Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandstofprijzen

Ik tank al jaren benzine bij een "merkloze" pomp hier vlakbij, en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Omdat ik zoveel mogelijk verplaatsingen op de fiets doe kan het al wel eens gebeuren dat er 3 maanden tussen de tankbeurten zit, en dat levert ook geen problemen op.
    Dat gebeurde ook met mijn vorige wagen, dat was een diesel (maar nog van de oude generatie).

Als je speciaal moet rondrijden om iets goedkoper te tanken, dan verlies je al snel de winst van de extra korting.

Met de motor tankte ik vroeger gewoon als ik benzine nodig had, zonder uit te kijken naar de goedkoopste pomp. Op de 300.000km die ik in totaal op de motor gereden heb zijn er nooit problemen geweest met de benzine, en daar zijn heel wat verschillende merken brandstof door gegaan...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Aan wie kan je beter een vraag stellen, dan aan een man van het vak.

Ik heb dat hier vroeger reeds eens aangehaald, wanneer je door Duitsland rijdt, dan is daar bij sommige pompen alleen nog zogenaamd groene diesel te koop, is dat hetzelfde dan biodiesel

Ik vraag dat, omdat bij mij in de handleiding van mijn auto staat, dat je met geen biobrandstof mag rijden, dat omwille van het roetfilter, ik kan mij namelijk moeilijk voorstellen dat ze zomaar een brandstof kunnen leveren die niet goed is voor een wagen waarvan er honderdduizenden rijden.
      Ja en neen, om groene diesel te verkrijgen doet men bij de meest gangbare 5procent bio bij en die krijgt de vermelding en of B2 of B5 of B20 dwz de getallen geven het aantal procent bio van de blent ( mengeling) en soms of het zou moeten op of aan de pomp aangegeven. En word gemeenzaam biodiesel genoemd.Echt bio hieronder. De meeste moderne diesels wagens zouden hier met kunnen rijden. Als de juiste filter gebruikt word.Maar zoals altijd zitten er adertjes onder het gras, oa de garantiebepalingen van je auto.
      Je kan best even navragen bij de dealer.

Biodiesel is een gans ander productieproces, de gasolie ( diesel) vind ik hier een verkeerd woord is 100 procent uit gewassen en of andere gissingen getrokken. Een typische olieraff kan geen biodiesel raffineren of ze moeten de instalatie bouwen en landbouwers toelaten met hun producten, en of afval, wat op een allenstaande installatie wel kan natuurlijk.
      Met de dieselmotor op zich is er geen probleem om op gelijk welk olieachtig product werken zolang het maar vloeibaar is. hij is daar voor gemaakt, gesmolten boter, frtuurolie,tafelolie enz
      Een dieselmotor werkt namelijk op een compressie ontbranding.Door een mengsel van lucht en diesel zo hard te komprimeren (samendrukken) ontbrant dit ( in feite een explosie) Er hoeft zelfs geen gloeikaars aanwezig te zijn, er zijn motoren die van buitenuit in werking gezet worden,oa met luchtdruk voor de eerste omwentelingen en of een andere motor met een lichtere fuel bv om de zware cilinders van zeer grote shepen rond te slagen die dan de opgewarmte heavy fuel gaat gebruiken.Zodra hij loopt.
      Biodiesel word te dik bij koude,er is nog geen antistollings product voor bio 100, en kan gaan klonteren met alle gevolgen vandien.
      Daarom een gewone diesel op zuiver bio te laten rijden is ofwel hem daar voor bouwen of ombouwen en of bijbouwen d.w.z bij een ombouw, een tank voor bio,leidingen,een verwarmingselement, een thermostaat, een filter voorhet motorblok en een omzetschakelaaar.
      Tot daar mijn bijdrage, mvg
      Last edited by guido.g; 11 april 2012, 23:24.
      https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        ... Je kan de goedkoopste in je buurt vinden op deze site:

http://www.brandstofprijzen.be mir
        Bedankt Mir.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

vroeger veel met de auto op vakantie naar Engeland geweest.
          na een paar maal daar tanken begon de motor wat te pingelen.
          mijn garage vertelde dat het kwam omdat ze in Engeland een andere samenstelling hadden van de brandstof.
          na een paar maal tanken in Nederland stopte dat pingelen vanzelf.
          voor mij een teken dat er wel degenlijk verschil zit in brandstoffen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Ja en neen, om groene diesel te verkrijgen doet men bij de meest gangbare 5procent bio bij en die krijgt de vermelding en of B2 of B5 of B20 dwz de getallen geven het aantal procent bio van de blent ( mengeling) en soms of het zou moeten op of aan de pomp aangegeven. En word gemeenzaam biodiesel genoemd.Echt bio hieronder. De meeste moderne diesels wagens zouden hier met kunnen rijden. Als de juiste filter gebruikt word.Maar zoals altijd zitten er adertjes onder het gras, oa de garantiebepalingen van je auto.
            Je kan best even navragen bij de dealer.
            Bedankt voor je uitleg Guido.

