Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Maar jagers, ik citeer "uitschot" noemen, vind ik echt wel te ver gaan.
    Ok, dan gaat het alvast niet over mij. Voor mij zijn ze geen uitschot, hoogstens individuen met primitieve trekjes. Dat betekent trouwens ook niet dat ik op ze neerkijk (evolutie gaat niet bij alles en iedereen even snel), maar wel dat ik hoop dat dat jagers-gen er ooit wordt uitgefilterd.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Jochen, ik zie hier in dit draadje niemand als mijn copain. Ik schreef hier meerdere malen dat ik er geen probleem mee heb met de jacht, ik heb zelf geen geweer en jaag dus bijgevolg niet. Al enkele keren kleiduif schieten gedaan en target practice.
      Maar inderdaad, toen ik mee was met die Afrikaners op hun prive domein van vele hectaren groot waar er occasioneel een wrattenzwijn werd geschoten (nee, hier was er geen canned hunting) heb ik daar totaal geen probleem mee, het vlees wordt volledig gebruikt ter consumptie, het zwijn werd geveld door 1 enkel prachtschot door het hart en was dood nog voor het omviel.

Een andere discussie maar toen we hier zwijntje kuisten werd het vlees netjes verdeeld onder de Afrikaners en de rest werd in een vuilzak gedaan, voor enkele uurtjes lag dat nog in de zon en dat ging dan gegeven worden aan hun hulpjes (lees: de zwartjes). Dat vond ik dan nog veel grover dan een wrattenzwijn afschieten.
      Mijn standpunten en opinie schrijf ik niet neer om persoon X of Y te helpen in zijn verdediging van de jacht, het betreft hier mijn opinie en waarom ik schrijf dat de jacht OK is. Als die Afrikaners hun privédomein gaan leegschieten weten ze verdomd goed dat het dan ook gedaan is voor de komende maanden en jaren daar nog wild te vinden.

Comment

Maar moeten daarom ook alle jagers over dezelfde kam geschoren worden?
        Dat bedoel ik niet en er zijn anderen, maar dergelijke zaken doen het imago van de jagers zeker geen goed.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
          Dat bedoel ik niet en er zijn anderen, maar dergelijke zaken doen het imago van de jagers zeker geen goed.
          Er zijn er ook die een moord plegen, maar doen dergelijke zaken het imago van de mensen geen goed?

Excessen zitten er in alle lagen van de bevolking, maar alle lagen veroordelen omdat er enkele individuen extreem gedrag vertonen gaat toch niet op hé.
          De gereglementeerde jacht is goed en dient, net zoals kweekdieren, om in onze consumptie te voorzien.
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

Raar dat in de eerste plaats de jagers zélf schrik hebben om deze roofdieren de kans te geven. Zie het betoog van Mil; het ergst mogelijke rampenscenario beschrijven kwestie van de vos een zo slecht mogelijk imago aan te meten.

Mvg,

J.
            En nochthans zijn dat reële feiten of leef jij op een andere planeet?
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

hier wil ik toch even op reageren
              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Deze post is een aparte reactie waard.

Wat is een "teveel aan dieren" dan, lilybie?

" een teveel aan dieren wil zeggen dat ze een gevaar voor zich zelf zijn door het teretorium gedrag dat er op sommige plaatsen er niet is of te beperkt waardoor ze andere plekken gaan opzoeken"
              die everzijnen zijn hier in de bossen met tientallen, ze zijn met zo veel dat je zelf niet meer op je gemak kan gaan wandelen
              ik weet het zijn schuwe beesten maar als ze jongen hebben blijf ik toch liever uit de buurt
              Zolang er één wild dier loopt kan het onder je auto lopen hee.

Dan toch maar een steriele wereld zonder dieren, de spreekwoordelijke "reuze pinball machine" met veel neon lichtjes?
              vere van
              degene die me kent weet dat ik ook van dieren hou en ze met respect behandel

Ben je wel zeker dat je op je plaats woont, daar "op den buiten"?

Dilsen-Stokkem is wel een Stad he al ziet ze er heel groen uit
              Zou het niet wat eerlijker zijn toe te geven dat die ongevallen ook kunnen veroorzaakt zijn door onaangepast rijgedrag en/of onoplettendheid? Tenslotte staat het in de wet dat je voor elk object moet kunnen stoppen.

ik wil jou wel eens zien stoppen als er plots een wild dier voor je opduikt op nog geen tien meter dan kom jij ook niet meer stil
              dus vind ik het hier omgepast om deze verwijten neer te pennen
              als ze plots voor je auto staan maken ze inderdaad geen schijn van kans om te overleven
              Zou het ook niet eerlijker zijn te vermelden dat bij elk van deze ongevallen het dier nog slechter af is dan de bestuurder? Want het dier kan het niet navertellen, terwijl het bij de mens enkel gaat om materiële schade.

maar als je nadien met een blijvend letsel blijft zitten of niet meer kan navertellen vind jij blijkbaar supper want dat dit kan gebeuren en daar sta jij blijkbaar niet bij stil
              En ten slotte; wie zegt dat de natuur zélf niet zijn bevolkinsaantallen kan regelen? Hebben wij de natuur ooit al de kans gegeven om dat te doen? Neen. We hebben de natuur verdrongen, en houden ze nu onder de knoet door de jacht en door een kunstmatig gecreëerde onbalans van roofdieren.

