Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer zelf bouwen - vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Computer zelf bouwen - vragen

Ik ga er even tussenin reageren in het rood.
    Dit is maar "een mening" hé.

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
    ah kijk, onderstaand heeft een vriend ( werkt als IT'r ) van mij op Tones.be samengesteld...
    3 dingen - die TV tuner moet er niet in, en de prijs van Windows 8, en dat moederbord, is dat goed ?
    Voor een kast had hij enkele voorstellen, omdat hij niet wist wat ik schoon vind.

113549 WESTERN DIGITAL 1000GB 64MB Intellipower Wd10efrx Caviar ... € 79,99 1 € 79,99
    114401 SAMSUNG 128GB 2.5 Inch 840 Pro Series Mz-7pd128b € 124,99 1 € 124,99 => Pro versie is overkill, kies dan liever een 250 GB in standaarduitvoering.
    107802 PREMIUM Interne Card Reader USB 2.0 3.5 Inch Zwart € 19,99 1 € 19,99
    114051 MICROSOFT 64 Nl Windows 8 Pro 64bit Oem € 139,99 1 € 139,99
    114327 LITE-ON Dvd±rw S-ATA Zwart € 29,99 1 € 29,99
    106897 HAUPPAUGE Wintv-hvr-1700 Mc Retail Tv-tuner Pci Express € 109,00 1 € 109,00
    104987 D-LINK Wireless-n 300 Pci Express Adapter Dwa-556 € 59,99 1 € 59,99 => Onnodig dit direct te kopen en ook beter een moederbord kiezen waar direct WiFi op zit zoals bijvoorbeeld Asus P8Z77 V Deluxe.
    113522 CORSAIR 4GB (1x4gb) 1333mhz Cmv4gx3m1a1333c9 € 19,99 4 € 79,96 => Verkeerde keuze, beter een 1600MHz module kiezen en dan nog best een set van 2x8 GB.
    114023 ASUS Gtx650ti-1gd5 Clock Rate 928mhz, Memory Clock 5400mhz € 149,99 1 € 149,99 => Ik zou eerder uitkijken naar een kaart met Display Port, dit zal u ten goede komen met een Ultrasharp.
    111702 GIGABYTE Ga-x79-ud3 Ddr3 Socket 2011 Atx Intel® X79 € 209,99 1 € 209,99 => Socket 2011 is veel te duur voor wat het is, kies eerder iets in socket 1155.
    112475 INTEL Core I7 3820 32nm 3.6 10MB Lga 2011 € 309,99 1 € 309,99 => Ook hier best kiezen voor een socket 1155, die 2011 is veel duurder en de kans dat je een toepassing hebt dat er gebruik van maakt is miniem.
    Totaalprijs incl. BTW € 1313,87
    En vergeet uw kast en voeding niet.
    En de oordopjes voor uw videokaart.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Hier, kast inbegrepen, MB met WiFi, deftige geluidskaart onboard en video onboard.
      Een betere videokaart kunt ge daarna nog inpluggen als ge dat nodig zou vinden, de onboard werkt alvast goed genoeg voor fotobewerking op een Dell Ultrasharp (zware spellekes speel ik niet).
      • Asus P8Z77-V DELUXE,s1155 228.99€
      • Corsair Vengeance,1600-16GB KIT (2x8) 87.99€
      • Western Digital Black 1TB - 3.5inch 84.99€
      • Intel Core i7-3770, s1155 294.99€
      • Samsung 840 series 120GB 89.99€
      • Corsair TX 650WATT Modular 97.99€
      • Corsair Obsidian 123.99€
      • Samsung DVR DL 24X,SATA 24.99€

Eindtotaal 1033.92€

Hierbij eventueel nog wat software als je die niet hebt ...
      Microsoft Windows 8 Pro OEM NL 139,99€

