Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandstofprijzen

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    welke heb je..
    grt,bouk.
    GTS-R Matt Gun, voor 18-7.5 en achter 18-8.5
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Nee ? Ik wou er gewoon op wijzen dat de doorsnee Belg oh zo hondstrouw is aan de "groten", en dat niet alleen bij brandstof.
      Nu ben ik mee, alhoewel je waarschijnlijk de trouw aan de grootmerken (ik bedoel brandstof) zwaar overschat.
      Last edited by nabi; 11 april 2012, 12:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
        Er zit zeker en vast verschil en dat betaal je.
        Ik rij wel degelijk minder kilometers met DATS en mijn auto klatert meer bij koude motor. Geen DATS meer voor mij.
        Ik vermijd ook DATS, 't is misschien een subjectieve indruk, maar mijn auto start slechter en rijdt minder goed met die Colruyt benzine. Met Shell of Q8 daarentegen nooit last.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Ik vermijd ook DATS, 't is misschien een subjectieve indruk.
          Inderdaad gedachten, zie maar eens door welke merken deze gevuld worden.
          Dats is zelfs een van de merken die er als eersten bij waren om in grote getalle
          dampafzuiging op hun pomptangen te installeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            GTS-R Matt Gun, voor 18-7.5 en achter 18-8.5
            bedankt, dat zijn mooie.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik tank altijd op de goedkoopste merk pomp namelijk bij de Esso Q8 of Shell en dat gewoonlijk in de grotere steden zoals Turnhout, ik heb sinds mijn eerste diesel in 2005 nog maar een paar keer hier in het dorp getankt en dan nog een minimum omdat ik niet in Turnhout geraakte.
              Als je ziet wat het in prijs verschilt hier aan de pomp waar je de maximum prijs betaald voor merkeloze brandstof tegenover de bodemprijs in Turnhout dan profiteer ik daar ook van en tank ik als ik daar kom.
              Ook kom ik regelmatig in NL (Baarle) en daar tank ik ook wel eens bij Shell.
              De verschillen tussen goede en slechte pompen zit gewoonlijk in hoe ze vervoeren, de grote merken hebben tankwagens waar alleen dit en dat in komt terwijl kleine en merkeloze leveranciers met van alles rijden en zo kan het zijn dat ze eerst met feul rijden en dan hun vervuilde lege tank met diesel vullen (kan er direct ene opnoemen) met alle gevolgen van dien.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Inderdaad gedachten, zie maar eens door welke merken deze gevuld worden.
                Dats is zelfs een van de merken die er als eersten bij waren om in grote getalle
                dampafzuiging op hun pomptangen te installeren.
                Het is niet omdat er een Q8-vrachtwagen staat aan een DATS-pomp, dat die ook daadwerkelijk dezelfde brandstof levert. De firma met de Q8-vrachtwagen doet gewoon het transport voor DATS.
                En dit zuig ik absoluut niet uit mijn duim.

Op mijn pa z'n werk rijden er verschillende vrachtwagens met in het groot reclame van Impermo, echter hebben deze zelden alleen maar tegels bij (als ze al tegels vervoeren)

