Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleding.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleding.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik vind kleding ook belangrijk. Je moet je vooral aanpassen aan de gelegenheid.

Zelfs voor de communie van hun eigen kinderen kunnen sommigen nog geen kostuum met das aandoen. Of verschijnen in t-shirt en jeans op een receptie vind ik not done.
    Dat is nu meteen de grootste zwartwit tegenstelling. Er is een grote grijze zone.
    ...
    Sindsdien heb ik met mezelf afgesproken om me op de meest consequente manier aan te passen : als de kledij belangrijker is dan ikzelf kom ik NIET. En dat ik heb dat idd al eens moeten doen. Mijn zoon denkt daar net zo over dus mijn vrouw is met mijn dochter alleen mogen gaan opdraven. Ik hoor dus idd bij die "sommigen".
    ...
    ...
    Ik heb hier nog maanden hun gezaag moeten horen over het Matuvu-principe.

PS : Heelder stukken tekst geveegd omwille van de herkenbaarheid, je weet maar nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb geen kostuum, en ook geen das...
      Ewel, ik ook niet.
      Ik ben ooit nog met een leren motorpak naar de deliberatie gegaan
      Maar ik was er wel door

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ewel, ik ook niet.
        Ik ben ooit nog met een leren motorpak naar de deliberatie gegaan
        Maar ik was er wel door
        Ik ben ooit met een leren motorpak naar de begrafenis van een nonkel geweest, en ze hebben mij toen ook niet terug gestuurd.
        Dat was in Turnhout, en ik had geen zin om daar een parkeerplaats te zoeken, voor de motor heb ik wel gemakkelijk een plaatsje gevonden aan de hoofdingang van de kerk.

Achteraf heb ik van de familie geen negatieve reacties gehad, maar dat was misschien omdat dat motorpak bjna helemaal zwart was (ik reed toen zelfs nog met de zwarte Bandit 1200S, die viel dus ook niet uit de toon).
        Ik heb 5 broers, en daarvan is er 1 die op zo'n gelegenheden meestal in een kostuum komt, we zijn dus met 5 die nooit een kostuum aandoen, wij zijn dus in de meerderheid.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik heb hier nog maanden hun gezaag moeten horen over het Matuvu-principe.
          Wat is het Matuvu-principe?

Comment

ik reed toen zelfs nog met de zwarte Bandit 1200S,
            Vandaar je nick
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              In onzen blote zijn we allemaal gelijk.
              Als ik mezelf en mijn vriendin zie, merk ik toch een paar verschillen op hoor.
              Aan mijn vriendin zit wat meer vlees
              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Ik ben ooit met een leren motorpak naar de begrafenis van een nonkel geweest, en ze hebben mij toen ook niet terug gestuurd.
                Dat was in Turnhout, en ik had geen zin om daar een parkeerplaats te zoeken, voor de motor heb ik wel gemakkelijk een plaatsje gevonden aan de hoofdingang van de kerk.

Achteraf heb ik van de familie geen negatieve reacties gehad, maar dat was misschien omdat dat motorpak bjna helemaal zwart was (ik reed toen zelfs nog met de zwarte Bandit 1200S, die viel dus ook niet uit de toon).
                Ik heb 5 broers, en daarvan is er 1 die op zo'n gelegenheden meestal in een kostuum komt, we zijn dus met 5 die nooit een kostuum aandoen, wij zijn dus in de meerderheid.
                Natuurlijk gaat er niemand echt commentaar geven.
                Maar het past echt niet.

Als mensen een pak geld uit geven om een mooi feest in elkaar te steken, en je komt dan opdagen in afgewassen jeans, dan vind ik dat echt getuigen van weinig respect.
                Bij een begrafenis van nabije familie vind ik dat net hetzelfde.
                Je een beetje formeel kleden hoort bij het tonen van je medeleven.

Voor een mondeling examen of een sollicitatie is het sterk afhankelijk van de sector en school.
                Ik heb toch ooit een kandidaat voor een job als vertegenwoordiger afgewezen omdat hij kwam in short en T-Shirt. Hij was erg verwonderd toen ik vroeg of hij zo ook klanten wou gaan bezoeken en heeft de job dan ook niet gekregen.

Voor een BBQ onder vrienden is dat natuurlijk helemaal iets anders. Daar is het not done om in kostuum te verschijnen.

Comment

Als mensen een pak geld uit geven om een mooi feest in elkaar te steken, en je komt dan opdagen in afgewassen jeans, dan vind ik dat echt getuigen van weinig respect.
                  Ik zou liever hebben dat mensen naar mijn feest komen in de kleren waar ze zich goed in voelen en dus zijn wie ze zijn.
                  In mijn vriendenkring bitter weinig 'pak-en-das'-dragers, dus ik vermoed dat 'soort' misschien ook wel 'soort' zoekt. Het is nu ook niet dat mensen in trainingbroek komen opdagen.

