Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update en vervolg tv van Panasonic.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Update en vervolg tv van Panasonic.

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    En Theo, tv al terug?
    Zou nu toch wel mogen hé.

Ruud
    Neen Ruud.
    Een beslissing zou dus de voorbije week genomen worden.
    VTS stuurt hun bevindingen naar Panasonic en die beslissen en laten me iets weten.
    Maar ja, het duurt verdorie lang he.
    Intussen mis ik alle sport of andere leuke dingen op het groot scherm.

Op Youtube zag ik andere voorbeelden van flikkeren bij Panasonic.
    Je kan dat dus duidelijk zien maar daar heb ik geen last van.
    Het beeld van mijn tv bibbert of trilt he, vooral in de lichtere partijen zoals grijs.
    In ben daar achter aan 't zoeken gegaan omdat VTS geen geflikker kon vaststellen met mijn tv.
    Nu ze kunnen me niets wijsmaken en ik heb getuigen maar ja wat is dat allemaal waard.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

jeetjemina, das echt niet normaal meer.
      Ik kom morgen toevallig bij iemand die de 50" vt50 heeft, zal eens zien wat die doet.

Ruud
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Het beeld van mijn tv bibbert of trilt he, vooral in de lichtere partijen zoals grijs.
        In ben daar achter aan 't zoeken gegaan omdat VTS geen geflikker kon vaststellen met mijn tv.
        Nu ze kunnen me niets wijsmaken en ik heb getuigen maar ja wat is dat allemaal waard.
        Je mag me toevoegen aan de lijst van getuigen Theokus, ik heb uw TV nooit gezien maar als je van een LCD of LED naar een plasma gaat zie je dus altijd flikkeringen.
        Wij waren overgeschakeld van een CRT naar een plasma, dus een verbetering in beeld en dan ben je tevreden en vind je het zeer goed.
        Dan koop je eens een LED en als je die even gewoon bent (paar dagen maar), dan zet je dezelfde plasma terug aan waar je jaren tevreden van was ... je loopt ervan weg door de trillingen (bibberingen).
        Dat die techniekers niets vinden kan dus best zijn, ze zien de TV spelen als een normale plasma en vergelijken met een plasma en hun ervaring.
        Dit neemt niet weg dat het voor u storend kan zijn, zeer storend dus zodat je een oplossing wil.
        Geloof het of niet, maar het voorstel dat ze u gedaan hebben om een LED in de plaats te geven is de enige oplossing hiervoor.
        Maar verwacht u niet aan de perfectie, geen enkel toestel is perfect op elk gebied ... het kan hoogstens voldoen aan je verwachtingen.
        Dat het zolang duurt is wel niet echt meer normaal ... maar misschien zijn ze het gezaag ook wat beu geraakt en laten ze u bewust wat wachten, je weet nooit wat in die mannen hun hoofd spookt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          ik heb uw TV nooit gezien maar als je van een LCD of LED naar een plasma gaat zie je dus altijd flikkeringen.
          Wij waren overgeschakeld van een CRT naar een plasma, dus een verbetering in beeld en dan ben je tevreden en vind je het zeer goed.
          Dan koop je eens een LED en als je die even gewoon bent (paar dagen maar), dan zet je dezelfde plasma terug aan waar je jaren tevreden van was ... je loopt ervan weg door de trillingen (bibberingen).
          Het is al gezegd geweest, maar echt niet iedereen hoeft er last van te hebben in die richting (van lcd naar plasma).
          Wij hebben een panasonic plasma en een led-lcd van samsung. Voor ons is de plasma de superieure van de twee owv kijkhoek, zwart/kleuren, minder last van storende lichtinval.
          Dat de plasma veel warmte afstraalt vanaf het scherm vinden we het grootste nadeel, want kan toch niet anders dan verloren energie zijn.
          Maar ik ben wel blij dat ik geen last heb van flikkeringen...of dat ik er op zijn minst niet gevoelig voor ben.

Ach ja, heel verhaal doet me denken aan auto's...je hoort tijdens het rijden een vreemd geluid. Gaat naar de garage, zij houden hem even bij om te testen, maar vinden niks.
          Je denkt bij jezelf dat het dan wel niks zal zijn, maar je hoort duidelijk tijdens het rijden dat geluid dat er vroeger niet was en waarbij je je om de één of andere reden toch ongerust voelt.
          Maar je wilt niet die zagende madam zijn met "haar geluidje", en als ze niks vinden vinden ze niks, soms is het ook idd allemaal wat vaag. Dus je wacht af en ziet wat ervan komt.
          Tot je op 100km afstand met een paar koters op de achterbank langs de autostrade in pan valt (bij regenweer) en dat de garage "daarna" kan zeggen waar het geluid vandaan kwam.
          Ik begrijp de garage wel, maar het is tegelijkertijd frustrerend voor de eigenaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
            Het is al gezegd geweest, maar echt niet iedereen hoeft er last van te hebben in die richting (van lcd naar plasma).
            Wij hebben een panasonic plasma en een led-lcd van samsung. Voor ons is de plasma de superieure van de twee owv kijkhoek, zwart/kleuren, minder last van storende lichtinval.
            Dat de plasma veel warmte afstraalt vanaf het scherm vinden we het grootste nadeel, want kan toch niet anders dan verloren energie zijn.
            Maar ik ben wel blij dat ik geen last heb van flikkeringen...of dat ik er op zijn minst niet gevoelig voor ben.

