Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer zelf bouwen - vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Computer zelf bouwen - vragen

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
    Ge kunt er gij nog mee lachen... ( allez ja, denk dat de meeste hier met mij aan het lachen zijn, maar maakt me niet uit... Ik geef tenminste eerlijk toe dat ik er nog niet al te veel van afweet, en dat ik ( bij momenten ) een paardebril aanhad toen Mr. Jobs nog leefde... En het gaat er hier zeerrrr interessant aan toe, en ik denk voor mij niet alleen.

Zoals ik het hier allemaal lees, denk ik niet dat ik me zorgen moet maken met mijn of Verseg zijn voorstel...Ik spreek ook niet over serieuze videobewerking hé, ik spreek over iMovie achtige huis tuin en Disneyland filmkes, Maar op dat vlak ben ik lui, dus het moet in de achtergrond kunnen renderen zonder dat ik moet wachten tot mijn "pc" weer wil meedoen.
    Het belangrijkste is dat hij met mijn fotobestanden overweg kan ( en vooral veel tegelijk )...
    En mogen we ook weten (puur uit curiositeit) waarom je iMac af zweert?

(en aan de Apple - Windows gevoeligen, ga in een ander topic vechten, ik wil hier GEEN discussie opstarten, allen ben ik curieus)

Comment

Ik zou ook graag de reden kennen waarom de overstap naar windows.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Ik zou ook graag de reden kennen waarom de overstap naar windows.
        Moet iedereen nu al verantwoorden waarom hij eens iets anders wil?
        Als iemand zijn zinnen op iets gezet heeft ... moeten wij daarom altijd alles weten?
        Meestal komt op een dergelijk antwoord een hele reeks van welles-nietes reacties dat het misschien beter is er niet eens mee te beginnen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Als iemand zijn zinnen op iets gezet heeft ... moeten wij daarom altijd alles weten?
          Meestal komt op een dergelijk antwoord een hele reeks van welles-nietes reacties dat het misschien beter is er niet eens mee te beginnen.
          Juist.
          De reden kan ook heel simpel zijn en totaal niets te maken hebben met het merk of met iMac.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ja ok, maar wat ik voorgesteld kreeg van mijne maat, en wat jij voorstelt zijn nu toch nog echt wel menselijke configuraties...
            dat ene een paar 100 duurder dan mijn budget, uw voorstel met moeite 100 ... Dat is geen duizend+ hé...

Bij het grootste deel wat ik hier lees, moet ik googelen om het te verstaan, maar het is aan het beteren ;-)
            Ga het zowiezo effe laten bezinken ( vooral tss Verseg zijn voorstel en dat van mijne maat ), nog veel lezen, eens naar een winkel gaan luisteren ( ik heb de indruk dat AIOS hier al aan het meelezen is ;-) , tegen eind van de week bestel ik dan... Is ook een goeie les voor mijn zenuwen. Mijn iMac , ik moet eerlijk zijn, kraakte onder mijn D800 files... Ik wil bij wijze van spreken 50-60 RAW bestanden in 1 keer kunnen openen in een fotobewerkingsprogramma, terwijl op scherm 2 een filmke aan het spelen is, er nog wat progs open staan , en terwijl bv een film aan het renderen is van onze reis met veel effecten en muziek op...
            ZONDER dat ik ook maar de indruk heb dat het trager wordt. Als dat dan een paar honderd euro duurder is met wat ik hoopte ... Dat zal dan wel nog lukken... En dat is nog altijd mijlenver van de 3000+ euro configuraties als je idd al het béste neemt...

En ja , Overkill ??

Dat moeten WIJ amateurfotografen vooral zeggen, met ons half arsenaal van veel te duur spul gewoon omdat het bokeh'tje iéts beter is... jaja, overkill ;-) Ik wil ze hier allemaal geen eten geven...
            Amaai, als ik lees wat je zoal in één keer doet dan zou ik uitkijken naar een Mac Pro met twee Xeon processoren, 32GB geheugen en twee ATI kaarten.
            Blijft natuurlijk het prijskaartje, eentje om U tegen te zeggen.

Grtzn RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Amaai, als ik lees wat je zoal in één keer doet dan zou ik uitkijken naar een Mac Pro met twee Xeon processoren, 32GB geheugen en twee ATI kaarten.