Ik veronderstel dat deze van mij toch een redelijk moderne diesel is, Mercedes 220 CDI W204, met roetfilter, in het boekje staat in dikke letters te lezen, geen biodiesel te gebruiken, dat omwille van het roetfilter, maar er staat niet omschreven om welk soort biodiesel het hier gaat, zal ik toch eens navragen bij Mercedes, ik let er in ieder geval steeds op geen groene diesel te tanken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vroeger veel met de auto op vakantie naar Engeland geweest.
              na een paar maal daar tanken begon de motor wat te pingelen.
              mijn garage vertelde dat het kwam omdat ze in Engeland een andere samenstelling hadden van de brandstof.
              na een paar maal tanken in Nederland stopte dat pingelen vanzelf.
              voor mij een teken dat er wel degenlijk verschil zit in brandstoffen.
              grt,bouk.
              Dat is wat anders hé Bouk, ik ben er net zoals jij ook van overtuigd dat de normen voor benzine verschillen per land, bij diesel heb ik daar nooit wat van ondervonden, maar toen ik nog met benzine reed, merkte je wel duidelijk het verschil dat bv. benzine getankt in duitsland een veel mooiere verbranding gaf, dan deze uit België, dat kon je ook merken aan de kleur van je uitlaat, na een paar honderd Km met duitse benzine werd die mooi grijs ipv. zwart.

Ook in Zuid-Afrika heb je gans andere benzine, het verschil is zo groot, dat deze zelfs helemaal niet naar benzine ruikt dan , als je het niet moest weten, kan je op reuk niet weten dat het benzine is, ruikt naar mijn gedacht veel beter dan hier, en is volgens mij ook van een veel betere kwaliteit, vergelijkingen tov. je eigen wagen kan je natuurlijk niet maken, ik heb daar steeds rondgereden met een drie liter toyota of een 4.2 liter Isusu.
              Maar Zuid-Afrika heeft dan ook zij eigen boorplatforms en raffinagebedrijven.

Mensen zoals Vincent (Sultana) die continu de ganse wereld rondreizen zullen dat waarschijnlijk nog beter weten, maar wel heb ik de indruk, dat wij als europeanen de duurste prijs betalen voor de minste kwaliteit.

Dat dat bij de Engelsen nog slechter zou zijn, kan ik gerust geloven, als je vergelijkt met hun eten.....
              Last edited by Guest42; 12 april 2012, 07:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                .... maar wel heb ik de indruk, dat wij als Europeanen de duurste prijs betalen voor de minste kwaliteit.
                .....
                tja....2 Euro per liter.
                grt,bouk.

Comment

Riep iemand?

Ik kan niet oordelen over de kwaliteit van de brandstoffen bij ons maar de slechtste diesel zou in Zuid-Afrika zijn met veel zwavel erin, heel slecht voor de motors.

De brandstoffen heb ik nog nooit zo duur geweten als in de UK. Het is ondertussen al een klein jaar geleden dat ik er geweest ben dus geen idee of de verhoudingen nog kloppen.

Maar, en nu komt het, waar is het dan wel goedkoop?
                  Een liter diesel kost 25 halala, 100 halala is 1 SAR
                  €1 = 5 SAR

Een liter benzine met laag octaangehalte is 61 halala, deze met een hoger octaangehalte 796 halala.
                  Ik vlieg op 20/04 terug naar de zandbank en zal nog eens de prijzen noteren.

Het goedkoopste ooit getankt was in Irak ten tijde van het embargo (tss de 2 Golfoorlogen door). Voor US$1 kreeg men 40 liter benzine!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Riep iemand?

Maar, en nu komt het, waar is het dan wel goedkoop?
                    Een liter diesel kost 25 halala, 100 halala is 1 SAR
                    €1 = 5 SAR
                    kom er niet uit hoor.
                    wat kost nou 1 liter diesel..?
                    grt,bouk.

Comment

kom er niet uit hoor.
                      grt,bouk.
                      Hoe, ik dacht dat jouw tweede nick Mr.Google was?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Je kan de goedkoopste in je buurt vinden op deze site:

Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

mir
                        Nee je kan niet de goedkoopste vinden op die site.
                        De site hangt helemaal aan elkaar van de goodwill van de bezoekers, als je daar moet op rekenen.
                        En ik ga een commerciële site niet helpen.
                        Help ons. We hebben nog de prijzen nodig van deze tankstations:
                        Wordt gevraagd voor 7 pompen van de 11.
                        Dat zegt genoeg
                        Never resist temptation or it could go away...
                        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

kom er niet uit hoor.
                          grt,bouk.

Vlug uit mijn hoofd gerekend : 5 eurocent

5 Sar = 1 EUR
                          1 Sar = 100 halala = 1/5 EUR = 20 Eurocent
                          dus 25 halala = 20 eurocent/4

Een liter benzine met laag octaangehalte is 61 halala, deze met een hoger octaangehalte 796 halala.
                          Ik vlieg op 20/04 terug naar de zandbank en zal nog eens de prijzen noteren.
                          Typfout? Of is er echt zo'n enorm prijsverschil?

Comment

kom er niet uit hoor.
                            grt,bouk.
                            5 eurocent.

Comment

..., deze met een hoger octaangehalte 796 halala.
                              komma vergeten?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                                Vlug uit mijn hoofd gerekend : 5 eurocent

5 Sar = 1 EUR
                                1 Sar = 100 halala = 1/5 EUR = 20 Eurocent
                                dus 25 halala = 20 eurocent/4

Typfout? Of is er echt zo'n enorm prijsverschil?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                5 eurocent.
                                bedankt.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X