Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aston Martin

Iedereen moet niet zijn zoals ik , maar ik rij op autostrade zelden sneller dan 100 . Mijn MB kan meer dan het dubbele maar in Belgie kan je daar moeilijk veel tijdswinst mee halen. Indertijd dat ik elke dag de trip deed Dendermonde Herentals tegen een max van 100/u of 120/u op autostrade gaf net geen 5 minuten winst op een traject van 55 min. En het verbruik vaart er wel bij .Mij mogen ze voorbij rijden. Op de sec. wegen rij ik de aanbevolen snelheid , ik wil geen hinder zijn voor de andere automobilisten .Het verkeer mag vlot gaan .
    Last edited by François02; 14 november 2011, 18:50. Reden: schrijffouten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Waarom geen snelheidsbegrenzer in een auto zoals je die ook in een vrachtwagen vind waardoor je de snelheid tot pakweg 140km/u begrenst( 120+ een kleine marge)
      Ik was toen pas geboren, maar voor zover ik weet is de 120km/u grens er maar gekomen ten gevolgen van de oliecrisis waarmee men het gebruik (lees invoer) van olie wilde beperken. Van een invoering van een nieuwe wet om zo de veiligheid op de wegen te vergroten was er geen spraken.

De romijnse keisers wisten wat het volk nodig had. Brood en spelen. Het is een natuurlijk een reklamespot, maar de vraag in de eerste 1.30 minuten van de spot mag wel gesteld worden. (http://www.youtube.com/watch?v=D09qQ_NM6QA). Zoals altijd moet de grote hoop opdraaien voor het onverantwoordelijk gedrag van een paar individuen. Door een paar pippo's moeten we nu uren aanschuiven aan de security van de luchthaven, door die pippo in de Aston is er weer een controverse? in de media.

Wil je een rechtvaardig systeem, kijk naar Zwitserland, vanaf een bepaalde grens kijken ze naar je inkomen en kan de boete in de 100 duizenden euro's oplopen.
      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Iedereen moet niet zijn zoals ik , maar ik rij op autostrade zelden sneller dan 100 . Mijn MB kan meer dan het dubbele maar in Belgie kan je daar moeilijk veel tijdswinst mee halen. Indertijd dat ik elke dag de trip deed Dendermonde Herentals tegen een max van 100/u of 120/u op autostrade gaf net geen 5 minuten winst op een traject van 55 min. En het verbruik vaart er wel bij .Mij mogen ze voorbij rijden. Op de sec. wegen rij ik de aanbevolen snelheid , ik wil geen hinder zijn voor de andere automobilisten .Het verkeer mag vlot gaan .
        En moest iedereen je voorbeeld volgen, dan zou het verkeer voor iedreen vlotter gaan, want tegen een lagere snelheid, kan je toch veilig dichter tegen elkaar aan rijden (aan 100 km/h heb je op droog weer een remafstand van ong. 50 m. bij 120 km./h van meer dan 70 m.)...
        Dat is ook de reden van het allom gehate blokrijden : meer mensen toch redelijk snel ter plaatse krijgen, met minder files.

Nu : persoonlijk rij ik meestal gewoon "mee met de stroom" tot een effectief max. van 120-125 km/h. Maar sneller dan dat ga je me niet krijgen (ook niet door na te gaan hoe dicht je aan m'n bumper kan kleven).
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Dat is ook de reden van het allom gehate blokrijden : meer mensen toch redelijk snel ter plaatse krijgen, met minder files
          Leuk in theorie, in de praktijk compleet onmogelijk omdat de meeste snelwegen 2 vakken hebben en het rechtse vak vol zit met vrachtwagens aan 89 km/h.

Als je dan fijn 100 rijdt moet je om de 50 meter het linkse vak op om vrachtwagens in te halen, wat dan ook nog eens enorm lang duurt met slechts 10 km/h snelheidsverschil.

