Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer zelf bouwen - vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Computer zelf bouwen - vragen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    SLi? Gaat dat niet?
    Of crossfire?
    Jawel, maar als je dit doet met de GPU's dat hier te koop zijn, kom je op nog meer €'s. Of weet u soms waar ik een GTX 590 (ik veronderstel dat deze goedkoper is dan de GTX 680) kan kopen? Dan zou SLI zeer interessant zijn! (of met welke GPU's zou u het doen?)
    Last edited by playerofwar; 4 februari 2013, 14:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      Ik zit hier nu op de site van alternate ( omdat ik hier wel wat kan kiezen en een winkelkarretje kan samenstellen en zo een gedacht krijg )
      Je hebt uit zoveel keuzen , soorten moederborden etc... Ik kom nu uit aan een goeie 1000 , en heb dan nog geen i7 ding gevonden en een netwerk kaart... ....
      Er is marge hoor, maar ik wil niet aan 14-1500 uitkomen...

Mijn winkelwagen
      1 x Lian Li PC-8N € 86,90* simpele kast
      1 x ASRock Z77 Extreme4 € 119,90* moederbord
      1 x Scythe Mugen 3 Rev.B € 45,99* koeler
      1 x Samsung MZ-7PD256BW € 212,90* SSD
      1 x 1 TB SATA2 € 67,90* HD
      1 x Corsair 16 GB DDR3-1866 Quad-Kit € 117,90* RAM
      1 x Samsung SE-208DB/TSBS € 29,99* DVD writer
      1 x Creative Sound Blaster Recon3D PCIe € 69,90* Geluidskaart
      1 x Intel® EXPI9301CT € 30,99*
      1 x MSI N660Ti PE 2GD5/OC € 274,-* grafische kaart
      Totaalprijs€ 1.056,37*

en ja, ik wil da knoppeke induwen, en gelukkig zijn... Leek of nie, dat moet lukken.

( ben trouwens in staat van bovenstaand te bestellen en dan tot de constatatie te komen dat er niets bij elkaar past... 'k ga dinsdagmorgen eens naar AIOS gaan .... Ik had een 2450 of zo res. scherm en nu... hier op een klein laptopje.. Om GEK te worden)
      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hier, kast inbegrepen, MB met WiFi, deftige geluidskaart onboard en video onboard.
      Een betere videokaart kunt ge daarna nog inpluggen als ge dat nodig zou vinden, de onboard werkt alvast goed genoeg voor fotobewerking op een Dell Ultrasharp (zware spellekes speel ik niet).
      • Asus P8Z77-V DELUXE,s1155 228.99€
      • Corsair Vengeance,1600-16GB KIT (2x8) 87.99€
      • Western Digital Black 1TB - 3.5inch 84.99€
      • Intel Core i7-3770, s1155 294.99€
      • Samsung 840 series 120GB 89.99€
      • Corsair TX 650WATT Modular 97.99€
      • Corsair Obsidian 123.99€
      • Samsung DVR DL 24X,SATA 24.99€

Eindtotaal 1033.92€

Hierbij eventueel nog wat software als je die niet hebt ...
      Microsoft Windows 8 Pro OEM NL 139,99€

En dat start ook op in een paar seconden.
      Van die HD zou ik er persoonlijk twee kopen en die in RAID 1 zetten zodat ge standaard al direct een BU hebt.
      Wat de cooler betreft ... probeer de originele eerst eens uit voordat je oordeelt, het is toch maar vier pinnekes indrukken om die te plaatsen, ik heb die ook en hoor die niet draaien (ja die is aangesloten).
      Pff wat een configuraties hier allemaal.

En wat een combinaties?

Voila iets degelijks maar vooral kwalitatief goed en stabiel.

Corsair CX600
      Corsair Carbide 200R
      Asus P8Z77-V LX2
      Intel Core I5-3570K
      Kingston 16GB Hyper X
      LG GH DVD-RW
      Crucial M4 256GB

830€ Incl. BTW

Indien er geen games gespeeld worden al overwogen om naar Quadro kaarten te kijken?