Grtzn RF
              Die aankoop kan nog tot maart van dit jaar....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtzn RF
                En binnen een jaartje of twee is dat ook alweer verouderd.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Die Mac pro is nu al verouderd : want deze versie is al een hele tijd niet meer aangepast.
                  De huidige Xeons doen echt wel andere dingen dan deze in de "oude" mac pro... Als je vandaag dergelijke rekenkracht nodig hebt, ga je dus beter te rade bij een HP of Dell : Geen OS X, maar voor de rest op alle vlakken (zeker de grafische kaart) stukken sneller.
                  Ik begrijp nog altijd niet waarom Apple op zo'n mac pro durft afkomen met heel basis spelletjes grafische kaarten. Zo'n systeem smeekt om een Quadro...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Die Mac pro is nu al verouderd : want deze versie is al een hele tijd niet meer aangepast.
                    De huidige Xeons doen echt wel andere dingen dan deze in de "oude" mac pro... Als je vandaag dergelijke rekenkracht nodig hebt, ga je dus beter te rade bij een HP of Dell : Geen OS X, maar voor de rest op alle vlakken (zeker de grafische kaart) stukken sneller.
                    Ik begrijp nog altijd niet waarom Apple op zo'n mac pro durft afkomen met heel basis spelletjes grafische kaarten. Zo'n systeem smeekt om een Quadro...
                    Volledig mee akkoord. Zoals ik eerder al zei, de HP Z600 en Z800's gaan voor mooie prijzen de deur uit soms EN met 3 jaar waarborg in de meeste gevallen.

Speelt een Mac Pro met een dubbele prijs genadeloos naar huis ... En voor iedereen op zijn paard gaat, ja, ik heb ook een Mac Pro staan (ergens te velde )
                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                        Volledig mee akkoord. Zoals ik eerder al zei, de HP Z600 en Z800's gaan voor mooie prijzen de deur uit soms EN met 3 jaar waarborg in de meeste gevallen.

Speelt een Mac Pro met een dubbele prijs genadeloos naar huis ... En voor iedereen op zijn paard gaat, ja, ik heb ook een Mac Pro staan (ergens te velde )
                        Die gaan inderdaad voor mooie prijzen de deur uit, want de opvolgers liggen al in de shop... Dergelijk grut wordt inderdaad meestal verkocht met een 3jaar next business day on site garantie. Die kost wel wat, maar als je dergelijk ding gebruikt, heb je echt geen goesting bij een herstelling daar langer dan 24 uur te moeten op wachten...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Die gaan inderdaad voor mooie prijzen de deur uit, want de opvolgers liggen al in de shop... Dergelijk grut wordt inderdaad meestal verkocht met een 3jaar next business day on site garantie. Die kost wel wat, maar als je dergelijk ding gebruikt, heb je echt geen goesting bij een herstelling daar langer dan 24 uur te moeten op wachten...
                          jup, de 620 en 820 zijn uit en af en toe zelfs een demo-model voor een zacht prijsje reeds verkrijgbaar.

2x 6-core Xeon
                          64Gb Ram
                          Quadro 4000

voor 2300€ ... verre van slecht denk ik
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Klopt helemaal dat die al verouderd is, maar de nieuwe zou dit jaar nog verschijnen.
                            Ik heb een Mac Pro gehad (die van 2.60.,.. euro).
                            In het begin super snel en na een tijdje een slak geworden.
                            Maar voor grafisch werk kwam ik met die ATI en 6GB geheugen toe.
                            Dankzij die Xeon of dankzij het OS X? Ik weet het niet.
                            Solide was die machine in ieder geval (30Kg!) en super stil.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              héhé, ik deed er vroeger maar al te graag aan mee..
                              Ik kan er geen volstrekt zinnige uitleg aan geven. 't is een combinatie van objectief denken en "goesting" ....
                              Ik ga hier echt geen half boek schrijven met alle Pro's en Con's van het waarom hoor... Maar als ik het financieel bekijk, als ik de twee huidige OS'n objectief vergelijk... Dan moet ik eerlijk toegeven dat nu, voor mij , een Windows systeem de beste keuze is.

De meesten rond mij verklaren mij wel knettergek ... ( Daarvoor alleen al hé ;-)

Comment

De meesten rond mij verklaren mij wel knettergek ... ( Daarvoor alleen al hé ;-)
                                Do it the mac way! Ik blijf het herhalen. Limited user account om mee te werken. Admin uit de kast halen indien nodig of run as of iets dergelijks.

Comment

Working...
                                X