Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Waar lagen jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    .. en ik heb er veeeel gezien die er hebben leren schieten .. en verdomde goed ook nog ... ik zou op geen 3-400m gaan staan of ze schoten u een jas met knoopsgaten en juist op de plaats van de knopen!! .. en ja, ik kon dat ook
    Dat heb ik zelfs nog in geen film gezien.

    Comment


    • #92
      Re: Waar lagen jullie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus
      .. en ik heb er veeeel gezien die er hebben leren schieten .. en verdomde goed ook nog ... ik zou op geen 3-400m gaan staan of ze schoten u een jas met knoopsgaten en juist op de plaats van de knopen!! .. en ja, ik kon dat ook
      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Dat heb ik zelfs nog in geen film gezien.
      moet zijn dat ge in uw leven nog niet bijster veel gezien hebt jong ... praat dus beter niet over wat ge niet weet, of beter, wat ge denkt te weten

      ad nauseam ...
      Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen ...

      Comment


      • #93
        Re: Waar lagen jullie ?

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        moet zijn dat ge in uw leven nog niet bijster veel gezien hebt jong ... praat dus beter niet over wat ge niet weet, of beter, wat ge denkt te weten

        ad nauseam ...
        Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen ...
        In veel cowboy films wordt er verdorie slecht geschoten
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #94
          Re: Waar lagen jullie ?

          Theo ..

          als ge "schootskarwei" had op de schietbaan en ge stond daar "vanvoor" in die ondergrondse betonbunker dan kon je (op eigen risico) wel zien waar de kogels doorvlogen ... LOL!

          Comment


          • #95
            Re: Waar lagen jullie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            1984 ....6 weken Heverlee opleiding vrachtwagenbestuurder en de rest van de 10 maanden in Ludenscheid (Duitsland) bij 2de artillerie.
            Wat een zotte tijd


            84/04122
            Soldaat Milicien Geyskens
            9 kansen op 10 dat ik toen je pelotonscommandant was. 8e cie, Cdt Dothee (para). Ik was toen Adj KRO of OLt KRO C.....

            Comment


            • #96
              Re: Waar lagen jullie ?

              Ik weet één ding, ik heb mijn legerdienst gedaan en zag het eerst niet zitten om het te doen maar nu 30 jaar later heb ik er toch ook nog goede herinneringen aan.
              En eigenlijk zouden ze dat terug moeten verplichten ... het leert sommigen wat respect hebben voor anderen.
              Legerdienst is helemaal niet hard als je de regels van het leven respecteert, enkel de varkens van onze maatschappij hebben het er moeilijk mee gehad.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Efficient hé, iemand leren vrachtwagen rijden om nadien 2 keer een kamion te parkeren....
              Wat een verspilling aan geld, efficientie en tijd....
              Ik ben er anders wel blij mee ... toen kostte dat toch al snel 35.000 à 50.000BEF om privé uw rijbewijs te halen en het heeft me toch mijn eerste job bezorgd doordat ik het kon voorleggen.

              Opleiding in Heverlee, dan Leopoldsburg en dan nog een paar maand in Evere.
              Het was wel leuk om met jeepkes en vrachtwagens te mogen rondcrossen en zeker met de Unimog door de bossen en ... ja ook naar café in Leopoldsburg.
              Dat spel zonder opdrachtbon terug volgetankt krijgen was anders een ander punt.
              Last edited by VerSeg; 29 juni 2012, 22:50.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #97
                Re: Waar lagen jullie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Mijn leven is meer dan zo rap mogelijk op pensioen gaan. Ik ga meestal met plezier werken.

                En altijd weer komt dat argument van rotverwende jeugd naar boven. Mijn kinderen zijn niet verwend. Als die niet studeren weten ze verdomd goed dat ik stop met koten te betalen. Zo lang het vooruit gaat blijf ik investeren!

                Ik vind een vrijwilliger die op amper 50 jaar op pensioen gaat een verwende kerel. Die hebben zich niet allemaal kapotgewerkt, en waarom kunnen die de laatste jaren van hun carriere niks nuttig meer doen?
                hier antwoord ik al niet meer op , u kent toch alleen maar uw eigen gelijk
                bd0379be

                Comment


                • #98
                  Re: Waar lagen jullie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Legerdienst is helemaal niet hard als je de regels van het leven respecteert, enkel de varkens van onze maatschappij hebben het er moeilijk mee gehad.
                  Die van mijn maatschappij vonden het best leuk om mensen dood te schieten.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Waar lagen jullie ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Mijn leven is meer dan zo rap mogelijk op pensioen gaan. Ik ga meestal met plezier werken.

                    En altijd weer komt dat argument van rotverwende jeugd naar boven. Mijn kinderen zijn niet verwend. Als die niet studeren weten ze verdomd goed dat ik stop met koten te betalen. Zo lang het vooruit gaat blijf ik investeren!

