Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Bron???
    Tekst opgesteld door de 15 December Beweging – Mouvement du 15 Décembre, met de
    steun van de volgende ondertekenaars: Marco Van Hees, Paul Lootens, Bruno Baudson,
    Kristien Merckx, Ludwig Vandermeiren, Thierry Tonon, Arnaud Lévêque, Bart Meuleman,
    Hendrik Vermeersch, Henri-Jean Ruttiens, Bruno Verlaeckt, Marc Goblet, Jean-Marie
    Piersotte, Mateo Alaluf, Nico Hirtt, Corinne Gobin, Pierre Galand, Didier Brissa, François
    Houtart, Jean-Marie Léonard, Marianne Gestels, Lode Hancké, Rik Pinxten, Luc Desmedt,
    Guy Fays, Carlo Briscolini, Pippo Bordenga, Julien Dohet, Francis Debry, José Fernandez,
    Jean-François Ramquet, Bruno Bachely.

Allemaal leugenaars?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

in t kort het systeem van Elelctrabel dat gekopieerd werd door de grote holdings.

1 In Brussel richt de Suez groep een bedrijfje op: Electrabel Europe Invest (EEI)

2 De Suez groep en dus ook Electrabel steken AL hun eigen vermogen in EEI. EEI kan de olo interest (ongeveer 3.5%) van dat eigen vermogen aftrekken van haar boekhoudkundige winst.

3 De Suez groep en dus ook Electrabel hebben nu geen werkingsmiddelen meer. Dat lenen ze dus van EEI. Op geleende gelden worden interesten betaald, hoewel het hier om broekzak-vestzak gaat, en kan dus van de boekhoudkundige winst van de delen van de Suez groep afgetrokken worden.

In de belastingen is er een systeem dat zegt dat hetzelfde geld maar 1 keer belast kan worden. Je kan bijvoorbeeld niet iemands inkomen belasten en dan het jaar daarna het geld op het spaarboekje belasten, want dat is al belast. De rente op dat boekje kan wel belast worden want het is een inkomst. Blijkbaar werkt dit maar in een richting: de broekzak-vestzak operatie die Suez, Electrabel en EEI toepassen zorgt ervoor dat hetzelfde geld wel twee keer fiscaal voordeel oplevert.

Electrabel betaalde zo op haar boekhoudkundige winst 1.25% belastingen, Arcelor Mittal Gent 0.0008%, de Bayer groep een kleine 2%. Suez, een Frans bedrijf, kwam dus in België Frans geld van de Belgische belastingen aftrekken. Begrijpe wie kan!

Ik heb ook wat geld nodig om te leven en te spelen. Ik zie er niet tegenop bij te dragen aan ons systeem, maar zou dat met een pak meer plezier doen als de grootsten ook hun duit in het zakje doen.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        in t kort het systeem van Elelctrabel dat gekopieerd werd door de grote holdings.

1 In Brussel richt de Suez groep een bedrijfje op: Electrabel Europe Invest (EEI)

2 De Suez groep en dus ook Electrabel steken AL hun eigen vermogen in EEI. EEI kan de olo interest (ongeveer 3.5%) van dat eigen vermogen aftrekken van haar boekhoudkundige winst.

3 De Suez groep en dus ook Electrabel hebben nu geen werkingsmiddelen meer. Dat lenen ze dus van EEI. Op geleende gelden worden interesten betaald, hoewel het hier om broekzak-vestzak gaat, en kan dus van de boekhoudkundige winst van de delen van de Suez groep afgetrokken worden.

In de belastingen is er een systeem dat zegt dat hetzelfde geld maar 1 keer belast kan worden. Je kan bijvoorbeeld niet iemands inkomen belasten en dan het jaar daarna het geld op het spaarboekje belasten, want dat is al belast. De rente op dat boekje kan wel belast worden want het is een inkomst. Blijkbaar werkt dit maar in een richting: de broekzak-vestzak operatie die Suez, Electrabel en EEI toepassen zorgt ervoor dat hetzelfde geld wel twee keer fiscaal voordeel oplevert.

