Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Sorry maar als ge al 30€ meer vraagt voor hetzelfde moederbord, 10€ voor dezelfde kast, enz ... (meer dan 100€ extra op het geheel) dan heb je die montage al dik bijbetaald.
Erger nog is dat wie hem zelf ineen steekt eigenlijk ook dat supplement betaald heeft.
Best mogelijk, maar je wilt niet weten wat ik onlangs aan de hand heb gehad met een grote winkel die zogezegd een uitstekende service heeft.
In die winkel zet ik geen voet meer al kan ik daar een pc ineen zetten die daar 200 euro goedkoper is.
Ik mag er niet aan denken of ik krijg het weer op mijn heupen.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
....
Je gaat niet gamen? Wat doe je dan in godsnaam met een videokaart van 274€? (Minstens 100€ gespaard).
Ge kunt ook al beginnen met de onboard video en later een extra videokaart kopen, zo kunt ge ondertussen uw beschikbaar geld steken in het broodnodige.
En die onboard video is voor de meeste zaken (uitgezonderd zwaar gamen) al redelijk goed te noemen.
...
zoals ik al , ad nauseam, heb laten uitschijnen in méér dan één post ... allemaal gamers op BD zeker?
op de prijs scheelt dat méér dan één slok op de borrel!
Je hebt een GPU niet enkel nodig voor games hé, ook voor videobewerking is dit het verschil tussen 10 seconden wachten en 10 minuten wachten op renderen... En als je meerdere 27" schermen gebruikt, is het ook aan te raden dat je een GPU gebruikt.
maar 't is 't één of het andere he ... als je dit soort video eisen stelt dan kom je met een "armzalig" videokaartje van amper 275€ ook nog nauwelijks toe
Ik ga eerst eens naar aios gaan in Gent... Want na Verseg zijn post... 't is iets téveel hooi op mijn vork om het alleen te doen...
Die Antec kast is mooi ja, erg mooi...
Kan iemand een type moederbord geven waar geluid en al op zit ?
De PC zal voorlopig met kabel zijn, maar toch, heb er graag een draadloos in... Heb hier nog allerhande logistieke plannen in huis, en 't kan zijn dat het mettertijd toch draadloos zal moeten..
it's a new world indeed... 't is op een manier wel leuk en spannend, eens iets anders dan de voorgekauwde design spullen die ik gewoon was ( aaah )... Enthousiast zijn hé, het houdt ons jong !
Ongeveer elk moederbord dat je kan kopen, incluis hetgeen wat je aanhaalde (de Asrock Z77 extreme4)
Staat gewoon in de specs op de site van de fabrikant hoor, niks ingewikkelds aan. Geluid en wired LAN is al jaren standaard op elk bord (alsook een zeer groot aantal USB poorten)
Ik ga eerst eens naar aios gaan in Gent... Want na Verseg zijn post... 't is iets téveel hooi op mijn vork om het alleen te doen...
Die Antec kast is mooi ja, erg mooi...
De PC zal voorlopig met kabel zijn, maar toch, heb er graag een draadloos in... Heb hier nog allerhande logistieke plannen in huis, en 't kan zijn dat het mettertijd toch draadloos zal moeten..
it's a new world indeed... 't is op een manier wel leuk en spannend, eens iets anders dan de voorgekauwde design spullen die ik gewoon was ( aaah )... Enthousiast zijn hé, het houdt ons jong !
We gaan dit even oplossen
Dit zijn de betere moederborden:
Beide hebben "goede muziek" aan boord.
Draadloos werken in de toekomst?
Schaf je een goede draadloze router aan.
En eentje met het redelijk nieuwe protocol zoals deze: KIES maar
* zeker nodig als je film ed. draadloos wilt streamen.
Wil je compleet draadloos werken stop dan ook een draadloze netwerkadapter in jouw hoofd-pc.
Bij die Asus hoef je zelfs geen draadloze netwerkadaptor te voorzien : die zit er gewoon bij (samen met een antenne ervoor)... Dat zit ook in een P8Z77-V die goedkoper is dan die deluxe uitvoering. (die Deluxe is hetzelfde moederbord, maar met meer opties (heeft bv. 2 lan poorten, en wifi ook de nieuwe ac norm).
Bij quasi alle moederborden is netwerk en audio voorzien (dat is al jaren zo). Persoonlijk ben ik geen grote fan van Asrock maar iedereen kiest zelf natuurlijk.
Beste is gewoon eens binnenstappen in een computerwinkel (die AIOS is al een goed begin) en daar je wensen uiteen doen. Als kast heb ik een Corsair Dominion 550D genomen : vond ik ook een mooi ding, en is speciaal voorzien om stil zijn werk te doen. Dat heeft het nadeel dat de koeling misschien iets minder is, maar als overclocken niet je doel is, is dat geen probleem.
