Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update en vervolg tv van Panasonic.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Update en vervolg tv van Panasonic.

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Zoals eerder gezegd wil ik gerust (bijna) iedereen met gevoeligheid voor trillen van een plasmascherm uitnodigen om te komen kijken naar mijn Pana. Voor vrienden organiseer ik regelmatig een filmavond en niemand heeft ooit de opmerking gemaakt dat het beeld trilt .../...
    Eerlijk gezegd, als ik bij iemand kom met een plasma en ik zie dat beeld wat trillen, dan zeg ik daar ook niets van omdat ik weet dat 1) dit normaal is en 2) ik daar wel gevoelig voor ben.
    Een collega heeft net de allernieuwste Panasonic binnen, bijna 4000€ aan gegeven voor een top-model en inderdaad het beeld van dat toestel is wel mooi maar het trilt voor mij als eender welke andere plasma.
    Het is niet zo erg als bepaalde andere toestellen, maar het zit er toch in.
    En het klopt wel dat je dit in een film minder opmerkt dan in andere beelden, films zijn meestal veel donkerder en veel meer bewegende beelden.
    Ik zeg daarom niet dat plasma slecht is ... het heeft zeker ook zijn voordelen ten opzichte van LED.
    Een grote LED heeft al gemakkelijker last van bleeding of clouding en dat is ook ambetant als ge daar begint op te letten, plasma heeft dit niet.
    Last edited by VerSeg; 2 augustus 2012, 23:54.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Eerlijk gezegd, als ik bij iemand kom met een plasma en ik zie dat beeld wat trillen, dan zeg ik daar ook niets van omdat ik weet dat 1) dit normaal is en 2) ik daar wel gevoelig voor ben.
      Een collega heeft net de allernieuwste Panasonic binnen, bijna 4000€ aan gegeven voor een top-model en inderdaad het beeld van dat toestel is wel mooi maar het trilt voor mij als eender welke andere plasma.
      Het is niet zo erg als bepaalde andere toestellen, maar het zit er toch in.
      En het klopt wel dat je dit in een film minder opmerkt dan in andere beelden, films zijn meestal veel donkerder en veel meer bewegende beelden.
      Ik zeg daarom niet dat plasma slecht is ... het heeft zeker ook zijn voordelen ten opzichte van LED.
      Een grote LED heeft al gemakkelijker last van bleeding of clouding en dat is ook ambetant als ge daar begint op te letten, plasma heeft dit niet.
      Dat klopt dus helemaal.
      De menu bij de Telenet digitale box is DONKER. Zie je dus géén geflikker.
      De iNDI box zijn menu is één toon grijs dus dat geeft trillingen & bibber dat het niet meer net is. Zo is dat en niet anders.

Op Youtube vind je voorbeelden van Panasonic tv's met echt fel geflikker, dat bestaat dus ook en je kan er niet naast kijken.
      Mijn tv heeft daar géén last van wel van dat gebibber of trillingen in vooral de heldere of grijze partijen van het beeld.

Nog eens, iedereen die hier thuis was heeft gezien wat ik ook zag. Dus dat enkel sommigen dat zien vind ik abnormaal.
      Maar het kan zijn dat ik veel met abnormale omga??
      Last edited by theokus; 3 augustus 2012, 00:14.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Dat klopt dus helemaal.
        De menu bij de Telenet digitale box is DONKER. Zie je dus géén geflikker.
        De iNDI box zijn menu is één toon grijs dus dat geeft trillingen & bibber dat het niet meer net is. Zo is dat en niet anders.

Op Youtube vind je voorbeelden van Panasonic tv's met echt fel geflikker, dat bestaat dus ook en je kan er niet naast kijken.
        Mijn tv heeft daar géén last van wel van dat gebibber of trillingen in vooral de heldere of grijze partijen van het beeld.