Electrabel betaalde zo op haar boekhoudkundige winst 1.25% belastingen, Arcelor Mittal Gent 0.0008%, de Bayer groep een kleine 2%. Suez, een Frans bedrijf, kwam dus in België Frans geld van de Belgische belastingen aftrekken. Begrijpe wie kan!

Ik heb ook wat geld nodig om te leven en te spelen. Ik zie er niet tegenop bij te dragen aan ons systeem, maar zou dat met een pak meer plezier doen als de grootsten ook hun duit in het zakje doen.
        Sorry maar een betere mop bestaat niet denk ik
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Tekst opgesteld door de 15 December Beweging – Mouvement du 15 Décembre, met de
          steun van de volgende ondertekenaars: Marco Van Hees, Paul Lootens, Bruno Baudson,
          Kristien Merckx, Ludwig Vandermeiren, Thierry Tonon, Arnaud Lévêque, Bart Meuleman,
          Hendrik Vermeersch, Henri-Jean Ruttiens, Bruno Verlaeckt, Marc Goblet, Jean-Marie
          Piersotte, Mateo Alaluf, Nico Hirtt, Corinne Gobin, Pierre Galand, Didier Brissa, François
          Houtart, Jean-Marie Léonard, Marianne Gestels, Lode Hancké, Rik Pinxten, Luc Desmedt,
          Guy Fays, Carlo Briscolini, Pippo Bordenga, Julien Dohet, Francis Debry, José Fernandez,
          Jean-François Ramquet, Bruno Bachely.

Allemaal leugenaars?
          Een politieke beweging dus, met veel idealen, beloftes en nadien ....
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een politieke beweging dus, met veel idealen, beloftes en nadien ....
            Tja Pol...
            Voor mij maakt het echt niet uit wie-wat of "het" zegt.
            (als ze waarheid zeggen)

België is nu eenmaal een grote turbulente politieke beweging.
            Iedereen heeft idealen of doelstellingen in zijn leven.
            Dit kan soms de zin van het & hun leven zijn

Beloftes? In die tekst kom ik dat niet tegen.
            Maar ik begrijp goed waar je naar wilt verwijzen.
            (en daar heb ik ook géén problemen mee)
            Ik kan je tientallen beloftes voorschotelen
            ==================================================
            Goud >> 1.716,50 -7,22%
            Je had gelijk Pol
            Last edited by theokus; 25 augustus 2011, 21:35.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

6. In tegenstelling tot wat Reynders beweert, hebben de notionele intresten geen enkel
              zichtbaar effect gehad op de tewerkstelling. Dat wordt niet alleen bevestigd door de
              Nationale Bank (DM 24/7) maar ook door een van zijn adviseurs, Roland Rosoux, die
              beweert dat het onmogelijk is het resultaat van de maatregel te meten.
              Niet mogelijk? De Nationale Bank was vanaf het begin een van de grote profiteurs. Ik dacht dat er toen nog maar een twintigtal waren. Ik heb nu geen cijfers over het aantal ontlagen in hun bedrijf, maar voor het jaar 2007 streken ze weer 17 miljoen op, zonder te investeren en zonder extra jobs. De aandeelhouders waren tevreden, dat was het enige dat telde.
              Met mooi neutrale onderzoekers komt gij hier af.
              Last edited by Poza; 25 augustus 2011, 21:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Niet mogelijk? De Nationale Bank was vanaf het begin een van de grote profiteurs. Ik dacht dat er toen nog maar een twintigtal waren. Ik heb nu geen cijfers over het aantal ontlagen in hun bedrijf, maar voor het jaar 2007 streken ze weer 17 miljoen op, zonder te investeren en zonder extra jobs. De aandeelhouders waren tevreden, dat was het enige dat telde.
                Met mooi neutrale onderzoekers komt gij hier af.
                Dus het had toch gevolgen
                ================================================== ==========
                Rond april van dit jaar lag het bedrag op 4,25 miljard euro.
                In plaats van de beloofde(?) 500 miljoen euro.
                Bovendien zijn de bedrijven die het meest profiteren van de notionele interest juist bedrijven die het minste nood hebben aan extra steun.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Dus het had toch gevolgen
                  De NB gaf het stichtend voorbeeld, dat er ondanks ontslagen toch te rapen viel. Voordien hadden alleen banken het aangedurft die geschenken te vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    De NB gaf het stichtend voorbeeld, dat er ondanks ontslagen toch te rapen viel. Voordien hadden alleen banken het aangedurft die geschenken te vragen.
                    Ok
                    We gaan beiden solliciteren voor directeur van de NB
                    ================================================== ============

Interessant om te lezen.

