Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aston Martin

Weten jullie wat ik het meest erge vind aan het hele filmpje en alles wat er rond hangt?

Dat zij die het hardst roepen om "hem levenslang rijverbod op te leggen", "ze moesten hem zijn wagen afpakken", "dat ze hem voor eeuwig achter de tralies zetten" weeral diegene zijn die nooit of te nimmer een overtreding hebben begaan maar wel door mijn straat vliegen (max. 50km/u toegelaten)
    waar twee overwegen zijn, een fiets oversteekplaats, een Chiro terrein en een lokale voetbalclub en waar veel jonge gezinnen met kids wonen tegen minstens het dubbele aan snelheid ...

Beetje verderop staat sinds twee jaar een STOP bord, weet iemand waarvoor dat bord daar effectief staat? 9/10 negeert het bord als de zwarte pest...

en dan maar afgeven op een ander omdat ie tegen +200km/u over de autostrade scheurt?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik hoop dat ze hem vrijspreken op grond van gebrek aan bewijs!

Deze week nog stonden de kranten vol dat die dat iemand van zes meter hoog op de metrorails gegooid heeft vrijgelaten werd omdat beveiligingsbeelden niet geldig genoeg waren ... wat zou men dan met de beelden van een tiener zijn gsm kunnen doen voor een verkeersovertreding?

Wie geflitst wordt door een flitscamera waarvan het ijkingsattest niet in orde is of waar een snelheidsovertreding wordt vastgesteld door een trajectcontrole dat niet geijkt is wordt ook vrijgesproken!

Maar de overtreding werd niet door een bevoegd persoon vastgesteld, er stonden geen flitspalen, er werd door niemand klacht ingediend!
      Het gevolg komt nu pas doordat een krant illegaal een filmpje van een tiener in de aandacht gezet heeft!
      Illegaal want de krant heeft gegarandeerd geen toelating gevraagd aan de auteur om het materiaal te mogen gebruiken en er is ook geen bronvermelding!
      De auteur heeft zelf het filmpje al van internet gehaald en het kan nu nog bekeken worden, dus illegale kopij!

De wet moet voor iedereen hetzelfde zijn, ofwel geldt eender welk bewijsmateriaal voor iedereen ofwel voor niemand niet! Wat de dag dat ene goed kan foeffelen met videobewerking en een filmpje van u post met een fles wijn op uw mond?
      Dronken rijden?

Het filmpje is trouwens samen met de andere filmpjes een inbreuk op de privacy van de chauffeur omdat zijn gegevens gepost werden op internet (nummerplaat).
      De film kwam niet door hemzelf op Youtube maar door een zestienjarige knul ... en ik denk niet dat de chauffeur toelating gaf dit filmpje te posten!

Maar alle groten van dit land mogen legaal overtredingen begaan!
      Ze bezitten allemaal een zwaailicht, kunnen alle dagen te laat vertrekken naar hun "werk" (lees bezigheid) en zich toch nergens houden aan snelheidsbeperkingen, geen files, geen afgesloten straten, ... overal gewoon legaal doorvlammen!
      Maar zij gaan ons even de les spellen!

Akkoord dat die chauffeur lichtjes overdreven heeft en toch ergens een vijs mankeert.

Een hele tijd geleden was er de reeks "De Pfaffs" en "De Planckaerts" op tv ... daar zag je die mensen gewoon de ene overtreding maken na de andere, de ene reed met de moto zonder helm door een eenrichting, de andere reed zonder nummerplaten met een niet gekeurde wagen, ze crosten door boswegen ... zijn die dan ook allemaal veroordeeld op basis van videobeelden?
      Last edited by VerSeg; 11 november 2011, 02:15.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Vreemd dat mensen denken dat een auto veilig is aan 120 km/h (die 180 : daar gaan we maar over zwijgen).
        Ik heb vrienden verloren die een ongeval hadden aan minder dan 50km/u en anderen zonder kleerscheuren uit een wrak zien kruipen dat tegen 180 km/u gecrasht was! Het is niet altijd de snelheid dat geldt, het is de plaats en de manier van de impact!
        Een jeugdvriend is ooit tijdens zijn legerdienst in slaap gesukkeld en op een landweg in een beekje gesukkeld. Aan de auto was bijna niets aan (reed ook heel traag), een tak van een boompje heeft een zijruit verbrijzeld en hierdoor liep hij een snijwonde op aan de arm ... doodgebloed omdat het nacht was en niemand hem zag, het was hem niet gelukt uit de wagen te geraken. Klein sneetje van twee keer niets maar net op de verkeerde plaats!