                    Ik vind een vrijwilliger die op amper 50 jaar op pensioen gaat een verwende kerel. Die hebben zich niet allemaal kapotgewerkt, en waarom kunnen die de laatste jaren van hun carriere niks nuttig meer doen?
                    Inderdaad; de vrijwilligers of te wel de beroeps waren in de werkplaatsen negentig procent van hun tijd bezig met niksen ofwel van de ene koffiepot naar de andere te lopen en spulletjes maken voor thuis met matriaal van het leger.
                    Als er al ergens corruptie was dan was het op de legerplaatsen, van hoog tot laag.
                    En omdat ze daar zo moe van werden konden ze vanaf hun 50ste met pensioen.

                    Comment


                    • Re: Waar lagen jullie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Die van mijn maatschappij vonden het best leuk om mensen dood te schieten.
                      Er is een verschil tussen militair zijn in oorlogstijd en een legerdienst doen als opleiding ... ik heb tijdens een legerdienst nooit geweten dat men op mensen moest schieten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Waar lagen jullie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Er is een verschil tussen militair zijn in oorlogstijd en een legerdienst doen als opleiding ... ik heb tijdens een legerdienst nooit geweten dat men op mensen moest schieten.
                        Behalve dan die oefening met "live amo" boven de hoofden van kruipende soldaatjes
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Waar lagen jullie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                          lichting '84
                          eerst 3maand Arlon
                          dan 10 maand Soest 9Li JPK (anti-tank in een "tank") Kazerne "Adam"
                          deze dus: http://www.battleforearth.com/forum/...hp?topic=944.0
                          afgezwaaid reserve-onderluitenant

                          en absoluut geen spijt van die 13 maand
                          veel bijgeleerd!
                          Hélaba, heb jij bij de vijand gediend?!
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • Re: Waar lagen jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            afgekeurd voor de legerdienst omdat je allergisch bent voor katten grts Sieg
                            Yep, er waren toen blijkbaar veel "pussys" in 't leger.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • Re: Waar lagen jullie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Mil, moeten we hier niet wat onderscheid maken
                              Ik begrijp wel volkomen wat je wilt duidelijk maken.

                              Verder denk ik dat er niemand te springen stond om bij het leger binnen te gaan
                              in de periode dat er hier dienstplicht was.
                              Het was iets waar je doorheen moest en het hielp ook later bij sollicitaties naar werk.
                              Voor de werkgever betekende je iets meer in vergelijking met iemand zonder legerdienst.
                              Zo was dat toch in onze contreien.

                              Verder denk ik aan bijv. de oorlog in Irak.
                              Allemaal nutteloze doden mil...die vochten voor een zaak die geen zaak was.
                              Het was een grote leugen vanaf dag één.
                              Bij WWI en WWII was het natuurlijk totaal anders.

                              Iedereen mag van mijn part trots zijn op hetgeen hij is of gepresteerd heeft.

                              Maar er was ook de grote ontgoocheling na WWII.
                              Er was geen orde noch gezag en velen hebben het moeten bekopen met zaken die
                              totaal niets met de oorlog zelf te maken hadden.
                              Weinig dankbaarheid te bespeuren en de onhebbelijkheden van voor de oorlog
                              waren dezelfde als na de oorlog.
                              Ik zou me dan toch de vraag stellen: "Waarvoor heb ik moeten vechten?"
                              Nuanceren is niet direct mijn sterkste kant, Theo

                              Vroeger Theo, behoorde 'bij het leger gaan' tot de burgerplicht.
                              Niet dat ik zo 'burgerplichtsbewust' ben, maar het hoorde bij het leven.
                              En bovendien, het was de wet.
                              Verder zou je er van verschieten hoe weinig mensen er slechte herinneringen hebben aan hun legerdienst.
                              Uitzonderingen zullen er altijd zijn.
                              Je stond er voor en je moest er door. Dat kon op twee manieren: er het beste van maken of het godganse jaar lopen kankeren en daarmee jezelf en je omgeving verzuren.
                              Ik behoorde alleszins bij de eerste groep.
                              De tweede groep werd genegeerd en werden uiteindelijk outcasts waardoor ze nog meer konden kankeren

                              Over de oorlogen in Irak, Afghanistan, enz geen goed woord.
                              Het is in ieder geval een bewijs hoe machtig olie- en wapenindustrie wel zijn.
                              Dat het, het leven van duizenden jonge mensen op het spel zet is in die gasten hun ogen 'collateral damage' voor het verdikken van hun portefeuille.

                              Elke oorlog is wreed en mensonwaardig.
                              En als dusdanig waren er perverten en smeerlappen zowel tijdens als na de oorlog.
                              Er wordt geprofiteerd van een zekere wetteloosheid, die eigen is aan elke oorlog en de nasleep ervan.
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment


                              • Re: Waar lagen jullie ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Efficient hé, iemand leren vrachtwagen rijden om nadien 2 keer een kamion te parkeren....
                                Wat een verspilling aan geld, efficientie en tijd....
                                Het is maar hoe je het bekijkt, die man had zijn rijbewijs. Ook in het burgerleven.
                                Negativisme
                                Hoe zuur kan het leven zijn...
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X