Ach ja, heel verhaal doet me denken aan auto's...je hoort tijdens het rijden een vreemd geluid. Gaat naar de garage, zij houden hem even bij om te testen, maar vinden niks.
            Je denkt bij jezelf dat het dan wel niks zal zijn, maar je hoort duidelijk tijdens het rijden dat geluid dat er vroeger niet was en waarbij je je om de één of andere reden toch ongerust voelt.
            Maar je wilt niet die zagende madam zijn met "haar geluidje", en als ze niks vinden vinden ze niks, soms is het ook idd allemaal wat vaag. Dus je wacht af en ziet wat ervan komt.
            Tot je op 100km afstand met een paar koters op de achterbank langs de autostrade in pan valt (bij regenweer) en dat de garage "daarna" kan zeggen waar het geluid vandaan kwam.
            Ik begrijp de garage wel, maar het is tegelijkertijd frustrerend voor de eigenaar.
            Van die auto heb ik een perfect voorbeeld
            Mijn auto, met weinig kilometers op de teller, komt één keer per jaar in de garage en dan laat ik alles nakijken.
            Zo ben ik meteen klaar voor de keuring. Alhoewel dat ook kan mislopen zoals met de lichten van auto.

Tijdens het rijden hoorde ik af en toe gerammel, dus alléén tijdens het rijden.
            Dit was niet constant en ik dacht dat ik in de koffer iets had liggen dat de oorzaak was.
            Dus ik keek alles na maar vond niks.
            Maar ja ik was er toch niet gerust in.

De gasten in de garage vonden het wel
            Omdat die gasten na hun werk even met die auto gaan rijden en ze hadden dat vreemd geluid ook gehoord.
            Het was dus de uitlaat waarbij een schroef was los gekomen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Je mag me toevoegen aan de lijst van getuigen Theokus, ik heb uw TV nooit gezien maar als je van een LCD of LED naar een plasma gaat zie je dus altijd flikkeringen.
              Dat die techniekers niets vinden kan dus best zijn, ze zien de TV spelen als een normale plasma en vergelijken met een plasma en hun ervaring.
              Dit neemt niet weg dat het voor u storend kan zijn, zeer storend dus zodat je een oplossing wil.
              Geloof het of niet, maar het voorstel dat ze u gedaan hebben om een LED in de plaats te geven is de enige oplossing hiervoor.
              Maar verwacht u niet aan de perfectie, geen enkel toestel is perfect op elk gebied ... het kan hoogstens voldoen aan je verwachtingen.
              Dat het zolang duurt is wel niet echt meer normaal ... maar misschien zijn ze het gezaag ook wat beu geraakt en laten ze u bewust wat wachten, je weet nooit wat in die mannen hun hoofd spookt.
              De Kuru van Pioneer had nergens last van
              Panasonic heeft in mijn ogen...veel opties om flikkeringen tegen te gaan.
              Zelfs voor bepaalde kleinere lichtere delen van het scherm met contouren.
              Waarom is dat allemaal?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Even terug komend op het bezoek wat ik gedaan heb, ik heb daar gekeken naar telenet en Blue Ray.
                Zowel 2d als 3d maar ik heb geen rare dingen gezien. Op 3d is het wel zo dat de ruimte enigzins donker moet zijn voor een beter resultaat.
                Maar ik zag geen flikkering bij deze plasma, zou eigenlijk ook niet mogen voor een toestel wat destijds 2300 euro gekost heeft.
                Het kan ook zijn dat ik het bij jou toestel ook niet zie en dat mijn ogen niet zo kritisch zijn of gewoon minder goed, lol.
                Maar het mag ondertussen wel opgelost raken voor jou.

Ruud
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Even terug komend op het bezoek wat ik gedaan heb, ik heb daar gekeken naar telenet en Blue Ray.
                  Zowel 2d als 3d maar ik heb geen rare dingen gezien. Op 3d is het wel zo dat de ruimte enigzins donker moet zijn voor een beter resultaat.
                  Maar ik zag geen flikkering bij deze plasma, zou eigenlijk ook niet mogen voor een toestel wat destijds 2300 euro gekost heeft.
                  Het kan ook zijn dat ik het bij jou toestel ook niet zie en dat mijn ogen niet zo kritisch zijn of gewoon minder goed, lol.

