Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Er worden dan ook maatregelen getroffen om het fijn stof te beperken.
    Op plaatsen door wanden afgesloten van de
    omgeving en voorzien van een plafond of zoldering? Ik denk dat de luchtfilter in mijn auto maar heel weinig fijn stof tegenhoudt.
    ---
    Maar ik heb ondertussen wel uitgevogeld via via de website van een Ministerie van Verkeer dat het wonen bij een drukke snelweg vergeleken kan worden met het meeroken van 17 (zeventien) sigaretten per dag.
    Dat is best wel heel veel.
    Ik denk dat als ik vandaag zoveel zou roken, dat ik dood neerval, of problemen krijg die me noodzaken minstens 15 minuten plat te liggen.
    Ik zou niet kunnen wonen in een huis waar zoveel wordt gerookt. Niet omdat ik dat niet fijn vind, maar omdat ik het niet zou overleven.
    Welke maatregelen?
    Veel fruit en water, om het door te spoelen?
    In een rokerslokaal eten? Dan heb ik geen 17 sigaretten meegerookt.
    Allez, pak dat bij 10 de agina pectoris de kop opsteekt.
    Als ge dan naar de mug belt, en ge zit nog geen 10 minuten te sterven, komen ze niet eens.
    Last edited by Poza; 8 augustus 2012, 15:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      [FONT=Georgia]blijkbaar zijn er mensen met teveel vrije tijd om handen...

en je wordt hier zwaar geviseerd wanneer je een bepaald onderwerp naar voren brengt, ik begin stilaan te begrijpen "hoe" VerSeg zich momenteel moet voelen...
      Eindelijk, dat er weer iemand is die langzaam begint te begrijpen hoe Verseg zich voelt (lees: iemand die last heeft van sigarettenrook) als er gerookt wordt. Hij doet zijn verhaal en het enigste wat hij vraagt is een beetje respect en begrip van rokers.
      Op de een of andere manier is dat voor een aantal mensen niet op te brengen.

maar 't is goed jongen, zeg mij waar gij woont en ik zal mijn overbuur de vrachtwagen chauffeur vragen of hij vanaf volgende week een hele maand voor uw deur wil parkeren.

soms snap ik niet wat het ene onderwerp of uitspraak die je doet te maken heeft met het andere?
      Kijk, hier geef je aan dat je het o zo vervelend vond dat je overbuur die vrachtwagen daar parkeerde.......daar moest maar verandering in komen zodat je wat meer licht in je kamer hebt en je wilde ook van alles en nog wat aangrijpen om hem daar weg te krijgen.....moest die maar begrip voor hebben.(kan jij je voorstellen dat de niet-roker graag wat meer en makkelijker lucht in zijn longen krijgt)

Is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat iemand die gewoon erg veel last van de sigaretten rook heeft graag wat meer begrip ontvangt zodat die een wat aangenamer leven heeft....................

Als je me dan nog niet begrijpt................
      Als ik je overbuur was geweest en je had me gezegd dat je last had van die vrachtwagen, dan had ik hem onmiddellijk weg gezet.
      Als ik iemand last zou hebben gehad van mij sigarettenrook had ik het onmiddellijk uit gemaakt. etc. etc.

Ja ik probeer behoorlijk wat rekening te houden met de gemoedstoestand/gezondheid van anderen.
      Kleine moeite voor me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Eindelijk, dat er weer iemand is die langzaam begint te begrijpen hoe Verseg zich voelt (lees: iemand die last heeft van sigarettenrook) als er gerookt wordt. Hij doet zijn verhaal en het enigste wat hij vraagt is een beetje respect en begrip van rokers.

Kijk, hier geef je aan dat je het o zo vervelend vond dat je overbuur die vrachtwagen daar parkeerde.......daar moest maar verandering in komen zodat je wat meer licht in je kamer hebt en je wilde ook van alles en nog wat aangrijpen om hem daar weg te krijgen.....moest die maar begrip voor hebben.(kan jij je voorstellen dat de niet-roker graag wat meer en makkelijker lucht in zijn longen krijgt)

Is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat iemand die gewoon erg veel last van de sigaretten rook heeft graag wat meer begrip ontvangt zodat die een wat aangenamer leven heeft....................

Als ik je overbuur was geweest en je had me gezegd dat je last had van die vrachtwagen, dan had ik hem onmiddellijk weg gezet.
        Als ik iemand last zou hebben gehad van mij sigarettenrook had ik het onmiddellijk uit gemaakt. etc. etc.