Denken dat je met een recente auto (en dan mag je gerust een nieuwe BMW 7 of AUDI A8 nemen) zonder problemen een botsing bij 180 km./h uur overleeft (en dan heb ik het over de inzittenden uiteraard) : vergeet het maar... Misschien als je heel veel geluk hebt.
        Maar wie met een BMW 7 rijdt aan 120 km/u heeft wel de indruk dat hij stil staat!
        Moderne wagens zijn zo comfortabel en geruisloos dat je geen besef meer hebt van snelheid en met zo'n grote wagen is dat effect nog veel groter!

Op de snelweg heb ik liever ene dat achter mij afkomt tegen 180km/u en waarvan ik weet dat hij 9/10 alert is en zal remmen indien nodig dan ene dat naast mij van rijstrook verandert zonder pinker op te zetten en/of te kijken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          .........
          merkwaardig dat een topic als dit geweldig scoort hé ...
          tja....mannen en auto,s...
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

gek dat er over (zware) verkeersovertredingen weer zo licht heen gegaan wordt. Als er een camera'tje van 500€ gestolen wordt is t kot te klein.

wie vind dat hij 290km/h op de snelweg mag rijden hoort daar niet thuis. Basta!
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Tja ja zal maar 180 of meer rijden, in dezelfde richting geen probleem. Dan krijg je een klapband liefst niet vooraan. Dit is geen normale en in te schatten omstandigheid.
              Vlieg je dan door het verkeerd bijsturen een paar keer overkop liefst niet over de vangrail tegen de tegenligger dat op zijn gemakt 120-130 aan het cruisen is. Dan zit je met 2 snelheden die je wel een ferm stuk boven die 180 zullen brengen.

Misschien wat ver gezocht meer op zulke momenten weet je het gewoon niet. In gedachte sta je zonder probleem op een bepaalde plaats stil maar niet met je voetuig. Vele mensen schatten dit verkeerd in.
              www.frame-it.be
              Fotografie & verhuur van Reflecta Digitdia 5000 diascanner(s), Reflecta RPS 7200 negatief scanner en een midformat Reflecta MF5000 scanner, Canon lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Vreemd dat mensen denken dat een auto veilig is aan 120 km/h (die 180 : daar gaan we maar over zwijgen). De klassieke frontale test bij Ncap gebeurt aan 64 km/h (en bij 40 % inpactzone). Recente auto's overleven dat goed, maar dat betekent niet dat het aan 120 km/h en 4 keer hogere krachten nog altijd lukt...

Dit is een crashtest aan 190 km./h : link.
                Er staan geen onbeweeglijke blokken beton op de snelweg. Een klassiek ongeval op de snelweg daar liggen de krachten een heel stuk lager dan wanneer je loodrecht op een betonblok rijdt.

Ik praat deze overtreding absoluut niet goed, als hij wilde vlammen was hij beter tot in Duitsland gereden, maar ik ben niet akkoord dat dit zo enorm gevaarlijk is. In Duitsland rijden honderden (zoniet duizenden) auto's op dagelijkse basis 250+ km/h en ongevallen komen maar zéér zelden voor.
                Als de weg leeg is en je kan ver vooruit kijken is dit geen bijzonder gevaarlijke oefening.

Heb zelf honderden keren 250+ gereden (meestal legaal of op circuit) en op een weg of circuit die het toelaat is dit niet levensgevaarlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                  Er staan geen onbeweeglijke blokken beton op de snelweg. Een klassiek ongeval op de snelweg daar liggen de krachten een heel stuk lager dan wanneer je loodrecht op een betonblok rijdt.

Ik praat deze overtreding absoluut niet goed, als hij wilde vlammen was hij beter tot in Duitsland gereden, maar ik ben niet akkoord dat dit zo enorm gevaarlijk is. In Duitsland rijden honderden (zoniet duizenden) auto's op dagelijkse basis 250+ km/h en ongevallen komen maar zéér zelden voor.
                  Als de weg leeg is en je kan ver vooruit kijken is dit geen bijzonder gevaarlijke oefening.

