Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rookverbod

Het enige waar men over gelezen heeft is de allereerste topic dus die van de ts.
    daarin beschrijft ze dat zij een ruimte betreedt waar het roken toegelaten is.
    hier gaat ze lekker gaan zetelen en een maaltje nuttigen, tot haar verbazing merkt ze op dat men er rookt.
    dus zou men de ts moeten beboeten omdat zij er een maaltje verorberd ? want ze zit immers in een rookruimte.
    zo zou men het ook kunnen stellen niet?
    en zo zijn er honderden voorbeelden om te kunnen zeuren en zagen en afgeven op anderen.
    het enige dat ze niet beseffen is dat men uiteindelijk naar de middeleeuwen terug gaat.

grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
      Roken zou alleen nog toegelaten mogen worden waar het niemand stoort...

Op de maan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex

Op de maan ?
        Tja... Veel plaatsen zullen er niet overblijven waar niemand er last van heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          hier gaat ze lekker gaan zetelen en een maaltje nuttigen, tot haar verbazing merkt ze op dat men er rookt.
          dus zou men de ts moeten beboeten omdat zij er een maaltje verorberd ? want ze zit immers in een rookruimte.
          zo zou men het ook kunnen stellen niet?
          Nee, zo kun je dat niet stellen omdat zij niemand een rookvrije werkplek ontneemt.
          Het rookverbod is niet gekomen om de gasten een rookvrije eet- of drinkplaats te bieden, het is er gekomen om het horecapersoneel een rookvrije werkplek te bieden.
          Dat laatste lijkt onderhand moedwillig genegeerd te worden en steeds doet men of het een kwestie is van roker vs niet-roker terwijl het een kwestie is van roker vs werkplek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Nee, zo kun je dat niet stellen omdat zij niemand een rookvrije werkplek ontneemt.
            Het rookverbod is niet gekomen om de gasten een rookvrije eet- of drinkplaats te bieden, het is er gekomen om het horecapersoneel een rookvrije werkplek te bieden.
            Dat laatste lijkt onderhand moedwillig genegeerd te worden en steeds doet men of het een kwestie is van roker vs niet-roker terwijl het een kwestie is van roker vs werkplek.
            Het ging toch om nena de ts die in een rookruimte ging zitten om te eten.

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Als er nu één beroep is waarvan de overgrote meerderheid rookt, dan is het toch wel het horecapersoneel (ik bedoel actief roken, niet passief meeroken).

Waarom praat je steeds over het rookverbod en horecapersoneel. Ik dacht dat er op elke werkplek een rookverbod was. Daarom mag een beroepschauffeur ook niet in zijn voertuig roken.
              In theorie mag zelfs een bediende in zijn firmawagen geen sigaret roken tijdens de werkuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Waarom praat je steeds over het rookverbod en horecapersoneel. Ik dacht dat er op elke werkplek een rookverbod was. Daarom mag een beroepschauffeur ook niet in zijn voertuig roken.
                In theorie mag zelfs een bediende in zijn firmawagen geen sigaret roken tijdens de werkuren.

Je hebt helemaal gelijk, het geldt voor elke werkplek.
                Vanwege de context van dit onderwerp praat ik 'steeds' over de werkplek van het horecapersoneel.

Comment

Enkele dagen terug had ik na mijn werk (0u45) zin in een pintje. Dacht eerst in de nachtwinkel te stoppen maar deze was gesloten. Dan maar gestopt aan het eerste beste cafe dat ik tegen kwam.
                  Rookverbod was daar niet van toepassing, asbakken op de toog een maar paffen. Na mijn pintje leeg te drinken snel naar buiten want ik kan niet tegen de rook. Thuis gekomen stonken mijn kleren terug naar de rook zoals in de goeie oude tijd

Dus blijkbaar gelden er s'nachts andere wetten.

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Mensen, mensen, wat een verhitte discussie.

Alsof er niets belangrijks is gebeurd vandaag.

Jan

Comment

grts
                      Nee, ze ging buiten zitten, met tentzeil overdekt. En er stonden gloeiwarmers. Onze rookwetgeving is daar niet van toepassing, in zoverre we veronderstellen dat ze met 'buiten' bedoelde dat minstens één kant open was.

Een rookruimte is iets anders. Dan hebben we het over een gesloten ruimte, niet buiten, maar waar roken is toegelaten onder bepaalde voorwaarden.

Volgende punten zijn niet relevant: het zomerweer, de verwarmers, het feit of er iemand aan het roken was, en dat men wilde eten.
                      Volgende punten zijn wel relevant: het was buiten, het stoorde dermate dat de ts om haar gezondheid moest vrezen, waardoor ze zich wel op de universele rechten van de mens kon beroepen maar niet op de regels inzake rokersterassen zoals die door de minister in februari zijn toegelicht.

Mij zijn geen regels bekend die er rekening mee houden dat binnen eten an sich ongezond zou kunnen zijn.
                      Last edited by Poza; 3 augustus 2012, 21:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Enkele dagen terug had ik na mijn werk (0u45) zin in een pintje. Dacht eerst in de nachtwinkel te stoppen maar deze was gesloten. Dan maar gestopt aan het eerste beste cafe dat ik tegen kwam.
                        Rookverbod was daar niet van toepassing, asbakken op de toog een maar paffen. Na mijn pintje leeg te drinken snel naar buiten want ik kan niet tegen de rook. Thuis gekomen stonken mijn kleren terug naar de rook zoals in de goeie oude tijd

Dus blijkbaar gelden er s'nachts andere wetten.

mir
                        Tja, maar dan heb jij toch wreed veel geluk gehad, dat die asbakken en rokers er waren.
                        Anders had je nooit dat pintje daar kunnen drinken

grts
                        www.korandoke.be

Comment

Van mij mag men het rookverbod in eetgelegenheden echt algemeen maken : dus als er buiten ook tafeltjes staan waar men kan eten dan geldt het ook daar.
                          Ik vraag me nog altijd af welk café het meeste volk zal trekken : eentje waar je niet mag roken, maar waar de drank 30% goedkoper is, of eentje waar men gewoon wel mag paffen.
                          Men stelt dat de faillisementen in de sector enkel aan het rookverbod te wijten zijn, ik vermoed eigenlijk dat er nog een factor speelt...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Tja, maar dan heb jij toch wreed veel geluk gehad, dat die asbakken en rokers er waren.
                            Anders had je nooit dat pintje daar kunnen drinken

grts
                            Zou goed kunnen, dan waren ze al lang dicht

Ondanks het feit dat ik zelf geen roker ben en er ook niet tegen kan ( krijg ademhalingsproblemen als er veel rook hangt ) vind ik het erg voor de cafe's en ook voor de rokers.

mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Vorige week een eigenaar van een bekend Leuvens café gesproken, de man zegt dat hij meer omzet draait sinds het rookverbod. Heeft wel een groot overdekt maar open buitenterras.

Comment

Een terras is wel geen rookruimte hé, een rookruimte is een plaats waar geen eten geserveerd mag worden en die volledig afgesloten is van de verbruikszaal en geen toegang mag zijn tot de verbruikszaal.
                                Een terras is een plaats waar als er één kant volledig open is de wetgeving op het roken niet van toepassing is.
                                Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daarom respectloos mensen hun eetlust moet bederven, het blijft uiteindelijk een terras van een restaurant dat de bedoeling heeft om eten te serveren.
                                Je kan het vergelijken met je tuin ... het is niet omdat je er tot 22u00 lawaai mag maken dat je daarom uw buren hinderlijk moeg storen.
                                Alles draait om wat respect ... iets dat altijd moeilijk te vinden is bij deze materie.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X