En dat start ook op in een paar seconden.
      Van die HD zou ik er persoonlijk twee kopen en die in RAID 1 zetten zodat ge standaard al direct een BU hebt.
      Wat de cooler betreft ... probeer de originele eerst eens uit voordat je oordeelt, het is toch maar vier pinnekes indrukken om die te plaatsen, ik heb die ook en hoor die niet draaien (ja die is aangesloten).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Raid 1 is niet goed voor backup, want als je per ongeluk iets verwijderd van hd 1, is dit ook weg op hd2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hier, kast inbegrepen, MB met WiFi, deftige geluidskaart onboard en video onboard.
          Een betere videokaart kunt ge daarna nog inpluggen als ge dat nodig zou vinden, de onboard werkt alvast goed genoeg voor fotobewerking op een Dell Ultrasharp (zware spellekes speel ik niet).
          • Asus P8Z77-V DELUXE,s1155 228.99€
          • Corsair Vengeance,1600-16GB KIT (2x8) 87.99€
          • Western Digital Black 1TB - 3.5inch 84.99€
          • Intel Core i7-3770, s1155 294.99€
          • Samsung 840 series 120GB 89.99€
          • Corsair TX 650WATT Modular 97.99€
          • Corsair Obsidian 123.99€
          • Samsung DVR DL 24X,SATA 24.99€

Eindtotaal 1033.92€

Hierbij eventueel nog wat software als je die niet hebt ...
          Microsoft Windows 8 Pro OEM NL 139,99€

En dat start ook op in een paar seconden.
          Van die HD zou ik er persoonlijk twee kopen en die in RAID 1 zetten zodat ge standaard al direct een BU hebt.
          Wat de cooler betreft ... probeer de originele eerst eens uit voordat je oordeelt, het is toch maar vier pinnekes indrukken om die te plaatsen, ik heb die ook en hoor die niet draaien (ja die is aangesloten).
          Ferm systeem, goede raad ook
          Ik heb wel iets tegen die "extra WiFi-aanhangels" die aan de pc hangen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            ah kijk, onderstaand heeft een vriend ( werkt als IT'r ) van mij op Tones.be samengesteld...
            107802 PREMIUM Interne Card Reader USB 2.0 3.5 Inch Zwart € 19,99 1 € 19,99
            Ik zou een USB3 nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
              Ik zou een USB3 nemen
              Zou zo wie zo en waar het past USB3 nemen & aanschaffen.
              En bestaand USB2-materiaal in eigendom, kan je blijven gebruiken

Geen genade: USB3!
              ()
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Een PC samenstellen wordt verdomme moeilijker dan een huis bouwen.

Ben je dan niet beter af met een systeem van één van de bekende merken. Eigenlijk zouden die dat toch goedkoper moeten kunnen aanbieden.

Ik hoop van harte dat die kast wat minder lawaai maakt. Als er mij iets stoorde was het wel die grote kast die steeds stond de blazen, en dan die 25 kabels die rond mijn bureel hingen.

Comment

Het nut van windows 8 pro voor thuisgebruik zie ik ook niet direct... Op zo'n Z77 chipset kan je gewoonlijk maar 32 GB ram pluggen, en dat lukt evengoed met de gewone windows 8.

Als harddisk zou ik eerder een seagate barracuda 7200.14 3 TB nemen (in zoverre dat je die ruimte nodig hebt natuurlijk). Het ding is stiller en goedkoper dan die WD blacks. De snelheid is met moeite lager. (zo'n 3 TB kost 115 €.)

Die displayport heb je niet nodig voor die hoge resolutie (2560x1600) : dat lukt evengoed met een DVI dual link (toch op een goeie grafische kaart). De displayport op dat gewoon Asus moederbord (de -V) kan evengoed die 2560x1600 aan.
                  Last edited by polleke_cgc; 4 februari 2013, 11:48.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Een PC samenstellen wordt verdomme moeilijker dan een huis bouwen.

Ben je dan niet beter af met een systeem van één van de bekende merken. Eigenlijk zouden die dat toch goedkoper moeten kunnen aanbieden.

