Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brandstofprijzen

Nu de benzineprijs echt wel de pan uit swingt ben ik eens op zoek gegaan naar het goedkoopste station in mijn buurt.

Ik kom uit bij avia. Mijn vrouw tankt steeds bij texaco. Is bij een volle tank toch een verschil van 6.4 euro dat texaco duurder is. Volgens haar rijdt ze langer met de bezine van texaco ?? Heb ze toch aangeraden om in het vervolg bij de goedkopere stations te tanken. Bij ons is dat dus avia ; pomp van het volk en dats24.

Je kan de goedkoopste in je buurt vinden op deze site:

Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Brandstofprijzen

Tot dusver blijf ik nog steeds bij de A-merken. Wel al een paar uitzonderlijke keren bij DATS(Colruyt) getankt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Nu de benzineprijs echt wel de pan uit swingt ben ik eens op zoek gegaan naar het goedkoopste station in mijn buurt.

Ik kom uit bij avia. Mijn vrouw tankt steeds bij texaco. Is bij een volle tank toch een verschil van 6.4 euro dat texaco duurder is. Volgens haar rijdt ze langer met de bezine van texaco ?? Heb ze toch aangeraden om in het vervolg bij de goedkopere stations te tanken. Bij ons is dat dus avia ; pomp van het volk en dats24.

Je kan de goedkoopste in je buurt vinden op deze site:

Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

mir
      U zal wellicht gelijk hebben, maar ik durf dat niet meer te tanken sinds ik zware kosten heb gehad met mijn brandstofinjectie Daarvoor tankte ik altijd AVIA .
      Heb wel spijt dat ik een diesel heb gekocht, rij nog geen 7.000 km per jaar .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Tot dusver blijf ik nog steeds bij de A-merken. Wel al een paar uitzonderlijke keren bij DATS(Colruyt) getankt.
        Misschien eens gaan kijken aan de raffinaderijen welke tankwagens daar komen vullen
        De "A-merken" houden deze mythe graag levend natuurlijk.

Hier ook Avia aan -16cent/L op de officiële prijs. Lukoil en Shell op 500m van dit station aan -15c/L en een kilometer of 2 verderop maar -6c/L.

Ik merk geen verschil in verbruik of actieradius de zeldzame keer dat ik elders tank.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Net zoals dat is bij de goktenten, pardon grootbanken, en de GSM providers.

Ik weet niet meer hoe lang het al geleden is dat ik nog eens de officiële maximumprijs heb betaald voor mijn diesel of benzine.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

mijn schoonbroer werkt als laborant bij 1 van de 2 raffinaderijen in belgie (er zijn er maar 2 ter titel van info)
            en ik kan je verzekeren dat ik met eigen ogen gezien heb wie daar allemaal komt zijn kamion vullen

er zijn 3 grote buizen die het douanehokje binnen gaan, eentje voor elk van de 3 gekende brandstoffen, voor de rest is er geen verschil

conclusie: tis allemaal het zelfde waar je ook gaat tanken, tis enkel den ezel die meer wil betalen aan een duur pomp die anders is

Comment

De benzine komt inderdaad van dezelfde plaats maar het passeert niet allemaal hetzelfde station!
              Er zijn er met deftige installaties die proper zijn en ge hebt er met minder deftige installaties waar ge al eens wat vuil in de naft kunt hebben met de nodige gevolgen.
              Het verschil ligt dus niet aan het product maar aan de opslag en aflevering ervan.
              Voor het werk ben ik gebonden aan een bepaald merk en in de buurt dus aan een bepaald benzinestation ... toch al een paar keer problemen gehad met vuil in de brandstof, nog niet lang geleden trouwens.
              Bij andere stations die brandstof verkopen van dezelfde leverancier heb je het probleem niet ... en het gaat hier ook om een A-merk.
              Het strafste is wel dat ge aan het ene station een liter meer verbruikt per 100 km tegenover het ander station ... waar zou het gefoeffel dan vandaan komen?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                waar zou het gefoeffel dan vandaan komen?
                van de staat, die schandelijk veel btw en taxen en accijnzen in haar zak steekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Misschien eens gaan kijken aan de raffinaderijen welke tankwagens daar komen vullen

Hier ook Avia aan -16cent/L op de officiële prijs. Lukoil en Shell op 500m van dit station aan -15c/L en een kilometer of 2 verderop maar -6c/L.

Ik merk geen verschil in verbruik of actieradius de zeldzame keer dat ik elders tank.
                  Mijn vrouw heeft ooit eens door het tanken van die B-merken een vervuilde benzinetank gehad. Dikke miserie dus en kosten. Voor ons dus geen vuiligheid meer.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het basisproduct komt inderdaad van dezelfde raffinaderij, maar elk merk heeft zijn eigen additieven.

