zo van je af. Geen tijd ? Neem dan wat tijd. Op vakantie gaan kost ook tijd, meer geld, maar het kost inderdaad maar weinig of geen fysieke inspanning. De kater of stress zou bij sommigen nadien ook nog eens intensiever kunnen terugkeren. En je ook goedkoop sporten, dus geen fietsen van 10.000€. En je hoeft ook niet naar de gym te gaan. Neen, want met een minimum aan uitrusting kan je de stress zo van je voelen afvallen. Maar dit is misschien wel uit de mode.
                                In onze opleiding hebben ze ons altijd op het hart gedrukt dat een gezond lichaam = gezonde geest. En dat geld ook nog in deze tijd.
                                Last edited by enero; 28 maart 2013, 06:57.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X