Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    vanmorgen langs de bank geweest, sprong er plots iemand van achter zijn loket met muts en wapen.

HANDS UP, GIVE US ALL YOUR MONEY! THIS IS A BAIL OUT!!!

riep de man.
    Je moet van niks meer verschieten...
    Gelukkig dat ik mijn bankzaken meestal vanop afstand doe.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En ze zakken maar verder weg.
      Alles rood.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        En ze zakken maar verder weg.
        Alles rood.
        Op zich zijn het wel goude tijden. Het is alleen kwestie van het juiste moment af te wachten. O ja, en centen hebben, **** ...

Comment

Ik durf er toch nog niet in te stappen. Hopelijk weten wij volgende week wat meer, alhoewel ..
          Papillonke zit ook enkel eieren te broeden. Ziet er niet goed uit voor de spaarder.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Ik durf er toch nog niet in te stappen. Hopelijk weten wij volgende week wat meer, alhoewel ..
            Papillonke zit ook enkel eieren te broeden. Ziet er niet goed uit voor de spaarder.
            Wacht tot na de begroting bekend is en andere aankomende maatregelen.
            Eeuwige schande wat Dexia heeft uitgespookt.
            Kreeg vorige week een persoonlijk brief i.v.m. hun nieuwe "winkel".
            En Europa wilt een potje maken van 2000 miljard.
            En intussen is "Bob Van Ramp-uy de Bouwer" met een nieuw Europees optrekje bezig ergens in Brussel.
            Ja jongens, smijt er maar mee, wij zullen wel betalen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Juist, ik denk dat er dit maal rake klappen zullen vallen.
              De 'historische' akkoorden en de nasleep van allerlei financieel wanbeheer zullen erg zuur smaken voor de belastingbetaler. Ik vermoed dat de echte crisis nog moet komen.
              Ik herinner mij de woorden van een zekere J-P Van Rossem in 2008: "dit is een crisis van 10 jaar..."
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Eeuwige schande wat Dexia heeft uitgespookt.
                Kreeg vorige week een persoonlijk brief i.v.m. hun nieuwe "winkel".
                En Europa wilt een potje maken van 2000 miljard.
                En intussen is "Bob Van Ramp-uy de Bouwer" met een nieuw Europees optrekje bezig ergens in Brussel.
                Ja jongens, smijt er maar mee, wij zullen wel betalen.
                Theo ziet weer zijn kans om op Europa te schieten. Zo een potje lijkt me toch een goed idee om problemen snel op te lossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Theo ziet weer zijn kans om op Europa te schieten. Zo een potje lijkt me toch een goed idee om problemen snel op te lossen.
                  Stel dat Europa 5 miljard aan België vraagt?
                  En we hebben toch niks
                  Er zijn er twee die het willen: onze kersverse vader en Merkel.
                  En als papa zijn herverkiezing niet haalt dan wil ik wel eens zien wat er volgt.

Trouwens wie in Europa heeft nog centen?
                  Wat ze allemaal hebben is schuld tot over hun oren.
                  Plus hier moet onze sociale zekerheid bloeden waar wij en onze ouders en wie nog allemaal voor gestreden heeft en afgezien.

"Drastische hervormingen, schuld afbouw en een begroting in evenwicht"
                  dat zou goed zijn voor het land.
                  Die de centen hebben en het LAND kunnen helpen zoeken nu al vluchtwegen.
                  Het is zoals die voormalige president van de USA zei: "Het geld is niet weg, het zit
                  ergens anders".
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Stel dat Europa 5 miljard aan België vraagt?
                    En we hebben toch niks

Die de centen hebben en het LAND kunnen helpen zoeken nu al vluchtwegen.
                    Als we nu eens zouden beginnen met een vermogensbelasting, tel al die miljarden bijéén, en 1proc belasting ( zo simpel is het) dat zal al een ferm stuk helpen ,maar dan krijgen sommige het rood voor de ogen, brrrrrrrr
                    https://ggpics.be/