Ja ik probeer behoorlijk wat rekening te houden met de gemoedstoestand/gezondheid van anderen.
        Kleine moeite voor me.
        Goed verwoord

Comment

Pffffff... DAT was ironisch bedoeld hoor... waarmee ik eigenlijk duidelijk wou maken dat ik tien keer zal nadenken vooraleer ik nog ooit nog een vraag stel op BD, als ik die al ooit nog stel op BD tenminste.

Kleine moeite voor me.
          WTF heeft een vrachtwagen die onreglementair geparkeerd staat te maken met iemand die er persoonlijk/individueel/zelfstandig voor kiest om een openbare ruimte te betreden waarvan hij/zij heel goed op voorhand
          weet en besefte dat er in het etablissement gerookt wordt?

Daar moest maar dit daar moest dat? der moest just gewoon niks, als hij zijn camion er niet mag parkeren mag hij hem er niet parkeren, zelfs niet voor 2sec. BASTA
          "ze stonden weeral eens te flitsen gisteren, en 'k ben geflitst aan 90km/u daar waar max. 50km/u is toegelaten, de kl**tz*kken... blijt blijt

Ja, het is voor mij heel HEEL ERG moeilijk om dergelijke vergelijkingen te begrijpen.

En jij bent nu éénmaal mijn overbuur niet hé, gelukkig maar...
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Eén sigaret doven? Allez, niet zeveren. Eén sigaret is niks. Dat is alsof er éne vrachtwagen zou voorbijkomen.
            Last edited by Poza; 8 augustus 2012, 16:10.

Comment

Daar moest maar dit daar moest dat? der moest just gewoon niks, als hij zijn camion er niet mag parkeren mag hij hem er niet parkeren, zelfs niet voor 2sec. BASTA
              Dat is niet parkeren, eerder halt houden en dat mag wel!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

[FONT=Georgia]

WTF heeft een vrachtwagen die onreglementair geparkeerd staat te maken met iemand die er persoonlijk/individueel/zelfstandig voor kiest om een openbare ruimte te betreden waarvan hij/zij heel goed op voorhand
                weet en besefte dat er in het etablissement gerookt wordt?

Omdat, beste kirsten, het al lang niet meer over die details (het terras van de TS of niet jouw vrachtwagen) gaat (dus blijf je daar niet op blind staren). Niemand, en ook jouw buurman niet, heeft het recht iemand systematisch te ergeren met zijn geparkeerde vrachtwagen. Of die daar nu wettelijk staat of niet is niet belangrijk. Het gaat om respect en hoffelijkheid.

Met roken op een open terras is dat net hetzelfde. Hoewel roken daar veelal is 'toegestaan' (lees eerder: niet expliciet verboden), kan dat nog altijd gebeuren op een hoffelijke manier voor iedereen. Maar doe anders voor mijn part maar gewoon verder hoor. Dan is toch maar een kwestie van tijd voordat men ook daar zal (moeten) ingrijpen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Daarnet in het nieuws : fijn stof = groter gevaar dan passief roken. Hart- en vaatziekten, kankers, athma etc...
                  Zo fijn is dat stof dus niet.
                  Waarom schrijven we "fijn" en "stof" niet aan elkaar, net als "grootverpakking" en "rookverbod"?

En om de komkommertijd door te komen kunnen we ons misschien ook nog een tijdje vermaken met de vraag wie slechter is; de roker die wel winterbanden gebruikt of de niet-roker die geen winterbanden gebruikt om naar een half open terras te rijden en binnen gerookte zalm wil eten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Zo fijn is dat stof dus niet.
                    Waarom schrijven we "fijn" en "stof" niet aan elkaar, net als "grootverpakking" of "rookverbod"?

En om de komkommertijd door te komen kunnen we ons misschien ook nog een tijdje vermaken met de vraag wie slechter is; de roker die wel winterbanden gebruikt of de niet-roker die geen winterbanden gebruikt om naar een half open terras te rijden en binnen gerookte zalm wil eten.
                    winterbanden ==> winter ==> verwarmd of onverwarmd terras?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                      Omdat, beste kirsten, het al lang niet meer over die details (het terras van de TS of niet jouw vrachtwagen) gaat (dus blijf je daar niet op blind staren). Niemand, en ook jouw buurman niet, heeft het recht iemand systematisch te ergeren met zijn geparkeerde vrachtwagen. Of die daar nu wettelijk staat of niet is niet belangrijk. Het gaat om respect en hoffelijkheid.