Groetjes

Comment

Awel, dat is het
        Ik heb een Asus bord in mijn hoofd-pc.
        Een paar jaar geleden het "betere" wat er te krijgen was.
        Na een tijdje in gebruik...te weinig slots...
        Ik had nog een paar pci-kaartjes die ik persé wilde gebruiken.
        En mijn grafische kaart nam een pci-e slot in beslag omdat het een brede kaart is.
        Om het kort te houden: de opstelling van de slots in zijn geheel was niet goed.

Met het Gigabyte bord dat ik nu heb, heb ik idd. wat ik wil
        Hoe zegt men dat weer: "the best bang for the buck??" (is dat juist zo?)
        Maar het kost inspanning...tijd en zoekwerk, reviews lezen en collega's met veel ervaring
        een paar vragen durven stellen

Wat nog op het programma staat is een (zeer) snelle router vooral voor draadloos streamen.
        Met de D-link dir-655 lukt dat niet 100% (met draad gaat dat prima maar ik wil van al die kabels af)
        En nog een zeer stille grafische kaart.
        Voor die snelle, stille grafische kaart kan ik je een Asus aanbevelen. Het ding kost iets meer, maar ze bevatten de stilste koelers...
        Groeten,

Polleke

Comment

En dat start ook op in een paar seconden.
          Van die HD zou ik er persoonlijk twee kopen en die in RAID 1 zetten zodat ge standaard al direct een BU hebt.
          Wat de cooler betreft ... probeer de originele eerst eens uit voordat je oordeelt, het is toch maar vier pinnekes indrukken om die te plaatsen, ik heb die ook en hoor die niet draaien (ja die is aangesloten).
          Kijk dit valt me dan weer een beetje tegen van je ;-)

RAID is redundancy, nooit ofte nimmer backup!
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Voor die snelle, stille grafische kaart kan ik je een Asus aanbevelen. Het ding kost iets meer, maar ze bevatten de stilste koelers...
            Juist. Intussen al iets gevonden en van Asus.
            Asus gtx 560 Ti
            Is zelfs nog goed om te gamen.

Maar, welke kaart bedoel jij precies?
            Last edited by theokus; 4 februari 2013, 18:24.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Jawel, maar als je dit doet met de GPU's dat hier te koop zijn, kom je op nog meer €'s. Of weet u soms waar ik een GTX 590 (ik veronderstel dat deze goedkoper is dan de GTX 680) kan kopen? Dan zou SLI zeer interessant zijn! (of met welke GPU's zou u het doen?)
              Volgens dit forum is er crossfire support ...
              http://forums.steampowered.com/forum....php?t=2751703
              Misschien is dit dat een leuk kaatje voor 270 euro:
              http://tweakers.net/pricewatch/31933...3gb-gddr5.html
              Mij hebben ze zel altijd wijsgemaakt dat je toch kaarten met voldoende geheugen moet kopen om sli te daaien. Ondanks het feit dat iedere kaart de helft van het beeld voor zijn rekening neemt, moeten toch beide kaarten alles voor het hele beeld in het geheugen laden om berekeningen te maken.

Wat materiaal selectie betreft kan je best 2 of 3 stappen onder het topmodel blijven voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Comment

