Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Brandstofprijzen

    Bij ons is de prijs redelijk door de overvloed aan stations , shell ,luc-oil, gulf, avia ,Q8 dats .Total is en blijft de duurste met een minimale korting de andere liggen rond de 15 cent korting.

    Comment


    • #17
      Re: Brandstofprijzen

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      .......
      Op mijn wagen monteer ik soms in de zomer extra lichte velgen (Breyton)...
      welke heb je..
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Brandstofprijzen

        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht

        In de 'Bio-diesel' van tegenwoordig zitten bacteriën door het gebruik van al dat plantaardig spul.
        Hierdoor kan in de grote tank van het tankstation een soort van film in de diesel ontstaan die de dieselfilter van je wagen kan doen dichtslibben en andere miserie met zich meebrengt.
        Natuurlijk kan dit met zowel A- als B-merken, maar de properheid van hun systemen aan het begin is ook al van belang.
        Kleine correctie: alle diesel kan bacterieel vervuild worden, bij auto's is dit minder een probleem omdat je regelmatig tankt. Bij boten, in het bijzonder de pleziervaart, zit de diesel soms erg lang in de tank, een jaar is geen uitzondering. Dan hebben die beestjes de kans om zich te ontwikkelen. Het is geen film, wel een slijm dat de filters blokeert.
        Biodiesel bevat voedsel voor die bacterieën, en daardoor krijgen ze meer kansen om zich sneller te ontwikkelen. Voor boten bestaan er biociden, die de bacteriën doodt. Ook de aanwezigheid van (condens)water in de tank is een bron van problemen.

        De beste raad die ik kan geven is, daar gaan tanken waar er veel debiet is. Ik woon vlakbij de Makro in Machelen, en tank meestal daar. Nooit problemen, en mijn verbruik is niet slechter dan elders. Makro wordt bevoorraad door de grote jongens, met dezelfde additieven.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • #19
          Re: Brandstofprijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          ..... Bij boten, in het bijzonder de pleziervaart, zit de diesel soms erg lang in de tank, een jaar is geen uitzondering. Dan hebben die beestjes de kans om zich te ontwikkelen. Het is geen film, wel een slijm dat de filters blokeert.
          Ook de aanwezigheid van (condens)water in de tank is een bron van problemen.
          een ramp.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Brandstofprijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            een ramp.
            grt,bouk.
            Vaar jij ook?
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #21
              Re: Brandstofprijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
              Vaar jij ook?
              al 55 jaar.
              eerst als beroep en nu alleen nog voor plezier.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Brandstofprijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                van de staat, die schandelijk veel btw en taxen en accijnzen in haar zak steekt
                Dat is toch wel een vrij naïve opmerking en het heeft weinig zin je daarover druk te maken.

                Zoals elke regering heeft ook de Belgische een begroting, met daarin opgenomen de geplande inkomsten en uitgaven. Indien er niet plotseling gezorgd wordt voor minder uitgaven (openbare verlichting, onderhoud aan wegen (nog minder, kan dat?), aantal ambtenaren, grootte van het leger, veiligheid, gezondheid, onderwijs enz.) zal dat geld dan toch ergens anders vandaan gehaald worden. Lees: BTW, inkomstenbelasting of willekeurig welke andere belasting.

                Alleen als je heel veel rijdt maar verder geen andere producten koopt of loon ontvangt zou jij persoonlijk iets opschieten met afschaffing van accijnzen op brandstof. Maar uiteindelijk zullen alle inwoners bij elkaar toch hetzelfde bedrag moeten ophoesten, linksom of rechtsom.

                Waar je dus eigenlijk over moet klagen is de hoogte van de uitgaven van je regering. Ook dat kun je regelen via verkiezingen, mits je natuurlijk voldoende medestanders hebt.

