Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waar lagen jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Ja natuurlijk, als hij wist wat er laf aan was om niet aan die bezigheidstherapie te willen meedoen dacht hij er misschien anders over. Maar de genoemde argumenten van dat je daar een man van word, gelden alleen voor wie er nog geen was.
    Welke verdiensten zijn hier genoemd, behalve het egoïstische "ik heb er een goeie tijd gehad"?
    Verloren tijd!
    Om het over de zuurgraad te hebben: een laffe discussietechniek bij gebrek aan argumenten is om te jij - bakken en immer het laatste woord willen hebben.
    Gisteren liep het geüniformeerde bejaardenhuis weer veteraantje te spelen in Den Haag tijdens de jaarlijkse veteranedag. Uniform uit de mottenballen en behangen met(carnavals) onderscheidingen met hun rollators marcheren langs de prins der Nederlanden.
    65 jaar geleden hebben een aantal van deze helden hun diensttijd enige maanden doorgebracht op Nieuw Guinea, maar ik ken er ook die zagen het als een vakantie.

    Comment


    • Re: Waar lagen jullie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Om het over de zuurgraad te hebben:
      Gisteren liep het geüniformeerde bejaardenhuis weer veteraantje te spelen in Den Haag tijdens de jaarlijkse veteranendag. Uniform uit de mottenballen en behangen met(carnavals) onderscheidingen.......
      dan heb je toch niet goed gekeken hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Waar lagen jullie ?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        dan heb je toch niet goed gekeken hoor.
        grt,bouk.
        Omdat ik het ritueel ken heb Ik ook niet goed gekeken: bij de eerste beelden naar een andere zender.

        Comment


        • Re: Waar lagen jullie ?

          88-89 1 maand Koksijde, 11 maanden Melsbroek. Prachtige tijd: als vliegtuigfantanaat mocht ik zomaar meevliegen met C-130, Falcon 20... ! Enigste nadeel, met mijn soldij kon ik toen zelfs mijn bus naar huis niet betalen .

          Toen dacht ik, het leger, dat is iets speciaals. Het echte beroepsleven is anders. Maar neen hoor. Of je nu in het leger zit, of ergens anders, je komt overal onderkruipers, zatte bazen, gatlikkers tegen. Je doet overal nutteloos werk...
          Ik heb geleerd dat je er overal het beste moet zien van te maken...
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

          Comment


          • Re: Waar lagen jullie ?

            Verder was de hoogste in mijn familie majoor (later, stafbrevethoudend reservekolonel), uit gratie voor een topfunctie omdat zijn vrouw zich zou misdragen hebben. Zijn motto was: "Allemoal zijvereers".
            Ja, die.
            Hij is daarop gescheiden en woont nu in... Pattaya.
            Eentje was maar gewoon para, en samen met zijn broer vrijwilliger om in Korea te liggen, maar die durft nu zelfs niet meer de trap op van de hoogtevrees.
            Allemaal echte mannen bij ons, dus.
            Last edited by Poza; 1 juli 2012, 19:37.

            Comment


            • Re: Waar lagen jullie ?

              Beste forumdeelnemers,

              Uit verschillende antwoorden blijkt dat meerdere personen onder jullie de legerdienst nog hebben gedaan. Ik kwam zelf op het forum terecht in research naar verhalen over de legerdienst n.a.v. een nieuw programma van de VRT. Over een goed jaar zal het precies twintig jaar geleden zijn dat de laatste lichting miliciens aan hun diensttijd begon. Daarom zoekt de openbare omroep mannen van alle leeftijden die boeiende verhalen hebben over hun legerdienst. Straffe verhalen over nachtelijke missies, stunts die je hebt uitgehaald en absurde toestanden in het leger, maar ook mooie verhalen over kameraadschap, leren van mekaar en volwassen worden. Heb jij boeiende dingen meegemaakt in je legerdienst, heeft ze je leven veranderd of heb je net de gekste dingen moeten doen om niet te sterven van verveling? Heb je zin dat allemaal nog eens mee te maken in je kazerne van toen, en om je kameraden van toen nog eens te ontmoeten? Contacteer me dan op: lina.nasser@vrt.be.

              Comment


              • Re: Waar lagen jullie ?

                Verveling bij de Grenadiers? Ik denk het niet hoor, 10 maand keiharde opleiding, twee maanden bij de Staf compagnie als chauffeur en toch nog mijn 16km lopen proef moeten doen.
                Helaas, naar het schijnt is "Steenstraete" (kazerne Grenadiers) afgebroken.
                En straffe verhalen genoeg, we waren toen jong en echte speelvogels.


                Grtz, RF
                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • Re: Waar lagen jullie ?

                  1973/1974- 2 mnd Turnout (Majoor Blairon) dan transit naar Duitsland als bestuurder MAN., naar de kazerne in Arrolsen, 14de genie.

                  64000km in die 10 maanden rondgesnord

                  toffe tijd, vooral toen het voorbij was, einde februari 1974!

