Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on Web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tax on Web

Ik heb mijn aangifte via Tax-on-Web ingediend op 25 mei.
    In augustus werd triomfantelijk aangekondigd dat er al een groot gedeelte van de aanslagen verzonden werden. Ik zat daar helaas niet tussen ("helaas" wegens terug te krijgen).
    En de rest ? Voor in het voorjaar 2012 of zo ?
    Op de website geraak je ook niet verder dan de vermelding: aangifte ingediend 25 mei.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Tax on Web

Idem hier nete ... nadeel van elektronische aangifte is dat ze al vooraf weten welke ze moeten verwerken en welke niet!
    Bijna iedereen dat moet betalen of miniem terugkrijgen heeft zijn aanslagbiljet al gekregen maar die dat veel moeten terugkrijgen zien niets.

Het kadaster hebben ze twee maand vroeger laten betalen dan vorig jaar ... dat ze dat ook eens met de belastingen doen!
    Maar ja ... de Belg is een rondlopende geldschieter.

En als je belt, dan krijg je te horen dat ze algemene informaticaproblemen hebben en blablabla ... ook de reden dat je geen documenten kan raadplegen.
    Toeval zeker?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het kadaster hebben ze twee maand vroeger laten betalen dan vorig jaar ... dat ze dat ook eens met de belastingen doen!
      Maar ja ... de Belg is een rondlopende geldschieter.[/QUOTE]

Idem voor bepaalde gemeentebelastingen in Temse.
      Stelselmatig(?) reeds twee jaar een maand vroeger te betalen,dus binnen 10 jaar verdubbeld indien ze daarbij ook nog niet indexeren of noem maar op..
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
        Idem voor bepaalde gemeentebelastingen in Temse.
        Stelselmatig(?) reeds twee jaar een maand vroeger te betalen,dus binnen 10 jaar verdubbeld indien ze daarbij ook nog niet indexeren of noem maar op..[/QUOTE]
        Oh ja ik ben dan nog de kampioenen van de watermaatschappij vergeten te vermelden
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Hier idem.
          Jammer dat wij geen deadline mogen vooropstellen om ons geld te ontvangen .
          Vreemd dat informatica altijd weet wanneer het in iemands voor- of nadeel moet werken
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hier van't zelfde hoor...

ook in blijde verwachting..

Zal weer iets worden voor januari februari
            -=_-__________________________________________________ __-_=-
            Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
            -=_-__________________________________________________ __-_=-

Comment

Wij hebben allebei onze brief al gekregen, ingediend via Tax-on-web ook, en ja wij trekken ook terug.
              Terugbetaling is voor eind november volgens de brief. Nog 2 maandjes geduld dus.

Comment

Ik heb enkele weken al bericht gekregen dat ik eind oktober een leuk bedrag terugkrijg.. 't is dus niet dat ze enkel die dat moeten betalen eerst verwerken.
                Had wel niet tot de laatste dagen gewacht om de aangifte binnen te doen maar al zeker een goede maand ervoor, heb enkele jaren geleden al eens gehoord dat je dan sneller verwerkt wordt.
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Aangifte gedaan via Tax-on-web midden juni.
                  Brief gekregen in augustus, met de melding dat tegen einde oktober de terugbetaling zal gebeuren.
                  De staat heeft dus eigenlijk een renteloze lening gekregen van ons, maar ja, er zijn ergere zaken.

mvg
                  Filip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En het jaar daarvoor was het ook al 2 maanden vroeger. Volgend jaar zal het wel voor juni zijn.

2009 - op 6/12
                    2010 - op 17/10
                    2011 - op 14/08

Een verdoken belastingsverhoging.

Comment

Hier heb ik de belastingsaangifte toch ook al enkele weken geleden ontvangen, en ik mag toch ook een redelijk bedrag teruggestort zien...
                      Bij mijn zus is het ook zo (vorig jaar heeft ze er wel zeer lang moeten op wachten). En ook zij krijgt een behoorlijk bedrag terug...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Onze brief in augustus ontvangen, terug te storten in oktober dus, en omwille van een groot bedrag aan achterstallige bezoldiging ontvangen in 2010 is dat een 50% groter bedrag dan normaal. Mijn zoon heeft zijn brief ook al gehad, teruggave in november (ook nogal wat) en mijn moeder idem, ook een (kleine) teruggave. Maar dat was geen tax-on-web, maar zo een vooringevulde aangifte.
                        De belastingen doen dus wat ze beloven. maar iedereen tegelijk gaat toch niet. Wel dus een groot gedeelte van de aangiften, zoals ze zeggen.

Was je belastingaangifte wel juist ingevuld? Want dat is een reden om wat later te zijn. Of een aangifte die sowieso te controleren valt, zoals wanneer kosten worden bewezen, eerste maal aftrek lening, energiebesparende uitgaven gedaan, ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Was je belastingaangifte wel juist ingevuld? Want dat is een reden om wat later te zijn. Of een aangifte die sowieso te controleren valt, zoals wanneer kosten worden bewezen, eerste maal aftrek lening, energiebesparende uitgaven gedaan, ....
                          Hier zoals door hun automatisch ingevuld en niet eerste jaar van lening.
                          Eigenlijk nog nooit bij de eersten geweest sinds we voldoende moeten terugtrekken.
                          Zal wachten worden, zit toch niets anders op.
                          Goed voor wie het wel snel gaat.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hier zoals door hun automatisch ingevuld en niet eerste jaar van lening.
                            Eigenlijk nog nooit bij de eersten geweest sinds we voldoende moeten terugtrekken.
                            Zal wachten worden, zit toch niets anders op.
                            Goed voor wie het wel snel gaat.
                            Hangt er natuurlijk vanaf wat je "voldoende" noemt. Ik kan je verzekeren dat wat ik nu (uitzonderlijk) terugkrijg onder de noemer "veel" zit, alhoewel dat relatief is. Voor jou is het mogelijk nog weinig Maar sinds ik mijn aangifte indien onder electronische vorm is het iedere keer snel gegaan.
                            Misschien iets alfabetisch? De "n" komt immers voor de "v" en begint nete zijn echte naam met een "z"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Misschien iets alfabetisch? De "n" komt immers voor de "v" en begint nete zijn echte naam met een "z"
                              Alfabetisch ... ja, maar die voor en na mij hebben het al gekregen, uitgezonderd wie veel moet terugkrijgen.
                              Met veel bedoel ik +5000€.
                              Nu ja ... wat is veel, zal voor iedereen wel wat anders zijn denk ik.
                              Hoe ze het echt flikken zullen we toch nooit weten ... tenzij je er werkt of er iemand kent.
                              Een collega moet altijd veel betalen en daar lukt het hen toch om er altijd als eerste bij te zijn ... een beetje toeval kan maar ook niet volledig.
                              Vul eens iets verkeerd in ... ze zullen u dan wel snel contacteren.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X