Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is de tijd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Waar is de tijd...

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Volkomen gelijk, maar dan blijven we aub ook consequent
    1) kitlens is geen Nederlands en staat niet in de de woordenlijst
    2) Topic starter is voor zover ik weet ook wel geen Nederlands
    3) DOF, ja als kleureigenschap begrijp ik dat, maar voor een lens ? Een doffe lens ?

Sorry, euh, verontschuldiging
    65ste minuut > Dortmund 4 en Bayern 1.
    Die van München spelen in 't Engels.

Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door purlut
      Volkomen gelijk, maar dan blijven we aub ook consequent
      1) kitlens is geen Nederlands en staat niet in de de woordenlijst
      2) Topic starter is voor zover ik weet ook wel geen Nederlands
      3) DOF, ja als kleureigenschap begrijp ik dat, maar voor een lens ? Een doffe lens ?

Sorry, euh, verontschuldiging
      Euhm... het volledige topic gelezen??
      Ik heb meerdere malen duidelijk gemaakt dat het mij NIET om het Engels op zěch ging. Het gaat er mij dus om dat er soms geen enkele moeite wordt gedaan om iets gewoon eenvoudig uit te leggen, maar dat sommigen er een sport van maken om ofwel compleet belachelijke, ofwel voor leken niet begrijpbare antwoorden geven...
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Euhm... het volledige topic gelezen??
        Ik heb meerdere malen duidelijk gemaakt dat het mij NIET om het Engels op zěch ging. Het gaat er mij dus om dat er soms geen enkele moeite wordt gedaan om iets gewoon eenvoudig uit te leggen, maar dat sommigen er een sport van maken om ofwel compleet belachelijke, ofwel voor leken niet begrijpbare antwoorden geven...
        Ja, maar ik vind toch dat daar vaak de oorsprong ligt. Hebben we soms niet al te vaak de zin om het met heel geleerde woorden te willen uitleggen ipv gewoon even de dagelijkse spreektaal te gebruiken ?
        Ik merk dit vaak op spreekbeurten waar de overlast aan 'geleerde' Engelsklinkende woorden de bovenhand neemt aan de inhoud en ofwel verkeerd begrpen wordt, ofwel vokomen verkeerd gebruikt wordt.
        Wordt daarbij ook niet al te vaak uitgpakt met massa aan bijkomende, eventueel niet nuttige maar overloze info ?
        Enfin soit, laat zitten mijn tussenkomst ... 't was een randbemerking. Mijn ACER-scherm heeft een rate van 67 MHZ en de Wifisturing heeft een bautrate die iets te laag is. Ik vrees dat ik mijn Nikon-brilglazen met de anti-condenscoating eens grondig zal moeten afspoelen zodat ik iets meer clever to to base antwoord. No hard-fielings
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’ętre heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          ... No hard-fielings
          None taken

Comment

Citaat:
            Oorspronkelijk geplaatst door mil1
            Dát kan van iedereen hier niet gezegd worden hé
            1)Ik weet waar ik goed in ben, daar is niets mis mee. Ik ben dan ook heel veeleisend voor mezelf in alles wat ik doe. Liever zo dan iemand die het flauw excuus gebruikt dat fotoshop de foto maakt... Dat vind ik eigenlijk zielig. Iedereen kan een geweldige foto maken, je moet er alleen moeite voor willen doen.

Citaat:
            Oorspronkelijk geplaatst door mil1
            Kan die minimale afzetmarkt niet gesubsidieerd worden, er wordt zo veel onzinnigs gesubsidieerd.
            2)Dat slaat helemaal nergens op. Wetenschappelijke output wordt gevaloriseerd op basis van het "prestige" van het blad waarin het gepubliceerd wordt. En alle topvakbladen, die zijn Engelstalig.

1) Oei, meneer voelt zich aangesproken....
            Hoeveel van de hier gepubliceerde foto's zijn recht uit de camera? Indien dat toch gebeurt, wordt dat er expliciet bij vermeld als om zich te excuseren voor de mindere kwaliteit...vergelijk dat maar eens met de gefotoshopte exemplaren...zou ik er ver naast zitten met 1/1000...dat negeren noem ik pas zielig...
            Een 'geweldige foto' is iets enorm subjectiefs en zeker op dit forum. Door de enen de hemel in geprezen, door de anderen verdoemd naar de diepste geborchten van de hel. Er is hier zelfs gewag gemaakt van favoritisme bij de keuze van foto's voor de hall of fame...
            Et memora: altissima quaeque flumina minimo sono labi

2) Ik had het hier wel over wetenschappelijke boeken, cursussen...
            En heb je Reyers laat al eens terug bekeken? Heb ik dan de woorden van prof Vermeersch uit zijn context gerukt...
            Enerzijds is het ook zo dat de wereld een dorp geworden is en het Engels, meer en meer, als een universele taal beschouwd wordt.
            Anderzijds vind ik dat men de eigen taal, zoveel als mogelijk, in zijn waarde moet laten.
            Last edited by mil1; 13 mei 2012, 12:38.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

OK, Mil1. Je mag gerust eens een ochtendje mee op dauwtrip om libellen of vlinders te fotograferen. Je mag daarbij al mijn gerief gebruiken, en je mag zelfs foto's bewerken op mijn computer mét photoshop. HOF-plaatje gegarandeerd. Misschien ben je dan van je frustraties af
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                OK, Mil1. Je mag gerust eens een ochtendje mee op dauwtrip om libellen of vlinders te fotograferen. Je mag daarbij al mijn gerief gebruiken, en je mag zelfs foto's bewerken op mijn computer mét photoshop. HOF-plaatje gegarandeerd. Misschien ben je dan van je frustraties af
                Ik heb het al eerder geschreven, ik heb geen ambitie, om op fora, mijn foto's te gaan tonen om gelauwerd of afgebroken te worden. Voor mij zijn foto's iets persoonlijks en als ik er tevreden over ben dan is het al lang oké. Ik heb dan ook lak aan geldende regels en normen in het fotografie gebeuren.
                Dus frustraties zijn er hoegenaamd niet, wat niet van iedereen hier kan gezegd worden.
                En als ik op dauwtrip ga dan is het om heel andere redenen, zoals je waarschijnlijk wel weet...
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Vreemd dan, dat je het zo aantrekt of andere fotografen al dan niet gebruik maken van een stukje software...
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Vreemd dan, dat je het zo aantrekt of andere fotografen al dan niet gebruik maken van een stukje software...
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                    X