Liever iemand op mijn begrafenis in trainingbroek die met zijn hart en ziel verdrietig is, dan een of andere pilarenpisser in maatpak.

Maar zoals ik zeg, als iemand zich beter voelt in maatpak, mij niet gelaten natuurlijk !
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Ik zou liever hebben dat mensen naar mijn feest komen in de kleren waar ze zich goed in voelen en dus zijn wie ze zijn.
                    In mijn vriendenkring bitter weinig 'pak-en-das'-dragers, dus ik vermoed dat 'soort' misschien ook wel 'soort' zoekt. Het is nu ook niet dat mensen in trainingbroek komen opdagen.

Liever iemand op mijn begrafenis in trainingbroek die met zijn hart en ziel verdrietig is, dan een of andere pilarenpisser in maatpak.

Maar zoals ik zeg, als iemand zich beter voelt in maatpak, mij niet gelaten natuurlijk !
                    Sommigen lossen dit probleem op door aan te sluiten bij naturalisten of nudisten.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Wat is het Matuvu-principe?
                      Progressieve spelling voor het Frans van "heb je me gezien".
                      Ook gekend als "Place Matuvu", bijzonder veel voorkomend in Knokke

Comment

Natuurlijk gaat er niemand echt commentaar geven.
                        Maar het past echt niet.

Voor een BBQ onder vrienden is dat natuurlijk helemaal iets anders. Daar is het not done om in kostuum te verschijnen.
                        Hoe ? Not done ? Waarom niet ?
                        De grote John Von Neumann ging zelfs in kostuum de Grand Canyon af.
                        En Steve Jobs kwam in jeans en T-shirt zijn producten voorstellen.

Ik heb een kennis die pianist is en die heel regelmatig gevraagd wordt op heel sjieke feesten. Je moet hem maar eens horen vertellen wat er later op de avond na de nodige glazen nog overblijft van dat laagje vernis. En, het zijn zijn eigen woorden : hoe sjieker hoe beestachtiger.

Ik heb veel liever een eerlijke zakenpartner in jeans dan een witte boord-crimineel.

Het heeft het Nobelprijscomité bloed, zweet en tranen gekost om Feynman in maatpak te laten opdraven om zijn Nobelprijs op te halen, meer dan wie anders had hij een hekel aan het principe : "kleren maken de man". En Feynman was écht geen gewoon genie.
                        In buisiness is dit misschien een gekend iets maar in wetenschappelijke middens niet, daar telt de inhoud, niet de verpakking.

Comment

Ja, ik heb ook al opgemerkt dat wetenschappers er meestal slordig en onverzorgd uitzien, zelfs op het randje van het verwerpelijke. Er zijn er zelfs bij die je met geen tang zoudt willen vastnemen. Zakenlui daarentegen zien er meestal netjes en verzorgd uit .
                          De ene zal waarschijnlijk het geld opdoen dat de andere heeft binnengehaald. Wie de slimme is moet iedereen maar voor zich invullen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ja, ik heb ook al opgemerkt dat wetenschappers er meestal slordig en onverzorgd uitzien, zelfs op het randje van het verwerpelijke. Er zijn er zelfs bij die je met geen tang zoudt willen vastnemen. Zakenlui daarentegen zien er meestal netjes en verzorgd uit .
                            De ene zal waarschijnlijk het geld opdoen dat de andere heeft binnengehaald. Wie de slimme is moet iedereen maar voor zich invullen.
                            Zonder in een maatschappelijke discussie te willen verzeilen, 't zijn wel de mannen in maatpak die de oorzaak van de crisis zijn. je stelling klopt dus: Ze "ZIEN" er netjes en verzorgd uit. Helaas is het dikwijls alleen de verpakking die er netjes en verzorgd uit ziet.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Zonder in een maatschappelijke discussie te willen verzeilen, 't zijn wel de mannen in maatpak die de oorzaak van de crisis zijn. je stelling klopt dus: Ze "ZIEN" er netjes en verzorgd uit. Helaas is het dikwijls alleen de verpakking die er netjes en verzorgd uit ziet.
                              Dus de stelling klopt: kleren maken niet de man

Zoals mijn vader zei:
                              "Je kan een ezel in een leeuwenvel stoppen maar zijn oren zullen hem verraden".
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                "Je kan een ezel in een leeuwenvel stoppen maar zijn oren zullen hem verraden".
                                Een waarheid als een....
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X