Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waar lagen jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Ik twee maand Heverlee opleiding MAN chauffeur, Das ne beetje rapper dan Ivan die twee jaar opleiding kreeg (graptje) Veel lol was er niet in Heverlee want we werden met ongeveer 25 gasten geplaats in de eerste blok links waar de waalse ongeletterden lagen. Zeer streng waren die twee brigadiers daar. De opleiding voor chauffeur was wel zeer goed maar nogal primitief met een jeep op de rollen. De opleiding op de piste in januari zal ik nooit vergeten want het was er bitter koud en nadien kreeg je dan les met een projectie van dia's in een donkere klas en iedereen viel in slaap omdat de overgang van koud naar waar en bier van de vorige avond geen goed samenspel was. dan nog 10 maanden Soest en ik was bij de laatste lichting van 12 maanden dienst. Rijbewijs voor vrachtwagen lang kunnen gebruiken met dank aan het ABL maar nu is deze geschorst door de nieuwe wetgeving dat je in orde moet blijven met je medische keuring. Dus Ivan denk dat de uwe niet meer in orde is. Bij vernieuwing naar Europees rijbewijs wordt dat er op gezet dat je medische keuring niet uptodate is. Wel een Leuke tijd gehad in Soest.
    Oeps, nu pas gezien, was twee maand natuurlijk ......maar ik had wel mijn rijbewijs vrachtwagen na één maand .
    Enne wat betreft dat rijbewijs...ik denk niet dat ik het nu nog ooit zou kunnen nodig hebben.....
    Ik weet niet hoe lang die wetgeving reeds van kracht is, maar een paar jaar geleden werd mijn rijbewijs nog vernieuwd naar het europees model (omdat men, indien je geen europees model hebt, daar soms moeilijk over doet in Frankrijk) en men heeft de categorieën netjes overgenomen op mijn nieuwe rijbewijs.

    Groetjes
    Last edited by Guest17; 24 juni 2014, 17:58.

    Comment


    • Re: Waar lagen jullie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Is het niet zo marie-anne dat de vrouwen in het leger automatisch commandant worden.............
      Oeioei, nu krijg ik waarschijnlijk alle Zuid-Franse en andere vrouwelijke banbliksems over me heen......tenzij je me reeds een beetje kent .
      Groetjes
      Geen banbliksem hoor, wees gerust.
      Maar voor mij is het leger maar goed voor twee automatische dingen te leren : "commanderen" of "blindelings gehoorzamen". Niets ertussen...
      Een stupide iets dat gelukkig niet meer verplicht is en ook nergens voor nodig is.
      Allemaal flauwekul dat "vaderland dienen".
      Ik ken er genoeg die verkeerd gelopen zijn na en tijdens hun legerdienst.
      Toen ik nog niet getrouwd was met mijn ex zat ik in België ongerust te verkommeren zonder nieuws.
      Dat was tijdens zijn "opdracht" Belgen te gaan verdedigen en bijstaan in Congo(Zaïre) (ex-paracommando)
      Bleek dat meneer zich ginder heel goed geamuseerd had met koelkasten van gevluchte Belgen leeg te roven, kreeftjes eten en kleine zwarte kinderen pesten.
      Helaas ben ik dat pas na jaren te weten gekomen en was ik er al mee getrouwd.
      Gelukkig gescheiden achteraf, OEF!
      Voilà, het moest er eens uit zulle.
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • Re: Waar lagen jullie ?

        Ik ben hier nieuw en zoek oude vrienden, mei 72 Leopold kazerne Gent 3 maand, daarna tot eind april 73 17ra Altenrath en verplaatst naar centrale infirmerie Spich. hopend iemand terug te vinden hier als het lukt.
        groeten
        Last edited by kieken10; 17 september 2015, 14:01.

        Comment


        • Re: Waar lagen jullie ?

          1985 maandje hotel leopold in gent
          daarna militair vliegveld melsbroek ( zaventem )

          Comment


          • Re: Waar lagen jullie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Men heeft de categorieën netjes overgenomen op mijn nieuwe rijbewijs.
            Voor wat meer dan 3,5 Ton is moet je wel vijfjaarlijks een medische keuring ondergaan Ivan, maar je rijbewijs blijf je inderdaad behouden.

            Comment


            • Re: Waar lagen jullie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Voor wat meer dan 3,5 Ton is moet je wel vijfjaarlijks een medische keuring ondergaan Ivan, maar je rijbewijs blijf je inderdaad behouden.
              Ik ga er toch niet meer aan beginnen hoor, ben 63 en nu heb ik voldoende aan ongev. 1.5 ton .

              Comment


              • Re: Waar lagen jullie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Dit is er ééntje voor diegenen die nog de tijd van het leger hebben gekend.
                1971 : 3 maanden Gent - Kazerne Leopold ofte "Hotel Leopold" : medische dienst.
                Nadien 9 maand infirmerie 5e Linie, infanterie kazerne Soest, Duitsland.
                Idem, zelfde jaar, maar geen 5e Linie ...
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • Re: Waar lagen jullie ?

                  Hier legerdienst gedaan te Lombardsijde tussen de para's, ik heb slechts een keer gesprongen.......


                  Zo een drie meter achteruit, toen de frietketel ontplofte.

                  Comment


                  • Re: Waar lagen jullie ?

                    KROO geweest in 1988. Eerst maandje Turnhout, dan maandje Lombardsijde en dan 8 maand Brakel (Duitsland).

