Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
In denk toch liever te zitten in een VW Kever die aan 40 tegen een betonnen pilaar botst dan in de Mercedes van Lady Di.
Je weet nog wel het niet dragen van een gordel enige reden dat Di & die egyptenaar de crash niet overleefden? De bodyguard voorin met z'n gordel aan is er nog wél...
Ik denk niet dat er goede statistieken bestaan, je kan enkel een echte crashtest organiseren en ik ken er geen waar ze een vergelijking maakten met oude auto's...ik kan me wel crashtests herinneren van "nieuwe" chinese wagens waar je zelfs bij 50 km/h niet meer uit kwam.
Niemand overleeft een crash tegen 180 op de openbare weg, of ge moet die dag hoerechance hebben.
Snelweg is openbare weg, daar kan je zeker en vast een crash aan 180 overleven dankzij de vangrails. 180 tegen een boom of brugpeiler overleeft niemand uiteraard. Maar aan 180 schuin een vangrail in rijden of achterop een auto die 100 rijdt, zeker wel.
Dat doen ze bijna elk weekend op de Nurburgring (de doden die daar vallen zijn motorrijders)
een kever heeft vooraan niks hé.... slecht voorbeeld
Slecht voorbeeld ?
Ik ken toch wel mijn klassiekers hoor, heb na mijn licentie scheikunde nog een opleiding automechaniek gevolgd.
Ik weet echt wel hoe een krukas aanvoelt, een zuiger eruit ziet en hoe een K-Jetronic werkt.
Ik wil hier nu niet de sukkel uithangen maar rijdt er hier dan niemand met de moto die ook al eens de '3' gekieteld heeft?...
Veel meer dan 'stijf' rechtdoor rijden heeft 'm nu ook niet gedaan..
Persoonlijk zou ik met die kar liever zonder ESP, ASR, TC en andere snufjes liever toerkes gaan draaien op een industrieterrein. (ik bedoel dan een private parking die zich leent, ze zijn er echt nog met toelating van de eigenaar)
Maar ja, echt slim was het niet,...
'Mogen' mocht het ook al niet...
Een goeie advocaat zal ook al geen probleem zijn voor meneer en 't zaakje zal zichzelf wel oplossen denk ik.
Je weet nog wel het niet dragen van een gordel enige reden dat Di & die egyptenaar de crash niet overleefden? De bodyguard voorin met z'n gordel aan is er nog wél...
Ik denk niet dat er goede statistieken bestaan, je kan enkel een echte crashtest organiseren en ik ken er geen waar ze een vergelijking maakten met oude auto's...ik kan me wel crashtests herinneren van "nieuwe" chinese wagens waar je zelfs bij 50 km/h niet meer uit kwam.
Dat was aan 160. v wordt in het kwadraat genomen, aan 180 had ook die bodyguard geen schijn van kans.
In feite zijn we met elkaar eens maar ik wou toch even opmerken dat de fysica onverbiddelijk is en de limiet puur lichamelijk.
Ayrton Senna had genoeg kreukelzones rondom maar het feit binnenin je schedel je hersenen tegen je voorhoofd gesmakt worden, daar bestaan geen airbags voor.
Een kreukelzone, dat is gewoon een botsingsvertrager.
Betreft crashtestvergelijkingen nieuw-oud, ik ken er ook geen.
Ik wil hier nu niet de sukkel uithangen maar rijdt er hier dan niemand met de moto die ook al eens de '3' gekieteld heeft?...
Veel meer dan 'stijf' rechtdoor rijden heeft 'm nu ook niet gedaan..
Persoonlijk zou ik met die kar liever zonder ESP, ASR, TC en andere snufjes liever toerkes gaan draaien op een industrieterrein. (ik bedoel dan een private parking die zich leent, ze zijn er echt nog met toelating van de eigenaar)
Maar ja, echt slim was het niet,...
'Mogen' mocht het ook al niet...
Een goeie advocaat zal ook al geen probleem zijn voor meneer en 't zaakje zal zichzelf wel oplossen denk ik.
Oh! en ja... ik ben jaloers op zijn kar!
Greetz!
Bart
Voila, eindelijk ne eerlijke.
Ik krijg wel ne kick van snel te rijden (jaja, weliswaar verantwoord) Natuurlijk ga ik er geen filmke van op youtube zetten. Maar als ik die auto mag rijden..... denk ik niet aan 160 op te houden.
Ik krijg wel ne kick van snel te rijden (jaja, weliswaar verantwoord) Natuurlijk ga ik er geen filmke van op youtube zetten. Maar als ik die auto mag rijden..... denk ik niet aan 160 op te houden.
