Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begrijpen jullie het nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Begrijpen jullie het nog?

Het zijn blijkbaar toch meer mensen dan ik dacht die op verlof vertrekken.

Donderdag: 28.000
    Vrijdag: 31.500
    Zaterdag-Zondag: 27.000
    Maandag-Dinsdag: 28.000

Als dit klop, ongeveer 114.500 mensen. (Of zou dat die 1% van de bevolking zijn die nog geld hebben?) (Bron: HBVL)

En er zullen waarschijnlijk ook nog een hele hoop mensen met de wagen en trein op verlof vertrekken. Ik wou dat ik 1 van hun was. En het liefst naar een land waar het nu lekker warm is, want die kou begint echt in mijn knoken te zitten.

Maar ja, wij zijn van thuis uit ook nooit echt op vakantie gegaan. Ik denk dat we misschien 2x voor een weekje naar de kust zijn geweest, en het verste dat ik ben geweest was Londen, en dat was dan nog omdat we dat weekendje hadden gewonnen via HP. Onze winkel had toen de meeste HP printers in België verkocht.

Zelf ben ik iemand die graag op zijn gemak thuis zit, en wanneer het weer het toelaat, dan ga ik een stapje doen in de bossen in Limburg. Daar ontspant een mens ook heel goed van.

Ik geef mijn geld liever uit aan mijn hobby's dan ergens in een vreemd land op hotel te zitten en daar dan ook nog eens extra kosten te moeten maken om uit te gaan eten en dergelijke.

Ieder heeft zo zijn eigen pleziertjes, en ik kan gerust begrijpen dat er mensen zijn die graag op vakantie gaan.

Als je je daar gelukkig bij voelt, en je hoeft je niet in schulden te werken, dan gun ik hun dat ook. (Het is enkel spijtig dat er wel mensen zijn die schulden maken om dit toch maar te kunnen bekostigen.)

Ik heb nog nooit iets op afbetaling gekocht, en ik zal dat ook nooit doen. Kan ik iets niet betalen, dan koop ik het gewoon niet. Dan hoef je je ook nooit heel veel zorgen te maken van, hoe ga ik dat allemaal kunnen afbetalen.
    Last edited by Rudy Mas; 29 maart 2013, 12:37. Reden: Nog een beetje uigebreid.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Als al die mensen Enero nog geld moeten begrijp ik wel waarom hij zo reageert...
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        ........ Het hotel zal ik maar niet vermelden kwestie van de maag niet te overbelasten.
        er loopt een draadje.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En 't is crisis, alé dacht ik toch ...
          Crisis is een zeer relatief begrip.
          Je moet beginnen met de vraag: voor wie is het crisis?
          Het antwoord is zeer eenvoudig:
          Voor de media, de denktanks (en andere zelfverklaarde goeroes) en de politici, die garen spinnen bij het cultiveren van hun Cassandra-complex. Of ze zich realiseren wat ze aanrichten valt sterk te betwijfelen. Maar materieel heeft deze groep er absoluut geen last van. En ze hebben hun succesje op tv, de radio of in de krant gehad.
          Wie heeft er dan wel last van, vooral materieel, want dat is het ergste. Die groep is eigenlijk niet zo heel groot. Het zijn zij die nu hun werk verliezen. Dat zijn er nu een paar duizend tot maximaal een paar tienduizend. Maak zelf de optelling maar (begin bij Ford...). Maar in verhouding is die groep zo klein dat je er bijvoorbeeld in de vertrekhal van Zaventem of Charlerloi geen invloed van kan opmerken.
          Voor diegenen die al werkloos waren, die al langdurig ziek of invalide waren, eenoudergezinnen enz, verandert er bovendien niet veel, dus die mag je eigenlijk niet meetellen.
          Ten slotte zijn er nog de kleine zelfstandigen en vrije beroepers met onvoldoende buffer (cushion) om betalingsachterstand te overbruggen die door de vorige fenomenen in de hand gewerkt wordt.
          Voor de rest zie ik echt weinig groepen die hier door de "crisis" getroffen worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            Als al die mensen Enero nog geld moeten begrijp ik wel waarom hij zo reageert...
            Mag hij dat niet? (ok, je zal het wel zo niet bedoelen).
            Maar die "schoon" lui gaan op vakantie en hij kan naar zijn centen fluiten.
            En wat kan zijn boekhouder doen met die openstaande rekeningen (schulden van klanten)? Niet veel peis ik.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Maar omwille van mijn beroepsgeheim zal ik je niet doorgeven wie vandaag vanuit Zaventem vertrekt die mij en anderen nog moet betalen.
              Eigenlijk weet je dat gewoon niet, dus "beroepsgeheim"
              Kwestie hoeveel van je collega's/confraters in die rij stonden
              Moest het je interesseren, ik heb ook al aan weekje zon gehad. Hoeveel moest ik je weer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                En wat kan zijn boekhouder doen met die openstaande rekeningen (schulden van klanten)? Niet veel peis ik.
                Denk je nu echt dat er daar (van die klanten die niet kunnen betalen) veel van op reis kunnen gaan ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Denk je nu echt dat er daar (van die klanten die niet kunnen betalen) veel van op reis kunnen gaan ??
                  nabi, lees alles nog een keer in dit topic.

enero betrekt het in eerste instantie niet op zijn eigen toestand of op zijn eigen persoon.
                  Ik dacht dat dat het uitgangspunt was.
                  Zie mijn #65.
                  Een paar duizend euro lenen voor op vakantie te gaan gaat dus wel maar rekeningen betalen lukt precies niet.
                  Ik zou dat niet kunnen
                  Ouderwets??

