Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer zelf bouwen - vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Computer zelf bouwen - vragen

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Waarom.wil,je als PC leek zelf je PC in elkaar steken?
    De enorme voldoening als je op de knop drukt en het scherm ziet aangaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
      Dit staaft mijn bewering dat een budget van 900 euro eigenlijk iets te weinig is voor een PC die aan de gestelde eisen moet voldoen.
      yep ... met I7-3xxx en 16GB + al de rest moet men denk ik tussen de 1300 en 1500 € uitkomen en je kan aanvankelijk bij de ingebouwde GPU blijven dat scheelt nog een stuk op de kost van een discrete videokaart ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        De enorme voldoening als je op de knop drukt en het scherm ziet aangaan?
        En als alles muisstil blijft en niks te zien is zoals bij mij gisteren?
        (heb een nieuw systeem gemaakt)
        Paniek?
        't Was gelukkig maar de voedingskabel die niet goed vast stak
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          En als alles muisstil blijft en niks te zien is zoals bij mij gisteren?
          (heb een nieuw systeem gemaakt)
          Paniek?
          't Was gelukkig maar de voedingskabel die niet goed vast stak
          Gelukkig had je je nieuwe systeem niet gelijk door het raam naar buiten gekeild!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Heb onlangs ook een PC gekocht bij AIOS. Qua service lijkt me dat echt dik in orde. Ik moet Nete dus gelijk geven.
            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Eén adres, mijn huisleverancier: www.aios.be. Die man gaat nog met veel liefde een PC naar jouw wensen in mekaar steken (hij vraagt zelfs geen meerprijs voor de montage).
            Inderdaad AIOS is een héél goede winkel, vragen niks om de PC voor u in elkaar te steken en 't is bovendien heel netjes en professioneel gedaan.
            Kan die winkel iedereen aanraden.
            Leg hen uit wat je precies verlangt van uw PC en zij geven u goede raad, en wees gerust, het zal een evenwichtige machine zijn.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              yep ... met I7-3xxx en 16GB + al de rest moet men denk ik tussen de 1300 en 1500 € uitkomen en je kan aanvankelijk bij de ingebouwde GPU blijven dat scheelt nog een stuk op de kost van een discrete videokaart ...
              Ik zit hier nu op de site van alternate ( omdat ik hier wel wat kan kiezen en een winkelkarretje kan samenstellen en zo een gedacht krijg )
              Je hebt uit zoveel keuzen , soorten moederborden etc... Ik kom nu uit aan een goeie 1000 , en heb dan nog geen i7 ding gevonden en een netwerk kaart... ....
              Er is marge hoor, maar ik wil niet aan 14-1500 uitkomen...

Mijn winkelwagen
              1 x Lian Li PC-8N € 86,90* simpele kast
              1 x ASRock Z77 Extreme4 € 119,90* moederbord
              1 x Scythe Mugen 3 Rev.B € 45,99* koeler
              1 x Samsung MZ-7PD256BW € 212,90* SSD
              1 x 1 TB SATA2 € 67,90* HD
              1 x Corsair 16 GB DDR3-1866 Quad-Kit € 117,90* RAM
              1 x Samsung SE-208DB/TSBS € 29,99* DVD writer
              1 x Creative Sound Blaster Recon3D PCIe € 69,90* Geluidskaart
              1 x Intel® EXPI9301CT € 30,99*
              1 x MSI N660Ti PE 2GD5/OC € 274,-* grafische kaart
              Totaalprijs€ 1.056,37*

en ja, ik wil da knoppeke induwen, en gelukkig zijn... Leek of nie, dat moet lukken.

( ben trouwens in staat van bovenstaand te bestellen en dan tot de constatatie te komen dat er niets bij elkaar past... 'k ga dinsdagmorgen eens naar AIOS gaan .... Ik had een 2450 of zo res. scherm en nu... hier op een klein laptopje.. Om GEK te worden)
              Last edited by tommmm; 2 februari 2013, 23:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Inderdaad AIOS is een héél goede winkel, vragen niks om de PC voor u in elkaar te steken en 't is bovendien heel netjes en professioneel gedaan.
                Sorry maar als ge al 30€ meer vraagt voor hetzelfde moederbord, 10€ voor dezelfde kast, enz ... (meer dan 100€ extra op het geheel) dan heb je die montage al dik bijbetaald.
                Erger nog is dat wie hem zelf ineen steekt eigenlijk ook dat supplement betaald heeft.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Blij dat ik er HIER eentje gekocht heb,

Gemaakt in Zedelgem, en met een deftige garantie (en werkt als je op de knop drukt).

Ik vrees er echter wel voor dat je voor wat je zou willen, met 900€ er niet zal komen.

Persoonlijk heb ik DEZE gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Mijn winkelwagen
                    1 x Scythe Mugen 3 Rev.B € 45,99* koeler
                    1 x Samsung MZ-7PD256BW € 212,90* SSD
                    Totaalprijs€ 1.056,37*
                    Je hebt ook nog een voeding nodig.
                    En een kaartlezer moet je ook nog toevoegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Sorry maar als ge al 30€ meer vraagt voor hetzelfde moederbord, 10€ voor dezelfde kast, enz ... (meer dan 100€ extra op het geheel) dan heb je die montage al dik bijbetaald.
                      Erger nog is dat wie hem zelf ineen steekt eigenlijk ook dat supplement betaald heeft.
                      Ik heb net mijn configuratie eens bij die Mycom uitgerekend : is daar juist 5 € goedkoper dan bij AIOS, maar daar is het ding wel afgemonteerd en je kan het gratis laten opsturen...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Heb je de specs van de onboard geluidskaart al gechecked? Een geluidskaart van 70€ hebben maar weinig mensen nodig tegenwoordig.

