Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleding.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleding.

Kleren maken de man?

Wel ik let er toch een beetje op.
    Maar dat heeft niets met de man te maken eerder met de gelegenheid.
    En ook wel om deftig en proper door het leven te stappen
    Klinkt misschien weer ouderwets

Of een chirurg in den Aldi in vrije tijds kleding of in zijn witte kleding in het ziekenhuis.
    Denk toch dat men er heel anders tegen aan kijkt.

Een rechter in jeans en T-shirt is ook iets anders dan in zijn strenge toga in de rechtbank
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Kleding.

Volgens mij heeft het ook meer te maken met de gelegenheid waarvoor de man staat.
    Bepaalde beroepen die gezag of aanzien moeten uitstralen kunnen dit inderdaad via bepaalde kledij die door de maatschappij "als dusdanig" aanzien wordt. Bovendien legt de maatschappij nog steeds bepaalde normen op.
    Nieuwslezers zie je bvb. een jasje dragen gecombineerd met een jeansbroek, waar ten andere niks verkeerd aan is. Maar het jasje komt wel enkel in beeld.
    Ik herinner mij dienaangaande een blooper van weerman Frank De Boosere die het weer presenteert in putje zomer met jasje en korte broek. Het totaalbeeld was wel hilarisch.
    Studenten kleden zich ook nog steeds anders om naar het examen te gaan...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

In onzen blote zijn we allemaal gelijk.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik vind kleding ook belangrijk. Je moet je vooral aanpassen aan de gelegenheid.

Zelfs voor de communie van hun eigen kinderen kunnen sommigen nog geen kostuum met das aandoen. Of verschijnen in t-shirt en jeans op een receptie vind ik not done.

Comment

Ik heb geen kostuum, en ook geen das...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Aan een kostuum kan ik ook geen geld geven; heb wel enkele losse vesten die ik dan combineer met een passende broek.
            Das draag ik occasioneel.
            Je moet vooral dragen waar jij je goed bij voelt imho.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Aan een kostuum kan ik ook geen geld geven; heb wel enkele losse vesten die ik dan combineer met een passende broek.
              Das draag ik occasioneel.
              Je moet vooral dragen waar jij je goed bij voelt imho.
              Zo doe ik het ook
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Zelfs voor de communie van hun eigen kinderen kunnen sommigen nog geen kostuum met das aandoen.
                Moet dat echt??
                Mijn man heeft zelfs geen stropdas in zijn kast hangen
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Wat doe je dan aan op een trouwfeest, of de begrafenis van een nabij familielid?

Bij die gelegenheden heeft een das net dat meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Moet dat echt??
                    Mijn man heeft zelfs geen stropdas in zijn kast hangen
                    Haha
                    Denk dat ik er 20-tal heb
                    Maar ik beken eerlijk dat ik ze minder en minder draag Nena.

Mijn hemden zijn er ook met "button down"...
                    Zonder dat staat de kraag wijd open en dat staat me gelijk een tang op een var....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Wat doe je dan aan op een trouwfeest, of de begrafenis van een nabij familielid?
                      Ik zie niet in waarom een das het verschil zou maken.

Ik volg de visie om te dragen waar je je goed bij voelt. Is dat met stropdas, geen probleem.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Ik zie niet in waarom een das het verschil zou maken.

Ik volg de visie om te dragen waar je je goed bij voelt. Is dat met stropdas, geen probleem.
                        Zo denk ik er ook over, als ik ergens niet welkom ben zonder zo'n lapje stof rond mijn nek, dan doe ik ook geen moeite om er naartoe te gaan...
                        Als dat lapje stof bepaalt wie je bent en of je erbij mag horen, dan hoeft het voor mij niet.

Als ze mij ooit begraven (hopelijk duurt dat nog een tijdje), dan moeten ze voor mij ook geen kostuum aandoen (maar dat zie ik dan zelf toch niet meer).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Pffft, ik heb ook geen das (of kostuum). De laatste keer dat ik een ostuum aan had was op onze trouw. (Mocht ik het over doen zou het nu ook zonder zijn).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Ik ben zelf ook een das liefhebber. Als ik een kledingzaak binnenstap vallen mijn ogen nogal eens op een mooie das. Aan de kwaliteit hecht ik belang aangezien deze bepaalt hoe de das in de knoop zal vallen. Mijn dassen worden ook telkens ontknoopt na elk gebruik en wordt de knoop aangepast aan de vorm van de col waarop hij wordt gedragen. Om een idee te geven van enkele mogelijkheden van knopen: http://www.debodt.be/das.html
                            Een kostuum draag ik niet zoveel, maar heb er toch enkele voor bijzondere gelegenheden. Ik laat die steeds op maat maken. In dit verband is er momenteel een nieuw initiatief nl." Café Costume" dat qua prijs zeer aantrekkelijk is in vergelijking met sommige luxe kledingzaken. Het concept werd bedacht door drie kinderen van de gekende familie Van Gils, een naam die al jaren meedraait in de kledij wereld. Dit blijkt een gat in de markt te zijn en er zijn momenteel al winkels in Antwerpen, Gent en Brussel en er zullen er nog volgen. http://www.cafecostume.com/en/main.php
                            Je kan er enkel op afspraak terecht en men maakt ruimschoots de tijd (anderhalf uur tot 2 uur) om je wegwijs te maken bij de keuze van stoffen en modellen. Er wordt na enkele weken een tweede afspraak gemaakt voor het passen en om nog eventuele aanpassingen te doen. De prijzen vallen bijzonder goed mee maar zijn uiteraard afhankelijk van de gekozen stoffen en afwerking.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik ben zelf ook een das liefhebber. Als ik een kledingzaak binnenstap vallen mijn ogen nogal eens op een mooie das. Aan de kwaliteit hecht ik belang aangezien deze bepaalt hoe de das in de knoop zal vallen. Mijn dassen worden ook telkens ontknoopt na elk gebruik en wordt de knoop aangepast aan de vorm van de col waarop hij wordt gedragen. Om een idee te geven van enkele mogelijkheden van knopen: http://www.debodt.be/das.html
                              Een kostuum draag ik niet zoveel, maar heb er toch enkele voor bijzondere gelegenheden. Ik laat die steeds op maat maken. In dit verband is er momenteel een nieuw initiatief nl." Café Costume" dat qua prijs zeer aantrekkelijk is in vergelijking met sommige luxe kledingzaken. Het concept werd bedacht door drie kinderen van de gekende familie Van Gils, een naam die al jaren meedraait in de kledij wereld. Dit blijkt een gat in de markt te zijn en er zijn momenteel al winkels in Antwerpen, Gent en Brussel en er zullen er nog volgen. http://www.cafecostume.com/en/main.php
                              Je kan er enkel op afspraak terecht en men maakt ruimschoots de tijd (anderhalf uur tot 2 uur) om je wegwijs te maken bij de keuze van stoffen en modellen. Er wordt na enkele weken een tweede afspraak gemaakt voor het passen en om nog eventuele aanpassingen te doen. De prijzen vallen bijzonder goed mee maar zijn uiteraard afhankelijk van de gekozen stoffen en afwerking.
                              Ik heb niet jouw link gezien maar ik knoop altijd een "Amerikaanse knoop"
                              Omwille van de symmetrie.
                              Verder zie ik echt niet graag iemand op tv bijv. waarbij zijn das zo'n 1 cm. lager
                              zit dan die hoort te zitten
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X