Ruud
                  Ok Ruud
                  Nog steeds geen nieuws hier.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ruud
                    Dat is het nu net ... de ene mens heeft er meer last van dan de andere maar daarom is er geen verschil in het toestel.
                    De ene merkt het op, de andere kan er mee leven ... maar het ontwerp van plasma is nu eenmaal zo.
                    Welke oplossing is er als je er niet tegen kan? Iets anders (LED) kiezen is de enige oplossing want hij gaat het met elke plasma zien.

De Kuru van Pioneer had nergens last van
                    Panasonic heeft in mijn ogen...veel opties om flikkeringen tegen te gaan.
                    Zelfs voor bepaalde kleinere lichtere delen van het scherm met contouren.
                    Waarom is dat allemaal?
                    Elk merk heeft wel allerlei toeters en bellen om flikkeringen tegen te gaan en meestal helpen die ook wel om het beeld te verbeteren maar perfectie is iets anders.
                    De Pioneer was een van de betere toestellen die je kon vinden maar mocht je die thuis staan hebben gehad, dan zou je daar ook wel lichte flikkeringen op gezien hebben.
                    Dit laat niet weg dat het ene toestel wel beter kan zijn dan het andere natuurlijk, de prijs scheelt soms ook al wat.

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                    .../...
                    Ach ja, heel verhaal doet me denken aan auto's...je hoort tijdens het rijden een vreemd geluid.
                    Beste uitleg ... de ene is er gevoelig aan, de andere niet.
                    Dat van die auto is niet echt vergelijkbaar ... een auto hoeft helemaal geen rare geluiden te hebben, als je er hoort is het abnormaal.
                    Het is eerder als naar de garage gaan om te zeggen dat je tijdens het rijden de motor hoort draaien en je zou eisen dat op te lossen.
                    Lichte flikkeringen (voor de gevoeligen onder ons) horen bij het ontwerp van een plasma ... iets hebben ze het allemaal.

Maar al onze uitleg lost Theokus zijn probleem niet op ... daar kan enkel hij alleen een oplossing voor zoeken.
                    Dat hij het flikkeren niet aanvaardt kan ik best begrijpen als hij daar last van heeft maar ik snap nog veel minder dat hij akkoord is dat het zolang duurt!
                    Ik zou al lang een aangetekende brief (of mail) gestuurd hebben naar Panasonic zelf om mijn beklag te doen over de lange periode dat alles in beslag neemt.
                    Even verwijzend naar de wetgeving op waarborg :

§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze
                    vervanging van het goed te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Elke herstelling of
                    vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een
                    redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.

De kosten bedoeld in het vorige lid zijn de kosten die moeten worden gemaakt om de goederen in overeenstemming
                    te brengen, namelijk de verzendingskosten en de kosten die verband houden met loon en materiaal.
                    Voor de toepassing van het eerste lid wordt een vorm van genoegdoening geacht buiten verhouding te zijn indien zij
                    voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn,
                    gelet op :
                    - de waarde die het goed zonder het gebrek aan overeenstemming zou hebben;
                    - de ernst van het gebrek aan overeenstemming;
                    - de vraag of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstige overlast voor de
                    consument.
                    § 3. De consument heeft het recht van de verkoper een passende prijsvermindering of de ontbinding van de
                    koopovereenkomst te eisen :

- indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of
                    - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de consument de herstelling
                    of de vervanging heeft verricht.

In afwijking van het eerste lid heeft de consument niet het recht de ontbinding van de overeenkomst te verlangen
                    indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is .
                    Voor de toepassing van het eerste lid wordt elke terugbetaling aan de consument verminderd teneinde rekening te
                    houden met het gebruik dat deze van het goed heeft gehad sinds de levering ervan.
                    Art. 1649sexies. - Wanneer de verkoper jegens de consument aansprakelijk is uit hoofde van een gebrek aan
                    overeenstemming, kan hij tegen de producent of tegen iedere contractuele tussenpersoon in de eigendomsoverdracht
                    van het consumptiegoed, verhaal doen op grond van contractuele aansprakelijkheid waartoe deze producent of deze
                    tussenpersoon met betrekking tot het goed is gehouden zonder dat een contractueel beding

Mits jij dus een groot nadeel kan ondervinden door het niet kunnen gebruiken van uw aankoop, dan zou ik nu toch zeker de terugbetaling vragen.
                    Daar zij (ook al is dat niet zo) het toestel zo lang bij houden geven ze toch de indruk dat er een fout is, waarom zouden ze een toestel bijhouden dat niets mankeert?
                    Dit laatste speelt in je voordeel, ook al zou er niets defect aan zijn maar dat hoef jij niet te weten.
                    Ook kan je zeggen dat dit toestel dus niet voldoet aan de voorschriften mits je een toestel kocht met technieken om flikkeringen tegen te gaan en dat dit niet het geval is.