Oud nieuws maar heb ooit gereden met een De Tomaso Pantera.
(Hasselt-Brugge > een uurke)
Als ik zo een auto had zou ik wel eens met plezier naar Duitsland rijden of op een circuit. Denk dat dit er dan ook nog wel vanaf kan. Zelf rijd ik vaak ook iets te snel, maar niet overdreven. Wel al ooit eens meegereden aan zo een te hoge snelheid. Leuk om 1 keer mee te maken en het na te kunnen vertellen.
Als ik zo een auto had zou ik wel eens met plezier naar Duitsland rijden of op een circuit. Denk dat dit er dan ook nog wel vanaf kan. Zelf rijd ik vaak ook iets te snel, maar niet overdreven. Wel al ooit eens meegereden aan zo een te hoge snelheid. Leuk om 1 keer mee te maken en het na te kunnen vertellen.
Juist ja. Bij mij ligt de "comfort" grens als ik niet alleen op de weg ben met een sportieve auto en aangepaste remmen enzovoort, rond de 160. Daarboven ga ik enkel als ik geen medeweggebruikers zie, of in Duitsland ben, daar zijn ze gewend aan grote verschillen in snelheid.
en dus zeker niet zo:
Vreemd dat mensen denken dat een auto veilig is aan 120 km/h (die 180 : daar gaan we maar over zwijgen). De klassieke frontale test bij Ncap gebeurt aan 64 km/h (en bij 40 % inpactzone). Recente auto's overleven dat goed, maar dat betekent niet dat het aan 120 km/h en 4 keer hogere krachten nog altijd lukt...
Een auto is een blikken doos, bestaande uit gegalvaniseerde plaat van meestal minder dan 1 mm. dikte. De sterkte komt voornamelijk uit de vorm van de gevormde platen (in een auto zal je geen enkel vlakke plaat vinden...). En gelukkig wordt ook geen S235 gebruikt . Een vlakke plaat heeft quasi geen sterkte, met de nodige plooien wordt dat compleet iets anders.
Die kreukelzone's zijn trouwens geprogrammeerde verzwakkingen in de carrosserie die ervoor zorgen dat een aanrijding geleidelijker gebeurd. Je bent niets met een sterke onvervormbare carrosserie, als die ervoor zorgt dat de krachten die op de inzittenden worden overgezet bij een ongeval veel te groot worden.
Denken dat je met een recente auto (en dan mag je gerust een nieuwe BMW 7 of AUDI A8 nemen) zonder problemen een botsing bij 180 km./h uur overleeft (en dan heb ik het over de inzittenden uiteraard) : vergeet het maar... Misschien als je heel veel geluk hebt.
Ik hoor juist op tv dat het gerecht weet van wie de Aston Martin is die ze onlangs op Youtube hebben geplaatst.
Ik hoorde dinsdagmorgen al dat "men" wist wie het was. Dat het niet ver uit mijn buurt is scheelt natuurlijk wel maar "de mensen" wisten direct wie het zou zijn nog voor men over het tweede filmpje begon waarop de nummerplaat te zien was. Naar't schijnt heeft hij nog een reserveauto, iets Italiaans, iets rood...
Als ze al problemen hebben met de homologatie van trajectcontrolecamera's, dan zal een goede advocaat er ook wel voor kunnen zorgen dat de bestuurder van die Aston Martin nooit een boete krijgt.
Hier kan je nog een crashtest zien tegen 80km/h met een Simca 1100 van 1978.
Van dat soort wagens reden er heel wat rond in die tijd. Maar ik dacht dat het vooral tijdens de energiecrisis (ik denk 1973) was dat de snelheidsbeperking van 120km/h op de snelweg ingevoerd is.
Volgens mij zijn er ook niet veel wagens waar je nog redelijk uit komt als die tegen 120km per uur op een blok beton (of een dikke eik) gaat. De resultaten daarvan kan je spijtig genoeg bijna elk weekend wel op het nieuws zien...
Ik vind al die media aandacht ferm overdreven. Wie heeft er eens niet alls uit zijn wagen gehaald ? Ik heb vroeger ook eens 200 km/h gereden s'nachts met mijn CRX om hem eens te testen. Of mijn vfr800 motor eens tot aan 200 km/h opgetrokken (kon nog harder). Iedereen test zijn nieuwe wagen toch eens uit op een rustig moment ( op een circuit) . Stom van die gast die alles gefilmd heeft en op het net heeft geplaatst.
Enige waar ik problemen mee heb is zijn roekeloos rijgedrag oa over gearceerde vakken rijden enz...
mir
Comment