Nog eens, iedereen die hier thuis was heeft gezien wat ik ook zag. Dus dat enkel sommigen dat zien vind ik abnormaal.
        Maar het kan zijn dat ik veel met abnormale omga??
        Theokus ... wij hebben jaren een plasma gehad en ik was een van de personen dat altijd plasma aanbevolen heeft, dus wie denkt dat ik anti-plasma ben heeft het verkeerd.
        Wij zijn altijd tevreden geweest van onze plasma en nooit problemen gehad maar bij stilstaand helder beeld was het duidelijk dat er een zeker geflikker in zat.
        Eigenlijk zat het er altijd wel in, maar het viel niet op in films en was dus ook helemaal niet storend.
        Beelden op YouTube kan je echt niet vergelijken, je hebt de beeldfrequentie die parten speelt bij het filmen en een tv filmen is nooit evident want alles bibbert dan veel meer dan het echt is.
        Wij zijn overgestapt neer LED voor een heel andere reden dan flikkeringen of verbruik of wat dan ook, we hadden zin in een groter scherm en een specifiek toestel was ons al lang in het oog gevallen ... een LED.
        In tegenstelling tot wat sommigen beweren is het zwart veel zwarter dan onze plasma ervor, de kijkhoek is bij lichtinval veel beter met veel minder reflecties ... natuurlijk vergeleken we met een toestel van enkele jaren geleden en zijn de huidige toestellen ook al wat verbeterd (sommige).
        Die LED is in de meeste opzichten beter voor ons ... minder zwaar om te transporteren en op te hangen, minder dik, mooier beeld en leuk design (meegenomen) maar zoals reeds aangehaald kan je met een LED dan weer sneller last hebben van clouding en bleeding. Dit is ook iets waar de meeste mensen niet op letten en geen last van hebben maar als je het fenomeen kent en erop begint te letten kan het ook storend worden.
        LED heeft net als de vorige TFT de mogelijkheid om hot pixels of subpixels te hebben, daar waar plasma hoogstens een paar dode punten kan hebben (zwart).
        Maar waar ik naartoe wil ... eenmaal we die LED gewoon waren (was al na een uur), dan konden we naar dat geflikker van de plasma niet meer kijken ... het viel ons plots veel meer op omdat we nu een vergelijk hadden op dezelfde locatie en met hetzelfde beeldmateriaal en omgevingslicht.
        Plasma heeft zeker zijn voordelen (net als LED) en misschien is de volgende terug een plasma, wie zal het zeggen?
        Een crt monitor op 80Hz was voor mij nog steeds enorm storend, ik moest echt 100Hz of meer hebben om lang te kunnen werken op een dergelijke monitor.
        Ik heb het al eens aangehaald maar een collega heeft jaren zijn scherm op 60Hz gezet en iedereen klaagde ervan dat het storend was maar hij had daar geen last van.
        Dus dat er mensen zijn die daar minder gevoelig aan zijn kan dus wel zijn.
        Het is als een auto ... zolang je niet met een extra comfortabele en stille wagen gereden hebt, besef je niet hoe hard of lawaaierig de jouwe eigen wel nog is (tenzij het al een van die betere reeks is).
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Theokus ... wij hebben jaren een plasma gehad en ik was een van de personen dat altijd plasma aanbevolen heeft, dus wie denkt dat ik anti-plasma ben heeft het verkeerd.
          Wij zijn altijd tevreden geweest van onze plasma en nooit problemen gehad maar bij stilstaand helder beeld was het duidelijk dat er een zeker geflikker in zat.
          Eigenlijk zat het er altijd wel in, maar het viel niet op in films en was dus ook helemaal niet storend.
          Beelden op YouTube kan je echt niet vergelijken, je hebt de beeldfrequentie die parten speelt bij het filmen en een tv filmen is nooit evident want alles bibbert dan veel meer dan het echt is.
          Wij zijn overgestapt neer LED voor een heel andere reden dan flikkeringen of verbruik of wat dan ook, we hadden zin in een groter scherm en een specifiek toestel was ons al lang in het oog gevallen ... een LED.
          In tegenstelling tot wat sommigen beweren is het zwart veel zwarter dan onze plasma ervor, de kijkhoek is bij lichtinval veel beter met veel minder reflecties ... natuurlijk vergeleken we met een toestel van enkele jaren geleden en zijn de huidige toestellen ook al wat verbeterd (sommige).
          Die LED is in de meeste opzichten beter voor ons ... minder zwaar om te transporteren en op te hangen, minder dik, mooier beeld en leuk design (meegenomen) maar zoals reeds aangehaald kan je met een LED dan weer sneller last hebben van clouding en bleeding. Dit is ook iets waar de meeste mensen niet op letten en geen last van hebben maar als je het fenomeen kent en erop begint te letten kan het ook storend worden.
          LED heeft net als de vorige TFT de mogelijkheid om hot pixels of subpixels te hebben, daar waar plasma hoogstens een paar dode punten kan hebben (zwart).
          Maar waar ik naartoe wil ... eenmaal we die LED gewoon waren (was al na een uur), dan konden we naar dat geflikker van de plasma niet meer kijken ... het viel ons plots veel meer op omdat we nu een vergelijk hadden op dezelfde locatie en met hetzelfde beeldmateriaal en omgevingslicht.
          Plasma heeft zeker zijn voordelen (net als LED) en misschien is de volgende terug een plasma, wie zal het zeggen?
          Een crt monitor op 80Hz was voor mij nog steeds enorm storend, ik moest echt 100Hz of meer hebben om lang te kunnen werken op een dergelijke monitor.
          Ik heb het al eens aangehaald maar een collega heeft jaren zijn scherm op 60Hz gezet en iedereen klaagde ervan dat het storend was maar hij had daar geen last van.
          Dus dat er mensen zijn die daar minder gevoelig aan zijn kan dus wel zijn.
          Het is als een auto ... zolang je niet met een extra comfortabele en stille wagen gereden hebt, besef je niet hoe hard of lawaaierig de jouwe eigen wel nog is (tenzij het al een van die betere reeks is).
          Ik ben het ook helemaal met jou eens
          En ik denk dat we beiden hetzelfde fenomeen mee gemaakt hebben.
          Beter gezegd: we hebben of ervaren dezelfde probleempjes.

