Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleding.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleding.

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Is deze wetenschapper er eentje in maatpak of "casual" kleding?
    Als slordige bureaus al aanleiding geven tot meer efficiënt werken, dan zal dat "misschien" nog beter gaan als je er ook slordige kledij bij draagt...
    Maar blijkbaar was het hier toch wel een witte boord wetenschapper.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Als slordige bureaus al aanleiding geven tot meer efficiënt werken, dan zal dat "misschien" nog beter gaan als je er ook slordige kledij bij draagt...
      Ja en neen, het was een alfa "wetenschapper" dacht ik.
      Nergens is de rek op de resultaten zo groot.

Waar je deze harde bewering vandaan haalt is me een raadsel. ALS de hemel naar beneden valt dan zijn "misschien" alle mussen dood.
      ALS Fleming zijn labo opgekuist had dan hadden we "misschien" penicilline veel vroeger gehad, bedoel je dat ?

Maar voor mij ieder zijn ding hoor, ik gun iedereen het recht op het zijne, maar ik wil in ruil het recht op het mijne.
      Het is telkens merkwaardig om te zien hoe hevig de wetenschapsfilosofen te keer gaan tegen de wetenschappers en ze vervolgens zeggen wat ze zouden moeten doen. De keren dat ze op hun bek zijn gegaan worden vervolgens systematisch verzwegen. Het was toch August Comte die ooit zei dat : "als er één ding is dat de wetenschap NOOIT zal kunnen weten, dan is dat de samenstelling van verafgelegen sterren" Helaas voor Comte werd enkele jaren later de spectraalanalyse ontwikkeld.
      Afgaan als een gieter noem ik dat. Newton zal NOOIT afgaan als een gieter.
      Enkele filosofen zoals Etienne Vermeersch en Johan Braeckman begrijpen dat, maar die begrijpen ook heel wat van de andere wetenschappen.

En de dag dat economie een wetenschap wordt moet je me verwittigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ja en neen, het was een alfa "wetenschapper" dacht ik.
        Nergens is de rek op de resultaten zo groot.
        Gewoon een vraag. Is een psycholoog een alfa wetenschapper?
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Zonder in een maatschappelijke discussie te willen verzeilen, 't zijn wel de mannen in maatpak die de oorzaak van de crisis zijn. je stelling klopt dus: Ze "ZIEN" er netjes en verzorgd uit. Helaas is het dikwijls alleen de verpakking die er netjes en verzorgd uit ziet.
          Wie zegt dat mannen in maatpak de oorzaak zijn ?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Gewoon een vraag. Is een psycholoog een alfa wetenschapper?
            ja. in de alfawetenschappen is het iets gemakkelijker om weg te komen met onzin, omdat weinig hard te controleren valt. kijk maar hoe Freud destijds wegkwam met zijn onzintheorieën.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              je volgt het nieuws niet hè.
              die stelling is juist onderuit gehaald.
              net als een paar andere stellingen van deze (professor)wetenschapper.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                die stelling is juist onderuit gehaald.
                net als een paar andere stellingen van deze (professor)wetenschapper.
                grt,bouk.
                Mooie professor in de pseudowetenschappen. Het artikeltje vandaag in de krant was niet mals voor de man. Maar hij is ook geen uitzondering meer. Daar kan hij zich alvast mee verdedigen. Cijfers worden door die mannen in publicaties nogal eens misbruikt om hun populariteit in het kringetje van egalen op te vijzelen om zo een hogere rating te bemachtigen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Er zijn ook nog mensen die wat anders te doen hebben dan het nieuws 'op de voet' te volgen...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                    ja. in de alfawetenschappen is het iets gemakkelijker om weg te komen met onzin, omdat weinig hard te controleren valt. kijk maar hoe Freud destijds wegkwam met zijn onzintheorieën.
                    Jawel.., het voordeel van de niet-exacte wetenschap.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Wie zegt dat mannen in maatpak de oorzaak zijn ?
                      Vraag ik mij ook wel af...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                        Je was me voor .
                        Ik heb tot mijn allergrootste ergernis eens een examen pedagogiek moeten instuderen en het is me bijna fataal geworden. Jean Piaget zei dit, John Dewey zegt dat en Maria Montessori zei weer wat anders. Dat ik uiteindelijk naar het examen geweest ben (ik had de boeken al gesloten) was het feit dat ik de tv opzette en hoorde : de Grote Franse Pedagoog Jean Piaget is zopas overleden. Ik dacht : ha !!!!
                        Vraagt die prof (Verbist van de UG) toch wel Dewey zeker ; Ik dacht dat ik stierf.
                        Ik heb daar een ferm partijtje lucht gefrituurd en dat was blijkbaar voldoende, misschien het feit dat ik me vooraf goed had geïnformeerd over hoe je werd verwacht om Dewey uit te spreken ????
                        Het was een klassieke truc om iedereen die nooit naar de les was geweest eruit te halen.