Als processor heb ik een I7-3770 voorzien. Die bestaan ook in een i7-3770K versie (speciaal voor overclockers) die niet zoveel duurder is.
En wat die grafische kaart betreft : het hangt er inderdaad vanaf wat je wil. Vandaag zit meestal eengrafische processor mee bij de hoofdprocessor (dus niet meer op het moederbord) en die kan ook wel het een en ander. De huidige versie (die HD4000 chip bij intel processoren) die kan al een goede basis vormen. Voor het echte 3d-werk of cuda toestanden (voor première pro bv.) ben je wel nog altijd beter met een echte grafische kaart.
Last edited by polleke_cgc; 3 februari 2013, 21:57.
Bij die Asus hoef je zelfs geen draadloze netwerkadaptor te voorzien : die zit er gewoon bij (samen met een antenne ervoor)... Dat zit ook in een P8Z77-V die goedkoper is dan die deluxe uitvoering. (die Deluxe is hetzelfde moederbord, maar met meer opties (heeft bv. 2 lan poorten, en wifi ook de nieuwe ac norm).
Bij quasi alle moederborden is netwerk en audio voorzien (dat is al jaren zo). Persoonlijk ben ik geen grote fan van Asrock maar iedereen kiest zelf natuurlijk.
Beste is gewoon eens binnenstappen in een computerwinkel (die AIOS is al een goed begin) en daar je wensen uiteen doen. Als kast heb ik een Corsair Dominion 550D genomen : vond ik ook een mooi ding, en is speciaal voorzien om stil zijn werk te doen. Dat heeft het nadeel dat de koeling misschien iets minder is, maar als overclocken niet je doel is, is dat geen probleem.
Als processor heb ik een I7-3770 voorzien. Die bestaan ook in een i7-3770K versie (speciaal voor overclockers) die niet zoveel duurder is.
En wat die grafische kaart betreft : het hangt er inderdaad vanaf wat je wil. Vandaag zit meestal eengrafische processor mee bij de hoofdprocessor (dus niet meer op het moederbord) en die kan ook wel het een en ander. De huidige versie (die HD4000 chip bij intel processoren) die kan al een goede basis vormen. Voor het echte 3d-werk of cuda toestanden (voor première pro bv.) ben je wel nog altijd beter met een echte grafische kaart.
Klopt allemaal polleke
Ik vraag me wel af wie die wifi van Asus bijv. gebruikt.
Op een vorig bord van Asus had ik dat ook: nooit gebruikt dus
(wel een goede router en draadloze netwerkkaart in reserve-pc en de laptop)
Op mijn huidig bord (reserve-pc) zit ook ingebouwde video: werkt perfect maar niet bij alles.
Asrock moet je nog eens goed bekijken vooral qua stroomverbuik.
ah kijk, onderstaand heeft een vriend ( werkt als IT'r ) van mij op Tones.be samengesteld...
3 dingen - die TV tuner moet er niet in, en de prijs van Windows 8, en dat moederbord, is dat goed ?
Voor een kast had hij enkele voorstellen, omdat hij niet wist wat ik schoon vind.
CPU en moederbord zijn wel van een type waar je eigenlijk véél extra betaalt over een klein beetje extra performance in de praktijk (6-core socket 2011 tegenover 4-core socket 1155)
Maar als je ervoor wil betalen is het wel een dijk van een PC. CPU is erg duur. 310€, dezelfde staat op alternate.be aan 280€ en is online nog wat goedkoper te bestellen bij bvb komplett.be. Moederbord is ook 10€ minder bij alternate (indien je bij Tones zou shoppen kan je hen aanspreken op de laagste prijsgarantie misschien)
Ik zie inderdaad dat prijsvergelijken wel aan de orde is, als het geheugen al 40 euro scheelt...
Componenten zien er wel ok uit hé... zonder tv tuner, kom ik aan een 1200 euro.. dat is nog menselijk, en dan heb ik idd een "dijk van een pc" denk ik...
Als ik nu nog wat ga rondneuzen naar de prijzen gaat dit volgens mij zelfs naar een goeie 1100 kunnen gaan...
Dat zit ook in een P8Z77-V die goedkoper is dan die deluxe uitvoering. (die Deluxe is hetzelfde moederbord, maar met meer opties (heeft bv. 2 lan poorten, en wifi ook de nieuwe ac norm).
Ik heb zelf de P8Z77 V Deluxe gekozen om een specifieke reden ... die had een Display Port met de hogere resolutie zoals een Dell Ultrasharp aankan, heeft meer USB poorten en nog wat andere toeters en bellen die handig zijn.
Of iemand alles nodig heeft ... misschien nu niet maar volgend jaar wel en als je kan verder opbouwen op uw systeem is het weer een volgend moederbord uitgespaard.
Comment