Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is de tijd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar is de tijd...

Nog iets. Het is ieder zijn goed recht om zijn materiaal te kopen in de plaats die hij/zij het beste acht. Echter, als je bij een dozenschuiver je gear besteld dan heb je dus 0.0 info meegekregen. Iemand die bij pakweg een Art&Craft gaat met een open geest als newbie gaat en zegt een reflex te willen dan zal men daar de tijd geven je de verschillende modellen uit te leggen, luisteren wat soort fotografie je wil gaan doen. Laat die camera of kit dan nog €100 duurder zijn als bij een webwinkel dan heb je daar tenminste de uitleg gekregen wat je hebt gekocht, zal er als eens de term "lichtsterk glas, ISO ed." gevallen zijn.
    En zoals er is opgemerkt beste Voltigeur, het is spijtig hoe je reageert. Neem het allemaal niet persoonlijk daar ik je niet aanval met mijn argumenten. Het is mijn overtuiging die anders is dan die van jou. Had je dan liever hier allemaal reacties gelezen van mensen die je helemaal gelijk geven en zeggen hoe moedig het is dit te schrijven? Er zijn mensen met een andere mening .
    Even Googlen naar de verklaring van het woordje "forum" .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht

dan kan ik goed begrijpen dat er in veel gevallen geen respons van de TS meer komt. Die worden overdonderd met moeilijke, vaak engelse, vaktermen.
      Heb je daar voorbeelden van?
      Je kunt natuurlijk nooit weten waarom de TS niet meer reageert maar voorbeelden van gebruik van moeilijke Engelse termen die onoverkomelijk voor iemand kunnen zijn?

Persoonlijk vind ik dat er juist wel keurig Nederlands wordt gebruikt op BD.
      Een Engelse term hier en daar hoort erbij.

Comment

Ik zeg nergens dat iedereen mijn mening moet delen. Ik zeg enkel dat het jammer is dat een aantal hier niet de moeite willen nemen om meer begrip op te brengen voor nieuwkomers, en blijkbaar ook niet van plan zijn dat te gaan doen.

Ik hoop dat veel nieuwkomers dit topic lezen. Op die manier weten ze al wat ze hier kunnen verwachten. En vooral wat ze hier nièt hoeven te verwachten...

Nu ja, wie ben ik om een mening te hebben daaromtrent. Ik ben tenslotte ook geen lid van een elitaire fotoclub, heb geen cursus gevolgd, ik aanvaard geen tips en mijn foto's lijken nergens naar. Misschien moet ik inderdaad maar iets gaan doen in de richting van wandelen of postzegels verzamelen en mijn materiaal dat ik me heb laten aansmeren en niet weet hoe het te gebruiken, bij het grof vuil zetten, i.p.v. foto's nemen.

Of zijn er die me nog eenvoudiger hobby's kunnen aanraden?
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik zeg nergens dat iedereen mijn mening moet delen. Ik zeg enkel dat het jammer is dat een aantal hier niet de moeite willen nemen om meer begrip op te brengen voor nieuwkomers, en blijkbaar ook niet van plan zijn dat te gaan doen.

Ik hoop dat veel nieuwkomers dit topic lezen. Op die manier weten ze al wat ze hier kunnen verwachten. En vooral wat ze hier nièt hoeven te verwachten...

Nu ja, wie ben ik om een mening te hebben daaromtrent. Ik ben tenslotte ook geen lid van een elitaire fotoclub, heb geen cursus gevolgd, ik aanvaard geen tips en mijn foto's lijken nergens naar. Misschien moet ik inderdaad maar iets gaan doen in de richting van wandelen of postzegels verzamelen en mijn materiaal dat ik me heb laten aansmeren en niet weet hoe het te gebruiken, bij het grof vuil zetten, i.p.v. foto's nemen.

Nee, dat zeg je inderdaad niet, je begint meteen met kinderachtige reacties, sorry, anders en duidelijker kan ik het niet zeggen.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            En wat dacht je dan van de studierichting geneeskunde, heelder boeken (cursussen) in de taal van Shakespeare...niet in het Nederlands te verkrijgen!
            Appelen met citroenen vergelijken is dit. Voor fotografie bestaat er (voorlopig nog) geen academische opleiding.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ja, vanaf de bank tv kijken. Hoewel, dan moet je natuurlijk wel eerst de termen on/off en channel +/- willen leren kennen.

Comment

...
                Als ik bepaalde reactie hier zie op eenvoudige vragen gesteld door beginners, dan kan ik goed begrijpen dat er in veel gevallen geen respons van de TS meer komt. Die worden overdonderd met moeilijke, vaak engelse, vaktermen.
                ...
                LOL
                Om over onduidelijke obscure acroniemen nog maar te zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien

LOL
                  Om over onduidelijke obscure acroniemen nog maar te zwijgen.
                  Ik dacht niet dat TS een acroniem was...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik ben geen betalend lid van BD, nooit een opleiding of cursus fotografie gevolgd, me nooit gewaagd aan fashion, ... Ik probeer zo goed mogelijk gevleugelde vriendjes te "shooten" maar besef ter dege dat hier mensen zitten die vele malen beter zijn als ikzelf. Deels techniek, deels materiaal, deels geduld, deels natuurkennis, ...
                    Het zou spijtig zijn mijn materiaal te verkopen omdat ik niet het niveau haal van de top natuurfotografen hier op BD.
                    En probeer inderdaad eens minder emotioneel te reageren, het zal meer begrip brengen (een goed bedoelde raad).