ps: snap niet wat die dampafzuiging met de kwaliteit van de brandstof te maken heeft.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                  ps: snap niet wat die dampafzuiging met de kwaliteit van de brandstof te maken heeft.
                  Dat mag hij mij ook es uitleggen.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Na 23j werkzaam op een Raff in Antwerpen kan ik stellen dat
                    Die afzuiging al of niet met een vacuumpomp, de tanks in een station moeten altijd een verluchting
                    hebben om de volgende reden ' de dampspanning' bij alle soorten brandstoffen is het gas boven de brandstof gevaarlijker dan de vloeistof zelf omdat de brandstoffen zelf een laag brandpunt hebben. Google eens op dampsanning en brandpunt.
                    De ontluchting gebeurd bijna altijd door op de tanks een, zoals wij het noemen een snottebel, een stuk rechte pijp met een kroming bovenaan terug naar de grond.Dit is zo omdat de gassen zwaarder zijn dan de lucht, daarom is het ook gevaarlijk op tankstations te roken, draaiende motor, of uw gsm te gebruiken, alsook statische elekticiteit die van uw kleding kan overspringen tussen armen en benen. Dewelke een eventuele gasbel kunnen ontsteken.Dit is allemaal al gebeurd, in ons klimaat is de kans kleiner omdat hier altijd wat wind is, ook door het voorbijrijdend verkeer.
                    In de raff draagd iederéén antistatische kledij bij de productie.
                    Slechte bezine bestaat niet, de mensen maken die slecht door oa zoals aangehaald verschillende producten te mengen door oa niet gereinigde transport tanks.
                    Om te zeggen een eeuw geleden toen de benzine nog betaalbaar was voor de zogezegde A merken,en het probleem was van de kleintjes niet genoeg debiet ( afzet) en stond de brandstof te lang stil in de tanks en ontstond er ' vlokvorming' de benzine ging een verbinding aan met de zuurstof in de lucht. En hier werd dan het hardnekkige mythe geboren die nu nog leeft.
                    Uit de praktijk weet ik, en al zelf uitgevoerd in opdracht van de raff, bij alle klanten van de raff. stalen van 5 l gaan kopen al of niet aan de pomp met een neutrale wagen en dit ter controle tegen geklooi. En dit door heel Belgie weken lang 15 jerrykans per dag.
                    Aan ieder staal een label met plaats en datum van aankoop, en dit ging terug naar het labo van de raff.Een raff wil het niet geweten hebben dat door hun brandstof en calmaliteit gebeurd, voor de schade wat hier zou kunnen uit voortkomen, en vooral de schade aan het merk.
                    De productie van bezine leverd een vloeistof op met na behandeling omwille van het milieu een vloeistof op met een lage klopvastheid - octaangetal- en niet octaangehalte wat een verkeerde uitdrukking is.In de loop der jaren zijn andere koolwterstoffen toegevoegd om het octaangetal op te voeren omwille van de moderne motoren, want bij een lage klopvastheid kunnen die gaan pingelen. Goole eens op aditieven in brandstof.
                    BV bezine met lood bestaat niet meer,wat vroeger de klopvastheid verzekerde, dus moest er wat anders in de plaats komen.En dit zijn andere destilaten afkomstig uit de grondstof petrolium, en scheikundig aangepast.Er zijn er tot mijn weten in de afgelopen jaren een drietal gebruik, de één al minder dan de ander gevaarlijker voor milieu.
                    In een afdeling van het labo lopen constant een 4 tal bezine en dieselmotoren met de nodige analyse toestellen om in real live de brandstof te testen.
                    De diesel is feitelijk na en in volgorde van de destilatie een lagere brandstof.De ruwe petrolium wat in feite een dikke brij is word na opwarming voor de vloeibaarheid in de destillatie in volgorde van de meest gekende brandstoffen voor ontbrandingsmotoren gescheiden in heavy full voor grote schepen,full voor schepen, kerosine,diesel en dan de benzines,en LPgas. Onderaan asphalt (bitumen), parafine, en wax.
                    en verdere hogere destilaten, en voor de chemische sector.
                    Aan de diesel word een soort paraffine - ook een petrolium product- toegevoegd omdat de vloeistof zo schraal is, voor de smering van de dieselpompen. het probleem vroeger in de winter was dat deze parafyne verstijfde en klonterd en zodoende leidingen en filters liet dichtlopen.
                    Er werd dan vroeger een zekere hoeveelheid benzine bijgedaan in de winter, door de meeste vrachtwagen chauffeurs, nu word er door het fabriek een antivries toegevoegd.
                    Er valt nog veel meer te schrijven, maar mythes zijn nu helemaal onze moderne legendes geworden, zoals Tijl en Nele enz.
                    Last edited by guido.g; 11 april 2012, 17:01.
                    https://ggpics.be/

Comment

Ik vermijd ook DATS, 't is misschien een subjectieve indruk, maar mijn auto start slechter en rijdt minder goed met die Colruyt benzine. Met Shell of Q8 daarentegen nooit last.
                      Ik rij al enkele jaren DATS, eenvoudigweg omdat dit voor mij één van de betere pompen qua prijs is, aangezien ik toch gemiddeld op weekbasis gezien tussen de 80 en de 90 liter oprij kijk ik daar toch wel eens naar. Na ongeveer 300.000 km DATS tanken kan ik concluderen dat met die brandstof helemaal niks verkeerd is. Je moet je natuurlijk wel een degelijke wagen aanschaffen hé
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Dat mag hij mij ook es uitleggen.
                        Daarmee bedoel ik niet dat de kwaliteit beter is, maar dat hun installaties up to date zijn, wat je van sommige pompen niet kan zeggen.

Ik vertouw méér op een pomp met een dagelijkse afzet van een paar duizend liter,
                        dan op één waar ze maar om de drie maand komen bijvullen, daar is de kans op condensatiewater,vuil en schraal worden van de brandsof toch een stuk minder.

Denk je nu echt dat Dats het zich kan permiteren om een slecht product af te leveren ?
                        Wij kregen 15 jaar terug op het werk een Dats kaart, en sinds dan tanken wij steeds bij Dats, mijn vrouw benzine, en ik diesel, nog nooit problemen ondervonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Na 23j werkzaam op een Raff in Antwerpen.
                          Aan wie kan je beter een vraag stellen, dan aan een man van het vak.