Comment

Zou de Cera Holding een gelijkaardig scenario toegeschreven zijn als dat van de Dexia Holding? Vandaag KBC Ankora -10,02% ; KBC Groep -7,90.
                      In een lang vervlogen tijd heeft men hiermee de goede huisvader opgezadeld om hiermee een belastingsvoordeel te kunnen genieten. Per huisgezin max. 80 coörperatieve aandelen van 1.000 Bfr per koppel (dus 40 stuks per persoon). Jaarlijks streek je daarvoor dan een dividend op van een paar duizend Bfr. Enkele jaren geleden werden die coörperatieve aandelen gesplitst in een B en een D stuk + een beursgenoteerd Ankora aandeel.
                      Dit lijkt veel op de Dexia-Groep saga. En zeer veel Belgische huisgezinnen zitten hier dus nog mee. Wat zal daar nog van overblijven. Gelukkig heb ik de mantel verkocht tijdens het eerste semester van dit jaar (want dit kan je enkel tussen 1/1 en 30/06). Nu rest er mij alleen nog KBC Ankora en dit heeft vandaag dus een serieuze pandoering gekregen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        Als we nu eens zouden beginnen met een vermogensbelasting, tel al die miljarden bijéén, en 1proc belasting ( zo simpel is het) dat zal al een ferm stuk helpen ,maar dan krijgen sommige het rood voor de ogen, brrrrrrrr
                        Je moet maar eigenaar zijn van een aantal appartementen en van de opbrengst moeten leven...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Je moet maar eigenaar zijn van een aantal appartementen en van de opbrengst moeten leven...
                          Inderdaad zeg, ocharme die sukkelaars

Comment

Persoonlijk geloof ik niet in vermogensbelasting, omdat het grote kapitaal makkelijk kan gaan lopen. Dan belast je eigenlijk vnl. mensen die het zich niet kunnen veroorloven om te gaan lopen.

De bedrijven belasten is ook niet echt een goed idee, omdat zij voor de echte werkgelegenheid zorgen. Voor elke persoon die zij in dienst nemen heeft de staat opbrengsten en geen uitgaven. Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen in de prive sector is de boodschap.

Wat schiet er dan nog over? Saneren in de uitgaven en een crisisbelasting zoals Dehaene in de jaren '90 ingevoerd heeft. De snelste weg uit de crisis is de gewone man ervoor laten opdraaien. Die overheidsschuld moet weg en ik vrees dat daar een paar generaties voor gaan moeten opdraaien, waaronder de mijne.

Misschien op Europees niveau een groene economie invoeren. Dat kan wat investeringen aanzwengelen en de afhankelijkheid van olie verminderen.

Comment

Dat moet gebeuren ja.
                              Meestal is dat toch geld, niet-verkregen door arbeid.

Snap je het verband?
                              De laatste jaren hebben ze hier de mond vol over arbeid, we moeten langer werken,
                              we moeten meer werken, we moeten minder verdienen en wat we dan nog over hebben
                              wordt ons ook nog afgepakt.
                              En zo zorgt ons werk dat die dikke portemonnee van de rijken vol blijft.
                              Die pakt vervolgens zijn biezen net als de baas van het fabriek.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                                Persoonlijk geloof ik niet in vermogensbelasting, omdat het grote kapitaal makkelijk kan gaan lopen. Dan belast je eigenlijk vnl. mensen die het zich niet kunnen veroorloven om te gaan lopen.

De bedrijven belasten is ook niet echt een goed idee, omdat zij voor de echte werkgelegenheid zorgen. Voor elke persoon die zij in dienst nemen heeft de staat opbrengsten en geen uitgaven. Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen in de prive sector is de boodschap.

Wat schiet er dan nog over? Saneren in de uitgaven en een crisisbelasting zoals Dehaene in de jaren '90 ingevoerd heeft. De snelste weg uit de crisis is de gewone man ervoor laten opdraaien. Die overheidsschuld moet weg en ik vrees dat daar een paar generaties voor gaan moeten opdraaien, waaronder de mijne.

Misschien op Europees niveau een groene economie invoeren. Dat kan wat investeringen aanzwengelen en de afhankelijkheid van olie verminderen.
                                Wat hebben ze het eerste gedaan? De Groenen buiten gegooid.
                                Die zijn nergens welkom, in geen enkel Europees land.

En wat zei de enquête van die Zwiterse bank?
                                Elk Belg heeft 200.000 euro...
                                Wie moet zich dan nog zorgen maken.
                                't Waren inderdaad allemaal Belgen met een rekening bij die bank
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X