                  Dikke stommiteit dat het afgeschaft is tegenwoordig!

                  disipline, respect, uwe plan trekken, en leren gehoorzamen...dat kennen er vele niet meer.
                  Last edited by The Fish; 8 januari 2013, 21:39.
                  Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                  http://pallenhoven.be

                  Comment


                  • Re: Waar lagen jullie ?

                    ik heb in hotel leopold gelegen het jaar 1989 daarna in soest kazerne adam
                    voorlaatste lichting daarna was het gedaan met de legerdienst .
                    na ons zagen ze het niet meer zitten wel goe gelachen daar .
                    en in hotel leopold gemakelijk over het muurtje te komen er zaten namelijk gaten in de poort waar je perfect de voetjes kon in zetten .
                    een ladder had moeilijker geweest . en met die studenten daar in de avond was het altijd feest als de lichten uitgingen tot s'morgens dan was het wat minder
                    in het koppeke . Maar ik zou er een boek kunnen over schrijven . ik zou in alle geval de sergant zijn gezicht willen zien hebben
                    na onze afzwaai onze leuke foto van zijn tandenborstel tegen heel de bende die afzwaaide hun aars . en de foto is pas een week na afzwaai verstuurd .
                    dus hij heefd die nog een week gebruikt . hij zij altijd wie laatst lach best lacht
                    Last edited by bagste; 8 januari 2013, 21:07.

                    Comment


                    • Re: Waar lagen jullie ?

                      1971 : 1 week Turnhout, naar Siegen op de Wellersberg, bij 2A, 6 weken opleiding en toen 10 maanden bar BV OOK op manoevers ed. Ik was rotverwend daar, kreeg 2x per dag warm eten vanuit de officierenkeuken , anders sloot ik de bar tijdens de middag en avond pauzes, mocht mee op stap met de bv's, zonder nachtvergunning enzovoort , vandaag heet dat chantage toen overleven :-) uiteindelijk waren het 300 dagen avontuur!! Ik heb alleen goede herinneringen en straffe verhalen. De kazerne is helemaal afgebroken of liever opgeruimd want daar beschouwden de Duitsers ons, zelfs toen nog, als "bezetters" en dat voelde je als je in de stad kwam!
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                      Comment


                      • Re: Waar lagen jullie ?

                        Ik was wel jaloers op die D en NL soldaten anno 1971 .
                        Last edited by toerist; 9 januari 2013, 00:29.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Waar lagen jullie ?

                          Dag iedereen,

                          Ik pik even in op jullie reacties want: De VRT maakt een programma over de legerdienst!

                          Over een goed jaar zal het precies twintig jaar geleden zijn dat de laatste lichting miliciens aan hun diensttijd begon. Daarom zoekt de openbare omroep mannen van alle leeftijden die boeiende verhalen hebben over hun legerdienst. Straffe verhalen over nachtelijke missies, stunts die je hebt uitgehaald en absurde toestanden in het leger, maar ook mooie verhalen over kameraadschap, leren van mekaar en volwassen worden.

                          Heb jij boeiende dingen meegemaakt in je legerdienst, heeft ze je leven veranderd of heb je net de gekste dingen moeten doen om niet te sterven van verveling? Heb je zin dat allemaal nog eens mee te maken in je kazerne van toen, en om je kameraden van toen nog eens te ontmoeten?

                          Contacteer ons dan via jan.vleugels@vrt.be

                          Bedankt!
                          Jan

                          Comment


                          • Re: Waar lagen jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door vlj_vrt Bekijk bericht
                            Ik pik even in op jullie reacties want: De VRT maakt een programma over de legerdienst!
                            Ik krijg hier een deja-vu
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • Re: Waar lagen jullie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Ik krijg hier een deja-vu
                              Ja, toevallig een collega die op hetzelfde spoor surfte...

                              Comment


                              • Re: Waar lagen jullie ?

                                Zoals ik al gezegd heb .. klas 63-64 .. Transit Turnhout en dan naar het 17RA in Altenrath... Als Topo. Buiten het feit dat het een goede opfrissing was van onze kennis driehoeksmeting en het begrijpen van de toepassing daarvan in de praktijk (landmeter eigenlijk maar met iets dwingender gevolgen als het fout zat) eigenlijk niets geleerd dan "plantrekkerij". Ik had wat technische interesse voor de handwapens en ik was dus rap de goede vriend van de "wapenmaker" wat niets dan voordelen had. Topo's en de miliciens van het VLC zaten dan nog tussen 2 vuren omdat ze zogezegd "te slim" waren. Te slim voor de gewone recruten en dan nog te slim voor het grote gros van O-Officieren en tel er een deel van de Officieren ook maar bij LOL! ... maar ik bezat de kunst om mij vrijwel onzichtbaar te maken, het begrip "low profile" nog voor het was uitgevonden! . Er zat wat wat avontuur in de schietoefeningen (155mm) maar voor de rest eindeloze patattenjas of eeuwigdurende karwei "vuilniskar" of cyclisch kuisen. Gelukkig zat ik in een contingent dat vrijwel uitsluitend bevolkt werd door viendelijke jongens uit Limburg die er ook niets konden aan doen dat vadertje staat een beroep deeed op hun diensten! dat scheelde een stuk in vredelievendheid vergeleken met de andere opgeroepen volksstammen uit dit land.

                                Comment

                                Working...
                                X