Ik heb dat hier vroeger reeds eens aangehaald, wanneer je door Duitsland rijdt, dan is daar bij sommige pompen alleen nog zogenaamd groene diesel te koop, is dat hetzelfde dan biodiesel

Ik vraag dat, omdat bij mij in de handleiding van mijn auto staat, dat je met geen biobrandstof mag rijden, dat omwille van het roetfilter, ik kan mij namelijk moeilijk voorstellen dat ze zomaar een brandstof kunnen leveren die niet goed is voor een wagen waarvan er honderdduizenden rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Daarmee bedoel ik niet dat de kwaliteit beter is, maar dat hun installaties up to date zijn, wat je van sommige pompen niet kan zeggen.

Ik vertouw méér op een pomp met een dagelijkse afzet van een paar duizend liter,
                            dan op één waar ze maar om de drie maand komen bijvullen, daar is de kans op condensatiewater,vuil en schraal worden van de brandsof toch een stuk minder.

Denk je nu echt dat Dats het zich kan permiteren om een slecht product af te leveren ?
                            Wij kregen 15 jaar terug op het werk een Dats kaart, en sinds dan tanken wij steeds bij Dats, mijn vrouw benzine, en ik diesel, nog nooit problemen ondervonden.
                            Slecht is die niet, maar er is beter.
                            Maar zolang er geen problemen zijn, mag iedereen van mij met DATS rijden.
                            Alleen ik niet meer. (En dat heeft niets met de kwaliteit van de wagen te maken )
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Makro wordt bevoorraad door de grote jongens, met dezelfde additieven.
                              hoe weet jij dat?
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik heb 36 jaar een wagenpark onderhouden van op laatst zowat 120 auto's waarvan ongeveer 45 sprinters 5 berlingo's en de rest bestaande uit voornamelijk VW Audi Mercedes.
                                Op die jaren heb ik duizende filters vervangen we hadden daar ook een eigen tankstation die bevoorraad werd door een grote plaatselijke leverancier ik denk dat die vanaf 1990 begon te leveren.
                                Het tankstation was in gebruik van 1970 en bestond uit grote tanks die onder de vloeren van de hangars zaten. Zowat 80% van ons wagenpark tankte alleen daar.
                                Nu over die plaatselijke leverancier gaat het eigenlijk want vanaf dat die begon te leveren werden de filters zwarter en zwarter en waren er op den duur pannes voor de filters eigenlijk hadden moeten vervangen worden. Ik had bij mijn baas al herhaaldelijk gezegd dat er wat met die leverancier aan de hand was en dat die vervuilde diesel af leverde.
                                Omdat ik daar over bleef zagen werd de leverancier op het matje geroepen maar die beweerde natuurlijk dat hun product zuiver in de ketels kwam en dat er wel iets met onze tank zou schelen wat door mijn bazen klakkeloos geloofd werd.
                                Er werden dan met den tijd extra filters op de pompen bijgeplaatst die ik ook alle maanden verving en de filters open zaagde om te zien wat voor troep er allemaal in zat maar ondanks mijn beweringen werd er aan de leverancier niks gedaan.
                                Doordat de problemen erger en erger werden werd rond 2000 (weet niet juist meer welk jaar) besloten het oude station te sluiten en wat verder op een nieuw te zetten, dus van nul alles nieuw.
                                De zelfde leverancier bleef bevoorraden en zoals ik al jaren voorspeld had kwamen ook mijn beweringen uit en bleven ook de vervuilings problemen.
                                Na weer wat klachten van mijne kant en de bewijzen er bij van wat er ui ons tankstation kwam werd de leverancier op nieuw aan gesproken maar ditmaal werd ik geloofd en kreeg de leverancier te horen dat het gedaan moest zijn met die vervuiling.
                                Ze hebben ons vanaf toen steeds met een tankwagen bevoorraad waar niets anders dan diesel in werd vervoerd en nooit heb ik nog klachten gehad.
                                Als de ketels goed zijn en het vervoer op de juiste manier gebeurt dan is alles ok maar is dat niet het geval dan heb je problemen.
                                De naam zal ik maar niet vermelden al kent Black Bandit hem ongetwijfeld.(niet degene die bij u aan het kanaal zat)
                                Wat ik ook nog ben vergeten te zeggen is dat de toevoeging van antivries ook zeer belangrijk is zo zijn we bij de zelfde leverancier geplaagd geweest door bevriezing van de diesel en heb ik alle brandstoftanks leeg moeten maken er werd dan produkt bijgevoegd en s'anderdaags kon ik op nieuw beginnen tot ik uiteindelijk overal benzine heb toegevoegd.
                                Last edited by Sus; 11 april 2012, 21:05.
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...