Misschien ben ik ook beter af met een LED.
          Van mijn Samsung ben ik heel tevreden (LCD).
          Met dat veel besproken diep zwart, ik heb er speciaal opgelet, zie ik geen verschil tussen plasma en diezelfde Samsung.

Mijn praktisch probleem nu is dat ik kan fluiten achter mijn centen wat dus VDB betreft
          Maar we gaan best nog de reactie afwachten van VTS en Panasonic. Hopelijk krijg ik morgen antwoord.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

toch al jaren content van een HD-ready Pana Plasma 42" van bij VDB met gratis 5jaar garantie (aktie van Pana toen)
            en ik zie geen geflikker
            plasma heeft voor mij mooiste beeld
            die lcd's en led's geven beeld soms 'raar' weer, niet natuurlijk, fake precies
            de Pana plasma's van tegenwoordig hebben toch bvb 600MHZ en zo ?
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

De laatste 3 jaar is er veel veranderd.
              Ik heb een jaar of 4 geleden een 32' LCD Philips Full HD 7xxx serie gekocht, destijds voor 749,95€ bij Saturn. (Bij VDB was het 749,5€)
              Ik was dezelfde avond behoorlijk pissed omdat ik zag dat hetzelfde toestel bij Redcoon 200€ goedkoper was.

Echt tevreden ben ik daar niet van, omdat bij het afspelen van sommige DVD's trage bewegingen van gezichten bv een soort van uitsmeereffect hebben.

Mijn zoon heeft een jaar geleden een 40' LED uit de 8000 serie tweedehands gekocht (toestel was 1 jaar oud).
              Die is echt enorm véél beter. Het is dan ook een 600 HZ toestel met ambilight en andere toeters en bellen.

Mijn principe blijft dat ik een TV pas buitengooi als de oude kapot is. Als dat gebeurt zal ik zeker eens naar hogere series kijken, en een weloverwogen keuze maken.
              Als de prijs in de winkel dan geen 10% hoger is dan op het web koop ik in de winkel, anders zal er een dooske verstuurd worden.

De service van VDB schat ik nogal laag in.
              Ik heb ze ooit nodig gehad voor een vaatwasser. De techniekers van VDB komen zelf, maar hebben geen stukken bij. Ze zijn toen in totaal 3 keer moeten komen om de herstelling kompleet te maken.
              Je bent véél beter met de service van het merk zelf. Afhankeliljk van het toestel hebben die de meest courante stukken bij, en in een uurtje is het opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                toch al jaren content van een HD-ready Pana Plasma 42" van bij VDB met gratis 5jaar garantie (aktie van Pana toen)
                en ik zie geen geflikker
                Het zit hem juist in die 600MHz enzo
                Je kan dat niet vergelijken met bijv. een monitor die op 50 of 75Hz draait.
                Bij 50 zal die flikkeren en bij 75 staat het beeld bij wijze van spreken stil.

Motion Hertz : is gebaseerd op een aantal parameters die invloed hebben op de integrale beeldkwaliteit en verversingsfrequentie.
                Bij Philips wordt dit uitgedrukt in PMR Hz (Perfect Motion Rate), bij Samsung in CMR Hz (Clear Motion Rate), bij Sony in XR Hz, bij LG in Trumotion...
                Met volgende parameters wordt rekening gehouden:
                * Verversingsfrequentie van het toestel
                * Scanning Backlight
                * Beeldverwerkingsprocessor aan boord
                * Dimming capaciteit van de backlight

Panasonic groepeert 12 lampjes en dat is dan volgens hun die 600 MHz.
                Deel nu die 600 door 12
                50 Hz Harry
                En die 50Hz zou je kunnen vergelijke met die monitor op 50.
                (flikker, flikker, flikker dus)

Hun laatste modellen kan je wel op een hogere frequentie instellen (dacht van 100 echte Hz).
                Last edited by theokus; 3 augustus 2012, 08:17.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

en ik zie geen geflikker
                  Ook mijn Panasonic heeft een prachtig beeld Harry.
                  Maar het beeld flikkert in de lichtere of heldere delen van het beeld plus een Blu-Ray wordt niet vloeiend weergegeven.