Ik ben al een tijd aan het kijken om een pc te bouwen dat arma 2 (minst geoptimaliseerde spel ooit) te kunnen spelen op een 2560*1600 monitor en wil ondertussen het screen recorden: ik kom niet minder uit dan 2300€... En dat komt puur door de GPU dat nodig is om dit aan te kunnen. Ik denk dat ik gewoon zal moeten wachten tot de volgende generatie GPU's om dit betaalbaar te krijgen .
                Het scherm opnemen tijdens een spel daar ga je voornamelijk een zeer snelle schijf voor nodig hebben en een snelle CPU. De grafische kaart is enkel verantwoordelijk voor het renderen van het spel. Gamen op 2560x1600 is niet zo enorm exotisch, ik doe dit op een Radeon 7950 @ 1200/1700 MHz.
                Heb even naar de benchmarks gekeken en 1 moderne GPU à la 7970 of GTX 680 is meer dan voldoende voor deze resolutie met wat AA er bovenop. http://www.bit-tech.net/hardware/201...0-2gb-review/8

Niet moeilijk?
                Last edited by JCviggen; 4 februari 2013, 19:32.

Comment

Juist. Intussen al iets gevonden en van Asus.
                  Asus gtx 560 Ti
                  Is zelfs nog goed om te gamen.

Maar, welke kaart bedoel jij precies?
                  Dat hangt volledig af van wat je met je PC wil doen. Ik heb zelf een Nvidia GTX 670 genomen, maar voor de meeste zaken is dat overkill.
                  Als je veel 3d dingen doet wordt dat weer wat anders (en dat is voor mij het geval). Quadro's zijn dan ook een alternatief (eigenlijk zijn die dingen daarvoor gemaakt), maar om echt sneller te zijn dan die 670 worden die dingen onbetaalbaar (ik betaal geen 1000€ voor een grafische kaartje...).
                  En uiteraard is dat prijskaartje behoorlijk belangrijk. Gewoon het beste willen, doe ik evenmin.
                  Persoonlijk heb ik voor die duurdere zaken een heel eenvoudige regel : neem de duurste die beschikbaar is, neem die met een prijs die net onder de 50% zit van die duurste en normaal is die met moeite trager, maar dus stukken goedkoper. De duurste is op dit ogenblik een GTX 690 (of meer dan 1 natuurlijk ). Die kost een kleine 1000€, zo'n 670 een 400€ afhankelijk van de versie die je neemt.
                  Dat wil uiteraard niet zeggen dat een goedkoper kaartje het niet goed kan doen : dat hangt zuiver af van wat je ermee wil doen (maar dat had ik al gezegd zeker...).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Theo haalt het hier ook mooi aan.

Ik was op zoek naar een PC en mijn eerste samenstelling ging zo : beste moederbord, beste voeding, beste geheugen, beste processor, beste videokaart, beste kast, beste BR/DVD-schrijver, beste ....
                    Ik kwam toen aan een budget van 3500€ zonder scherm en viel bijna achterover van de prijs.
                    Ja ok, maar wat ik voorgesteld kreeg van mijne maat, en wat jij voorstelt zijn nu toch nog echt wel menselijke configuraties...
                    dat ene een paar 100 duurder dan mijn budget, uw voorstel met moeite 100 ... Dat is geen duizend+ hé...

Bij het grootste deel wat ik hier lees, moet ik googelen om het te verstaan, maar het is aan het beteren ;-)
                    Ga het zowiezo effe laten bezinken ( vooral tss Verseg zijn voorstel en dat van mijne maat ), nog veel lezen, eens naar een winkel gaan luisteren ( ik heb de indruk dat AIOS hier al aan het meelezen is ;-) , tegen eind van de week bestel ik dan... Is ook een goeie les voor mijn zenuwen. Mijn iMac , ik moet eerlijk zijn, kraakte onder mijn D800 files... Ik wil bij wijze van spreken 50-60 RAW bestanden in 1 keer kunnen openen in een fotobewerkingsprogramma, terwijl op scherm 2 een filmke aan het spelen is, er nog wat progs open staan , en terwijl bv een film aan het renderen is van onze reis met veel effecten en muziek op...
                    ZONDER dat ik ook maar de indruk heb dat het trager wordt. Als dat dan een paar honderd euro duurder is met wat ik hoopte ... Dat zal dan wel nog lukken... En dat is nog altijd mijlenver van de 3000+ euro configuraties als je idd al het béste neemt...

