Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage :(

    Wij hebben 2 sleutels waarvan de batterijen plat waren van onze Peugeot 307 break.
    De garage denkt echter dat de electronica stuk is, zou raar zijn van beiden opeens.

    Met nieuwe batterijen starte de garagist de wagen, binnen de 10 sec moest hij het sluit-knopje blijven induwen voor +-1 minuut en zou dan normaal opnieuw moeten werken.
    Hij gaf een paar keer een klik, maar lukte niet meteen. Hij zou ze proberen te hercoderen maar ook zonder resultaat.

    Soms vraag ik me af of sommigen wel bekwaam zijn daarin, maar ken niemand anders die daar iets van afweet, is echt specilistenwerk, zou daar online iets over te vinden zijn?
    Aangezien 2 nieuwe sleutels meteen €250 kosten gaan we maar weer manueel sluiten zeker

  • #2
    Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

    Straf want die codering zou in principe niet enkel voor de centrale deurvergrendeling moeten dienen maar ook nog eens voor de startonderbreking. (Dacht ik toch)
    Maar ik heb een dergelijk geval ook al eens gehad met een andere wagen ... batterij plat en laten vervagen, niets aan te doen want afstandsbediening wou niet werken.
    Dacht ook eerst wijs te maken dat ik een nieuwe sleutel mocht bestellen ... tot bleek dat hij een reeks slechte batterijen had en de nieuwe nog platter waren dan de oude.
    Misschien toch eens nakijken? Staat er een ledje op die afstandsbediening welke brandt telkens je duwt of niet? (Versimpelt de controle)
    Dat ze beiden plots stuk zijn zou me toch ten zeerste verwonderen.
    Kan die batterij er omgekeerd in?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Aangezien 2 nieuwe sleutels meteen €250 kosten gaan we maar weer manueel sluiten zeker
      Dat kun je dan toch nog. Met onze wagen gaat dat zelfs niet meer. We vroegen ons dat ook al eens af:"Wat als de sleutel niet meer werk?"
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Straf want die codering zou in principe niet enkel voor de centrale deurvergrendeling moeten dienen maar ook nog eens voor de startonderbreking. (Dacht ik toch)
        De Transponder en remote van de deurvergrendeling zijn meestal 2 aparte zaken. Je hebt geen batterijen nodig voor 'n transponder.
        Een transponder is 'n soort chip welke gewoon gelezen wordt en als die niet klopt kan je niet starten (startonderbreking). Dit is erkend door verzekering maatschappijen als anti-diefstal bij omnium ed.

        Hoe het bij peugeot werkt weet ik niet, maar bij Duitse wagens en ook bij Toyota is dat niet zo.
        Bij de duurdere of meer uitgeruste Toyota's word er 'n easy entry - start/stop systeem gebruikt.
        Mijn vorige RAV4 en huidige Auris heeft dat ook. Als je dat eenmaal gewoon bent, wil je niks anders meer.
        Je hoeft nooit meer achter je sleutels te zoeken. Op de voordeuren en achterklep staan sensoren die automatisch je portier openen als je de sleutels op zak hebt.
        Starten doe je met 'n Start/Stop knop, daar moet je ook niet zoeken voor 'n spleetje

        Wat gebeurt er nu als die batterijen van de remote plat zijn. Er zit 'n sleutel in de remote, mooi weggewerkt als oogje voor je sleutelbos. Door 'n knopje heel diep met je nagel weg te drukken schuift die sleutel eruit.
        Dan komt het pas. Met de sleutel kan je alleen de deur bestuurders kant opendoen. Daarna houd je de remote (transponder) bij je startknop en kan je de wagen starten, ook al zitten daar geen batterijen in. Daar ga je dan terug naar af...die batterijen worden zeer snel vervangen kan ik je verzekeren

        Comment


        • #5
          Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

          Wel daar ze soms €15 voor een 1 batterijvervanging vragen in de officiële Peugeot-garage, bestelde ik er 5 van hetzelfde type voor nog geen €5 op Ebay, zodat ik wat reserve had.
          Je kan ze inderdaad omgekeerd ook erin plaatsen, maar heb het + en - tekentje bekeken en ze zitten goed, omgekeerd getest en werkt ook niet.
          Jammer genoeg staat er geen ledje op... weet niet waar ik het nog zou kunnen vragen om eens te testen, als de officiële garage geen oplossing biedt buiten 2 dure nieuwe bestellen.

          Comment


          • #6
            Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Wel daar ze soms €15 voor een 1 batterijvervanging vragen in de officiële Peugeot-garage, bestelde ik er 5 van hetzelfde type voor nog geen €5 op Ebay, zodat ik wat reserve had.
            Je kan ze inderdaad omgekeerd ook erin plaatsen, maar heb het + en - tekentje bekeken en ze zitten goed, omgekeerd getest en werkt ook niet.
            Jammer genoeg staat er geen ledje op... weet niet waar ik het nog zou kunnen vragen om eens te testen, als de officiële garage geen oplossing biedt buiten 2 dure nieuwe bestellen.
            Probeer eens een andere Peugeot dealer.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

              Als beide sleutles plots niet meer werken lijkt het toch meer op een probleem met de ontvanger die in de auto zit ?

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

                15 euro voor een knoopcel batterij??? Meestal de CR2032 of zoiets, die zijn echt wel standaard hoor.
                Maar ik moet Mir bijstaan, beide sleutels is wel erg toevallig.

                Ruud
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: 2 autosleutels automatische vergrendeling Peugeot 307 stuk volgens garage

                  centrale vergrendeling afstandsbediening inleren bij een 307 doe je als volgt.
                  steek je sleutel in contact .... druk op de toets voor ontgrendelen en houd deze ingedrukt terwijl je je contact aanzet ( niet starten) ..... deze houd je ingedrukt voor ongeveer 15 a 20 sec.... je cv dient terug te werken.
                  Als dit niet werkt zal het iets anders zijn. Dit is de enige manier om een remote in te leren.
                  't kan ook met de vergrendelingstoets zijn maar dan probeer je 2 keer he :-) is ondertussen al enkele jaren geleden dat ik dit gedaan heb.
                  ik werk voor Peugeot.
                  grtzz

                  Comment

                  Working...
                  X