                    'k Ben er in geslaagd om er 10 nuttige maanden van te maken. Als KROO zat je tussen de beroeps en de miliciens in. Je probeerde de kerk in 't midden te houden en dat is een goede les voor 't echte leven. Bazen boven je, mensen onder je en dan maar proberen om zonder je eigen waarden en normen om zeep te helpen er iets van te maken. 'k Leerde het ondermeer tijdens mijn legerdienst.

                    Tijdens je legerdienst besef je ook dat je tot dan behoorlijk in een cocon leefde: vrienden binnen hetzelfde milieu, met ongeveer dezelfde overtuigen, en dan doe je je legerdienst en krijg je een staalkaart van de echte wereld. De milicien kan al evengoed een dokter zijn als een simpele gast zonder diploma en samen moet je er als groep iets van maken. Ik leerde er heel wat bij.

                    Ik stond een trapje hoger dan de "gewone milicien" maar hield me voor om in die 10 maand geen enkele straf uit te delen en alles met respect voor elkaar op te lossen. Ik ben er nog steeds fier op dat ik daarin slaagde. 't Was af en toe moeilijk maar tot op vandaag kan ik zeggen dat ik wat ik er leerde over gezag uitoefenen met respect voor allen een prachtige leerschool was voor het latere leven.

                    Toen ik aan m'n opleiding begon dacht ik slecht te zijn in fysieke proeven. Na een tijd ondervond ik dat het in 't kopke zat en tegen het einde van mijn legerdienst liep ik steeds bij de eerste 10 (van 400) in de wekelijkse bataljonscross.

                    'k Leerde veel over omgaan met alle soorten mensen en 'k leerde veel over mezelf. En toen ik uit het leger kwam dacht ik dat de logica opnieuw van toepassing ging zijn, ik startte daags na m'n afzwaaien in een groot bedrijf (> 1000 werknemers) en besefte in de kortste keren dat daar ook een gebrek aan logica was ... maar ik kon het al iets beter aanvaarden dankzij de leerschool die de legerdienst was.

                    Ik hield al van natuur voor ik mijn diensttijd deed, maar heb daar leren genieten van de stilte (en de specifieke geur) van de nacht midden in de natuur. Daarvan kan ik nu nog genieten. Op het moment van mijn legerdienst besefte ik ook dat die 10 maanden mijn laatste "speeltijd" waren. Daarna begon het serieuze werk, carrière maken, centen verdienen en 't huisje, boompje, beestje ...

                    Vlak na m'n legerdienst viel de Muur en zoals velen dacht ik dat alles beter ging worden, gedaan met de twee grootmachten tegen elkaar, weg met de wederzijdse achterdocht. 'k Ben nog nooit zo bedrogen geweest als ik nu zie waar we heen gaan. Vroeger hadden we het gevoel dat we enkel moeten kijken richting Sovjet Unie om het gevaar te zien komen, nu kan het van overal komen.


                    Ik kan dus zeggen dat ik héél wat bijgeleerd heb, maar je moest er wel een beetje voor openstaan.

                    Groetjes,

                    Riho
                    Last edited by Riho; 9 september 2015, 12:32.
                    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                    Comment


                    • Re: Waar lagen jullie ?

                      haha je werd wel lichtjes geindoctrineerd om enkel naar de Russen te kijken ! In 63-64 in volle koude oorlog hadden ze daar nog een hele hoop méér last van .. geloof me ..

                      Comment


                      • Re: Waar lagen jullie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        haha je werd wel lichtjes geindoctrineerd om enkel naar de Russen te kijken ! In 63-64 in volle koude oorlog hadden ze daar nog een hele hoop méér last van .. geloof me ..
                        Inderdaad..., en nog. Gisteren las ik nog dat Poetin op oorlogspad is door een poging te hebben gedaan om "gas"velden in de Noordzee te kopen. Vroeg mij wel onmiddellijk af of die er wel zijn in de Noordzee. Hier op ons vakantiestekje in Spanje al een paar keer met een Rus gepraat en heb de indruk dat wij wel heel eenzijdig geïnformeerd (geïndoctrineerd) zijn. Enfin, ons besluit was in elk geval unaniem dat het gevaar nu wel van een andere kant komt en nog zal blijven komen der komende tijd.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Waar lagen jullie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Inderdaad..., en nog. Gisteren las ik nog dat Poetin op oorlogspad is door een poging te hebben gedaan om "gas"velden in de Noordzee te kopen. Vroeg mij wel onmiddellijk af of die er wel zijn in de Noordzee. Hier op ons vakantiestekje in Spanje al een paar keer met een Rus gepraat en heb de indruk dat wij wel heel eenzijdig geïnformeerd (geïndoctrineerd) zijn. Enfin, ons besluit was in elk geval unaniem dat het gevaar nu wel van een andere kant komt en nog zal blijven komen der komende tijd.
                          Navo secretaris Joseph Luns (1911-2002) zaliger waarschuwde hiervoor reeds in 1973.
                          Als je van vooruitziendheid wil spreken...

                          Comment


                          • Re: Waar lagen jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            ...................................... en heb de indruk dat wij wel heel eenzijdig geïnformeerd (geïndoctrineerd) zijn. ................................
                            En nog niet stillekes.......
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • Re: Waar lagen jullie ?

                              Eerst een maand opleiding in Leopoldburg. Dan Duitsland. Siegen en Kassel (mooie stad).
                              Jaar 68-69.
                              Rudi

                              Comment


                              • Re: Waar lagen jullie ?

                                Eerst een maand opleiding in Kapellen aan de Hoogboomse Steenweg. Die kazerne is nu een Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers.
                                Daarna naar de Logistiek van kwartier Westakkers, Sint-Niklaas. Nu in het nieuws als asielcentrum.
                                Periode: de jaren zeventig.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X