Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer zelf bouwen - vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Computer zelf bouwen - vragen

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Mijn Asus moederbord was ook niet verzegeld met zo'n (meestal plastieken) zegeltje maar er zat wel origineel cellofaan rond.
    Bij mijn nieuw Gigabyte bord was dit ook zo. Maar het was dicht geplakt met gewone plakband...
    Ik heb dat net nog even nagekeken.
    Om een lang verhaal kort te maken: ze moeten die verpakking zodanig maken dat je die slechts één
    keer kan open maken, zo heb je een bewijs dat jouw bord nieuw en ongebruikt is.

Of je kan in de winkel zelf het bord nazien op eventuele zichtbare fouten.
    Of je kan bestellen via internet zodat je nog veertien dagen tijd hebt alvorens definitief te beslissen.

En idd. tegenwoordig heb je geen pinnetjes meer maar kleine vlakjes bij een cpu.
    Dat zal wel een gegronde reden hebben zeker?
    Ik heb ook de indruk dat er meer kracht zit op die sluiting van de cpu.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Heuuuh?
      Op die moderne moederborden moet ge toch al stoten doen om die connector te beschadigen?
      Ik zie daar eerder allemaal van die vlakke contactjes.
      De CPU zelf heeft vlakke contacten, de honderden kleine pinnetjes die ermee contact moeten maken staan in de socket op het moederbord. Zijn wel degelijk zeer makkelijk te beschadigen. Daarom ook dat er een afdekking op de socket zit voor transport zonder CPU. Staat ook op dat je bord geen garantie heeft als je het binnenbrengt/opstuurt zonder die afdekking te monteren.

Comment

Het gaat om een pinnetje op de socket 1155, hoe kunt ge daar in Godsnaam een pinnetje volledig plat duwen bij het "inleggen" van de cpu.
        De vroegere cpu's hadden pinnetjes en die konden, als je die uit je handen liet vallen krom zijn maar nooit helemaal plat.
        Het moederbord waar ik "geluk" mee heb is een Asus P8Z77-V Pro van 194,99 euro.
        Hun mails zijn ook zeer vaag hoor, op geen moment sprake van een RMA nummer.
        Dus, volgens mij houden ze mij aan het lijntje.
        En nu zwijg ik erover, heb al teveel gezegd.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Het gaat om een pinnetje op de socket 1155, hoe kunt ge daar in Godsnaam een pinnetje volledig plat duwen bij het "inleggen" van de cpu.
          De vroegere cpu's hadden pinnetjes en die konden, als je die uit je handen liet vallen krom zijn maar nooit helemaal plat.
          Het moederbord waar ik "geluk" mee heb is een Asus P8Z77-V Pro van 194,99 euro.
          Hun mails zijn ook zeer vaag hoor, op geen moment sprake van een RMA nummer.
          Dus, volgens mij houden ze mij aan het lijntje.
          En nu zwijg ik erover, heb al teveel gezegd.

Grtz, RF
          Lees dit nog eens:

Maar misschien was je daar al?
          Het gaat over DRIE jaar he.
          Ik was er net naar aan 't kijken voor mijn Asus PT6 DeLuxe V2.
          (heb ik aangekocht in oktober 2010)

Kingston geeft levenslange garantie op zijn ram-geheugen. Ook iets om over na te denken.
          Als ik alles zo overal lees dan is het alsof er maar één merk is > Corsair
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Tegenwoordig heb je bij online aankopen een aantal dagen de tijd om je aankoop terug te sturen. Wanneer de winkel dan niet ziet dat er iets mis is met het teruggezonden item dat is de volgende klant de sigaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
              Tegenwoordig heb je bij online aankopen een aantal dagen de tijd om je aankoop terug te sturen. Wanneer de winkel dan niet ziet dat er iets mis is met het teruggezonden item dat is de volgende klant de sigaar.
              Juist pogi.
              Wat iedereen denkt durf jij nu eens te zeggen
              De meeste spullen zijn verzegeld op een of andere manier en waarom dan niet met een moederbord he.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Misschien kan dit ook helpen : http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...ign=newsteaser
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  ...
                  Kingston geeft levenslange garantie op zijn ram-geheugen. Ook iets om over na te denken.
                  Als ik alles zo overal lees dan is het alsof er maar één merk is > Corsair
                  Yep ... "mijn" winkel heeft naadloos mijn 8GB Kingston omgeruild omdat er plots 1 kapotte module tussen zat. heb dan meteen voor "een prikje" een upgrade gevraagd naar 16MB ... gedaan met de glimlach ... (en 24€ opleg!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Yep ... "mijn" winkel heeft naadloos mijn 8GB Kingston omgeruild omdat er plots 1 kapotte module tussen zat. heb dan meteen voor "een prikje" een upgrade gevraagd naar 16MB ... gedaan met de glimlach ... (en 24€ opleg!)
                    EN de doosjes zijn verzegeld...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                      Dan krijg je dit.

Heeft wel niets meer met topic te maken.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ondertussen is de aap uit de mouw gekomen.
                        Na mijn laatste post dat het opgelost was, was dat enkel die dag, gisteren was het weer van dat... Heel de dag bliksemflitskes in mijn schermen.

Wat bleek...

Ik had de "drivers" van DELL geinstalleerd. Daar zat blijkbaar een progje bij ; "Powernap" ...
                        En dit progje was aan het vechten met de videokaart.

Eigenlijk simpel ontdekt door in taakbeheer het ene na het andere programma te elimineren. En daar zagen we plots dat het stopte toen Powernap gestopt werd. Verschillende tests gedaan, en idd, dat was de boosdoener.

Comment

Working...
                        X