Gevolg aanschuiven van jewelste op het linkse vak en een harmonica-effect. Het vlotste in dit scenario is iedereen links 120 (wat al snel richting 130 op de teller is) en zij die trager willen rijden die moeten dan maar dezelfde snelheid rijden als de vrachtwagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
            Als je dan fijn 100 rijdt moet je om de 50 meter het linkse vak op om vrachtwagens in te halen, wat dan ook nog eens enorm lang duurt met slechts 10 km/h snelheidsverschil.
            Blokrijden wordt meestal ingevoerd als het zeer druk is, dan is het niet de bedoeling om alle 50 meter van rijstrook te veranderen maar om in uw rijstrook te volgen (in blok zoals ze het noemen).

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            tegen een lagere snelheid, kan je toch veilig dichter tegen elkaar aan rijden (aan 100 km/h heb je op droog weer een remafstand van ong. 50 m. bij 120 km./h van meer dan 70 m.)...
            Dat is ook de reden van het allom gehate blokrijden : meer mensen toch redelijk snel ter plaatse krijgen, met minder files.
            Blokrijden haalt vooral zijn voordeel doordat niet iedereen steeds van rijstrook verandert en de trager rijdende wagens de anderen steeds doen afremmen. Het accordeon-effect.
            Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is er geen reden om inhalen.

Nu : persoonlijk rij ik meestal gewoon "mee met de stroom" tot een effectief max. van 120-125 km/h. Maar sneller dan dat ga je me niet krijgen (ook niet door na te gaan hoe dicht je aan m'n bumper kan kleven).
            De fout dat velen maken is op de midden of linker rijstrook blijven hangen aan 120km/u en niet uit de weg gaan omdat ze denken dat het al snel genoeg gaat.
            Wat velen vergeten is dat de meeste km-tellers afwijken en dat ze eigenlijk maar 110 of zo rijden. Zeer frustrerend voor wie dan wel een +- correcte teller heeft en u als slaapkop of zondagsrijder aanziet!
            Als ik dan op rechte baan en constante snelheid eens vergelijk met GPS, dan moet ik met de ene wagen 122km/u rijden om effectief aan 120 te komen maar met de andere misschien tot 136km/u. Dat wil zeggen dat als je dan 120 op de teller aanhoudt, je iedereen zit op te houden aan 104km/u effectief.
            Met "u" bedoel ik algemeen hé, niet specifiek naar jou toe.
            Last edited by VerSeg; 15 november 2011, 02:03.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat wil zeggen dat als je dan 120 op de teller aanhoudt, je iedereen zit op te houden aan 104km/u effectief.
              Die iedereen moet dan van 180 efkes naar 104 ipv naar 120. Die afwijking van de toegelaten snelheid is in ieder geval minder groot dan de zijne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                je kunt de chauffeur een gevaar op de weg noemen , heeft ie geleerd van onze politici en prinsen , gewoon geluk gehad dat er niks gebeurd is .
                Als ik die man echt zou willen klissen , moet je maar net als een goeie jager uitkijken naar sporen ,vroeg opstaan , zorgen dat je er bent , niet via een langs alle kanten rammelend you tube filmpje proberen je recht te halen , laat ze maar toegeven dat ze met hun massa voorschriftjes en onnozele regeltjes toch maar weer de boot gemist hebben .
                Strenge rechters ed worden betaald van de boete's , pak wat meer overtreders en dan kun je weer meer geld uittrekken voor controle , en zorg dat die zever zoals van de Gentbrugse trajectcontrole eens in orde geraakt voor de camera's weggeroest zijn.
                Allemaal politiek geleuter , ondertussen zorgen we dat we zelf vanalles kunnen meepikken en foefelen in zeventwintig commisies en leggen we de andere (al dan niet stomme) regeltjes op , als we dan daarbij nog wat kiezers/stemmen kunnen winnen dan is dit meegenomen , zoniet dan geraken we via de politieke stoelendans toch wel aan ons gerief.
                De kans dat je last krijgt door inbreuk op de privacy is zeer groot, de kans dat de inbreker vrijgesproken wordt hierdoor is nog veel groter. België?
                Je maakt slechts een kleine kans als je de camera aangegeven hebt en als je de bezoekers verwittigt dat ze gefilmd worden.
                Een kennis had een waakhond in huis, dordje aan de deur met waarschuwing, inbreker komt binnen door braak, hond bijt in zijn billen, hond wordt afgemaakt door politie en eigenaar mag werkonbekwaamheid van de inbreker betalen ... dit is België!

