Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update en vervolg tv van Panasonic.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Update en vervolg tv van Panasonic.

Reeds jaren tevreden van een hdready plasma Panasonic th42pv60, ja het flikkeren merk ik ook als je er speciaal op let en uitsluitend in grote witte en iets minder in lichtgrijze vlakken. Voor mij onbelangrijk, ik merk sneller andere foutjes op bij lcd/led tv's die mij meer storen. Trouwens een 42/50 inch tv voor film doe ik niet meer, een goede beamer is daar veel geschikter voor, de tv blijft daardoor enkel voor alles buiten film dienen...

Opmerkelijk in dit topic: iemand zei dat hij een 85Hz crt monitor nog zag flikkeren: vind ik erg sterk, zeker omdat er ook nog een nagloeitijd van de fosfor mee speelt. 75Hz kon ik nog vaag zien flikkeren, vanaf 80Hz zag ik niks meer flikkeren.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
      Reeds jaren tevreden van een hdready plasma Panasonic th42pv60, ja het flikkeren merk ik ook als je er speciaal op let en uitsluitend in grote witte en iets minder in lichtgrijze vlakken. Voor mij onbelangrijk, ik merk sneller andere foutjes op bij lcd/led tv's die mij meer storen. Trouwens een 42/50 inch tv voor film doe ik niet meer, een goede beamer is daar veel geschikter voor, de tv blijft daardoor enkel voor alles buiten film dienen...

Opmerkelijk in dit topic: iemand zei dat hij een 85Hz crt monitor nog zag flikkeren: vind ik erg sterk, zeker omdat er ook nog een nagloeitijd van de fosfor mee speelt. 75Hz kon ik nog vaag zien flikkeren, vanaf 80Hz zag ik niks meer flikkeren.
      Ik ben mijn best aan het doen om die flikkeringen te ontdekken op mijn plasma, maar het lukt niet, waarbij ik niet wil zeggen dat het onmogelijk is. Is er een bepaalde techniek om die flikkeringen te ontdekken? Bij CRT kon je de flikkeringen zien door net boven het toestel te focussen met de ogen. Bij DLP projectoren kon je een regenboog effect sneller waarnemen door even snel met het hoofd te bewegen. Voorlopig nog een tevreden plasma gebruiker. Het zal wachten worden op OLED voor de TS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Ik ben mijn best aan het doen om die flikkeringen te ontdekken op mijn plasma, maar het lukt niet, waarbij ik niet wil zeggen dat het onmogelijk is. Is er een bepaalde techniek om die flikkeringen te ontdekken? Bij CRT kon je de flikkeringen zien door net boven het toestel te focussen met de ogen. Bij DLP projectoren kon je een regenboog effect sneller waarnemen door even snel met het hoofd te bewegen. Voorlopig nog een tevreden plasma gebruiker. Het zal wachten worden op OLED voor de TS.
        Meen je dat echt? Zou dat niet eerder te maken hebben met het niet kunnen verwerken van de informatie die onze hersenen krijgen van onze ogen?
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Meen je dat echt? Zou dat niet eerder te maken hebben met het niet kunnen verwerken van de informatie die onze hersenen krijgen van onze ogen?
          Dat is inderdaad de techniek om het te zien. Let wel dat ik het heb over de goedkope DLP projectoren met een kleurenwiel. Dat regenboogeffect is er niet bij DLP projectoren waar 3 chips inzitten, voor elke kleur eentje.