En ja , Overkill ??

Dat moeten WIJ amateurfotografen vooral zeggen, met ons half arsenaal van veel te duur spul gewoon omdat het bokeh'tje iéts beter is... jaja, overkill ;-) Ik wil ze hier allemaal geen eten geven...

Comment

Ja ok, maar wat ik voorgesteld kreeg van mijne maat, en wat jij voorstelt zijn nu toch nog echt wel menselijke configuraties...
                      dat ene een paar 100 duurder dan mijn budget, uw voorstel met moeite 100 ... Dat is geen duizend+ hé...

Bij het grootste deel wat ik hier lees, moet ik googelen om het te verstaan, maar het is aan het beteren ;-)
                      Ga het zowiezo effe laten bezinken ( vooral tss Verseg zijn voorstel en dat van mijne maat ), nog veel lezen, eens naar een winkel gaan luisteren ( ik heb de indruk dat AIOS hier al aan het meelezen is ;-) , tegen eind van de week bestel ik dan... Is ook een goeie les voor mijn zenuwen. Mijn iMac , ik moet eerlijk zijn, kraakte onder mijn D800 files... Ik wil bij wijze van spreken 50-60 RAW bestanden in 1 keer kunnen openen in een fotobewerkingsprogramma, terwijl op scherm 2 een filmke aan het spelen is, er nog wat progs open staan , en terwijl bv een film aan het renderen is van onze reis met veel effecten en muziek op...
                      ZONDER dat ik ook maar de indruk heb dat het trager wordt. Als dat dan een paar honderd euro duurder is met wat ik hoopte ... Dat zal dan wel nog lukken... En dat is nog altijd mijlenver van de 3000+ euro configuraties als je idd al het béste neemt...

En ja , Overkill ??

Dat moeten WIJ amateurfotografen vooral zeggen, met ons half arsenaal van veel te duur spul gewoon omdat het bokeh'tje iéts beter is... jaja, overkill ;-) Ik wil ze hier allemaal geen eten geven...

Dan zou ik nog eens héél goed maar ook héél goed nadenken
                      Kies dan maar voor een "dikke" processor (cpu), een "dikke" grafische kaart en de rest moet dan ook navenant zijn of ge gaat bedrogen uitkomen.
                      En kies ook maar veel en snel geheugen.

Het wordt hier leuker met de minuut

En kijk ook maar goed uit uw doppen qua software voor het bewerken & renderen van video
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Het wordt hier leuker met de minuut
                        Ge kunt er gij nog mee lachen... ( allez ja, denk dat de meeste hier met mij aan het lachen zijn, maar maakt me niet uit... Ik geef tenminste eerlijk toe dat ik er nog niet al te veel van afweet, en dat ik ( bij momenten ) een paardebril aanhad toen Mr. Jobs nog leefde... En het gaat er hier zeerrrr interessant aan toe, en ik denk voor mij niet alleen.

Zoals ik het hier allemaal lees, denk ik niet dat ik me zorgen moet maken met mijn of Verseg zijn voorstel...Ik spreek ook niet over serieuze videobewerking hé, ik spreek over iMovie achtige huis tuin en Disneyland filmkes, Maar op dat vlak ben ik lui, dus het moet in de achtergrond kunnen renderen zonder dat ik moet wachten tot mijn "pc" weer wil meedoen.
                        Het belangrijkste is dat hij met mijn fotobestanden overweg kan ( en vooral veel tegelijk )...

Comment

Ge kunt er gij nog mee lachen... ( allez ja, denk dat de meeste hier met mij aan het lachen zijn, maar maakt me niet uit... Ik geef tenminste eerlijk toe dat ik er nog niet al te veel van afweet, en dat ik ( bij momenten ) een paardebril aanhad toen Mr. Jobs nog leefde... En het gaat er hier zeerrrr interessant aan toe, en ik denk voor mij niet alleen.

