Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer zelf bouwen - vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Computer zelf bouwen - vragen

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Do it the mac way! Ik blijf het herhalen. Limited user account om mee te werken. Admin uit de kast halen indien nodig of run as of iets dergelijks.
    Je bedoelt op de PC dan ? Ja tuurlijk, ik denk dat je me dat al aangeraden had toen ik info vroeg hier over een laptop, ik heb die dan ook zo ingesteld, en idd, gelijk wat ik installeer, moet ik eerst admin pas ingeven... Is wel ok zo...

ondertussen in Cupertino...

Vandaag bij Aios eens binnengesprongen, en bij Tones, en heb eigenlijk het systeem al gekocht. Die twee winkels zijn wel ok moet ik zeggen, geen gladde palingen ....
    't is een beetje kruising tss Verseg zijn voorstel, en dat van mijne maat. ( vooral de gewone 250Gb Samsung SSD die maar een fluit meer kost dan de 128 gb pro was slim gezien hier, en het feit dat ik ook een card reader op 3,0 gekocht heb ipv 2,0... ( met nog een nest 3,0 ingangen erbij ) 'k zal die paar 100 dat het meer gekost heeft wel over lange termijn proberen bekijken :-)

Als het in elkaar zit van 't weekend ga ik er eens uitgebreid verder op in.

Nu nog mijn twee schermen... Ga eerst nog eens zoeken of ik die twee DELL ultrasharps niet ergens fysiek kan kopen, want zoiets koop ik nu eigenlijk niet graag online... ( en bij Aios staat daar zo een 27" Samsung AS850 kwijlscherm ( beetje zoals de iMac geweest ), 't zal nu dat zijn dat mij gaat doen twijfelen... )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Do it the mac way! Ik blijf het herhalen. Limited user account om mee te werken. Admin uit de kast halen indien nodig of run as of iets dergelijks.
      Zo'n dingen bestaan bij mij al niet meer sedert xp, je zou dit speciaal als parent moeten instellen om dit te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
        Je bedoelt op de PC dan ? Ja tuurlijk, ik denk dat je me dat al aangeraden had toen ik info vroeg hier over een laptop, ik heb die dan ook zo ingesteld, en idd, gelijk wat ik installeer, moet ik eerst admin pas ingeven... Is wel ok zo...

ondertussen in Cupertino...

Vandaag bij Aios eens binnengesprongen, en bij Tones, en heb eigenlijk het systeem al gekocht. Die twee winkels zijn wel ok moet ik zeggen, geen gladde palingen ....
        't is een beetje kruising tss Verseg zijn voorstel, en dat van mijne maat. ( vooral de gewone 250Gb Samsung SSD die maar een fluit meer kost dan de 128 gb pro was slim gezien hier, en het feit dat ik ook een card reader op 3,0 gekocht heb ipv 2,0... ( met nog een nest 3,0 ingangen erbij ) 'k zal die paar 100 dat het meer gekost heeft wel over lange termijn proberen bekijken :-)

Als het in elkaar zit van 't weekend ga ik er eens uitgebreid verder op in.

Nu nog mijn twee schermen... Ga eerst nog eens zoeken of ik die twee DELL ultrasharps niet ergens fysiek kan kopen, want zoiets koop ik nu eigenlijk niet graag online... ( en bij Aios staat daar zo een 27" Samsung AS850 kwijlscherm ( beetje zoals de iMac geweest ), 't zal nu dat zijn dat mij gaat doen twijfelen... )
        Persoonlijk zou ik het houden op een Dell U2713HM of als je het geld hebt op een U2713H. Die laatste zorgt wel voor de "bredere" kleurruimte, maar kost wel 225 € meer (die hm is een dikke 500 €, die h 750€). Niet bij Dell want daar zijn ze stukken duurder.

Als je wat reviews wil : link en link of link.
        Groeten,

Polleke

Comment

Voila zie, net helemaal zelf het ding in elkaar gestoken ( IT vriend kan maar woensdag komen, en Youtube is my best friend )

Knopje on en ... Yes ! Scherm springt aan, en hij gaat naar het BIOS scherm, zegt dat ik de dvd moet insteken, en dan "press a key"..

Nu ja, zal toch wachten tot woensdag zijn, want aan die bios durf ik me niet echt te wagen. Het belangrijkste is dat ik als boot device de SSD moet kiezen, maar heb een beetje schrik dat ik daar teveel ga prutsen...

pffff...

Comment

Proficiat!