Ik hoop van harte dat die kast wat minder lawaai maakt. Als er mij iets stoorde was het wel die grote kast die steeds stond de blazen, en dan die 25 kabels die rond mijn bureel hingen.
                    Ja en neen voor een merk-pc

Grote kasten en kabels...en dan nog de kabels van de "betere" voedingen die stram of stijf zijn en toch moeilijk in de plooi te leggen.
                    Lawaai? Ja, bij mij een grafische kaart in de reserve-pc en een stock-koeler in de andere pc.
                    (mijn dampkap is de keuken is nog erger )

Een pc samenstellen is niet moeilijker, je hebt veel minder werk dan vroeger tommie.
                    Maar je hebt gelijk: iets goeds kiezen is teen en tander, "over kill" vermijden zoals VerSeg zegt is ook een kunst.
                    En dit wil helemaal niet zeggen dat je moet inboeten op kwaliteit. 
                    Meer "features" maken een moederbord ook duurder.

Je moet zoeken op het geen je nodig hebt. Wat moet die pc aankunnen of waarvoor ga je die gebruiken.
                    Ik moet geen 20 eSata poorten hebben.
                    Ook geen zes USB2-poorten meer maar resoluut kiezen voor USB3.
                    Een SSD is een must vandaag de dag

Het hart van de pc blijft toch de cpu niet?
                    En dan begint het he.
                    i3 - i5 - i7 of zelfs iets van AMD.
                    imho is het i7 type de betere keuze maar ja de prijs schiet dan de hoogt in en dan zijn er die steigeren

Kan er over bezig blijven

Zoek me eens een goede grafische kaart die STIL is.
                    Last edited by theokus; 4 februari 2013, 11:54.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

[QUOTE=Tommie1;3786989

[/QUOTE]

Het omgekeerde is (meestal) waar: je betaalt relatief veel voor "confectie" materiaal. Persoonlijk gruwel ik van die "schoendoosjes" waar ze alles inproppen.
                      Ze gebruiken dan ook noodgedwongen van die micro-moederborden.
                      Bij een door de winkel samengestelde PC krijg je ook mooi een DVD van Microsoft mee met het OS, je moet dan zelf niet zitten knoeien om recovery CD's te maken (waar je dan ook nog elke keer opnieuw een hoop reclame ballast "cadeau" krijgt).

Een bijkomend probleem is de garantie: een kennis kocht een HP PC. Er geraakte een PCI insteekkaartje (ik weet niet meer juist wat) defect. De verkoper MAG dat niet in garantie vervangen, nee, HEEL de PC moest opgestuurd worden. Klant heeft dan maar iets betaald voor een vervanging door de leverancier zelf.

Koop je nu een PC bij bv. AIOS dan zal die bij herstelling nooit verder gaan dan in zijn atelier in Gent zelf.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Die displayport heb je niet nodig voor die hoge resolutie (2560x1600) : dat lukt evengoed met een DVI dual link (toch op een goeie grafische kaart). De displayport op dat gewoon Asus moederbord (de -V) kan evengoed die 2560x1600 aan.
                        Op de gewone V zit dat inderdaad ook, maar er zijn andere zaken dat de Deluxe versie wel/meer heeft en die wel interessant zijn (voor sommige gebruikers).
                        Meer poorten direct beschikbaar, blauwe tand, 5GHz dual band WiFi, Andere audio codec, SSD caching, ...
                        De Display Port geeft wel een simpelere aansluiting (lees minder lompe kabel en connectors)

DisplayPort heeft een grote bandbreedte (maximaal 10,8 Gigabit per seconde) en er is ook ondersteuning voor audio.
                        Een HDMI/DVI-kabel bevat een apart aderpaar voor het transport van het kloksignaal. DisplayPort werkt met een embedded kloksignaal, verweven in het datasignaal. Dit bespaart niet alleen een aderpaar, maar reduceert tevens de elektromagnetische uitstraling (EMI). Gevolg is dat ook de overspraak verminderd wordt. Mede hierdoor is de maximale lengte van een DisplayPort-kabel groter dan de HDMI/DVI-variant.