Interessant > DVD om uw plasma tv te kalibreren.
                  Kies de AVCHD.
                  (= gratis)

Trouwens iedereen die met plasma bezig is moet de tv kalibreren anders ben je niet goed bezig.
                  En dat doe je na ong. 500 uren speeltijd
                  Zo'n plasma moet zich wat "zetten"
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

600Hz (geen MHz)
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

600Hz (geen MHz)
                      Neen, neen ok
                      Maar die geweldige cijfers van 600 tot zelfs 2000 gaat over MOTION Hertz.
                      De meeste modellen van Pana draaien op 50 echte Hz.
                      Je kan controleren via jouw tv.
                      Draai dan eens een gewone dvd en bekijk die Hz. nog een keertje?
                      En speel dan een Blu-Ray en controleer weer > BR is steeds of min. 60 Hz.

Ik had vroeger een CRT van Philips op 100Hz > beeld stond stil, geen gebibber of geflikker.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ben net terug van Eurosys.
                        En ik had de kans om even te praten met iemand over hun tv's.
                        Ik ga niet teveel zeggen maar ik heb de moeder van de baas gekend....
                        Dus die gast stond niet voor mijn ogen te liegen

Ze verkopen er Samsung.

Er stond ook een grote Samsung plasma, zeker 50".
                        En wat zag ik??????
                        Haha.
                        Bibber en trillingen in het beeld.
                        En dof beeld.

Tja en die verkoper (toffe gast) zei me dat dit eigen is aan plasma...
                        Hij zag het dus en ik zag het.
                        Verder was het beeld ook redelijk dof, wazig.
                        Dat was dus de plasma.

Stonden ook een paar LED's te spelen.
                        En JA ik WEET dat sommige mensen die kleuren te hard vinden maar ja, ik zie graag een scherpe, klare foto
                        Trouwens je kunt dat ook wat minder zetten, de instellingen wat aanpassen.
                        Het was een Samsung 46" met Edge led.
                        Samsung heeft die verlichting nu zowel boven als onder zitten in zijn tv's. Was trouwens een 7000-serie.
                        Kraakhelder beeld en muisstil, u weet wel wat ikke bedoel
                        Kostte wel tegen de 2000 euri
                        ================================================== ===============================
                        Krijg net mail van VTS:

"Geachte heer,

Mevrouw xxxx is actueel in verlof tot volgende week.
                        Ik heb vernomen van onze hoofdtechnieker dat uw toestel in de kwaliteitsnormen valt van het type toestel dat u bezit.
                        Ik vrees dat wij u niet verder kunnen helpen.
                        Eventueel verdere klachten kan u bezorgen aan Panasonic zelf op het e-mail adres: xxxx.

Steeds tot uw dienst,
                        "

Tot zover.
                        Last edited by theokus; 4 augustus 2012, 13:50.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Het was een Samsung 46" met Edge led.
                          Samsung heeft die verlichting nu zowel boven als onder zitten in zijn tv's. Was trouwens een 7000-serie.
                          Kraakhelder beeld en muisstil, u weet wel wat ikke bedoel
                          Kostte wel tegen de 2000 euri
                          .
                          Ik heb daar de 8000 serie met 55 inch van gekocht enkele maanden geleden, ben nog nooit zo tevreden geweest over een tv scherm als dit....:-)
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

En Theo, wat ga je nu doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik heb daar de 8000 serie met 55 inch van gekocht enkele maanden geleden, ben nog nooit zo tevreden geweest over een tv scherm als dit....:-)
                              Ja Francis... wat een mooi beeld. En "zwart was zwart"... En scherp beeld ook.
                              Was ook een snel scherm dus de beeldafhandeling was zo goed als perfect in mijn ogen (en die verkoper)
                              Ik heb dus tv's gezien in demo of een film die werd gespeeld via een harde schijf en ik heb ook digitale tv gezien.
                              Ben dus weeral verliefd
                              Last edited by theokus; 4 augustus 2012, 16:44.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                En Theo, wat ga je nu doen?
                                Tommie1, ja wat is het beste.
                                Ik heb een mail klaar staan naar Panasonic als volgende (laatste?) poging.
                                Ga dus toch vragen naar een voorstel.
                                En plasma ga ik vergeten. Dat komt nooit goed. Elke plasma heeft gebibber of trillende beelden.
                                Dat ontkennen zal voor sommigen moeilijk zijn
                                ================================================== ======================
                                Intussen mijn pc gestofzuigd
                                En een nieuwe Blu-Ray-drive gestoken.
                                En dat BOLT
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X