En er zal inderdaad wel wat verschil zijn in properheid tussen de tankstations. Normaal zou uw brandstoffilter dat moeten tegenhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      van de staat, die schandelijk veel btw en taxen en accijnzen in haar zak steekt
                      En in deze discussie omtrent kwaliteit van de brandstoffen (btw, taksen en accijnzen zijn voor elk merk hetzelfde) is jouw bijdrage nuttig omdat ....

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Net zoals dat is bij de goktenten, pardon grootbanken, en de GSM providers.
                      Het zal wel weer aan mij liggen maar ik zie het verband niet.

Comment

Er zit zeker en vast verschil en dat betaal je.
                        Ik rij wel degelijk minder kilometers met DATS en mijn auto klatert meer bij koude motor. Geen DATS meer voor mij.
                        En A-merk hoeft niet altijd duur te zijn.
                        In Hasselt tank je Esso (self-service-station) aan dezelfde prijzen als Luk-oil.
                        Prijs-kwaliteit ben ik het meest tevreden van Luk-oil en Esso.

Zoals eerder aangehaald moet je brandstoffilter het vuil tegen houden, maar stel dat daar redelijk wat vuil in zit, dan laat die ook minder door.

In de 'Bio-diesel' van tegenwoordig zitten bacteriën door het gebruik van al dat plantaardig spul.
                        Hierdoor kan in de grote tank van het tankstation een soort van film in de diesel ontstaan die de dieselfilter van je wagen kan doen dichtslibben en andere miserie met zich meebrengt.
                        Natuurlijk kan dit met zowel A- als B-merken, maar de properheid van hun systemen aan het begin is ook al van belang.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          mijn schoonbroer werkt als laborant bij 1 van de 2 raffinaderijen in belgie (er zijn er maar 2 ter titel van info)
                          en ik kan je verzekeren dat ik met eigen ogen gezien heb wie daar allemaal komt zijn kamion vullen

er zijn 3 grote buizen die het douanehokje binnen gaan, eentje voor elk van de 3 gekende brandstoffen, voor de rest is er geen verschil

conclusie: tis allemaal het zelfde waar je ook gaat tanken, tis enkel den ezel die meer wil betalen aan een duur pomp die anders is
                          En de additieven die er per merk aan toegevoegd worden veeg je zo maar van tafel...
                          De test uitgevoerd door de Karel de Grote hogeschool in opdracht van de VAB is ook uitgevoerd door ezels of wat?
                          Één van die additieven is bv het voorkomen dat de dieselolie bevriest...
                          Last edited by mil1; 11 april 2012, 08:04.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Om, bij benadering, te weten of er met het ene merk meer km/l kan gereden worden zou er minstens 3 á 4000 km per merk moeten gereden worden. En dan nog is het maar een ongevere weergave van het verbruik.
                            Er zijn te veel factoren in het spel om, objectief, een waarde te kunnen bepalen.
                            Denk maar aan bandendruk/slijtage, een bijna versleten band heeft minder rolweerstand dan een nieuwe.
                            Korte/lange ritten.
                            Wind in het voor- of nadeel, ook is er met een open raam gereden.
                            Airco aan/uit. Ook de buitentemperatuur kan een rol spelen.
                            Wijze van acceleratie.
                            Stoppen/vertrekken.
                            Kortom het is onmogelijk om precies dezelfde omstandigheden te creëren om een serieuze vergelijking te maken.
                            Tenzij op een testbank, daar kan men wel identieke omstandigheden creëren.
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Om, bij benadering, te weten of er met het ene merk meer km/l kan gereden worden zou er minstens 3 á 4000 km per merk moeten gereden worden. En dan nog is het maar een ongevere weergave van het verbruik.
                              Er zijn te veel factoren in het spel om, objectief, een waarde te kunnen bepalen.
                              Denk maar aan bandendruk/slijtage, een bijna versleten band heeft minder rolweerstand dan een nieuwe.
                              Korte/lange ritten.
                              Wind in het voor- of nadeel, ook is er met een open raam gereden.
                              Airco aan/uit. Ook de buitentemperatuur kan een rol spelen.
                              Wijze van acceleratie.
                              Stoppen/vertrekken.
                              Kortom het is onmogelijk om precies dezelfde omstandigheden te creëren om een serieuze vergelijking te maken.
                              Tenzij op een testbank, daar kan men wel identieke omstandigheden creëren.
                              Airco aan of af, nog zoiets.
                              Op mijn wagen monteer ik soms in de zomer extra lichte velgen (Breyton) met gewone banden (BMW zweert nl. bij Run Flat banden, maar dat is zo hard als been en uiteraard zwaarder) en dat scheelt ook al wat. Dus je kan, zonder te moeten zoeken naar de goedkoopste brandstof ook al heel wat zelf doen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X