Zoals ik het hier allemaal lees, denk ik niet dat ik me zorgen moet maken met mijn of Verseg zijn voorstel...Ik spreek ook niet over serieuze videobewerking hé, ik spreek over iMovie achtige huis tuin en Disneyland filmkes, Maar op dat vlak ben ik lui, dus het moet in de achtergrond kunnen renderen zonder dat ik moet wachten tot mijn "pc" weer wil meedoen.
                          Het belangrijkste is dat hij met mijn fotobestanden overweg kan ( en vooral veel tegelijk )...
                          Neen, neen Tom; ik lach er niet mee.
                          Het gaat over een serieus pakje centen he en ik wil niet hebben dat je bedrogen uitkomt.
                          Ik maak ook "filmkes"...ik weet wat het is.
                          Zelf heb ik een redelijke goede pc en ik converteer nogal veel en dat geeft al wat werk aan de grafische kaart.
                          Zorg dan maar ook voor een goede koeling....of je bent volgend jaar weer aan 't kopen of zorg voor een videokaart die het aan kan.

Wat je wilt doen is duidelijk en als je dat allemaal niet tegelijk gaat doen dan zal dat lukken met normale configuratie.
                          Maar alles tegelijk? Vergeet het maar. Ik wil niemand beledigen maar met 800 euro ga je dat niet halen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Voor videobewerking: kijk dan maar eens naar de quadro 2000,4000 en 5000 serie, maar als het niet je hoofdding is, zou ik gewoon kijken welke goedkope kaarten CUDA compatibel zijn met première pro en die nemen (sommige uit de gtx-serie zijn ook compatibel).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Kijk dit valt me dan weer een beetje tegen van je ;-)

RAID is redundancy, nooit ofte nimmer backup!
                              Misschien verkeerd uitgedrukt maar ge moogt gerust zijn.

Ik heb RAID1 voor als er één schijf defect geraakt voor de volgende BU naar een externe schijf gemaakt wordt ... kwestie voor als ge pech hebt.
                              De externe BU gaat naar een NAS in RAID 1 voor als daar een schijf van stuk gaat en een tweede BU gaat naar een afzonderlijke externe HD.
                              De kans om dan alles kwijt te zijn wordt dan al wat kleiner.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Voor videobewerking: kijk dan maar eens naar de quadro 2000,4000 en 5000 serie, maar als het niet je hoofdding is, zou ik gewoon kijken welke goedkope kaarten CUDA compatibel zijn met première pro en die nemen (sommige uit de gtx-serie zijn ook compatibel).
                                Die compatibiliteit moet je soms wel wat forceren. Die quadro's hebben hun voordelen, maar dat ligt voornamelijk op 3D-vlak, en dat heb je nu juist niet nodig voor videobewerking. Of het zou moeten zijn dat je de filmpjes met 3d studio Max aanmaakt . Die CUDA in premiere pro kan je gewoonlijk aanwakkeren daar 1 config-file aan te passen (en uiteraard een grafische kaart hebben met CUDA). Ik kreeg dat zelfs aan de praat op een Nvidia GT 230M. Die lijst met compatibele hardware die Adobe aanrijkt is dus nogal beperkt...

Die quadro 5000 zit in de de regio van 2500 €. Dat is er waarschijnlijk iets over. Zo'n kaart combineer je met een Xeon processor (of 2 natuurlijk). Dan praat je over machines die de 10.000€ naderen of overschrijden... En dan ga je beter bij Dell of HP te rade. Dan "krijg" je er nog 3 jaar next day on site garantie bij...

Tegelijk 50-60 RAWs bewerken doe je trouwens stukken beter met Lightroom, en dan zal dat gerust lukken met een gewoon PC'ke zoals AIOS (met die i5 processor) hier aanraadt. Waarom je tegelijk 50 RAWs zou willen openen in Photoshop, daar zie ik helemaal geen nut van.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X