Met roken op een open terras is dat net hetzelfde. Hoewel roken daar veelal is 'toegestaan' (lees eerder: niet expliciet verboden), kan dat nog altijd gebeuren op een hoffelijke manier voor iedereen. Maar doe anders voor mijn part maar gewoon verder hoor. Dan is toch maar een kwestie van tijd voordat men ook daar zal (moeten) ingrijpen.
                      En wat als die roker daar al zat te roken,
                      TS gaat ook buiten zitten, misschien zonder het te beseffen in de buurt van de roker en bestelt eten.
                      Moet de roker dan nog steeds zich aanpassen?

Of kon de TS een plekje verder van de Roker gaan zitten?

want kheb nog nooit last gehad als iemand 1 tafeltje verder (dus werkelijk 1 tafel tussen) rookte op een terras
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dit besef ik ook maar al te goed, er zijn nog wel heel wat mensen met medische problemen die uiterlijk niet merkbaar zijn.
                        Maar daarop steunt nu net de rookwet ... verplichten rekening te houden met mensen waarvan je niet direct ziet/beseft dat ze er last van hebben.
                        Het wordt maar al te vaak negatief gezien, maar daar speelt ook de journalistiek een grote rol in.
                        Veel rokers vinden het net positief dat ze minder mogen roken, het is beter voor hun gezondheid en portemonnee. En zeker de niet-rokers zijn gelukkiger.

Er zijn ook rokers die maar 5 sigaretten per dag roken, of enkel in t weekend.

Niet iedereen is zo zwaar verslaafd dat hij geen halfuur zonder sigaret kan.

Slechts 27% van de bevolking is roker, waarvan dan nog maar n klein deel kettingrokers.

Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom mensen op n concert dat maar n goed uur duurt, moeten roken. Wacht dan gewoon tot t gedaan is.

Als ze op t werk zitten of ze zitten 8 uur op het vliegtuig, da's geen probleem, maar n uur zonder sigaret in n cafe gaat niet ? Vreemd.

Volgens mij zijn de meest fanatieke voorstanders van roken op cafe de mannen die thuis niks te vertellen hebben en van hun vrouw niet binnen noch in de auto mogen roken.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Jamaar, jamaar... nog altijd niemand die tegen de smerige suggestie protesteert dat VerSeg iets in zijn post zou hebben veranderd?
                          Hij heeft niks veranderd.
                          Mooie vrienden zijn jullie.
                          Schaam u.
                          Ga daarmee naar den oorlog,... pfff.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Jamaar, jamaar... nog altijd niemand die tegen de smerige suggestie protesteert dat VerSeg iets in zijn post zou hebben veranderd?
                            Hij heeft niks veranderd.
                            Mooie vrienden zijn jullie.
                            Schaam u.
                            Ga daarmee naar den oorlog,... pfff.
                            Zucht, het was een puur toeval dat net na mijn post er iets veranderd werd in zijn post waar ik op reageerde,
                            ik weet dat er alleszins 1 zin is toegevoegd. (namelijk die met de knipoog op het laatste).

Maar goed, op dat punt moet je inderdaad doorbomen,
                            stel u voor seg
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Als ze op t werk zitten of ze zitten 8 uur op het vliegtuig, da's geen probleem, maar n uur zonder sigaret in n cafe gaat niet ? Vreemd.
                              Op het werk gaat men tussendoor wel roken, voor een vliegreis wordt er wel eens gebruik gemaakt van nicotinekauwgom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                En wat als die roker daar al zat te roken,
                                TS gaat ook buiten zitten, misschien zonder het te beseffen in de buurt van de roker en bestelt eten.
                                Moet de roker dan nog steeds zich aanpassen?

Of kon de TS een plekje verder van de Roker gaan zitten?

want kheb nog nooit last gehad als iemand 1 tafeltje verder (dus werkelijk 1 tafel tussen) rookte op een terras
                                Ja zeg, hoffelijkheid moet natuurlijk van beide kanten komen. Naast een rokende roker (of als er al pakjes sigaretten op tafel liggen) gaan zitten en dan reclameren over de rook vind ik ook onbeschoft. Als ze pas beginnen roken nadat ik heb plaatsgenomen, zal ik zelfs in eerste instantie zien of ik mij kan verplaatsen alvorens 'het probleem' op een beleefde manier 'op te lossen' (er is altijd een compromis). En met een tafeltje er tussen moeten ze idd al met een paar zijn om er echt last van te hebben.

Comment

Working...
                                X