                Comment


                • #23
                  Re: Brandstofprijzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

                  Het zal wel weer aan mij liggen maar ik zie het verband niet.
                  Nee ? Ik wou er gewoon op wijzen dat de doorsnee Belg oh zo hondstrouw is aan de "groten", en dat niet alleen bij brandstof.
                  Last edited by nete; 11 april 2012, 11:31.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Brandstofprijzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Biodiesel bevat voedsel voor die bacterieën, en daardoor krijgen ze meer kansen om zich sneller te ontwikkelen. Voor boten bestaan er biociden, die de bacteriën doodt.
                    Allez, allen naar de dokter om een voorschrift voor diesel-antibiotica...
                    Last edited by nete; 11 april 2012, 21:12.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Brandstofprijzen

                      Gewoon te verkrijgen in de botendingeswinkel, zonder voorschrift
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #26
                        Re: Brandstofprijzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Gewoon te verkrijgen in de botendingeswinkel, zonder voorschrift
                        De BACT-FUEL behandeling bestaat uit het toevoegen van 100ml. aan 1000 liter brandstof.
                        BACT-FUEL werkt preventief en als remedie. Het voorkomt de risico's van bacterie-groei in het brandstofresidu gedurende de reis en tijdens opslag
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Brandstofprijzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Kleine correctie: alle diesel kan bacterieel vervuild worden, bij auto's is dit minder een probleem omdat je regelmatig tankt. Bij boten, in het bijzonder de pleziervaart, zit de diesel soms erg lang in de tank, een jaar is geen uitzondering. Dan hebben die beestjes de kans om zich te ontwikkelen. Het is geen film, wel een slijm dat de filters blokeert.
                          Biodiesel bevat voedsel voor die bacterieën, en daardoor krijgen ze meer kansen om zich sneller te ontwikkelen. Voor boten bestaan er biociden, die de bacteriën doodt. Ook de aanwezigheid van (condens)water in de tank is een bron van problemen.

                          De beste raad die ik kan geven is, daar gaan tanken waar er veel debiet is. Ik woon vlakbij de Makro in Machelen, en tank meestal daar. Nooit problemen, en mijn verbruik is niet slechter dan elders. Makro wordt bevoorraad door de grote jongens, met dezelfde additieven.
                          ivm de bacteriën heb je gelijk. Meestal ontstaat dit in de opslag en niet in de wagen zelf. Vrachtwagens hebben hier ook al eens last van en dit komt omdat de transportbedrijven zelf grote opslagtanks voor diesel hebben. (dan kom je weer bij het verhaal van debiet en condens)

                          Makro tank ik zeer weinig (is te ver van huis)
                          Als ik er toch eens kom durf ik daar wel tanken en heb er inderdaad nog nooit problemen mee gehad.

                          ivm vuil algemeen: Ik tank liever niet als de voorraad weer aangevuld wordt.
                          De brandstof die bijgevuld wordt doet in de tanks al het vuil weer opdwarrelen en kan eveneens weer voor filterproblemen zorgen op iets langere termijn.

                          De huidige generatie dieselwagens is zeer gevoelig voor water (condens, ...)
                          Je kan die wagens, als er plaats is, voorzien van een extra filter. (wordt ook weer vaker bij vrachtwagens gedaan)
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #28
                            Re: Brandstofprijzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            i
                            ivm vuil algemeen: Ik tank liever niet als de voorraad weer aangevuld wordt.
                            De brandstof die bijgevuld wordt doet in de tanks al het vuil weer opdwarrelen en kan eveneens weer voor filterproblemen zorgen op iets langere termijn.

                            De huidige generatie dieselwagens is zeer gevoelig voor water (condens, ...)
                            Je kan die wagens, als er plaats is, voorzien van een extra filter. (wordt ook weer vaker bij vrachtwagens gedaan)
                            Ik probeer dat tanken tijdens vullen ook te vermijden.
                            Alle HD injectiesystemen zijn gevoelig voor alles wat geen diesel is. Water, benzine...
                            Maar ook traditionele diesels stoppen ermee als er water in de injectie komt, een benzinemotor sputtert en is weer weg.

                            Scheepsdiesels hebben - als het goed uitgevoerd is - een waterafscheider (waar je mekkelijk bijkunt), een groffilter (liefst dubbel uitgevoerd, zodat je een filterwissel kunt uitvoeren tijdens het varen) en een fijnfilter (op de motor). Dit illustreert het belang van een perfect schone brandstoftoevoer.
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Brandstofprijzen

                              nogmaals; dit is prima spul:

                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Brandstofprijzen

                                Inderdaad, gebruik ik ook, preventief. 2 tanks van 180 liter, dat is een seizoen varen @ 2 liter/uur...
                                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                                Comment

                                Working...
                                X