Hij zal het heel zeker weten
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

[QUOTE=Pol Callens;3247107]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Què? Sinds wanneer betalen de rijken belastingen naar inkomen? Al hun inkomen hé Pol!

Heb ik dat soms gezegd ? Het is hier al zo erg als in de journalistiek?
                      Sorry Pol, ik wou je niet aanvallen of je woorden verdraaien of woorden in je mond leggen.
                      Ik reageerde enkel op de (hilarische) woorden
                      Dat zullen velen hier graag horen Theo.
                      En dat is ook het enige wat, en dat geldt voor alle landen of continenten die in de **** zitten, zal helpen. Ofwel doe je alsof je neus bloed en schuif je alles voor je uit met als gevolg dat binnen enkele jaren alles naar de kl*ten is, ofwel doe je het nu met drastische middelen waaronder belastingsverhogingen. Dat zal helaas , of jammer zoals je wil, niet alleen gaan door het bij de rijken alleen te halen.
                      Meer moet je er niet achter zoeken, Pol.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ok
                        Ik wil daarvoor wel 51%. Anders heb ik niks in de pap te brokken.

Comment

Ok
                          Kwestie van dat ontslagen een 'zichtbaar effect' zijn van die aftrek, omdat dit geen criterium is voor de toekenning. Als ik het geld dat ik voor mijn huis niet heb geleend, wel mag aftrekken, ga ik toch ook zeker eerst de poetsvrouw ontslaan. Welk ander effect had je dit willen hebben op de werkgelegenheid? Dat ik een invalide kok tewerkstel, misschien, die via de rechtbank heeft moeten bewijzen dat hij minder dan dertig procent van een normaal mens kan presteren? Tja, dan zult ge als regering toch ook een deel van zijn loon moeten bijleggen, zolang je je eigen engagementen in verband met zijn tewerkstelling niet nakomt. Ah, met dienstencheque krijg ik die er voor niks bij!
                          Oh, mij door een suggelaar laten bedienen op kosten van de staat!
                          OK, maar stuur toch maar die poetsvrouw voor die overigens niet geheel gratis cheque, geen invalide.
                          Wanneer mag ik beginnen?
                          Last edited by Poza; 26 augustus 2011, 03:33.

Comment

Ok
                            ================================================== ============

Interessant om te lezen.

Hij zal het heel zeker weten
                            Wie sprak daar deze morgen ook over ?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wie sprak daar deze morgen ook over ?
                              Onze Etienne "van Avignon"
                              Ik dacht kijk, daar wordt nog ene wakker
                              Hij heeft wel over de super-rijken en "tijdelijk".
                              "Davignon spreekt zich niet uit over het type belasting waarop hij doelt."

Bij de Fransen gaat het over 500.000 euro.
                              De Belgen vanaf 1,5 miljoen euro. (nota van Elio)
                              Last edited by theokus; 26 augustus 2011, 07:32.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Onze Etienne "van Avignon"
                                Ik dacht kijk, daar wordt nog ene wakker
                                Hij heeft wel over de super-rijken en "tijdelijk".
                                "Davignon spreekt zich niet uit over het type belasting waarop hij doelt."

Bij de Fransen gaat het over 500.000 euro.
                                De Belgen vanaf 1,5 miljoen euro. (nota van Elio)
                                Is toch al een begin hé Theo.
                                Maar nogal cynisch hé, dat juist een vertegenwoorder van de verspilzucht in de formateurszetel werd gezet. Maatregelen zoals de prijs van de dienstencheques optrekkken en de aftrekbaarheid ervan af schaffen zijn toch een doodsteek van dit systeem. Ik dacht dat dienstencheques zijn ontstaan om het zwartwerk in de huishoudens af te schaffen. Hoeveel mensen zullen daardoor niet getroffen worden : naast de vele huisgezinnen ook nog tal van ouderen, mensen met een handicap. Dit is toch crimineel..
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X