Raar dat in de eerste plaats de jagers zélf schrik hebben om deze roofdieren de kans te geven. Zie het betoog van Mil; het ergst mogelijke rampenscenario beschrijven kwestie van de vos een zo slecht mogelijk imago aan te meten.

de evers zijn hier indertijd door de jagers zelf uitgezet maar ze hebben er geen rekening mee gehouden dat deze dieren het hier heel goed doen door het voedselaanbod en de vrijheid die ze hier hebben
              nu zijn het er veel te veel en kunnen ze het niet binnen de perken houden met de jacht

nee, een vos mag er voor mij gerust zijn vind het prachtige dieren
              enkel jammer dat ze de kippen van de buren opeten wat ze dan weer geen goed imago geeft

Mvg,

J.
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

De gereglementeerde jacht is goed en dient, net zoals kweekdieren, om in onze consumptie te voorzien.
                http://www.youtube.com/watch?v=k7H5q5_Y5ZY
                Om alle misverstanden uit de weg te ruimen wat mij dan betreft, zoals in dit filmpje kan het ook. Daar heb ik geen probleem mee.
                Ook niet met het inzetten van roofvogels op luchthavens om het vliegverkeer veilig te maken voor de mens. In Nederland gaan er stemmen op om de ganzen op Schiphol massaal te vergassen omdat ze een gevaar blijken te zijn op die plaats.Dat is geen "jacht" en toch moeten ze sterven. Ik eet vlees en af en toe een stukje wild. Er zal altijd wel een pro en contra zijn voor alles. Het is voor mij de manier waarop men het doet die het verschil maakt. Zo eet ik al jaren geen kikkerbillen meer na het zien in een documentaire hoe die lekkere billetjes gescheiden worden van het nog levende lichaam.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Ik denk ook te mogen zeggen dat velen hier niet het onderscheid willen maken tussen jagers en stropers. En daar zit nu net het probleem... Men scheert de beiden over dezelfde kam, en men zou de jacht willen verbieden. Allemaal heel nobele gedachten. Maar men vergeet 1 ding: de jacht is een gereguleerd en gecontroleerd iets, terwijl stroperij totaal niet te controleren valt... En dan zou men het gecontroleerde deel willen afgeschaft zien. Rest dan nog de huidige stropers, en met een beetje tegenslag ook een aantal huidige jagers die op die manier in de stroperij terecht zullen komen. Dàn pas zal je over problematische toestanden kunnen spreken.

Bij ons is een tijdje geleden een jager betrapt op stropen. Hij had een 's nachts een ree geschoten met een punt 22 long rifle en geluidsdemper op privéterrein. Is er dan een onderscheid?
                  Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

[QUOTE=Voltigeur;3352837]En alweer zeer ongenuanceerd en heel veralgemenend "Jagers vergiftigen..."

Zorg er dan zelf voor dat de rotte appels eruit worden gehaald.
                    Al blijf ik bij mijn standpunt; jacht verbieden en de natuur zijn gang laten gaan.
                    Dat heeft hij trouwens al miljoenen jaren geweldig gedaan, tot de homo sapiens verschenen.

Comment

dubbele post
                      Last edited by nomino; 1 december 2011, 17:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Of toch een klein verschil, dat stuk wild heeft een goed leven gehad wat ik van de rest niet kan zeggen.
                        Mil

Lag mij dan is uit welk goed leven het wild heeft gehad! Ze leven maximum 1 jaar want elk jaar opnieuw wordt er op gejaagd. Trek er dan nog 5 maanden winterellende af en de rekening is gemaakt.
                        Last edited by nomino; 1 december 2011, 17:17.

Comment

Graag deze slogan van National Geographic, misschien gekend bij enkelen hier.

"Bescherm de dieren tegen de beesten"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                            Bij ons is een tijdje geleden een jager betrapt op stropen. Hij had een 's nachts een ree geschoten met een punt 22 long rifle en geluidsdemper op privéterrein. Is er dan een onderscheid?
                            Bij een omheind privé terrein mag het ganse jaar door gejaagd worden.
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                              Lag mij dan is uit welk goed leven het wild heeft gehad! Ze leven maximum 1 jaar want elk jaar opnieuw wordt er op gejaagd. Trek er dan nog 5 maanden winterellende af en de rekening is gemaakt.
                              Ik dacht dat meneer voorstander is van 'de natuur zijn gang laten gaan'
                              Wel die winterellende hoort er bij.
                              Maar om op uw vraag terug te komen als ze maximum 1 jaar zouden leven, dan zouden ze in één jachtseizoen uitgeroeid zijn... ik hoop voor u dat je het absurde van die bewering in ziet
                              Met een beter leven bedoel ik dat deze dieren in vrijheid leven .
                              Dat is wel anders dan bv kippen, konijnen, varkens, enz.
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

[QUOTE=nomino;3357689]
                                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                                En alweer zeer ongenuanceerd en heel veralgemenend "Jagers vergiftigen..."

Zorg er dan zelf voor dat de rotte appels eruit worden gehaald.
                                Al blijf ik bij mijn standpunt; jacht verbieden en de natuur zijn gang laten gaan.
                                Dat heeft hij trouwens al miljoenen jaren geweldig gedaan, tot de homo sapiens verschenen.
                                De rotte appelen eruit: daar ben ik ook voorstander van zo simpel is dat.
                                Verwijder jij dan de rotte appelen uit de andere lagen van de maatschappij? Hiermee bedoel ik dat er kaf tussen elk koren zit... dat is eigen aan de mens en zeer moeilijk te voorkomen.
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X