Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aston Martin

Ik hoor juist op tv dat het gerecht weet van wie de Aston Martin is die ze onlangs op Youtube hebben geplaatst. Riskeert 5 jaar rijverbod en een paar duizend € boete maar ik vraag me af hoe ze dat ooit hard zullen kunnen maken.
    Hij zat wel op het domein van Peter D'Hondt en dat is niet mis.

Niet dat ik dit soort gedrag goedpraat, verre van, integendeel, je zoon of dochter moet maar van de andere kant komen. Maar wie herinnert zich nog dat het verkeersgedrag van de ministerwagen van de dikke Dehaene eens op internet is geplaatst met de nodige ernstige verkeersovertredingen. En wie herinnert zich nog de verontwaardiging van dezelfde Dehaene die vond dat burgers de rol van de politie niet mochten overnemen.

Ik ben toch wel eens benieuwd naar de afloop van dit verhaal

Re: Aston Martin

Het verschil met Dehaene zit hem in de parlemenaire onschendbaarheid vrees ik.

Willy
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik hoor juist op tv dat het gerecht weet van wie de Aston Martin is die ze onlangs op Youtube hebben geplaatst. Riskeert 5 jaar rijverbod en een paar duizend € boete maar ik vraag me af hoe ze dat ooit hard zullen kunnen maken.
      Hij zat wel op het domein van Peter D'Hondt en dat is niet mis.

Niet dat ik dit soort gedrag goedpraat, verre van, integendeel, je zoon of dochter moet maar van de andere kant komen. Maar wie herinnert zich nog dat het verkeersgedrag van de ministerwagen van de dikke Dehaene eens op internet is geplaatst met de nodige ernstige verkeersovertredingen. En wie herinnert zich nog de verontwaardiging van dezelfde Dehaene die vond dat burgers de rol van de politie niet mochten overnemen.

Ik ben toch wel eens benieuwd naar de afloop van dit verhaal
      Daar heb je een punt
      Maar hij reed niet zelf dacht ik...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Ach, we zouden het allemaal wel eens willen doen zeker... Aan bijna 300 per uur in een Aston Martin.

Comment

Tjah, als je dit op Belgische wegen doet dan weet je dat je het risico loopt om tegen de lamp te lopen wat natuurlijk niet overdreven slim is. Aan de andere kant, als ze videobeelden van een groepje jongeren dat iemand op de treinsporen gooit niet kunnen gebruiken als bewijsmateriaal, dan is dit youtube filmpje ook niet echt als bewijs te aanvaarden lijkt me.

Het ellendigste aan dit verhaal zijn de gewoonlijke commentaren die er op neerkomen dat deze overtreding kan worden beschouwd als moordpoging
          Doe even serieus, 100km verder op de Autobahn is dit schering en inslag, compleet legaal, en op veel stukken is de asfalt of beton niet zo bijster verschillend van hier.

Ik zie liever iemand 250 doen op een kalme autostrade dan 100 in de bebouwde kom. Je hebt geen overstekende kinderen of rode lichten op de snelweg, iedereen rijdt in dezelfde richting en het aantal zware ongevallen op snelwegen dat veroorzaakt wordt louter door snelheid is zeer zeldzaam, ook in duitsland.

In de tijd dat de maximumsnelheid op 120 werd vastgelegd waren de auto's echte doodskisten aan die snelheid. Een moderne auto rijdt veiliger 180 dan een oude 120 deed.

Comment

Hoorde zojuist op de radio dat ze hem wettelijk niks zouden kunnen doen.
            Verbaast me niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
              Ach, we zouden het allemaal wel eens willen doen zeker... Aan bijna 300 per uur in een Aston Martin.
              Zeker! Maar dan wel op een circuit!
              http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                Tjah, als je dit op Belgische wegen doet dan weet je dat je het risico loopt om tegen de lamp te lopen wat natuurlijk niet overdreven slim is. Aan de andere kant, als ze videobeelden van een groepje jongeren dat iemand op de treinsporen gooit niet kunnen gebruiken als bewijsmateriaal, dan is dit youtube filmpje ook niet echt als bewijs te aanvaarden lijkt me.

Het ellendigste aan dit verhaal zijn de gewoonlijke commentaren die er op neerkomen dat deze overtreding kan worden beschouwd als moordpoging
                Doe even serieus, 100km verder op de Autobahn is dit schering en inslag, compleet legaal, en op veel stukken is de asfalt of beton niet zo bijster verschillend van hier.