Comment

Tones heeft een laagsteprijsgarantie en ze zijn daar heel correct in.
                          Je moet wel met een fysiek bestaande Belgische winkel vergelijken.
                          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                            Heb je de specs van de onboard geluidskaart al gechecked? Een geluidskaart van 70€ hebben maar weinig mensen nodig tegenwoordig.
                            Het ingebouwde geluid is tegenwoordig van uitstekende kwaliteit.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              Ik kom nu uit aan een goeie 1000 , en heb dan nog geen i7 ding gevonden en een netwerk kaart... ....
                              Voortgaande op uw postings in dit topic ... in het rood wat op uw gekozen moederbord al aanwezig is.

Die netwerkkaart heb je op 99% van de moederborden niet nodig mits reeds onboard. (30,99€ gespaard).
                              Als ge uw pc via kabel kunt aansluiten, dan heeft het nog minder nut om specifiek naar WiFi gaan uit te kijken.
                              - PCIE x1 Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s

Volgens uw uitleg gaat ge uw PC ook niet voor zware doeleinden gebruiken, waarom dan de standaard cooler gaan veranderen welke voldoet voor elk standaard gebruik? (45,99€ gespaard)

Die Samsung SSD hoeft zelfs voor gevorderd gebruik helemaal geen Pro versie te zijn, de standaard 840 in 250GB heb je al voor 159,99€ (52,91€ gespaard)

Als schijf kan ik u toch aanraden om een Sata III te kiezen boven een Sata II voor ongeveer dezelfde prijs of enkele Eurotjes meer.

Als je niet gaat overclocken, dan heeft het geen zin om 1866MHz geheugen te kiezen maar voldoet 1600MHz (zoals de processor standaard zonder overclocken ondersteunt), bijvoorbeeld Corsair Vengeance DDR3,1600-16GB KIT 2x8GB aan € 85,99 (31,91€ gespaard).

Die Soundblaster heb je evenmin nodig als je een moederbord kiest met een deftige soundcard onboard (en ja, vele moederborden hebben heden een deftige) (69,90€ gespaard).
                              - 7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC898 Audio Codec)
                              - Premium Blu-ray audio support
                              - Supports THX TruStudio™

Je gaat niet gamen? Wat doe je dan in godsnaam met een videokaart van 274€? (Minstens 100€ gespaard).
                              Ge kunt ook al beginnen met de onboard video en later een extra videokaart kopen, zo kunt ge ondertussen uw beschikbaar geld steken in het broodnodige.
                              En die onboard video is voor de meeste zaken (uitgezonderd zwaar gamen) al redelijk goed te noemen.

Al bij al wil je niet te veel geld uitgeven voor een systeem dat toch niet zwaar belast gaat worden en dan kies je al voor minstens 331,70€ overbodig materiaal.
                              Zoals aangehaald door anderen heb je ook al een voeding nodig als je die Lian-Li erbij wil.

Die Lian-Li PC-8N kan ik u echter niet aanraden, moderne pc's zetten de voeding onderaan en hebben kabelmanagement, deze kast voorziet enkel een plaatsing bovenaan (wat ook wel kan), het zal al zeker de airflow in uw kast bevorderen en het wegwerken van kabels bevorderen.
                              Bekijk de PC-6 dan eens of een Antec Performance One P280 met kabelmanagement. Lian-Li heeft mooi materiaal (zelf ook gehad) maar ondertussen zijn er andere spelers op de markt die zeker even goed zijn of zelfs beter en dan vooral op geluidsisolatie.

Mijn winkelwagen
                              Totaalprijs€ 1.056,37*
                              Dus inderdaad toch een en ander dat ge wat kunt/moet aanpassen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

De vorige post van Verseg vat alles goed samen denk ik. Onboard dingen zijn tegenwoordig goed genoeg voor standaard gebruik. Indertijd had je een soundblaster nodig om geen problemen te ondervinden in games en dergelijke. Als ik kan werk ik op een desktop ook liefst zonder wireless. Het is gewoon sneller.
                                De koeler zou ik eventueel wel nog vervangen om minder herrie te hebben, maar dat hangt dan ook af van de herrie van je videokaart.

Wat de grafische kaart betreft zou ik wel opletten en kijken welke resolutie je nodig hebt voor je twee schermen. Je moet ook twee niet-vga uitgangen hebben op je videokaart. Een duur scherm aansluiten via vga is gewoon not done. Je zal een kwaliteitsverschil merken tussen beide aansluitingen. Vervolgens dus kijken of de totale resolutie van de twee schermen ondersteund wordt.

http://tweakers.net/reviews/2876/4/d...mesysteem.html

Een lokale pc boer is leuk meegenomen voor support. Je betaalt er dan wel 'iets' meer voor. Zelf heb ik wel wat kaas gegeten van die dingen en ik mijn pc via een webwinkel gekocht. Dat was goedkoper.

Comment

Working...