Over zulke zaken praten kan je idd. met collega's maar het lost weinig op.
                  En het ergste is als je mensen (klanten) tegenkomt die niks hebben...die kan je niks afpakken he.
                  Dat is grof gezegd van mij maar het is zo.
                  Last edited by theokus; 29 maart 2013, 13:06.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Crisis is een zeer relatief begrip.
                    Je moet beginnen met de vraag: voor wie is het crisis?
                    Het antwoord is zeer eenvoudig:
                    Voor de media, de denktanks (en andere zelfverklaarde goeroes) en de politici, die garen spinnen bij het cultiveren van hun Cassandra-complex. Of ze zich realiseren wat ze aanrichten valt sterk te betwijfelen. Maar materieel heeft deze groep er absoluut geen last van. En ze hebben hun succesje op tv, de radio of in de krant gehad.
                    Wie heeft er dan wel last van, vooral materieel, want dat is het ergste. Die groep is eigenlijk niet zo heel groot. Het zijn zij die nu hun werk verliezen. Dat zijn er nu een paar duizend tot maximaal een paar tienduizend. Maak zelf de optelling maar (begin bij Ford...). Maar in verhouding is die groep zo klein dat je er bijvoorbeeld in de vertrekhal van Zaventem of Charlerloi geen invloed van kan opmerken.
                    Voor diegenen die al werkloos waren, die al langdurig ziek of invalide waren, eenoudergezinnen enz, verandert er bovendien niet veel, dus die mag je eigenlijk niet meetellen.
                    Ten slotte zijn er nog de kleine zelfstandigen en vrije beroepers met onvoldoende buffer (cushion) om betalingsachterstand te overbruggen die door de vorige fenomenen in de hand gewerkt wordt.
                    Voor de rest zie ik echt weinig groepen die hier door de "crisis" getroffen worden...
                    Wat betekent of bedoel je met Cassandra-complex?
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het doemdenken. Het is een complex omdat het dermate herhaald wordt dat het uiteindelijk een selffulfilling prophecy wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Wat betekent of bedoel je met Cassandra-complex?

The Cassandra Complex is a psychological phenomenon in which an individual's accurate prediction of a crisis is ignored or dismissed.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

http://en.wikipedia.org/wiki/Cassand...ambiguation%29
                          The Cassandra Complex is a psychological phenomenon in which an individual's accurate prediction of a crisis is ignored or dismissed.
                          Dat is inderdaad de wetenschappelijke uitleg. Die trouwens ook op de nederlandstalige Wikipedia - en beter - uitgelegd staat.
                          Als ik spreek van een Cassandra-complex is dat uiteraard sarcastisch bedoeld... Maar dat hadden de aandachtige lezertjes wel begrepen.

Comment

Mag hij dat niet? (ok, je zal het wel zo niet bedoelen).
                            Maar die "schoon" lui gaan op vakantie en hij kan naar zijn centen fluiten.
                            nabi, lees alles nog een keer in dit topic.

enero betrekt het in eerste instantie niet op zijn eigen toestand of op zijn eigen persoon.
                            Ik dacht dat dat het uitgangspunt was.
                            Zie mijn #65.
                            Een paar duizend euro lenen voor op vakantie te gaan gaat dus wel maar rekeningen betalen lukt precies niet.
                            Het uitgangspunt is hier (zie o.a jouw post #65) dat (citaat) die "schoon" lui gaan op vakantie (einde citaat) toch wel tot een grote verdraaiing van de feiten leidt, nietwaar?
                            Feit: er vertrekken mensen op vakantie
                            Feit: er zijn mensen die klant zijn bij enero en hem geld moeten
                            conclusie : de mensen die enero geld moeten gaan op vakantie.

Ander feit : ik ben ook al geweest
                            Vraag : moet ik enero nu geld?

Ander feit: er zijn nog mensen die de crisis niet voelen
                            Ander feit : er zijn nog meer mensen die nog op vakantie kunnen gaan

Nog een ander feit : probeer eens te lenen zonder dat je voldoende waarborg (dus geld of een ander waardevol bezit) hebt?
                            Last edited by nabi; 29 maart 2013, 13:53.

Comment

Zowel in België als Nederland merkt 20% van de bevolking weinig of niets van de crisis velen worden er zelfs beter op en kunnen een extra vakantie makkelijk veroorloven .
                              Het zijn de minima en de middenklasse die het meest lijden onder de crisis en die geven momenteel weinig geld uit voor extra's waardoor er een neerwaartse spiraal ontstaat.
                              Niet meer dan 10% van de 1,2 miljoen die het zich kunnen veroorloven stapt op het vliegtuig voor een extra vakantie, dat zijn er ongeveer 100.000 burgers, dat lijkt veel maar dat is nog geen 1%.
                              Nederlanders ontzeggen zich veel om toch ondanks dat ze veel minder te besteden hebben minstens eenmaal per jaar op vakantie te kunnen: sommigen steken zich daarvoor zelfs in de schulden.

Comment

Als mensen lang genoeg herhalen dat het crisis is,
                                en nog minder geld beginnen uitgeven omdat het crisis is,
                                dan zal de crisis enkel nog erger worden.

Een ander zijn rekening maken vind ik een no go...
                                kheb onlangs iemand geweten die mijn rekening kwam maken...
                                omdat ik een jaar heb waar ik EN op reis ga EN een bouw begin (met bijhorende lening).
                                Ik was ofwel een leegloper ofwel "nen dikke nek"...

dat er jaren gespaard werd,
                                of dat ik de laatste 10 jaar maar 1 (enorm gebudgetteerde) reis gemaakt heb..
                                dat vergeten ze...

Je kan niet weten wie wat of hoe,
                                en veralgemenen lost dan niets op
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X