Ik zie liever iemand 250 doen op een kalme autostrade dan 100 in de bebouwde kom. Je hebt geen overstekende kinderen of rode lichten op de snelweg, iedereen rijdt in dezelfde richting en het aantal zware ongevallen op snelwegen dat veroorzaakt wordt louter door snelheid is zeer zeldzaam, ook in duitsland.

In de tijd dat de maximumsnelheid op 120 werd vastgelegd waren de auto's echte doodskisten aan die snelheid. Een moderne auto rijdt veiliger 180 dan een oude 120 deed.
                Wat is oud en wat is modern ?
                Ik weet in ieder geval dat Ekin= 1/2mv^2. Let vooral op het kwadraat van v
                En dat een moderne auto veiliger is aan 180 dan een oude aan 120, die statistieken ga je me toch eens moeten voorleggen.

Comment

En dat een moderne auto veiliger is aan 180 dan een oude aan 120, die statistieken ga je me toch eens moeten voorleggen.
                  Ik heb een VW kever van 1970. Voor de inzittenden zijn de kansen iets beter in de aston aan 180.

Comment

Hangt af van de snelheid waarmee je een stilstaand obstakel raakt. Aan dat obstakel wil ik nu even niet denken want je spreekt over de inzittenden.

En wat denken we dan van het volgende stadium :

Comment

Ik weet niet wanneer ze de 120 hebben ingevoerd, ik denk ergens rond de jaren '60 ?

Een moderne auto is gebouwd om energie te absorberen via kreukelzones terwijl de passagierscel zo stijf mogelijk wordt gemaakt. Een auto van de jaren 60 was gewoon een blikken doos die compleet dichtplooide bij het minste ongeval, wegligging 0, een gigantische remafstand etc.

180 was een voorbeeld, wat het exacte getal ook is het verschil is GROOT. Aangezien overal vangrails staan kan je ook niet met zo'n snelheid tegen een boom of een ander onbeweeglijk voorwerp rijden. Enigste wat in de buurt komt is een vrachtwagen misschien, maar dat is dan je eigen probleem want de vrachtwagenchauffeur gaat er niet al teveel aan overhouden.

Comment

120, rond 1974 denk ik
                        merkwaardig dat een topic als dit geweldig scoort hé ...
                        Last edited by toerist; 10 november 2011, 19:41.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                          Ik weet niet wanneer ze de 120 hebben ingevoerd, ik denk ergens rond de jaren '60 ?

Een moderne auto is gebouwd om energie te absorberen via kreukelzones terwijl de passagierscel zo stijf mogelijk wordt gemaakt. Een auto van de jaren 60 was gewoon een blikken doos die compleet dichtplooide bij het minste ongeval, wegligging 0, een gigantische remafstand etc.

180 was een voorbeeld, wat het exacte getal ook is het verschil is GROOT.
                          Helemaal mee eens.
                          Maar de laatste zin lokt me toch de opmerking uit : 3 meter, één seconde, 2 kilo, is dat VEEL ? Is het verschil met 5 meter, twee seconden, 3 kilo GROOT ?

Hoe groot ? Zijn daar statistieken van ?

In denk toch liever te zitten in een VW Kever die aan 40 tegen een betonnen pilaar botst dan in de Mercedes van Lady Di. Maar daar kan eindeloos over gepraat worden, als pilaar kies ik ongetwijfeld voor de Kever.

Comment

Helemaal mee eens.
                            Maar de laatste zin lokt me toch de opmerking uit : 3 meter, één seconde, 2 kilo, is dat VEEL ? Is het verschil met 5 meter, twee seconden, 3 kilo GROOT ?

Hoe groot ? Zijn daar statistieken van ?

In denk toch liever te zitten in een VW Kever die aan 40 tegen een betonnen pilaar botst dan in de Mercedes van Lady Di. Maar daar kan eindeloos over gepraat worden, als pilaar kies ik ongetwijfeld voor de Kever.
                            een kever heeft vooraan niks hé.... slecht voorbeeld
                            George Orwell

Comment

De discussie over 120 in een auto van 1960 tov. 180 in een Aston Martin is absurd.
                              Niemand overleeft een crash tegen 180 op de openbare weg, of ge moet die dag hoerechance hebben.

Wat dat filmpje betreft: enerzijds ben ik van mening dat ge maar op de blaren moet zitten als ge zo'n uil zijt om tegen die snelheden op de openbare weg te racen EN dan nog eens een filmpje op Youtube (laat) post(en).
                              Anderzijds: ofwel hebben filmpjes wettelijke waarde of niet. Maar niet "wel als't hen uitkomt en niet als't hen niet uitkomt"
                              Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Working...
                              X