Comment

Gewoon Windows DVD er in, tijdens installatie kan je de disk/partitie kiezen waar Windows geinstalleerd zal worden. Standaard staat er normaal niks 'fout' in de BIOS dus daar kan je afblijven, als hij nergens anders een bootsector kan vinden komt hij sowieso bij je SSD terecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                Gewoon Windows DVD er in, tijdens installatie kan je de disk/partitie kiezen waar Windows geinstalleerd zal worden. Standaard staat er normaal niks 'fout' in de BIOS dus daar kan je afblijven, als hij nergens anders een bootsector kan vinden komt hij sowieso bij je SSD terecht.
                Ik weet niet of er nog schijven in zijn pc steken maar ik zou enkel de SSD aansluiten en dan installeren
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Nu ja, zal toch wachten tot woensdag zijn, want aan die bios durf ik me niet echt te wagen. Het belangrijkste is dat ik als boot device de SSD moet kiezen, maar heb een beetje schrik dat ik daar teveel ga prutsen...
                  Zelfs al verpruts je alles en staat alles verkeerd ... dan keer je terug naar de BIOS en kies je voor "Load default" (of zoiets afhankelijk van versie) en ben je weer vertrokken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

heb zelfs niet in de bios moeten komen zoals JCviggen zei... Gewoon W8 dvd erin, en ik kon beginnen installeren, én kon kiezen voor de SSD. Woensdag zal het vooral finetunen worden. Ben hier nu al aan tikken zie, op scherm 1

Eerst kwam het beeld van mijn scherm niet tot aan de rand, maar ( google ) dan heb ik de drivers gedownload van de gr. kaart.

Nu heb ik 1 "probleempje" die ik niet kan achterhalen... Er zit een geflikker in mijn schermen. Niet heel de tijd maar toch, soms om de paar seconden, soms om de minuut... een kort flikkeringske ... soms 't ene scherm, soms 'tandere, zelfs met 1 scherm aangesloten, heeft alleen het ene scherm het dan...'t is vervelend.

Iemand een idee hoe dat komt ?

Comment

• Re: Computer zelf bouwen - vragen

Zijn de drivers geinstalleerd voor uw grafische kaart? Heb dat probleempje ook al eens gehad nadat ik nieuw OS geinstalleerd had; drivers waren de oplossing.
                      (welke schermen heb je nu gekocht?)

Comment

Ja hoor, alles geinstalleerd van Geforce ( it is een GTX650 TI kaart ) , twee DELL ultrasharp U2312HM schermen, werken perfect samen, op het geflikker na..

Andere specs - Gigabyte X79 UD3 bord - 16gb ram ( 2x8 )- 250gb ssd, ne knoert van ne koeler van mugen op de I7, alle stekkers zitten in een speciale belkin stekkerdoos, zo ene vol beschermingen en shielding etc... dus dat zit ook wel goed

Alle Windows updates ondertussen gedaan etc... Alle "apparaten werken goed" volgens Windows.
                        Nu heb ik al een paar topics gelezen op het net, die hebben het over "clocking", ze hebben het erover dat de 3D van de kaart waarschijnlijk aan het "vechten" is tegen de andere instellingen.. Misschien iets in de Bios..

tja...

Soms is het minuten aan een stuk geen geflikker, dan een halve minuut heel de tijd...

Heb al de stekkers veranderd, heb al DVI kabels verstoken etc etc..

Ne nieuwe iMac ging hier al werken hoor... maar ....toch niet... 't is een .. PC...

Comment

Ne nieuwe iMac ging hier al werken hoor... maar ....toch niet... 't is een .. PC...
                          Dan ging je ook problemen hebben hoor... En ging je nooit zo'n prachtig systeem gehad hebben .
                          Ga eens in het nvidea config menu (of hoe dat ook weer noemt) en stel daar eens de resolutie van je schermen en zo opnieuw in (eerst default zetten).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Zijn de drivers geinstalleerd voor uw grafische kaart?
                            Heeft hij dat nu net in de vorige post gemeld?

Misschien al de instellingen eens aanhalen?
                            Ik heb dit ook al eens gehad en toen opgelost door een autodetect te kiezen op de monitor.
                            Last edited by VerSeg; 12 februari 2013, 00:27.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Je schermen staan toch op hun native resolutie en 60 hz ? Bij LCD-schermen mag je daar niet van afwijken.
                              Bij die dells is dat dacht ik full HD (dus 1920x1080). Dus niet omdat de pictogrammen of tekst wat te klein zijn een andere waarde instellen... Daar zijn andere oplossingen voor.
                              En uiteraard zorgen dat je de laatste drivers van Nvidia geinstalleerd hebt.

PS : welke processor heb je gestoken ?
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Je schermen staan toch op hun native resolutie en 60 hz ? Bij LCD-schermen mag je daar niet van afwijken.
                                Bij die dells is dat dacht ik full HD (dus 1920x1080). Dus niet omdat de pictogrammen of tekst wat te klein zijn een andere waarde instellen... Daar zijn andere oplossingen voor.
                                En uiteraard zorgen dat je de laatste drivers van Nvidia geinstalleerd hebt.

PS : welke processor heb je gestoken ?
                                Ja , dit staat allemaal perfect ...
                                Processor is een i7 3820 3.8 GHz ( 2011 socket )

als ik windows opstart, en hij toont het beginscherm ( nog voor de tegels , met het uur en datum zo op... )
                                Dan doet hij het NIET...

Comment

Working...
                                X