Comment

Misschien moet ik inderdaad maar iets gaan doen in de richting van wandelen of postzegels verzamelen en mijn materiaal dat ik me heb laten aansmeren en niet weet hoe het te gebruiken, bij het grof vuil zetten, i.p.v. foto's nemen.

Postzegels verzamelen dan toch niet als investering. Die markt is ondertussen in elkaar gestuikt.
                      Je materiaal kan je verkopen en een paar goede wandelschoenen kopen. Advies vind je hier.
                      Een nog eenvoudiger hobby is luieren, maar daar word je wel moe van.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Bon, wanneer iemand het niet met mijn mening eens is, dan mag dat op allerlei manieren worden duidelijk gemaakt. Maar wanneer ik reageer ben ik kinderachtig en emotioneel?

Comment

Om even terug te komen op wat in essentie het onderwerp van dit nu ontvlamde topic is:

Voor een beginnende amateur, of de occasionele kiekjesmaker, en anderen, (en die zijn talrijker dan de pro's, gevorderden, serieuze amateurs etc), die toch een vraagje heeft over bijvoorbeeld diafragma is DOF minder duidelijk dan scherptediepte (hoewel dit ook geen erg duidelijk woord is), en DOF biedt ook geen meerwaarde, behalve dat het een afkorting is. Het gebruik van Engelse termen is begrijpelijk, de Nederlandse vorm is dikwijls lang en omslachtig.

Verder is het zo dat een simpele beginnersvraag uitdraait op een encyclopedische titanenstrijd (goh, wat zeg ik dat mooi...), waar die simpele beginner helemaal gek van wordt, en misschien besluit dat fotografie veel te ingewikkeld is. En ik zal niet de spreekwoordelijke eerste steen werpen...
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Moeten we niet ook het Latijn vermijden? We zitten hier op een forum.

Ik ben de laatse tijd bezig met hotels te zoeken in Amerika en ik gebruik TRipadvisor voor ervaringen van eerdere gebruikers.
                            Nu worden die reviews, excuseer, ongevraagd automatisch vertaald naar het Nederlands. En dat is pas storend als je een beetje Engels kent. Dus dan doet die euh site zijn best maar voor mij is dat ook niet goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach
                              Om even terug te komen op wat in essentie het onderwerp van dit nu ontvlamde topic is:

Voor een beginnende amateur, of de occasionele kiekjesmaker, en anderen, (en die zijn talrijker dan de pro's, gevorderden, serieuze amateurs etc), die toch een vraagje heeft over bijvoorbeeld diafragma is DOF minder duidelijk dan scherptediepte (hoewel dit ook geen erg duidelijk woord is), en DOF biedt ook geen meerwaarde, behalve dat het een afkorting is. Het gebruik van Engelse termen is begrijpelijk, de Nederlandse vorm is dikwijls lang en omslachtig.

Verder is het zo dat een simpele beginnersvraag uitdraait op een encyclopedische titanenstrijd (goh, wat zeg ik dat mooi...), waar die simpele beginner helemaal gek van wordt, en misschien besluit dat fotografie veel te ingewikkeld is. En ik zal niet de spreekwoordelijke eerste steen werpen...
                              Ik denk dat jij snapt wat ik bedoelde met mijn openingspost. Ok, de anderen begrepen het ook wel, maar deden liever iets moeilijker.

Nu ja, begrepen of niet, veel zal er niet veranderen. Wanneer iemand een vraag stelt over "een lens" zie ik het nog wel gebeuren dat eerst een pagina vol reacties zullen komen over lenzen vooraleer iemand aan de vraagsteller duidelijk maakt dat ie eigenlijk "objectief" had moeten gebruiken i.p.v. lens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                                De termen horen er nu eenmaal bij en het 'verengelsen' van onze taal is ook min of meer normaal.
                                ...
                                ah! Gij noemt dat "verengelsen"? .. Ik noem dat pure, luie taalvervuiling, temeer omdat er voor ongeveer elk "verengelst" woord een degelijk Nederlands woord bestaat, men is alleen te lui om het te gebruiken met een gevoel van "elitarisme" aan de basis. (ik beken dat ik ook regelmatig zondig!)
                                ... en .. neen .. normaal is dat niet, zelfs niet "min of meer". Ik zie absoluut niet in op welke basis mijn taal zou moeten "verengelst" worden .. ik word al "verbrusseld" en "verfranst" ... 't zal al wel zijn zeker?

Comment

Working...
                                X