Nog één : een van mijn kotgenoten tandgeneeskunde moest naar zijn examen psychologie (dat hoorde er toen bij). Ik vroeg aan Marc : "zie je dat zitten". "Wel ja" zei hij, "ik heb heel die cursus samengevat in één zin".
                        Ik citeer : "wat hij ook vraagt, ik ga antwoorden met : professor, de hoofdoorzaak ligt bij een of andere vorm van stress".
                        Marc heeft intussen twee bloeiende praktijken en heeft onlangs nog met groot succes de wijsheidstanden van mijn zoon operatief verwijderd.

Smetten gaat nu heel het secundair hervormen (nòg eens), ik vraag me één ding af : op basis van WAT ? De heren alfapedagogen zijn al eens flink op hun bek gegaan met het VSO maar dat is blijkbaar al voldoende vergeten. "Herbeginnen maar, als je stilstaat ga je achteruit"

Maar we drijven af van de kleding
                        On Topic maar weer ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Je was me voor .
                          Ik heb tot mijn allergrootste ergernis eens een examen pedagogiek moeten instuderen en het is me bijna fataal geworden. Jean Piaget zei dit, John Dewey zegt dat en Maria Montessori zei weer wat anders. Dat ik uiteindelijk naar het examen geweest ben (ik had de boeken al gesloten) was het feit dat ik de tv opzette en hoorde : de Grote Franse Pedagoog Jean Piaget is zopas overleden. Ik dacht : ha !!!!
                          Vraagt die prof (Verbist van de UG) toch wel Dewey zeker ; Ik dacht dat ik stierf.
                          Ik heb daar een ferm partijtje lucht gefrituurd en dat was blijkbaar voldoende, misschien het feit dat ik me vooraf goed had geïnformeerd over hoe je werd verwacht om Dewey uit te spreken ????
                          Het was een klassieke truc om iedereen die nooit naar de les was geweest eruit te halen.

Nog één : een van mijn kotgenoten tandgeneeskunde moest naar zijn examen psychologie (dat hoorde er toen bij). Ik vroeg aan Marc : "zie je dat zitten". "Wel ja" zei hij, "ik heb heel die cursus samengevat in één zin".
                          Ik citeer : "wat hij ook vraagt, ik ga antwoorden met : professor, de hoofdoorzaak ligt bij een of andere vorm van stress".
                          Marc heeft intussen twee bloeiende praktijken en heeft onlangs nog met groot succes de wijsheidstanden van mijn zoon operatief verwijderd.

Smetten gaat nu heel het secundair hervormen (nòg eens), ik vraag me één ding af : op basis van WAT ? De heren alfapedagogen zijn al eens flink op hun bek gegaan met het VSO maar dat is blijkbaar al voldoende vergeten. "Herbeginnen maar, als je stilstaat ga je achteruit"

Maar we drijven af van de kleding
                          On Topic maar weer ?
                          Paul, welke cursus was dat als ik vragen mag?
                          Ik heb ooit gezegd en ook in één zin dat Freud een seksmaniak was
                          (werd me niet echt in dank afgenomen...)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Paul, welke cursus was dat als ik vragen mag?
                            Ik heb ooit gezegd en ook in één zin dat Freud een seksmaniak was
                            (werd me niet echt in dank afgenomen...)
                            Prof Dr. Verbist zowat begin jaren 80 aan de UG. Algemene pedagogiek of zoiets ten behoeve van het aggregaat Chemie, ik heb hem nog altijd ergens liggen voor in het geval men mij niet gelooft. Dat was dus écht niet te volgen.
                            Ik begreep amper een derde van de gebruikte woorden. Van Daele ook niet.
                            Pedagogisch totaal niet verantwoord.

Comment

Vermits kledij absoluut geen belang heeft, zal tijdens de volgende plechtige communie de mis opgedragen worden door een priester in korte broek, T-shirt van Metallica en teenslippers. Het dameszangkoor zal tijdens de mis in bikini aantreden, behalve bij slecht weer want dan doen ze hun boerka aan.
                              Onze parlementariërs moeten zich niet meer in een kostuum hijsen om de vergaderingen bij te wonen. Ze mogen hun pyjama aanhouden, wat meestal de geschikte kledij is voor wat ze daar zitten te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Vermits kledij absoluut geen belang heeft, zal tijdens de volgende plechtige communie de mis opgedragen worden door een priester in korte broek, T-shirt van Metallica en teenslippers. Het dameszangkoor zal tijdens de mis in bikini aantreden, behalve bij slecht weer want dan doen ze hun boerka aan.
                                Onze parlementariërs moeten zich niet meer in een kostuum hijsen om de vergaderingen bij te wonen. Ze mogen hun pyjama aanhouden, wat meestal de geschikte kledij is voor wat ze daar zitten te doen.

Let eens op sommige studenten.
                                Nonchalance en studentikoos zijn, die verdwijnen als sneeuw voor de zon NA de studies
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X