Maar als je gelijk hebt dat het filmpje als bewijs moet kunnen dienen, dat ze dan ook de Pfafs en de Planckaerts vervolgen die in een tv opname zonder nummerplaat rijden, met een niet ingeschreven voertuig, zonder keuring of waar andere zware inbreuken gepleegd worden, verkeerd geparkeerd wordt, eenrichtingsverkeer omgekeerd genomen wordt, zonder helm gereden wordt, waar minderjarigen zwanger worden, waar zwartwerk aan het licht komt, ... maar neen, dan lacht gans Vlaanderen eens.
                De vraag blijft waarom voor de ene wel en voor de andere niet?

Het moet daarom nog niet om een misdrijf gaan, ik was al een paar geer getuige van een ongeval en ben bij het afleggen van een verklaring door de politie als een crimineel behandeld geweest ... ge zou voor minder niet meer getuigen!
                De reden waarom men het filmpje zelfs in het nieuws laat zien is enkel om "de indruk" te wekken bij de gewone sterveling dat de overtreder hard zal aangepakt worden.Men wil u laten geloven dat het gerecht en de bevoegde instanties er mee bezig zijn. Voor de rijke bevolking in Belgie gelden er totaal andere wetten dan voor de boerkes en de arbeiders. De papa of mama van het rijkeluiszoontje met de Aston Martin zal de boetes en of andere straffen wel laten verdwijnen door een paar telefoontjes te plegen. Dezelfde indruk wil men bij de bevolking wekken wanneer men de één of andere onderzoekscomissie aan stelt om een onderzoek te doen naar bankfraude,belastingsontduiking, belangenvermenging enz enz. Zelden komen er straffen omdat "meneer" meestal geld genoeg heeft om of het proces lang genoeg te laten uitstellen zodat de feiten verjaard zijn of om een gewiekste advokaat onder de arm te nemen die d.m.v een procedurefout het proces nietig verklaard kan laten worden.
                Slaap zacht boerkes en arbeiders

Brothers and sisters....er hangt revolutie in de lucht!Ik voel het aan m'n ellebogen!!

Walter
                D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                  Leuk in theorie, in de praktijk compleet onmogelijk omdat de meeste snelwegen 2 vakken hebben en het rechtse vak vol zit met vrachtwagens aan 89 km/h.

Gevolg aanschuiven van jewelste op het linkse vak en een harmonica-effect. Het vlotste in dit scenario is iedereen links 120 (wat al snel richting 130 op de teller is) en zij die trager willen rijden die moeten dan maar dezelfde snelheid rijden als de vrachtwagens.
                  Vandaar dat blokrijden gebeurt met wat rijkswachters vooraan : blokrijden gebeurd aan een 80 km./h, de snelheidsbegrenzer van een vrachtwagen is ingesteld op 85 km./h : Inhalen is bij blokrijden dus compleet zinloos en als het blokrijden goed wordt uitgevoerd zelfs onmogelijk, want alle rijvakken zijn volledig bezet.

Het debiet aan auto's is daarbij veel hoger dan wat bij 120 km.h en 90 km./h geldt, gewoon omdat er altijd wel zijn die plaats nodig hebben om in te halen.
                  Bij blokrijden heb je dat plaatsverlies gewoon niet, terwijl je aan die lagere snelheid veilig dichter tegen elkaar kan rijden.
                  Groeten,