Heb zelf honderden keren 250+ gereden (meestal legaal of op circuit) en op een weg of circuit die het toelaat is dit niet levensgevaarlijk.
                  Er staan wel degelijk hindernissen die niet echt meegeven als je er tegen hoge snelheden tegenaan gaat. Een brug wordt altijd wel ergens ondersteund, het is niet omdat die steunen naast de snelweg staan dat je er niet tegenaan kan vliegen (dat gebeurt elk jaar wel ergens). En op andere wegen staan er soms dikke bomen langs de baan, bijna elk weekend zie je wel beelden op het nieuws van auto's die helemaal uit elkaar liggen omdat de bestuurder er met een hoge snelheid tegenaan is gevlogen (de typische weekend-ongevallen).

In Duitsland zijn de andere weggebruikers gewend dat er heel snelle wagens langs kunnen komen. Hier zal je veel gemakkelijker een schrikreactie krijgen van sommige automobilisten als er een wagen tegen meer dan 200km/h passeert, en dan kan je nooit voorspellen wat er zal gebeuren.

Ik heb zelf in Duitsland ook volgas gereden met een motorfiets, op de teller haalde die zo'n 235km/h (dat was op de snelweg, en op een plaats waar dat toegelaten was).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Ik ben NIET jaloers op die Aston Martin, en ik rij NOOIT sneller dan 130.
                    En dat is de waarheid.
                    Ben ik nu saai?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      En dat is de waarheid.
                      Ben ik nu saai?
                      Nee hoor, je hebt gewoon geen smaak

Comment

En dat is de waarheid.
                        Ben ik nu saai?
                        Ik vind dat wel een mooie wagen, net zoals een heleboel andere sportieve snelle wagens.
                        Maar ik denk dat het behoorlijk frustrerend moet zijn om daarmee op de openbare weg te moeten rijden tegen een legale snelheid.
                        Je moet je al heel goed kunnen inhouden om geen overtreding te begaan.

Met een wagen die 250 of zelfs 300km/h kan halen tegen 120 bollen op een snelweg vraagt om de nodige zelfbeheersing van de automobilist.
                        Met mijn Clio 1.2 is dat volgens mij heel wat gemakkelijker (ik heb daarmee nog nooit sneller gereden dan 140km/h op de teller, ik moet niet weten hoe snel die gaat, dat interesseert mij niet).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Met een wagen die 250 of zelfs 300km/h kan halen tegen 120 bollen op een snelweg vraagt om de nodige zelfbeheersing van de automobilist.
                          Cruise control. Een Aston staat ook bekend om zijn comfort, in tegenstelling tot vele andere sportwagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                            Ach, we zouden het allemaal wel eens willen doen zeker... Aan bijna 300 per uur in een Aston Martin.
                            Als ik dan toch mag kiezen, dan liever een Porsche GT2 RS of een GT3 RSR.

Maar goed, vorige week ook een zware verkeersovertreding begaan : 67km/u (min correctie) waar ik maar 50 mocht. 60 euro ! Daar kan die met zijnen Aston een punt aan zuigen !
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              gek dat er over (zware) verkeersovertredingen weer zo licht heen gegaan wordt.
                              Het gaat hem niet over de overtreding maar over de ongelijkheid van vervolging.
                              • Ongeijkte trajectcontrole => ongeldig
                              • Ongeijkte flitscamera => ongeldig
                              • Ongeijkt blaastoestel => ongeldig
                              • Bewakingsbeelden moordpoging => ongeldig
                              • GSM-filmpje van tiener => geldig

Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

En dat is de waarheid.
                                Ben ik nu saai?
                                Neen, supersportief zelfs als dit binnen de bebouwde kom is.

Maar zowel 130 als 293 zijn een overtreding.
                                Als ge u toch aan de regeltjes wil houden, waarom dan geen 120?
                                Let op, dit is geen opmerking naar u toe ... ik wil enkel aanhalen dat het evengoed een inbreuk is.

En die Aston Martin ... ge moogt hem mij altijd geven, vind ik een van de mooiste wagens dat er is.
                                Last edited by VerSeg; 11 november 2011, 11:50.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X