DVI-D
                        4,95 Gigabit per seconde, zonder overhead 3,96 Gigabit per seconde

DVI-D Dula Link
                        9,90 Gigabit per seconde, zonder overhead 7,92 Gigabit per seconde
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Maar je hebt gelijk: iets goeds kiezen is teen en tander, "over kill" vermijden zoals VerSeg zegt is ook een kunst.
                          En dit wil helemaal niet zeggen dat je moet inboeten op kwaliteit. 
                          Meer "features" maken een moederbord ook duurder.
                          Theo haalt het hier ook mooi aan.

Ik was op zoek naar een PC en mijn eerste samenstelling ging zo : beste moederbord, beste voeding, beste geheugen, beste processor, beste videokaart, beste kast, beste BR/DVD-schrijver, beste ....
                          Ik kwam toen aan een budget van 3500€ zonder scherm en viel bijna achterover van de prijs.

Dan maar eens herbegonnen en gewoon gekozen wat ik "echt" wou hebben en wat menselijk was zonder in te boeten op kwaliteit en prestaties.
                          Uiteindelijk heb ik zeker vijf keer een nieuwe samenstelling gemaakt en er een tijdje over laten gaan om dit rustig te bekijken.
                          Enkel mijn schijven heb ik gehouden van mijn vorige pc, voor de pc kwam ik nu plots toe met minder dan 1000€.
                          Mijn pc is een bom vergeleken met mijn vorige, deftig en ik ben uiteindelijk tevreden.
                          Ge kunt altijd overdrijven ... maar sta er even bij stil dat niet alles nodig is.
                          Het is leuk het beste van het beste te hebben, maar 2500€ extra uitgeven om te zeggen 'ik heb het", dat is ook belachelijk.
                          En velen laten zich vangen (ik ook) en kopen vaak te veel voor wat ze eigenlijk nodig hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Awel, dat is het
                            Ik heb een Asus bord in mijn hoofd-pc.
                            Een paar jaar geleden het "betere" wat er te krijgen was.
                            Na een tijdje in gebruik...te weinig slots...
                            Ik had nog een paar pci-kaartjes die ik persé wilde gebruiken.
                            En mijn grafische kaart nam een pci-e slot in beslag omdat het een brede kaart is.
                            Om het kort te houden: de opstelling van de slots in zijn geheel was niet goed.

Met het Gigabyte bord dat ik nu heb, heb ik idd. wat ik wil
                            Hoe zegt men dat weer: "the best bang for the buck??" (is dat juist zo?)
                            Maar het kost inspanning...tijd en zoekwerk, reviews lezen en collega's met veel ervaring
                            een paar vragen durven stellen

Wat nog op het programma staat is een (zeer) snelle router vooral voor draadloos streamen.
                            Met de D-link dir-655 lukt dat niet 100% (met draad gaat dat prima maar ik wil van al die kabels af)
                            En nog een zeer stille grafische kaart.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het is leuk het beste van het beste te hebben, maar 2500€ extra uitgeven om te zeggen 'ik heb het", dat is ook belachelijk.
                              En velen laten zich vangen (ik ook) en kopen vaak te veel voor wat ze eigenlijk nodig hebben.
                              Ik ben al een tijd aan het kijken om een pc te bouwen dat arma 2 (minst geoptimaliseerde spel ooit) te kunnen spelen op een 2560*1600 monitor en wil ondertussen het screen recorden: ik kom niet minder uit dan 2300€... En dat komt puur door de GPU dat nodig is om dit aan te kunnen. Ik denk dat ik gewoon zal moeten wachten tot de volgende generatie GPU's om dit betaalbaar te krijgen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                                Ik ben al een tijd aan het kijken om een pc te bouwen dat arma 2 (minst geoptimaliseerde spel ooit) te kunnen spelen op een 2560*1600 monitor en wil ondertussen het screen recorden: ik kom niet minder uit dan 2300€... En dat komt puur door de GPU dat nodig is om dit aan te kunnen. Ik denk dat ik gewoon zal moeten wachten tot de volgende generatie GPU's om dit betaalbaar te krijgen .
                                SLi? Gaat dat niet?
                                Of crossfire?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...