Ik zou toch proberen iets te regelen hoor!
                    Uw hoofdcontactpunt is natuurlijk de professionele eindverkoper ... de winkel dus waar je de tv kocht.

Wat redelijke periode betreft, ik heb al twee keer mogen ondervinden dat ik via Krefel een toestel in herstelling bracht en dat ze zelf voorstelden om een volledige terugbetaling te doen mits de herstelling meer dan drie weken in beslag nam en dit voor hun als onredelijk was.
                    Last edited by VerSeg; 1 augustus 2012, 11:49.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

• Re: Update en vervolg tv van Panasonic.

Op 20 juli 2012 heb ik een mail verstuurd naar VTS met de vraag hoever de zaken staan. VTS doet het labowerk, herstellingen ed. voor Panasonic.
                      En op dezelfde dag kreeg ik mail terug: "Volgende week zal er in samenspraak met Panasonic een beslissing worden genomen ivm deze zaak."
                      Dat is dus in de laatste week van juli.
                      En die week is vandaag voorbij
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Op 20 juli 2012 heb ik een mail verstuurd naar VTS met de vraag hoever de zaken staan. VTS doet het labowerk, herstellingen ed. voor Panasonic.
                        En op dezelfde dag kreeg ik mail terug: "Volgende week zal er in samenspraak met Panasonic een beslissing worden genomen ivm deze zaak."
                        Dat is dus in de laatste week van juli.
                        En die week is vandaag voorbij
                        Tijd dus om een nieuwe mail te sturen met vraag naar update.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Tijd dus om een nieuwe mail te sturen met vraag naar update.
                          Zal ik zeker doen.
                          Nog iets: geen enkele technicus zowel niet die van VDB als die van Panasonic heeft gezegd of ergens geschreven dat het toestel defect is...
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Zal ik zeker doen.
                            Nog iets: geen enkele technicus zowel niet die van VDB als die van Panasonic heeft gezegd of ergens geschreven dat het toestel defect is...
                            Moet ook niet hé ... volgens wet op waarborg moeten zij bewijzen dat het niet zo is.
                            Maar misschien houden ze hem bij tot op 6 maand, dan is het weer omgekeerd ... of ze kijken daar de ganse dag tv.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Zoals eerder gezegd wil ik gerust (bijna) iedereen met gevoeligheid voor trillen van een plasmascherm uitnodigen om te komen kijken naar mijn Pana. Voor vrienden organiseer ik regelmatig een filmavond en niemand heeft ooit de opmerking gemaakt dat het beeld trilt en van allen ben ik de enige met een plasma, de anderen allemaal LCD of LED, sommigen net zo'n filmfreak als ikzelf en die het heus wel zouden opmerken als het trilt. Zelf kijk ik bijna dagelijks naar een Samsung LED TV bij mijn ouders voor een half uurtje en nog steeds blij als ik terug naar mijn plasma kan kijken.
                              Het is als een uitbraak van een ziekte. Er is ebola in Oeganda en sommigen hypochonders in Europa die rond de kerktoren rijden hebben direct hoofdpijn bij het lezen van het bericht en vermoeden besmet te zijn met het Afrikaanse virus.

Let wel: dat er zoals bij TS een probleem kan zijn met de TV kan ik best aannemen, dat er zijn die nu overal trillingen zien op plasma's neem ik met een pakje zout. De gevoeligheid voor trillingen moeten ze in de winkel ook gezien hebben, daar train je niet op.

Comment

Deze morgen omstreeks 10:50 uur was er iemand van VTS aan deur.
                                Maar ja, ik was er niet. Ben pas thuis sinds 19:00 uur.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik gisteren een bericht (telefoon) op mijn smartphone vond...
                                Maar ik wist weer niet wie of wat dat was. Voice-mail heb ik niet ingesteld.
                                Dat nummer heb ik nog een paar keren gebeld in de namiddag (rond 14:00 uur).
                                Maar ik kreeg geen antwoord, niemand aanwezig dus.
                                Ik weet ook nog niet of dit zou kunnen geweest zijn van VTS of van Panasonic.

Verder heb ik deze avond gevraagd via e-mail wat de beslissing van Panasonic is geworden.
                                Plus dat ik STEEDS via e-mail bereikbaar ben
                                Telefoon blijft woord tegen woord
                                Met mail heb ik iets op papier.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X