Polleke

Comment

De fout dat velen maken is op de midden of linker rijstrook blijven hangen aan 120km/u en niet uit de weg gaan omdat ze denken dat het al snel genoeg gaat.
                    Wat velen vergeten is dat de meeste km-tellers afwijken en dat ze eigenlijk maar 110 of zo rijden. Zeer frustrerend voor wie dan wel een +- correcte teller heeft en u als slaapkop of zondagsrijder aanziet!
                    Als ik dan op rechte baan en constante snelheid eens vergelijk met GPS, dan moet ik met de ene wagen 122km/u rijden om effectief aan 120 te komen maar met de andere misschien tot 136km/u. Dat wil zeggen dat als je dan 120 op de teller aanhoudt, je iedereen zit op te houden aan 104km/u effectief.
                    Met "u" bedoel ik algemeen hé, niet specifiek naar jou toe.
                    Zoals ik al zoveel heb uitgelegd : ik heb het over 120-125 km./h effectief.
                    Dus niet volgens de snelheidsmeter, maar volgens een GPS ofzo. Bij mijn wagen zit ik dan 130-135 km./h op de teller...
                    Aan die snelheid, mogen ze in mijn bumper plakken : vanaf het moment dat ik plaats heb, zal ik plaats maken, maar ik ga geen mm./h sneller rijden. Maar ik ga hen anderzijds ook niet nodeloos ophouden zoals sommigen.
                    Groeten,

Polleke

Comment

• Re: Aston Martin

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Brothers and sisters....er hangt revolutie in de lucht!Ik voel het aan m'n ellebogen!!

Walter

Neen hoor ,geen revolutie...daarvoor zijn de meeste Belgen tegenwoordig te laf geworden Zolang ge een laffe Belg niet persoonlijk raakt kan het hem niks meer schelen.
                      Ten tijde van de Galliers lang geleden....toen werd er nog wel eens flink gevochten.
                      Last edited by RUPSELKOPKE; 15 november 2011, 18:17.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Neen hoor ,geen revolutie...daarvoor zijn de meeste Belgen tegenwoordig te laf geworden Zolang ge een laffe Belg niet persoonlijk raakt kan het hem niks meer schelen.
                        Ten tijde van de Galliers lang geleden....toen werd er nog wel eens flink gevochten.
                        Volledig mee eens. Laatste echte betoging was de sluiting van de steenkoolmijnen.
                        EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II

Comment

Hij zat wel op het domein van Peter D'Hondt en dat is niet mis.
                          ik woonde een paar jaar geleden in dezelfde gemeente als de voornoemde edelachtbare en heb hem meermaals zijn kostuums zien afgeven in de droogkuis. Wel hoe hij telkens zijn mercedes parkeerde: dwars over het fietspad en voetpad omdat meneer anders een paar meter zou moeten stappen.
                          Maar ja: "do as I say don't do as I do"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            ik woonde een paar jaar geleden in dezelfde gemeente als de voornoemde edelachtbare en heb hem meermaals zijn kostuums zien afgeven in de droogkuis. Wel hoe hij telkens zijn mercedes parkeerde: dwars over het fietspad en voetpad omdat meneer anders een paar meter zou moeten stappen.
                            Maar ja: "do as I say don't do as I do"
                            En geen foto genomen ?

Comment

ja , je verschijnt dan uitreindelijk in d monde , ja edelachtbare mijn vriend is echt een krak in photoshoppen en videobewerking , zal ik je eens een gemanipuleerd filmpje laten zien , als je wil kunnen we ook jouw gezicht op dat van de chauffeur klonen , kijk , hahahahahahaha wettelijk vastrgesteld ????????????? waardeloos materiaal volgens de regeltjes van vandaag.
                              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                                ja , je verschijnt dan uitreindelijk in d monde , ja edelachtbare mijn vriend is echt een krak in photoshoppen en videobewerking , zal ik je eens een gemanipuleerd filmpje laten zien , als je wil kunnen we ook jouw gezicht op dat van de chauffeur klonen , kijk , hahahahahahaha wettelijk vastrgesteld ????????????? waardeloos materiaal volgens de regeltjes van vandaag.
                                wettelijke waarde = noegabollen (tenzij in bijzijn van een gerechtsdeurwaarder getrokken), maar zeker dat het ergens in 't nieuws komt

Comment

Working...
                                X