Comment

Mijn monitor hier staat op 60Hz > geen bibber, trillingen of geflikker
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Een bepaalde techniek
              Plaats op een usb een paar jpg's in kleur met vooral eentje die volledig grijs is of wit.
              USB in de tv en kijken maar
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Mijn monitor hier staat op 60Hz > geen bibber, trillingen of geflikker
                Duh, met LCD is dat inderdaad normaal, met CRT betekent dat koppijn

Comment

Duh, met LCD is dat inderdaad normaal, met CRT betekent dat koppijn
                  Ja juist.
                  Mijn laatste CRT was een Philips > zeer goed beeld en op 70Hz. (kon 75 geweest zijn).
                  Daarvoor nog een NEC gehad.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Dat is inderdaad de techniek om het te zien. Let wel dat ik het heb over de goedkope DLP projectoren met een kleurenwiel. Dat regenboogeffect is er niet bij DLP projectoren waar 3 chips inzitten, voor elke kleur eentje.
                    Kan je begrijpen dat ik hier een raar gevoel bij heb? Wie kijkt er schuddend met zijn hoofd naar een projectie?
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik heb daar de 8000 serie met 55 inch van gekocht enkele maanden geleden, ben nog nooit zo tevreden geweest over een tv scherm als dit....:-)
                      Wij hebben hier de 55" in de 7000 reeks, was toen net hetzelfde als de 8000 maar met een andere kader rond. Ondertussen zijn er natuurlijk weer nieuwere uit, verandert altijd toe.
                      Jij hebt vermoedelijk al de ES reeks, hier nog de UE (UE55D7000).
                      Eerst geprobeerd om ons niet te laten gaan en hem niet te kopen maar uiteindelijk toch gebroken voor dit kwalitatief beeld.
                      Op de hoop toe goede prijzen kunnen bekomen want van de ene winkel tot de andere kan daar een groot verschil in zitten.
                      Stond overal aan 2900€ (moment van aankoop) en hem uiteindelijk kunnen kopen aan 2000€ ... dan maar geen seconde meer getwijfeld.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Kan je begrijpen dat ik hier een raar gevoel bij heb? Wie kijkt er schuddend met zijn hoofd naar een projectie?
                        Niemand, maar ik was indertijd op zoek naar een projector en het was kiezen tussen DLP of LCD. DLP had het regenboog effect als nadeel en een hoge fluittoon door dat kleurenwiel. LCD heeft last van chickenwire effect en is niet zo sterk in het weergeven van zwart.

Ik ben dus naar beiden gaan kijken en zag het regenboog effect ook zonder mijn hoofd te bewegen, maar kon het sneller uitlokken door het hoofd te bewegen. Ik wou gewoon weten of het mij zou storen tijdens het kijken. Sommige mensen waren blijkbaar meer gevoelig aan dit effect, blijkbaar is er hetzelfde probleem met plasma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wij hebben hier de 55" in de 7000 reeks, was toen net hetzelfde als de 8000 maar met een andere kader rond. Ondertussen zijn er natuurlijk weer nieuwere uit, verandert altijd toe.
                          Jij hebt vermoedelijk al de ES reeks, hier nog de UE (UE55D7000).
                          Eerst geprobeerd om ons niet te laten gaan en hem niet te kopen maar uiteindelijk toch gebroken voor dit kwalitatief beeld.
                          Op de hoop toe goede prijzen kunnen bekomen want van de ene winkel tot de andere kan daar een groot verschil in zitten.
                          Stond overal aan 2900€ (moment van aankoop) en hem uiteindelijk kunnen kopen aan 2000€ ... dan maar geen seconde meer getwijfeld.
                          Die ik gezien heb is de UE46ES7000.
                          Knap beeld jong
                          Toeme toch he

En waar vind ik voorlopig toch, de beste prijs???
                          Bij VDB
                          Zelfs bij Graus in Maastricht kost die 1.999 euro.
                          Bij VDB 100 euro minder PLUS je krijgt nog een aankoopbon van 120 euro als cadeau.
                          Redcoon heeft die niet in zijn assortiment.
                          Last edited by theokus; 4 augustus 2012, 21:31. Reden: UE
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Die ik gezien heb is de US46ES7000.
                            Knap beeld jong
                            Toeme toch he
                            Aanbevolen prijs 1990€ maar toch voor een paar honderd Euro minder te vinden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Aanbevolen prijs 1990€ maar toch voor een paar honderd Euro minder te vinden.
                              Ok en waar dan?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Is de 8000 de smart versie?
                                http://tweakers.net/pricewatch/30731...e46es8000.html

Comment

Working...
                                X